Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Επιστολή προς τους Υπουργούς Παιδείας, Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης [29-07-2013]

Επιστολή προς τους Υπουργούς Παιδείας, Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης [29-07-2013]

Αθήνα, 29/7/2013

Προς

τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Αρβανιτόπουλο,
τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα,
τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κ. Μητσοτάκη


κοιν. ΟΛΜΕ, ΟΛΤΕΕ, ΕΤΕ, ΕΕΤΕΚ
 
 
Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,

Η Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) διαμαρτύρεται και εκφράζει την έντονη ανησυχία της, αυτή την ύστατη στιγμή, για την κατάργηση, άκριτα και χωρίς επιστημονική επιχειρηματολογία, νευραλγικών τομέων και ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την απόφαση για διαθεσιμότητα και επικείμενη απόλυση εκπαιδευτικών λειτουργών με κριτήριο αριθμητικό και ουδόλως βασισμένο σε όποιας μορφής αξιολόγησης αυτού του δυναμικού και του έργου που παρέχει. 
Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί βασικό μοχλό της ανάπτυξης και της οικονομίας στη χώρα μας (και σε κάθε χώρα) σε νευραλγικούς τομείς (ανάμεσα στους οποίους κανείς δεν μπορεί να εξαιρέσει τον τομέα Υγείας και Πρόνοιας ή τον τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών) ενώ σε διεθνές επίπεδο στελεχώνεται από επαγγελματίες που προέρχονται από διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές βαθμίδες εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) και προϋπάρχουσας εργασιακής εμπειρίας. Ταυτόχρονα στους κόλπους της δίνεται η δυνατότητα-ευκαιρία εκπαίδευσης ή/και επανεκπαίδευσης σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού ειδικά στις επικρατούσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.
Η  Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) θεωρεί ότι η απόφαση κατάργησης τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και η κατά συνέπεια επικείμενη απόλυση εκπαιδευτικών λειτουργών, δεν συνάδει με τις πολιτικές ανάπτυξης που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση, την κοινωνική πολιτική που θα έπρεπε να υιοθετείται και, αιφνιδιάζοντας χιλιάδες οικογένειες εκπαιδευτικών και μαθητών, διαταράσσει την κοινωνική συνοχή, με απρόβλεπτες συνέπειες.
Η έλλειψη ύπαρξης ενός βασικού σχεδίου ανάπτυξης- μετεξέλιξης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και λειτουργικής σύνδεσής της με τα υποσυστήματα της αρχικής και συνεχιζόμενης, τυπικής και άτυπης κατάρτισης στη χώρα μας υποδαυλίζει κάθε έννοια ατομικού και κοινωνικού ελέγχου και φυσικά ενεργούς συμμετοχής και συναίνεσης σε μια εποχή που ο ρόλος του ενεργού πολίτη και η δέσμευσή του στη δια βίου ανάπτυξη αποτελεί διεθνή και θεσμικά κατοχυρωμένη προτεραιότητα.
Η  Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) επισημαίνει την ανάγκη προετοιμασίας, έγκαιρης πληροφόρησης και  κοινωνικής συναίνεσης για κάθε αλλαγή που αποφασίζεται και που θα έχει ως συνέπεια την αλλαγή εκπαιδευτικού και επαγγελματικού προσανατολισμού για μεγάλο μέρος του κοινωνικού συνόλου (ανήλικου αλλά και ενήλικου).

Το Δ.Σ. της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.  
Ουρανία Καλούρη, Πρόεδρος
Σπύρος Κρίβας, Αντιπρόεδρος
Αρχάγγελος Γαβριήλ, Γεν. Γραμματέας
Φωτεινή Κατσαμπούρη, Ταμίας
Έλενα Μαστοράκη, Μέλος


Εκ μέρους του Δ.Σ. της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

               Ουρανία X.Καλούρη
               Καθηγήτρια

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Το νέο Τεχνικό Λύκειο σύμφωνα με την Κυριακάτικη Δημοκρατία 28/07/13

