Αθήνα, 20-12-2014
Αριθμ. Δ.Τ.: 017
Οι 317 για απόλυση, με Διευθύνσεις και «ονόματα»…
Πριν από 18 μήνες, ο …«αλήστου μνήμης» Υπουργός μας Κ. Αρβανιτόπουλος, διέπραξε το έγκλημα της κατάργησης 49 Τεχνικών Ειδικοτήτων εκπαιδευτικών της Β’βάθμιας Τ.Ε.Ε. Στη συνέχεια κατάργησε εξολοκλήρου τις ΕΠΑ.Σ. και εξοβέλισε στην «Κατάρτιση» τους πλέον ανθηρούς Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ… Τα αποτελέσματα είναι γνωστά και καταστροφικά.
Από το συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με διαπιστωτικές πράξεις, μετά και τις εξαιρέσεις των ειδικών κατηγοριών του Νόμου, κατέληξαν να παραμένουν σε διαθεσιμότητα:
– 2.122 εκπαιδευτικοί στις 31 Ιουλίου 2013 (ΑΔΑ:ΒΛΒ09-ΤΗΦ),
– 1.992 εκπαιδευτικοί στις 30 Οκτωβρίου 2013 (ΑΔΑ:ΒΛΛ59-3ΛΤ),
Στις 26 Μαρτίου 2014 δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 74/Α’/26-3-2014 με το οποίο παρατάθηκε η διαθεσιμότητα (άρθρο 40). Στις 4 Απριλίου 2014 παρατάθηκε η διαθεσιμότητα για 1.708 εκπαιδευτικούς με νέα διαπιστωτική πράξη (ΑΔΑ: ΒΙΗΦ9-9ΩΒ), για να καταλήξουμε στον τελικό επίσημο αριθμό:
– 1.709 εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, στις 7 Ιουλίου 2014 (ΑΔΑ:7ΒΗΧ9-Ν78).
Ενδιάμεσα (αλλά και στη συνέχεια) δεν σταμάτησαν οι «εντάξεις» στο καθεστώς της διαθεσιμότητας, οι εξαιρέσεις και οι συνταξιοδοτήσεις…
1. Τα ασύστολα ΨΕΥΔΗ
Ο «αείμνηστος» Υπουργός μας, διαβεβαίωνε ότι εντός του οκταμήνου της διαθεσιμότητας οι συνάδελφοί μας θα μετατάσσονταν στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. και στις υπό ίδρυση Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.). Μάλιστα, ενημέρωνε το Πανελλήνιο (δημοσίως και από …τηλεοράσεως) ότι οι 1.300 εκπαιδευτικοί …«είχαν ήδη … απορροφηθεί» στις δομές κατάρτισης του Υ.ΠΑΙ.Θ. !
Από τον …Νοέμβρη του 2013 !!
