Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Παρακαλούνται όλες οι ΕΛΤΕΕ , και οι Διευθυντές των σχολείων ΤΕΕ να ενημερώσουν την Ομοσπονδία το ταχύτερο δυνατόν


   Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

 ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ            Αθήνα, 17/01/2012
             ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                   Αριθ. Πρωτ : 380
          Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37
ΠΡΟΣ :    Τους Προέδρους
            των ΔΣ όλων των ΕΛΤΕΕ                             

                Σχολεία ΤΕΕ
 
Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210 5238973  - 2742023455
         6974000033
FAX: 210 5202798  - 2742024361

ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr                        
                         E-mail: oltee@otenet.gr
                                oltee.oltee@gmail.com        



Παρακαλούνται όλες οι ΕΛΤΕΕ , και οι Διευθυντές των σχολείων ΤΕΕ να ενημερώσουν την Ομοσπονδία το ταχύτερο δυνατόν
·        Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία ΤΕΕ της περιοχής τους μέχρι και σήμερα.
·        Για την έγκριση ή όχι των αιτιολογημένων ωρών υπερωριών.
·        Την έλλειψη σε βιβλία τόσο του οργανισμού όσο και του Εμπορίου
από μαθήματα γενικά ή ειδικότητας.



ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ

       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Κατανομή πιστώσεων στις Σχολικές Επιτροπές για λειτουργικές ανάγκες