Οι μεταρρυθμίσεις που εισάγει το σχέδιο νόμου για την πρακτική άσκηση, τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και την έμφαση στα επαγγέλματα αιχμής που στόχος είναι να υλοποιηθούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Δύο ώρες Αγγλικά, έξι Πληροφορική και λιγότερες για θρησκευτικά και Ιστορία
Οι μαθητές πρέπει να επιλέγουν από την α τάξη τον τομέα που θα ακολουθήσουν
Οι 12 νέοι τομείς
1. Μηχανολογίας
2. Ηλεκτρολογίας
3. Δομικών Έργων
4. Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων
5. Τροφίμων και Διατροφής
6. Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
7. Τουριστικών και Πολιτιστικών Μονάδων
8. Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών
9. Διοίκησης και Οικονομίας
10. Ναυτικών Πλοιάρχων
11. Ναυτικών Μηχανικών
Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Α΄λυκείου Ώρες γενικής παιδείας 26 και μαθήματα τομέα 9
Β΄λυκείου Ώρες γενικής παιδείας 18 και μαθήματα τομέα 17
Γ΄λυκείου Ώρες γενικής παιδείας 14 και μαθήματα τομέα 15, μαθητεία 6 ώρες
Οι σαρωτικές ανατροπές στο (νέο) Τεχνικό Λύκειο
Οι μεταρρυθμίσεις που εισάγει το σχέδιο νόμου για την πρακτική άσκηση, τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και την έμφαση στα επαγγέλματα αιχμής που στόχος είναι να υλοποιηθούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Δύο ώρες Αγγλικά, έξι Πληροφορική και λιγότερες για θρησκευτικά και Ιστορία
Οι μαθητές πρέπει να επιλέγουν από την α τάξη τον τομέα που θα ακολουθήσουν
Οι 12 νέοι τομείς
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Δομικών Έργων
Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων
Τροφίμων και Διατροφής
Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
Τουριστικών και Πολιτιστικών Μονάδων
Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών
Διοίκησης και Οικονομίας
Ναυτικών Πλοιάρχων
Ναυτικών Μηχανικών

Αναδημοσίευση από την ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 28/7/2013




Δύο ώρες Αγγλικά, έξι Πληροφορική και λιγότερες για θρησκευτικά και Ιστορία

Αναδημοσίευση από την ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 28/7/2013
 Κυριακάτικη Δημοκρατία


Με βαθύ σεβασμό στην μνήμη της


28 Ιουλ. 2013, 12:26
Ήταν η πρώτη καθηγήτρια που ενημερώθηκε επίσημα ότι απολύεται (διαθεσιμότητα)
Ενημερώθηκε τηλεφωνικά από το υπουργείο Παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 Την Παρασκευή, 26/07/2013 στις 21.00 στα γραφεία της ΕΛΜΕ Λάρισας ήρθε η συνάδελφος, Κ.Κλαίρη.ΠΕ 18.10 (Νοσηλευτικής) και μας ανακοίνωσε:
<<Παιδιά, είμαι το πρώτο άτομο που έμαθε επίσημα από το ίδιο το Υπουργείο Παιδεία -την είχαν πάρει τηλέφωνο- ότι βγαίνω σε διαθεσιμότητα...  γιατί  η αίτηση που είχα κάνει για εξαίρεση απορρίφθηκε.>>
Η Κλαίρη, η δική μας Κλαίρη, είχε κάνει  πριν ενάμιση χρόνο περίπου εγχείρηση καρδιάς (τριπλό bypass) , έκανε αίτηση  εξαίρεσης από τη διαθεσιμότητα και την ενημέρωσαν την Παρασκευή ότι την απέρριψαν. 
Το Σάββατο, καθώς ήταν με την οικογένεια της κατέρρευσε.  Διακομίστηκε στο Νοσοκομείο αλλά ήταν αργά.  Η καρδιά της δεν άντεξε να χάσει τους μαθητές της, τη δουλεία της, την καριέρα της, τον τρόπο ζωής της.  Αγωνίστηκε μέχρι την τελευταία στιγμή για να αναδείξει την αδικία που υφιστάμεθα με τον ξεριζωμό και την κατάργηση των 50 ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, τόσο απότομα, τόσο οριζόντια, τόσο άδικα και καταχρηστικά.
Την ζωή της την πήραν  την ψυχή της όμως, ΟΧΙ   ΑΝΗΚΕΙ ΑΛΛΟΥ !!
Μην ενημερώστε την Τρόικα ότι λείπει ένας από μας και οι αριθμοί δεν βγαίνουν ίσως δεν δώσει την επόμενη δόση.
Εξάλλου, για όλους αυτούς  δεν έχει σημασία η ζωή αλλά μόνο οι αριθμοί.
   Τα σχόλια δικά σας.
     Με βαθύ σεβασμό στην μνήμη της 

Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Αθήνα, 23-7-2013


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 23-7-2013

 Αριθμ. Δ.Τ.: 066

Η Αγχόνη, το Υνί και τα 300 παραπούλια – Ένα επετειακό κείμενο από το μέλλον

Υπάρχουν στιγμές, που χάνονται σαν ανάσα μέσα στη δίνη της Ιστορίας.