2. Πίνακες, πίνακες, πίνακες…
Η αλήθεια είναι ότι εκτός από 173 εκπαιδευτικούς που μετατάχθηκαν σε Διευθύνσεις Δ.Ε. και Π.Ε. με τα δεύτερα πτυχία τους (οριστικοί πίνακες ΦΕΚ 714/Γ΄/6-6-2014 και ΦΕΚ 780/Γ΄/20-6-2014), όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα βλέπουν τα ονόματά τους σε αλλεπάλληλους πίνακες«υποσχόμενων» θέσεων και μάταια προσδοκούν κάποιον οριστικό πίνακα και ΦΕΚ μετάταξης. Μέχρι τώρα έχουν ανακοινωθεί, από τον ΑΣΕΠ, έξι (6) διαφορετικοί πίνακες για τις ανακοινώσεις 8 και 10. Αναλυτικά:
Ανακοίνωση 8: δημοσιεύτηκαν οι ακόλουθοι πίνακες με τις εξής ονομασίες:
18-3-2014 – Προσωρινοί πίνακες
21-3-2014 (υπό την πίεση λήξης διαθεσιμότητας) – Τελικοί ενιαίοι πίνακες
6-8-2014 – Αλφαβητικοί πίνακες
8-9-2014 – Νέοι αλφαβητικοί πίνακες
18-11-2014 – Νέοι Αλφαβητικοί πίνακες
17-12-2014 – Νέοι Αλφαβητικοί πίνακες Διάθεσης
Ανακοίνωση 10: δημοσιεύτηκαν οι ακόλουθοι πίνακες με τις εξής ονομασίες:
25-4-2014 – Προσωρινοί πίνακες
28-4-2014 – Ανάκληση των παραπάνω
30-4-2014 – Νέοι προσωρινοί πίνακες
6-8-2014 – Αλφαβητικοί πίνακες
8-9-2014 – Νέοι αλφαβητικοί πίνακες
18-11-2014 – Τελικοί πίνακες
17-12-2014 – Νέοι Τελικοί πίνακες Διάθεσης
Πόσοι ακόμα πίνακες θα εκδοθούν; Πότε θα καταφέρει ο ΑΣΕΠ να ξεπεράσει τα προβλήματα όσων καταλαμβάνουν θέση σε δύο πίνακες, σε ποιά «μορφή» θα τους διαμορφώσει και με ποια«ονομασία» αυτή τη φορά; «Ακόμη πιο Νέοι» και «Τελικοί των Τελικών» που τελειωμό δεν έχουν;ΕΛΕΟΣ !!!
3. Ο «ΧΑΡΤΗΣ» της διαθεσιμότητας
Το Υπουργείο δεν δημοσιοποιεί τα στοιχεία του. Έχουμε λόγους να αμφιβάλλουμε και για τα «νούμερα» που δίνει στη δημοσιότητα. Σε κάθε περίπτωση, η απόκρυψη της πλήρους εικόνας, εμποδίζει τη διατύπωση συγκεκριμένου αιτήματος για την εξεύρεση οριστικής λύσης. Οι προφανείς γενικότητες …«να μην απολυθεί κανείς» και …«μια θέση για κάθε εκπαιδευτικό» δεν μας καλύπτουν. Όσο δεν συγκεκριμενοποιείται το αίτημα, αυτά αποδεικνύονται άσφαιρα συνθήματα και η κατάσταση παραμένει αδιέξοδη.
Διεξήγαμε τη δική μας έρευνα. Μελετήσαμε τους πίνακες του ΑΣΕΠ. Συλλέξαμε από τη «Διαύγεια» τις διαπιστωτικές πράξεις (εξαιρέσεις, συνταξιοδοτήσεις, κλπ) από την αρχή της Διαθεσιμότητας μέχρι τώρα (20-12-2014). Συνδυάσαμε τα στοιχεία αυτά για να παρουσιάσουμε ένα πλήρη «ΧΑΡΤΗ της διαθεσιμότητας». Δημοσιοποιούμε λοιπόν τα αποτελέσματα της έρευνας με την επιφύλαξη να μας έχει ξεφύγει κάποια πράξη. Προκαλούμε το Υπουργείο, αλλά και κάθε άλλη οργάνωση, να αμφισβητήσει τα στοιχεία μας, δημοσιεύοντας τα δικά του !
Βλ. Πίνακα Α’ – ο ΧΑΡΤΗΣ της Διαθεσιμότητας:
4. Οι …«ΕΝΤΟΣ»
Από τη μελέτη του «ΧΑΡΤΗ» φαίνεται ότι, παρά την επεξεργασία και έκδοση αλλεπάλληλων πινάκων από τον ΑΣΕΠ:
– Από τις 1.320 θέσεις των ανακοινώσεων 8 και 10 (1.011 και 309 αντίστοιχα), μόνο οι 1.292καταλαμβάνονται τελικώς.
– 27 εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να καταλαμβάνουν διπλές θέσεις.