Τεχνολογικό Λύκειο


Τεχνολογικό Λύκειο:
1.         Σε τι διαφέρει το Τεχνολογικό Λύκειο από το ΕΠΑ.Λ;
Ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ και τις ΕΠΑ.Σ σε μια ενιαία δομή.
Εξασφαλίζεται η απαιτούμενη επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων της κάθε ειδικότητας σε 2146 ώρες (με 3 +1 έτη), από 1189 ώρες που είναι στα ΕΠΑ.Λ.
Εκσυγχρονίζονται τα προγράμματα σπουδών και προσαρμόζονται στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων. Παράλληλα εισάγεται ο θεσμός της ερευνητικής εργασίας και της δραστηριότητας, οι οποίες είναι εκπαιδευτικές διαδικασίες που αυξάνουν την αυτενέργεια των μαθητών, τους παροτρύνουν στη ανάληψη πρωτοβουλιών, ενισχύουν τη συνεργασία και προάγουν το ομαδικό πνεύμα.
Θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση στο τρίτο έτος και στο τέταρτο έτος. Εκτός από την πρακτική άσκηση, παρέχεται και η δυνατότητα πραγματοποίησης μαθητείας. Η εφαρμογή των θεσμών της πρακτικής άσκησης  και της μαθητείας θα γίνεται με τρόπο ευέλικτο, ώστε να προσαρμόζεται στις τοπικές συνθήκες της κάθε περιοχής, σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς.
Στους μαθητές που έχουν μαθησιακά κενά από προηγούμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες, προσφέρεται μια δεύτερη ευκαιρία με την εισαγωγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ και Β’ τάξης, Μαθημάτων Υποστήριξης, στην Ελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά.
Παρέχονται στους μαθητές δύο επίπεδα προσόντων. Επίπεδο 2 στο τέλος της τριετίας και επίπεδο 3 στο τέλος του τέταρτου έτους.
Οι εξετάσεις πιστοποίησης ενισχύουν την αξιοπιστία του συστήματος.
Στη Γ’ τάξη εισάγεται ένα νέο μάθημα με τίτλο «Επαγγελματικό Περιβάλλον και Σύνδεση με την Εργασία», που προετοιμάζει τους μαθητές, της κάθε ειδικότητας, για την αντιμετώπιση των ξεχωριστών συνθηκών εργασίας που θα συναντήσουν.
2.         Πώς ο μαθητής θα αποφασίσει για τον τομέα που θα ακολουθήσει στη Β΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου;
Στην Α΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου θα υπάρχουν μαθήματα επιλογής/προσανατολισμού, που θα είναι αντίστοιχα των τομέων που θα λειτουργούν στη Β΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου.
Ο μαθητής θα επιλέγει δύο από τα μαθήματα αυτά και θα αποφασίζει αν τελικά τον ενδιαφέρουν οι αντίστοιχοι τομείς.
3.         Αν ένας μαθητής αλλάξει γνώμη προαγόμενος από την Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου μπορεί να συνεχίσει στο Νέο Λύκειο;
Η  ύπαρξη μιας πρώτης τάξης με σχεδόν κοινά μαθήματα, στο Νέο Λύκειο και στο Τεχνολογικό Λύκειο, ευνοεί τους μαθητές που δεν έχουν ακόμα αποφασίσει για την εκπαιδευτική τους πορεία και διευκολύνει την κινητικότητα των μαθητών μεταξύ Νέου Λυκείου και Τεχνολογικού Λυκείου. Άρα στην Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου οι ώρες των μαθημάτων κατεύθυνσης θα είναι περιορισμένες και ένας μαθητής μπορεί να συνεχίσει κανονικά τη μαθητική διαδρομή του στο Νέο Λύκειο. 
4.         Πόσα χρόνια διαρκούν οι σπουδές στο Τεχνολογικό Λύκειο;
Οι σπουδές διαρκούν 3 + 1 έτη (το ένα κατ’ επιλογήν ανάλογα με τα επαγγελματικά προσόντα).
5.         Τίτλοι σπουδών
Ο απόφοιτος της Γ’ Τεχνολογικού Λυκείου θα αποκτά Απολυτήριο Τεχνολογικού Λυκείου και Πτυχίο επιπέδου προσόντων 2 σύμφωνα με την οδηγία 36/2005, όπως ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το Π.Δ 38/2010.
Ο απόφοιτος του Τμήματος Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα αποκτά, μετά από εξετάσεις πιστοποίησης, Πτυχίο επιπέδου προσόντων 3 σύμφωνα με την οδηγία 36/2005 όπως ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το Π.Δ 38/2010.
6.         Γιατί χρειάζεται το τέταρτο έτος;
Το τέταρτο έτος εξασφαλίζει την απαιτούμενη επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων, έτσι όπως περιγράφονται από τα αντίστοιχα επίπεδα προσόντων, με δεδομένο ότι στην Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου (όπως συμβαίνει και στα ΕΠΑ.Λ) δεν διδάσκονται μαθήματα τομέα ή ειδικότητας.
Το τέταρτο έτος δεν είναι έτος κατάρτισης ή εξειδίκευσης, αλλά έτος ολοκλήρωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
7.         Ποιος είναι ο σκοπός του τμήματος «Γενικής Παιδείας», στη Γ’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου;
Το Τεχνολογικό Λύκειο είναι ένα σχολείο χωρίς φραγμούς σε εκπαιδευτικές διαδρομές. Για τους μαθητές  που διαφοροποιούν τους στόχους τους κατά τη διάρκεια της φοίτησης στο Τεχνολογικό Λύκειο, το τμήμα «Γενικής Παιδείας» προσφέρει μια εναλλακτική διαδρομή για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι.
Το τμήμα «Γενικής Παιδείας» μπορούν να το επιλέξουν όσοι μαθητές προάγονται από τη Β’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, στη Γ’ τάξη και επιθυμούν να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Σε αυτό το τμήμα διδάσκονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι απόφοιτοι του τμήματος παίρνουν Απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου.
Όσοι μαθητές επιλέξουν το τμήμα αυτό, θα έχουν τη δυνατότητα ουσιαστικής προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ με τα σημερινά δεδομένα, τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών που εισάγονται από τα ΕΠΑ.Λ στα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικά μικρά.

8.         Πώς θα γίνεται η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι η βασική προτεραιότητα του Τεχνολογικού Λυκείου. Παρ’ όλα αυτά, η εκπαιδευτικές διαδρομές για τους αποφοίτους του Τεχνολογικού Λυκείου κρατιούνται ανοιχτές. Έτσι, όποιος τελειώνει την Γ’ τάξη του  Τεχνολογικού Λυκείου, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ συμμετέχοντας σε ειδικές εξετάσεις.
Επίσης όποιος τελειώνει το 4ο έτος και εφόσον έχει επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με κριτήρια που θα οριστούν από το Υπουργείο Παιδείας και τα ΤΕΙ.
Και στις δύο περιπτώσεις, οι επιτυχόντες θα εισάγονται σε Τμήματα Τ.Ε.Ι. αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους.

