Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Καταργείται ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών

Καταργείται ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών
στη ΔευτεροΔΕ!
Ο τομέας  που είναι συνυφασμένος με τον πολιτισμό της χώρας μας.
Ο μοναδικός  τομέας  με προσανατολισμό στις Γραφικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες, που είναι συνυφασμένος  με το Σχεδιασμό του Βιβλίου, της Εικόνας, της Διαφήμισης, της Συσκευασίας και την «βαριά βιομηχανία της χώρας», τον Τουρισμό.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, στην Δευτεροβάθμια Τεχνική  και Επαγγελματική Εκπαίδευση, πανελλαδικά, έχει  επιδείξει σημαντικό έργο, όσον αφορά στη προβολή της ΤΕΕ μέσα από έντυπα, συμμετοχές και βραβεύσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς  με θέματα Πολιτισμού και Τεχνών και παράλληλα ιδιαίτερα ικανοποιητική απορρόφηση στην αγορά εργασίας.
Με το πολυνομοσχέδιο καταργείται η μόνη διέξοδος  για μαθητές/ες με καλλιτεχνικές δεξιότητες.
Οι ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών έχουν αυξημένη ζήτηση σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας,  Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από τις προτιμήσεις στα μηχανογραφικά δελτία των μαθητών και τις υψηλές βάσεις εισαγωγής (οι βάσεις εισαγωγής για όλα τα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ κατατάσσουν τις σχολές αυτές στην πρώτη πεντάδα ζήτησης.
Ένα ακόμη βίαιο χτύπημα στις Γραφικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες
Οδηγούν έτσι, βίαια, στην άμεση ανεργία μεταξύ άλλων, τους πτυχιούχους Τεχνολόγους Γραφικών Τεχνών, Γραφίστες,  Διακοσμητές και Φωτογράφους, όλους απόφοιτους της, μοναδικής στα ΑΕΙ, Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (του ΤΕΙ Αθήνας) και με επιπλέον παιδαγωγικές σπουδές, ενός έτους στην ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ).
Κι’ αυτό την στιγμή που οι ειδικότητες των Γραφικών Τεχνών αποτελούν στη κυριολεξία κόσμημα στα εκπαιδευτικά συστήματα της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία και το Ενωμένο Βασίλειο. Ας κάνει τον κόπο το Υπουργείο Παιδείας να ρίξει μια ματιά στα επαγγελματικά περιγράμματα που έχουν αναπτυχθεί από το πρώην ΕΚΕΠΙΣ για να καταλάβει αν χρειάζεται ή όχι η δημόσια δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση τις εφαρμοσμένες τέχνες.
Με αυτή την απόφαση για κατάργηση 52 ειδικοτήτων, συνεχίζεται η βίαιη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης από ένα Υπουργείο Παιδείας που εξαφανίζει  επιτυχημένες  σχολές και τμήματα στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να εξυπηρετηθούν οι σχολάρχες της ιδιωτικής εκπαίδευσης…

Ο κ. Βενιζέλος έδειξε ότι αιφνιδιάστηκε από την «είδηση» ότι κλείνουν Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. και επικαλέστηκε ότι η ενημέρωση που του είχε γίνει αφορούσε στη διαθεσιμότητα υπεραρίθμων εκπαιδευτικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ !



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 14-7-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 059
Δέσμευση Βενιζέλου: Όσο περνάει από το χέρι μου, δεν θα καταργηθούν Τομείς και Ειδικότητες !
Ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ευάγγελος Βενιζέλος δέχθηκε αντιπροσωπία εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που πλήττονται από το άρθρο 82 του προς ψήφιση Πολυνομοσχεδίου. Η συνάντηση έγινε στο Ηράκλειο της Κρήτης, στο ξενοδοχείο Galaxy το βράδυ της 11ης-7-2013. Οι εκπαιδευτικοί εκπροσωπήθηκαν από τον κ. Πέτρο Κακαζιάνη, β. ταμία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) και δύο καθηγήτριες ειδικοτήτων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας, τις κες Άννα Λίβα και Μαίρη Κουλούρη (η οποία είναι και μέλος του Ν.Τ. Ηρακλείου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.). Ο κ. Βενιζέλος πλαισιωνόταν από τους συνεργάτες του, βουλευτές και στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., την κα Άντζελα Γκερέκου, τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, το Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Γιάννη Κουράκη, τον αντιδήμαρχο Παιδείας Ηρακλείου κ. Νίκο Γαλιτάκη, το γραμματέα της Νομαρχιακής Επιτροπής κ. Λάμπρο Αντωνόπουλο, τον υπεύθυνο επικοινωνίας κ. Δημήτρη Καρύδη, και την ιδιαιτέρα του κ. Αφροδίτη Άλ Σαλάχ. Σε όλη τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί των θιγόμενων κλάδων διαδήλωναν ειρηνικά έξω από το κτήριο.
Ο κ. Βενιζέλος ξεκίνησε τη συζήτηση, καθησυχάζοντας τους εκπαιδευτικούς ότι όλοι οι πλεονάζοντες καθηγητές κλάδων του Τομέα Υγείας θα μεταταχθούν στο Υπουργείο Υγείας. Οι εκπαιδευτικοί διευκρίνισαν στον Πρόεδρο ότι:
ΔΕΝ είναι πλεονάζοντες, ούτε υπεράριθμοι, ούτε αυτοί ούτε κάποιος άλλος εκπαιδευτικός από τους κλάδους και τις ειδικότητες που καταργούνται. Αντίθετα, κάθε χρόνο παρουσιάζονται κενά εκπαιδευτικών, τα οποία μάλιστα δεν καλύφθηκαν κατά το σχολικό έτος που πέρασε.
ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ οι αντίστοιχοι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. με ότι αυτό συνεπάγεται για τους φοιτούντες μαθητές αλλά και σαν δυνατές επιλογές για τους επερχόμενους.
Οι καταργούμενες ειδικότητες αφορούν στο «ΦΙΛΕΤΟ» των σχολείων της Τ.Ε.Ε., με το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών και τις καλύτερες επιδόσεις.
Το «φιλέτο» αυτό παραδίδεται στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. που έχουν υπέρογκα δίδακτρα με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση των μαθητών της Τ.Ε.Ε. που διαμένουν μακράν των αστικών κέντρων και προέρχονται κυρίως από τα μεσαία και χαμηλά οικονομικά στρώματα.
Όλα αυτά κινούνται στον αντίποδα των εξαγγελιών της Κυβέρνησης για ενίσχυση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ποσοστά 50-50% σε σχέση με τη Γενική.
– Πολλά σχολεία της Τ.Ε.Ε. οδηγούνται σε κλείσιμο με ολέθριες συνέπειες για τη Δημόσια Δωρεάν Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Παιδεία.
Η αντιπροσωπία κατάθεσε  συγκεκριμένα στοιχεία από την πόλη του Ηρακλείου, όπου οι μαθητές μόνο του Τομέα Υγείας ξεπερνούν τους 700, ότι θα κλείσουν τα 2 από τα 7 σχολεία της Τ.Ε.Ε. και ότι το ποσοστό Τεχνικής / Γενικής Εκπαίδευσης τώρα είναι 40-60%, η μεγαλύτερη ίσως αναλογία σε όλη την Επικράτεια.
Ο κ. Βενιζέλος έδειξε ότι αιφνιδιάστηκε από την «είδηση» ότι κλείνουν Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. και επικαλέστηκε ότι η ενημέρωση που του είχε γίνει αφορούσε στη διαθεσιμότητα υπεραρίθμων εκπαιδευτικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ !
Δήλωσε ότι στο σχέδιο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο προβλέπεται η λειτουργία όλων των λειτουργούντων σήμερα Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ., με την προσθήκη ενός ακόμη (4ου) έτους Εξειδίκευσης και ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν έχει μετακινηθεί από τη θέση του αυτή ! Σχολίασε μάλιστα ότι είναι αναμενόμενο να συμβούν εκτροχιασμοί από τους πολιτικούς στόχους, όταν οι αλλαγές στο χώρο της Παιδείας, που έπρεπε να γίνουν με μελέτη και συναίνεση εδώ και πολλά χρόνια, γίνονται τώρα βιαστικά, χωρίς συνεννόηση και υπό το κράτος πιέσεων. Δήλωσε ότι είναι αδιανόητο οι συγκεκριμένοι Τομείς και Ειδικότητες να μην υπάρχουν στο Νέο Σχολείο της Τ.Ε.Ε. και ότι θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να μην καταργηθούν!
Ερωτηθείς για το εάν ο χρόνος που απομένει μέχρι την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου επαρκεί για την ανατροπή της κατάστασης που διαμορφώθηκε, απάντησε με νόημα:
Όταν υπάρχει ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ, υπάρχει πάντα περιθώριο για να γίνει η απαραίτητη ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ πριν από την ψήφιση του Νομοσχεδίου στη Βουλή!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Φωτορεπορτάζ: Στέφανος Ραπάνης, Image Photo Services, Ιερολοχιτών 54, 71305 Ηράκλειο, τηλ: +30.2810.370055, +30.6974.855747, e-mail: image_st@otenet.gr, site: www.image-services.gr
Σχετικά Δημοσιεύματα:  http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=1056345&srv=132