– 1 θέση εξακολουθεί να καταλαμβάνεται από συναδέλφο που συνταξιοδοτήθηκε πριν από 10 μήνες (με ΦΕΚ της 14-3-2014) !!!
5. Οι …«ΕΚΤΟΣ»
Οι συνάδελφοι που δεν περιλαμβάνονται σε κάποιο πίνακα του ΑΣΕΠ, ανήκουν σε δυο μεγάλες κατηγορίες:
– 102 εκπαιδευτικοί δεν περιλαμβάνονται στη διαπιστωτική πράξη της 4ης-4-2014 για την παράταση της διαθεσιμότητας. Το Υπουργείο και η ΟΛΜΕ αναφέρονται σε μόλις ογδόντα πέντε (85). Τους προκαλούμε να το αποδείξουν με στοιχεία !
Οι συνάδελφοι αυτοί δεν υπέβαλλαν αίτηση, είτε γιατί δεν προκηρύχθηκε θέση για την ειδικότητά τους, είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Η διαθεσιμότητά τους δεν παρατάθηκε, αλλά δεν έχει υπογραφεί και η απόλυσή τους !!
– 215 εκπαιδευτικοί (επιπλέον των προηγουμένων) δεν περιλαμβάνονται στους τελευταίους πίνακες του ΑΣΕΠ. Από αυτούς, οι 204 έχουν υποβάλλει αίτηση, ενώ οι 11 δεν έχουν υποβάλλει,επειδή η ένταξή τους στη διαθεσιμότητα έγινε μετά τις 4-4-2014.
Οι 11 αυτοί συνάδελφοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα μετά τις 4-4-2014 επειδή είτε έγινε άρση της εξαίρεσής τους, είτε ανακλήθηκε η παραίτησή τους λόγω αδυναμίας να συνταξιοδοτηθούν, είτεδικαιώθηκαν στο Σ.τ.Ε. για την …πρόσληψή τους και αμέσως τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, αναδρομικά… Σε όλες τις περιπτώσεις, είχαν παρέλθει προ πολλού οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων σε κάποια από τις ανακοινώσεις, κι έτσι δεν τους δόθηκε η παραμικρή δυνατότητα να συμμετάσχουν στη διαδικασία!
Συνολικά 317 εκπαιδευτικοί βρίσκονται ΕΚΤΟΣ Πινάκων, με άμεσο κίνδυνο να απολυθούν.
Ο Υπουργός Παιδείας έχει δεσμευτεί δημόσια και κατ’ επανάληψη, ότι δεν θα υπογράψει απολύσεις εκπαιδευτικών και ότι θα εκδώσει νέα ανακοίνωση για την μετάταξη ΟΛΩΝ όσων δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες. Η πολύμηνη όμως καθυστέρηση στο ξεκαθάρισμα των πινάκων, δημιουργεί εύλογες ανησυχίες, όχι μόνο για τους εναπομείναντες 317 εκτός πινάκων, αλλά ακόμη και για όσους περιλαμβάνονται σε αυτούς ! Ακόμη και μετά το πρόσφατο «ξεκαθάρισμα», εμφανίζονται πάλι συνάδελφοι να κατέχουν διπλές θέσεις ! Αυτή η κοροϊδία πρέπει επιτέλους να τελειώσει !!
Έχουμε επίσης επισημάνει έγκαιρα ότι η νέα ανακοίνωση πρέπει να βγει ΠΡΙΝ από την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάταξης των προηγουμένων Πινάκων. Ο Νόμος προβλέπει ότι όσοι δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες, απολύονται αυτόματα με το πέρας της διαδικασίας κινητικότητας. Δεν υπάρχει πλέον ούτε στιγμή για χάσιμο !
Για το λόγο αυτό, και με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, συντάξαμε ένα πίνακα με ΟΛΟΥΣ τους 317 εκπαιδευτικούς, κατά ειδικότητα και Δ.Δ.Ε. στην οποία υπηρετούσαν. Με βάση αυτόν, πρέπει άμεσα να προκηρυχθούν οι νέες θέσεις.