9.         Τι θα γίνει με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου;
Μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας θα είναι η εξασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων του  Τεχνολογικού Λυκείου.
Στο πλαίσιο αυτό, θα γίνει και η προσαρμογή των αδειών ασκήσεως επαγγέλματος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία,  στα νέα δεδομένα της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Το 4ο έτος εξασφαλίζει ανώτερο επαγγελματικό επίπεδο σύμφωνα με την οδηγία 36/2005. Αυτό σημαίνει ότι εξασφαλίζεται και αντίστοιχη ρύθμιση σε όσες ειδικότητες έχουν ήδη ρυθμισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, ή θα εξασφαλιστεί σε όσες ειδικότητες καθοριστούν μετά την υποχρέωση  που θα εισάγει ο νέος νόμος. Ένα χρόνο μετά την πλήρη εφαρμογή του συστήματος θα υπάρχουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Ένα παράδειγμα εφαρμογής αυτής της επαγγελματικής ιεράρχησης.
Μία από τις άδειες που παίρνει ο απόφοιτος ηλεκτρολόγος από το Γ΄ έτος του Τεχνολογικού Λυκείου είναι αυτή του «Ηλεκτροτεχνίτη Εγκαταστάσεων Εργοστασίων και Ηλεκτροκινητήρων» (Ηλεκτροτεχνίτης Γ΄ ειδικότητας). Μετά από προϋπηρεσία 2 ετών σε αντίστοιχες εγκαταστάσεις μπορεί να πάρει την άδεια Αρχιτεχνίτη στο ίδιο είδος εγκαταστάσεων. Ο απόφοιτος του Δ’ έτους, χωρίς να θέλουμε να προκαταλάβουμε τις ρυθμίσεις, θα μπορεί ενδεχομένως να πάρει την άδεια του Αρχιτεχνίτη με προϋπηρεσία π.χ. 100 ημερών εργασίας ή και κατευθείαν του Αρχιτεχνίτη εφόσον η πιστοποίηση έχει εστιαστεί και ελέγχει το συγκεκριμένο επαγγελματικό επίπεδο. 

10.     Θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.)
Ναι, θα συνεχίσουν να λειτουργούν και να παρέχουν την απαιτούμενη εργαστηριακή εκπαίδευση.
Η χρήση όμως των σχολικών εργαστηρίων θα είναι ευρύτερη, τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και από την τοπική κοινωνία.


Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ν.ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ


Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Νομού Κορινθίας


ΕΛΤΕΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
E-mail: elteekor@yahoo.gr, 
URL: http://elteekor.blogspot.com,  
6945059220
έδρα: Σ.Ε.Κ. Λουτρακίου,
ΤΑΧ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : ΣΕΚ Λουτρακίου – Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών προς Επίδαυρο - Κυρά Βρύση - Τ.Κ. 20300




Μέλος της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε


Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης 

Τεχνολογικό Λύκειο

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Δεν υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση



Δεν υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
«Αν δεν αλλάξουμε την Παιδεία και ιδιαίτερα την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, δεν θα υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη για τη χώρα» είπε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου στην ημερίδα του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. με θέμα «Η Εθνική πολιτική για την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και το Europass: εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προκλήσεις».
Κατά την ομιλία της ηυφυπουργός τόνισε τη σημασία στήριξης των νέων ανθρώπων, ειδικά μέσα στην κρίση και ότι εργαλεία όπως το ευρωπαϊκό διαβατήριο (Europass) είναι πολύ σημαντικά και ενισχύουν το στόχο αυτό. Μέσω του ευρωπαϊκού διαβατηρίου αυξάνονται οι δυνατότητες κινητικότητας εντός Ευρώπης. Καίριας σημασίας είναι και η σύνδεση της κινητικότητας μέσω του ευρωπαϊκού διαβατηρίου με την εκπαιδευτική και κατά συνέπεια αναπτυξιακή πολιτική της χώρας.
Επιπλέον, η υφυπουργός τόνισε τη σημασία διασύνδεσης της Τεχνική Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις επαγγελματικές δραστηριότητες που υπάρχουν τώρα ή μπορούν να δημιουργηθούν στο μέλλον. Παράλληλα αναφέρθηκε στην κατάθεση, σε σύντομο χρονικό διάστημα, νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο.
Τέλος η υφυπουργός δήλωσε ότι η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι σημαντικό αναπτυξιακό «εργαλείο» του μέλλοντος. Η χώρα χρειάζεται εκτός από καλούς επιστήμονες, άριστα καταρτισμένους τεχνικούς επαγγελματίες με «ευρωπαϊκά» βιογραφικά. Τεχνικούς που θα συνδυάζουν την καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, τη γνώση μιας ξένης γλώσσας, τη μαθηματική σκέψη, δηλαδή τις λεγόμενες βασικές ικανότητες, με άριστη εξειδίκευση στον τομέα τους.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ & ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΡΟΥΣΤΩΝ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ & ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΡΟΥΣΤΩΝ

υπό την καθοδήγηση του Νίκου Τουλιάτου (Ολυμπιακοί 2004)






Το Σεμινάριο – Εργαστήρι απευθύνεται σε μαθητές Λυκείων, σπουδαστές Ωδείων και φοιτητές, είτε ασχολούνται με τη μουσική είτε όχι και προσφέρεται δωρεάν.


Όσοι μαθητές θέλουν να βιώσουν την ανεπανάληπτη εμπειρία της συμμετοχής σε μία συναυλία κρουστών, χρησιμοποιώντας τύμπανα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης… Όσοι μαθητές θέλουν να ζήσουν την εμπειρία των εθελοντών που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς του 2004, υπό την καθοδήγηση του Νίκου Τουλιάτου… Μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο Σεμινάριο – Εργαστήρι κρουστών που πραγματοποιείται  στις 3 & 4 Ιανουαρίου 2012  και να συμμετέχουν στη Συναυλία κρουστών στις 4 Ιανουαρίου 2012 στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου.




Πρόγραμμα 3/1/2012    Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου
11:00 έως 14:00  - Σεμινάριο – Εργαστήρι   κρουστών
14:00 έως 16:30 -  Διάλειμμα
16:30 έως 20:30 - Σεμινάριο – Εργαστήρι κρουστών




Πρόγραμμα  4/1/2012      Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου
11:00 έως 14:00 - Σεμινάριο – Εργαστήρι κρουστών
14:00 έως 16:30 -  Διάλειμμα
16:30 έως 18:30 -  Σεμινάριο – Εργαστήρι κρουστών
19:00 έως 20:00 -  Παρουσίαση Βιβλίου του Νίκου Τουλιάτου
21:00 έως 23:00 - Συναυλία
Παρακαλούνται οι Διευθυντές, οι καθηγητές των Λυκείων και των Σχολών του Δήμου μας να ενημερώσουν σχετικά τους μαθητές, οι οποίοι μπορούν να δηλώσουν τις συμμετοχές τους για το Εργαστήρι κρουστών στο:



ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ (ΚΕ.Π.Α.Π.)



Τηλέφωνο για τις συμμετοχές             2741020109       καθημερινά και ώρες από 9:00 έως 13:00.




Για το Εργαστήρι κρουστών, το οποίο είναι δωρεάν, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στις συμμετοχές, με ανώτερο αριθμό συμμετοχών τα εκατό (100) άτομα, τα οποία πρέπει να έχουν μαζί τους δύο μπαγκέτες (40 εκ. ) και ένα οικιακό σκεύος – μεταλλικό ή πλαστικό – (κατσαρόλα ή  τηγάνι ή λεκανίτσα κλπ).



Το Σεμινάριο μπορούν να το παρακολουθήσουν  όσοι θέλουν ως παρατηρητές.


ΚΕ.Π.Α.Π.