Υπάρχουν και στιγμές, που αποτελούν ορόσημα καμπής στον ρου της Ιστορίας.

Αυτές τις στιγμές, οι άνθρωποι γράφουν Ιστορία, με τη στάση τους.

Κύπρος, 1821. Τουρκοκρατία. Ο κόσμος υποφέρει από την πείνα, την άδικη φορολογία και, φυσικά, την ανελευθερία…

Ο Αρχιεπίσκοπος Κυπριανός, συλλαμβάνεται και φυλακίζεται μαζί με άλλους τρείς επισκόπους, ως υποκινητής επανάστασης. Παραμονή της εκτέλεσής του, αρνείται την προσφορά φίλου του Τούρκου προύχοντα να διαφύγει. Επιλέγει να αποτελέσει το πρωτοσφάγιο στο μακελειό που θα ακολουθήσει. Η παλικαρίσια στάση του, έγινε θρύλος, σύμβολο, έπος. Την ημέρα του απαγχονισμού του, στις 9 Ιουλίου, διακηρύσσει στον Τούρκο Πασά:

Η Ρωμιοσύνη εν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου.
Κανένας δεν εβρέθηκεν για να την-ι-ξηλείψη.
Κανένας, γιατί σιέπει την που τάψη ο Θεός μου.
Η Ρωμιοσύνη εν να χαθή, όντας ο κόσμος λείψη!
Σφάξε μας ούλους τζι’ ας γενή το γαίμαν μας αυλάτζιν.
Κάμε τον κόσμον ματζιελλειόν τζιαι τους Ρωμιούς τραούλλια.
Αμμά ξέρε πως ίλαντρον όντας κοπή καβάτζιν.
Τριγύρου του πετάσσουνται τρακόσια παραπούλια.
Το ‘νιν αντάν να τρώ’ την γην τρώει την γην θαρκέται.
Μα πάντα τζιείνον τρώεται τζιαι τζιείνον καταλυέται…

Ελλάδα, 2013. Γερμανοκρατία. Ο κόσμος υποφέρει από την πείνα, την άδικη φορολογία και, φυσικά, την ανελευθερία…

Ο Υπουργός Παιδείας επιλέγει να παραμείνει Υπουργός, παραδίδοντας για σφαγή τους πρώτους 2.482 εκπαιδευτικούς, προκειμένου να ικανοποιήσει την απαίτηση της Γερμανο-καθοδηγούμενης Τρόικα, για «ζεστό αίμα» Δημοσίων Υπαλλήλων. ΦΕΚ 167 / 23-7-2013. Ακολουθούν αλλεπάλληλα κύματα απολύσεων που σαρώνουν και διαλύουν όλες τις Κρατικές δομές, την Ασφάλεια, την Υγεία, την Πρόνοια, την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο φόβος και η ανασφάλεια κυριαρχούν. Το Σύνταγμα έχει ουσιαστικά καταλυθεί και η Χώρα παραδίνεται στον πλήρη έλεγχο των δανειστών της, που από χρόνια είχαν στοχεύσει συστηματικά στον φυσικό της πλούτο. Τη χρονιά αυτή διαλύεται οριστικά και η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.

Το όνομα του τότε πρωθυπουργού χάθηκε κάπου ανάμεσα στα ονόματα των υπαλληλίσκων που υπηρέτησαν την Τρόικα και ξεπούλησαν την Ελλάδα. Λένε πως ήταν μικρανηψιός της Πηνελόπης Δέλτα. Τα χρόνια αυτά όμως έμειναν γνωστά στην Ιστορία ως η «εποχή Αρβανιτόπουλου», γιατί επί θητείας του στο Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο ξεπουλήθηκε το Παρόν, αλλά ξεπατώθηκαν και οι Δομές της Τεχνικής Εκπαίδευσης, ώστε να εκλείψει ακόμα και η ελπίδα για την ανάκαμψη της Χώρας στο μέλλον.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γράψεις Ιστορία.

Ένας από αυτούς είναι να καταστρέψεις το μέλλον της Χώρας σου.

Στην ίδια μοίρα βρέθηκαν και όσοι προτίμησαν τις «ατομικές λύσεις» και νόμιζαν ότι μέσα στην κοσμοχαλασιά θα κατάφερναν να σώσουν το τομάρι τους. Η Ιστορία όμως απέδειξε ότι ατομική σωτηρία δεν υπάρχει. Όταν βουλιάζει το καράβι, βουλιάζει αύτανδρο !