Βλ. Πίνακα Β’ – Εκπαιδευτικοί ΕΚΤΟΣ Πινάκων:
Δεν έχει πια κανένα άλλοθι το Υπουργείο για να μην προχωρήσει ΑΜΕΣΑ στη ΝΕΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:
α) Το «ξεκαθάρισμα» των διπλών θέσεων στους πίνακες των ανακοινώσεων 8 και 10 θα γίνει αυτόματα κατά την ανάληψη υπηρεσίας. Δεν υπάρχει λόγος να μπούμε σε νέα περιπέτεια με προσκλήσεις για επιλογή θέσης, νέους πίνακες ΑΣΕΠ, νέους διπλοθεσίτες, κλπ. Το ξεκαθάρισμα θα γίνει αυτόματα με την ανάληψη υπηρεσίας τους. Όσες θέσεις δεν καταληφθούν, θα μείνουν κενές.
β) Εάν στον πίνακά μας για τους 317 ΕΚΤΟΣ πινάκων υπάρχουν λάθη, αυτά θα αφορούν σεεξαιρέσεις ή συνταξιοδοτήσεις που πιθανόν να μας διέφυγαν. Επομένως τα τυχόν λάθη θα είναι προς την πλευρά της ασφάλειας. Οι θέσεις αυτές (των τυχόν εξαιρεμένων – συνταξιοδοτημένων) θα μείνουν κενές και δεν θα καταληφθούν.
6. Οι επί τα …«ΑΥΤΑ»
Κοντά στο μεγάλο δράμα των 317 συναδέλφων που κινδυνεύουν άμεσα με απόλυση, εκτυλίσσονται ταυτόχρονα και πολλά άλλα:
– 255 εκπαιδευτικοί καταλαμβάνουν θέση όχι στην Δ.Δ.Ε. που υπηρετούσαν, ούτε καν στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα ή στις γειτονικές. Τουλάχιστον 255 εκπαιδευτικοί εξαναγκάζονται για μία ακόμη φορά σε εσωτερική μετανάστευση, περιφερόμενοι στις ίδιες εσχατιές της χώρας που επί χρόνια «όργωναν» ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές και ως νεοδιόριστοι. Αυτή τη φορά μάλιστα, υπό το βάρος της κρίσης, της ηλικίας και της οικογένειας.
– 173 εκπαιδευτικοί της Ανακ. 6/2013 μετατάχθηκαν με τα δεύτερα πτυχία τους σε διαφορετική ειδικότητα από αυτή με την οποία διορίστηκαν και ασκούσαν επί σειρά ετών τα διδακτικά τους καθήκοντα.
– 53 εκπαιδευτικοί (επιπλέον των προηγουμένων) καταλαμβάνουν θέση διαφορετικής ειδικότητας.
– 145 εκπαιδευτικοί καταλαμβάνουν θέση στα Υπουργεία Υγείας και Εργασίας, απεμπολώντας την εκπαιδευτική τους ιδιότητα, εξαναγκαζόμενοι ΚΑΙ σε υποβιβασμό κατηγορίας (από ΠΕ σε ΤΕ, κλπ).
– 124 εκπαιδευτικοί (επιπλέον των προηγουμένων) καταλαμβάνουν θέση στα ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ με τις ίδιες συνέπειες.
– 14 εκπαιδευτικοί (επιπλέον των προηγουμένων) καταλαμβάνουν θέση με τις ίδιες συνέπειες ΚΑΙ σε διαφορετική ειδικότητα.
– 30 εκπαιδευτικοί υποβαθμίζουν τις σπουδές τους καταλαμβάνοντας θέσεις σε ειδικότητες αποφοίτων ΤΕΙ και αποφοίτων Β΄βάθμιας Εκπ/σης, ενώ είχαν διοριστεί ως απόφοιτοι Πανεπιστημίων και ΤΕΙ αντίστοιχα.