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΤΕΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ - ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ - ΚΟΛΛΙΑΣ - ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ - ΦΑΡΜΑΚΗ - Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης Χρήσης 2009 (Οικονομικό Έτος 2010)


ΜπεγλίτηςΠαναγιώτηςΑνδρέαςΔήλωση
ΚόλλιαςΚωνσταντίνοςΤαξιάρχηςΔήλωση
Μανωλάκης'ΑγγελοςΧρήστοςΔήλωση
Φαρμάκη-ΓκέκηΑικατερίνηΓεώργιοςΔήλωση

Θα δοθεί και στους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το σχολικό έτος 2010-11 η δυνατότητα να υποβάλλουν τώρα αίτηση μετάθεσης για το επόμενο σχολικό έτος


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
E-mail: press@minedu.gov.gr
Δελτίο Τύπου                                             22/12/2011

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου,μετά τη συνάντηση με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ δημόσια τους δασκάλους και τους καθηγητές που αυτή τη δύσκολη χρονιά για τους ίδιους, αλλά και για τα σχολεία απέδειξαν στην πλειοψηφία τους ότι έχουν αίσθημα αποστολής.
Τέλος, να ευχηθώ καλά Χριστούγεννα και να διαβεβαιώσω ότι όλοι είμαστε στην ίδια πλευρά όσον αφορά τα σχολεία, τους μαθητές, το μέλλον δηλαδή της χώρας.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την εφεδρεία των διοικητικών υπαλλήλων στα Πανεπιστήμια, η Υπουργός απάντησε:
Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια με τον καλύτερο τρόπο, στο πλαίσιο βέβαια των κατευθύνσεων της κυβέρνησης.
Παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας σε θέματα των εκπαιδευτικών και των σχολείων:


Προσυνταξιοδοτική Εφεδρεία Εκπαιδευτικών:Ο θεσμός της εφεδρείας ήταν μία πολιτική που εφαρμόστηκε πρώτη φορά και είχε περισσότερο συμβολικό, παρά δημοσιονομικό χαρακτήρα. Όπως επανειλημμένα έχει αποσαφηνιστεί από την Υπουργό Παιδείας ο θεσμός της εφεδρείας σε καμιά περίπτωση δεν αφορά τους εκπαιδευτικούς και δεν μπορεί να βρει εφαρμογή στο χώρο της εκπαίδευσης, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας των σχολείων. Είναι επίσης σαφές ότι η ορθολογική διαχείριση του προσωπικού στο χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται βάσει θεσμών που εξασφαλίζουν αξιοκρατία και διαφάνεια, στο πνεύμα που υπηρετεί το σύστημα διορισμών που έχει εισαχτεί με το ν.3848/10.


Σύστημα διορισμών:
Οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η βαθύτατη οικονομική κρίση την οποία περνά η πατρίδα μας αυτήν την περίοδο καθιστούν απαραίτητη την επανεξέταση μέτρων που αφορούν τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.

  Στην κατεύθυνση αυτή, δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του συστήματος διορισμών των εκπαιδευτικών που θεσπίστηκε με το ν.3848/10, προωθείται σχετική ρύθμιση η μείωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής από τα 3 στα 2 έτη.

Επίσης διευρύνονται τα κίνητρα για την προαιρετική παραμονή των εκπαιδευτικών για δύο επιπλέον έτη, με τον διπλασιασμό του αριθμού των μονάδων μετάθεσης, που εξασφαλίζει ο εκπαιδευτικός που παραμένει για τρίτο και τέταρτο χρόνο.  


Στο πλαίσιο της παραπάνω ρύθμισης θα δοθεί και στους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το σχολικό έτος 2010-11 η δυνατότητα να υποβάλλουν τώρα αίτηση μετάθεσης για το επόμενο σχολικό έτος. Θα εκδοθεί σχετική συμπληρωματική εγκύκλιος.



Διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ:
Προωθούνται άμεσα οι διαδικασίες για τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή (κλάδων ΠΕ61 & ΠΕ71), ώστε και μέσα στην κρίση να ενισχυθεί το μήνυμα ότι όλοι οι μαθητές έχουν ισότιμη πρόσβαση στη γνώση.