Ο αγώνας της ανατροπής ξεκίνησε από τους εκπαιδευτικούς. Στο Μανιφέστο «για την  Παιδεία και την Ελπίδα», που συντάχθηκε τότε, γνωστό ως «Μανιφέστο 2482» (από τον αριθμό των πρώτων εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα), αναφέρουν:

«Η μέθεξη της Ελληνικής Παιδείας, η Ρωμιοσύνη, είναι Ιδέα και Τρόπος ζωής σύμφυτη με την ίδια την ύπαρξη του Πολιτισμού, με την ύπαρξη του Κόσμου. Κανένας δεν μπόρεσε ποτέ να την εξαλείψει. Κανένας! Γιατί την προστατεύει από ψηλά ο ίδιος ο Θεός μας, ο Θεός της Επίγνωσης, της Θυσίας και της Κοινωνίας.
Σφάξε μας όλους, κι ας γενεί το αίμα μας αυλάκι. Κάνε τον κόσμο μακελειό και τους Ρωμιούς σφαχτάρια.
Αλλά μάθε, Αρβανιτόπουλε, πως άμα σε μια συστάδα με λεύκες κόψεις μια, τριγύρω της πετάγονται τρακόσια παρακλάδια.
Το υνί του αρότρου όταν χώνεται βαθειά στη γη, νομίζει ότι την κατατρώει. Μα πάντα εκείνο τρώγεται, εκείνο φθείρεται και τελικά εξαφανίζεται»

Σήμερα, εκατό χρόνια μετά, η 23η Ιουλίου 2013, εξακολουθεί να γιορτάζεται ως η ημέρα Αφύπνισης των Νεοελλήνων, ημέρα που δρομολόγησε τις εξελίξεις αποτίναξης του ζυγού εξάρτησης της Χώρας, που σήμανε την αρχή του τέλους της «εποχής Αρβανιτόπουλου».

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της (μελλοντικής) Συνομοσπονδίας Λειτουργών Παιδείας

 

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα

τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798


ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΤΡΙΤΗ 30-7-2013 ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ Δ.Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ για τις απολύσεις

ΤΡΙΤΗ 30-7-2013 ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ Δ.Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ για τις απολύσεις

μηνύματα συμπαράστασης




e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 19/7/2013


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Η Education International (Ευρωπαϊκό Τμήμα – ETUCE) και εκπαιδευτικές οργανώσεις από την Ευρώπη και την Αυστραλία στέλνουν καθημερινά μηνύματα συμπαράστασης στους αγώνες των Ελλήνων εκπαιδευτικών, καθώς και επιστολές διαμαρτυρίας στον Πρωθυπουργό και στους Υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Παιδείας, ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης να θέσει σε διαθεσιμότητα – απόλυση 2.500 εκπαιδευτικούς της επαγγελματικής εκπαίδευσης και να κλείσει τρεις δυναμικούς τομείς της, στερώντας σε πάνω από 20.000 μαθητές και μαθήτριες την εκπαίδευσή τους και χαρίζοντάς τους στον ιδιωτικό τομέα.

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!



 
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ

·                  ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ, τις πολύμορφες κινητοποιήσεις μας
·                  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ κέντρα αγώνα» σε κάθε περιοχή
·        Δευτέρα 22/7, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε όλες τις πόλεις.
Στην Αθήνα, στις 12, στα γραφεία της ΟΛΜΕ (Ερμού & Κορνάρου 2, Σύνταγμα)

Τίποτα δεν έχει τελειώσει.
 Μπορούμε με τον μαζικό, συντονισμένο, παρατεταμένο αγώνα να τους σταματήσουμε.

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ,
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!

μηνυτήρια αναφορά



  Ο.Λ.Μ.Ε.                                       
Ερμού & Κορνάρου 2                                    
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 19/7/2013



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


          Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών κατά του Υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου, του Γεν.  Γραμματέα του Υπουργείου κ. Κυριαζή και κατά της αναπληρ. Προϊσταμένης Γεν. Δ/νσης Υπουργείου Παιδείας κ. Καρδαμίτση και κατά παντός άλλου υπευθύνου για την ενέργειά τους να προχωρήσουν στην υλοποίηση του νόμου για τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών πριν ακόμη αυτός ψηφιστεί από το Κοινοβούλιο και να δημοσιοποιήσουν τους πίνακες που περιείχαν προσωπικά δεδομένα 2.500 εκπαιδευτικών.