– 8 εκπαιδευτικοί παραμένουν στην ίδια ειδικότητα αλλά σε υποβαθμισμένη κατηγορία.
– Μόνο 7 εκπαιδευτικοί καταλαμβάνουν θέση στην ίδια ειδικότητα, αλλά σε αναβαθμισμένη κατηγορία και άλλοι 8 αναβαθμίζουν το πτυχίο τους στο νέο αναμενόμενο διορισμό σε σχέση με τη θέση που κατείχαν.
7. «Επουσιώδεις λεπτομέρειες» (!!) μέσα στο χαλασμό…
Δημιουργούνται πολλές απορίες και ερωτηματικά σχετικά με τις μετατάξεις που θα ακολουθήσουν. Όσοι εκπαιδευτικοί μετατάσσονται σε θέση κλάδου της ίδιας κατηγορίας, διατηρούν το βαθμό, το μισθολογικό κλιμάκιο και την προϋπηρεσία τους (Π.Δ. 180/1-9-2008). Τι θα συμβεί όμως με όσους μετατάσσονται σε θέση κλάδου άλλης (υποδεέστερης) κατηγορίας; Αν δεν υπάρξει διευκρίνιση από τους αρμόδιους Υπουργούς, αυτοί που εξαναγκάστηκαν σε μετάταξη σε άλλο υπουργείο θα καταλήξουν να αρχίσουν την νέα τους επαγγελματική πορεία με τον …εισαγωγικό βαθμό, υπηρετώντας ως …υφιστάμενοι ακόμη και των ίδιων των μαθητών τους !
Κάποιοι από τους εξαιρεθέντες και μεταταχθέντες σε διοικητικές θέσεις είναι Ιατροί. Τους γίνονται επιπλέον κρατήσεις για το ασφαλιστικό ταμείο τους (ΤΣΑΥ), αλλά ο Ιατρικός Σύλλογος τους στερεί την Ιατρική τους ιδιότητα, διότι δεν προσφέρουν «Ιατρικό έργο». Τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια αγνοούν παντελώς και δεν απαντούν (θετικά ή αρνητικά) στις αιτήσεις που νομίμως υποβάλλουν οι συνάδελφοι για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο «…επεξεργάζεται σχέδιο για την πρόσληψη …προσωπικού, …προκειμένου να τοποθετηθούν σε σχολικές μονάδες της χώρας» για να αντιμετωπιστούν προβλήματα υγείας των μαθητών (βλ. την από 2-12-2014 απάντηση του Υφυπουργού σε ερώτηση βουλευτή). Αλλά δεν αξιοποιεί τουςυπάρχοντες υπαλλήλους του! Εύγε !
8. Τραγικά …Ευτράπελα !
Συνάδελφος έχει καταλάβει θέση σε Δ/νση Β’βάθμιας Εκπ/σης με το Β’ πτυχίο της ως δασκάλα. Σε ποια εκπαιδευτική δομή ή σχολική μονάδα της Δ.Δ.Ε. θα προσφέρει τις εκπαιδευτικές της υπηρεσίες;
9. «Παράπλευρες απώλειες», οι μαθητές και τα σχολειά μας…
Η διαθεσιμότητα των 2.500 εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων συνοδεύτηκε από την κατάργησητων Τομέων Υγείας-Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑ.Λ. και όλων των ειδικοτήτωντων ΕΠΑ.Σ., οι οποίες τελικά έκλεισαν. Περισσότεροι από 26.000 μαθητές εκδιώχθηκαν από τα δημόσια σχολεία της Τ.Ε.Ε., «προσφορά» στην ιδιωτική Κατάρτιση.