Αναβάθμιση του θεσμού των Διδασκαλείων :Προωθείται νομοθετική ρύθμιση που θα θέσει σε νέες βάσεις τη λειτουργία του θεσμού των Διδασκαλείων Εκπαίδευσης, με βάση τα πορίσματα επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Τα νέα διδασκαλεία –  κοινά για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα παρέχουν προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης για τους εκπαιδευτικούς  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής όλων των ειδικοτήτων. Στο πλαίσιο του ανανεωμένου θεσμού θα διαμορφωθούν από ΑΕΙ που έχουν λάβει μέρος στην αξιολόγηση Προγράμματα Σπουδών, τα οποία θα έχουν διαφορετική διάρκεια φοίτησης, α) τρίμηνη β) εξαμηνιαία και γ) ετήσια. Η φοίτηση σε όλες τις μορφές θα είναι υποχρεωτική. Για την παρακολούθηση των προγραμμάτων ετήσιας διάρκειας οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται με εξετάσεις και θα τους χορηγείται εκπαιδευτική άδεια. Για την παρακολούθηση των προγραμμάτων εξάμηνης και τρίμηνης φοίτησης οι εκπαιδευτικοί δεν φεύγουν από την τάξη και αξιοποιείται η μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων καθώς και η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Η επιτυχής φοίτηση θα παρέχει πιστοποίηση στον εκπαιδευτικό και θα μοριοδοτείται ανάλογα.

Ίδρυση κλάδου εκπαιδευτικών πληροφορικής (ΠΕ19) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση:

Η επιτυχής λειτουργία του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα (961 σχολεία ΕΑΕΠ), στο πλαίσιο του προγράμματος των οποίων διδάσκεται το μάθημα της πληροφορικής σε όλες τις τάξεις, καθιστά απαραίτητη τη δημιουργία κλάδου εκπαιδευτικών πληροφορικής (ΠΕ19) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό η Υπουργός Παιδείας υπέγραψε σχετική Υπουργική Απόφαση.


Αποσπάσεις με κριτήρια :

Το τρέχον σχολικό έτος εφαρμόστηκε, για πρώτη φορά, αντικειμενικό σύστημα αποσπάσεων που στηρίζεται σε πρόταση ομάδας εργασίας, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, καθώς και αιρετά μέλη υπηρεσιακών συμβουλίων. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική τομή, με την οποία δίνεται οριστικό τέλος στο όργιο ρουσφετιού, στις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, με την εμπλοκή μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπηρεσιακών παραγόντων, πολιτευτών, βουλευτών, υπουργών κ.ά. Μετά την πρώτη εφαρμογή του νέου συστήματος η Υπουργός, αποδεχόμενη σχετική πρόταση των ομοσπονδιών, θα καλέσει την ομάδα εργασίας να επανεξετάσει τυχόν αδικίες ως προς τη μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων και όποιες δυσλειτουργίες του συστήματος διαπιστώθηκαν.


Αξιοποίηση πλεονάζοντος χρόνου προϋπηρεσίας:

Το θέμα της διευκρίνησης του τρόπου αξιοποίησης του πλεονάζοντος χρόνου προϋπηρεσίας που θα προκύψει από τους οριστικούς πίνακες κατάταξης έχει απασχολήσει το Υπουργείο Παιδείας, αφού η μη προσμέτρησή του δημιουργεί προβλήματα σχεδόν στο σύνολο των εκπαιδευτικών. Για το θέμα οι υπηρεσίες του Υπουργείου έχουν απευθύνει σχετικό ερώτημα στα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία και αναμένεται απάντηση.
Αντιμετώπιση ιδιαίτερων  προβλημάτων : 


Για τα ιδιαίτερα προβλήματα που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση της χώρας και στη ζωή των μαθητών θα γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν με διακριτικότητα και σεβασμό στην αξιοπρέπεια των παιδιών και των οικογενειών τους.
Στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, δηλαδή εκεί που έχουμε μεγάλη σχολική διαρροή, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, σε συνοικίες με εξαιρετικά μεγάλα προβλήματα  υπάρχει ήδη ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης των παιδιών, με τη βοήθεια των σχολικών επιτροπών των Δήμων.
Επίσης όπου αλλού διαπιστώνονται ιδιαίτερα προβλήματα θα υπάρχει στοχευμένη υποστήριξη των μαθητών σε συνεργασία με αρμόδια όργανα του σχολείου και της τοπικής αυτοδιοίκησης.