Τα δημόσια Ι.Ε.Κ. ακόμη προσπαθούν να λειτουργήσουν τις νέες ειδικότητες. Οι δημόσιες Σ.Ε.Κ. δεν λειτούργησαν πέρσι, ενώ φέτος προσπαθούν ακόμη να στελεχωθούν και να πραγματοποιήσουν εγγραφές μαθητών τον μήνα …Δεκέμβριο! Είχαμε προειδοποιήσει εγκαίρως τον κ. Υπουργό ότι θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα από την αδυναμία του Υπουργείου να λειτουργήσει τις Σ.Ε.Κ. Ζητήσαμε επίμονα να παραταθεί για 2 χρόνια η λειτουργία των ΕΠΑ.Σ. με ταυτόχρονη αναστολή λειτουργίας των Σ.Ε.Κ.
Χριστούγεννα του 2014, οι ΕΠΑ.Σ. έκλεισαν, οι Σ.Ε.Κ. δεν λειτουργούν!
Τα δύο τελευταία χρόνια, χιλιάδες μαθητές ψάχνουν τις ειδικότητες της επιθυμίας τους σε δημόσια σχολεία, σχολές και ινστιτούτα.
Χαμένα χρόνια, χαμένοι στόχοι, αποπροσανατολισμένες ζωές !
10. Κόστος – Ωφέλεια
Μετά από αυτό το χαλασμό, κάποιος πρέπει να αποτιμήσει το κόστος και την ωφέλεια αυτής της τεράστιας αναστάτωσης στην Τ.Ε.Ε.
α) Ποιο ήταν το πραγματικό δημοσιονομικό όφελος; Τι εξοικονόμησε το Κράτος; Επί ενάμιση χρόνο τώρα εξακολουθεί να πληρώνει στους συναδέλφους το 75% του μισθού τους, αλλά αντί να τους προσλάβει στην Κατάρτιση, έχει προσλάβει στη θέση τους ωρομίσθιους εκπαιδευτές τους οποίος ΞΑΝΑ-πληρώνει !
β) Επί ενάμιση χρόνο κατασπαταλήθηκαν εκατομμύρια εργατοώρες σε πλήθος δημοσίων υπηρεσιών για να επιλυθεί το πρόβλημα, και ακόμη λύση δεν βρίσκεται…
γ) Στο όνομα της …«ορθολογικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού» καταστράφηκαν 2.500ικανότατοι Εκπαιδευτικοί Λειτουργοί, ζωντανή περιουσία του Δημοσίου !
δ) Τι απέγινε ο πανάκριβος εξοπλισμός και τα κτήρια των ΕΠΑ.Σ. που έκλεισαν; Ποιος ταφυλάγει; Ποιος τα διαχειρίζεται σήμερα;
Κάποιος πρέπει να δώσει εξηγήσεις στον Ελληνικό Λαό !
11. Άμεσο αίτημα: 317 θέσεις σε ΜΙΑ Ανακοίνωση ΤΩΡΑ !!
Η μόνη λύση αυτής της απίστευτης τραγωδίας είναι να ξαναλειτουργήσουν τα σχολεία της Τ.Ε.Ε. με ΟΛΟΥΣ τους Τομείς και τις Ειδικότητές τους, και να γυρίσουν πίσω στις θέσεις που κατείχανοι Εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Ως τότε, κανείς δεν πρέπει να απολυθεί !
Καλούμε
τον Υπουργό Παιδείας να προκηρύξει (σε συνεργασία με τον συναρμόδιο Υπουργό Δ.Μ.&Η.Δ.) τηνέα ανακοίνωση που υποσχέθηκε, για τους 317 εκπαιδευτικούς εκτός πινάκων, στις περιοχές των Δ.Δ.Ε. που υπηρετούσαν, με βάση τον πίνακα που συντάξαμε.
Κύριε Υπουργέ,
Κάναμε εμείς τη δουλειά που έπρεπε να κάνουν εξαρχής οι Υπηρεσίες σας.
Όμως, μετά τη δημοσιοποίηση της εργασίας μας, δεν έχετε πια κανένα άλλοθι !
Πάρτε τα στοιχεία, δώστε μας την προκήρυξη !
ΤΩΡΑ !
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.