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

ΘΕΡΟΣ – ΤΡΥΓΟΣ – ΠΟΛΕΜΟΣ !



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 15-7-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 061
Κινητοποιήσεων 26.721 Μαθητές/τριες και 192.391.200,00 ευρώ εν δυνάμει τζίρος αναζητεί Ι.Ε.Κ.άρχες
ΘΕΡΟΣ – ΤΡΥΓΟΣ – ΠΟΛΕΜΟΣ !

ΘΕΡΟΣ
Μέσα στο κατακαλόκαιρο, το δικομματικό κατεστημένο που συνθέτει την υποταγμένη κυβέρνηση των αριθμών, προχώρησε στη σύνταξη του άρθρου 82 του προς ψήφιση πολυνομοσχεδίου, οδηγώντας σε διαθεσιμότητα – απόλυση 2.500 καθηγητές. Οι πρόσφατες εξηγήσεις του Υπουργείου Παιδείας καταλαμβάνουν επάξια περίοπτη θέση στην λίστα της φαιδρότητας, της ντροπής και του ξεδιάντροπου θράσους.
Δεν θα επιχειρήσουμε εξαντλητική αντίκρουση. Όμως:
Η στοιχειώδης ανάλυση και επεξεργασία των επίσημων στοιχείων του Υπουργείου Παιδείας, αποκαλύπτει εναργώς όλο το εύρος και το πλάτος του εγκλήματος που συντελείται στην Δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (στοιχεία Υ.ΠΑΙ.Θ. σχολικού έτους 2012-13, Απρίλιος 2013). Το εάν μάλιστα αυτό αποβαίνει προς όφελος κάποιων, θα το κρίνει ο αναγνώστης.

ΠΟΛΕΜΟΣ
Η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων καθηγητών, συνεπάγεται τη διακοπή λειτουργίας 2 (δύο) Τομέων των ΕΠΑ.Λ. και 9 (εννέα) Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Σ.
Επί συνόλου 80.177 ΕΝΕΡΓΩΝ μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ., οδηγούνται εκτός εκπαίδευσης 26.721 ΕΝΕΡΓΟΙ μαθητές, δηλαδή ένα ποσοστό 33% (που είναι μάλιστα αυτό που έχει τη μεγαλύτερη δυναμική, σε διαρκή αύξηση μαθητικού πληθυσμού, σε επίπεδο επίδοσης μαθητών και σε προοπτικές άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης) οδηγείται ΕΚΤΟΣ ΤΥΠΙΚΗΣ (Δημόσιας) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Από το σύνολο των 26.721 ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ μαθητών/τριών των καταργουμένων Τομέων και Ειδικοτήτων, τα 21.513 είναι ΚΟΡΙΤΣΙΑ (ποσοστό 81%). Πρόκειται λοιπόν για ειδικότητες που έχουν την απόλυτη προτεραιότητα επιλογής του γυναικείου πληθυσμού !! Ο πληθυσμός αυτός πολύ δύσκολα θα μετακινηθεί σε άλλες ειδικότητες (Μηχανολογίας, Οχημάτων, Ηλεκτρολογίας, κλπ) με αποτέλεσμα να οδηγηθεί μαθηματικά ΕΚΤΟΣ ΤΥΠΙΚΗΣ (Δημόσιας) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Στο σύνολο των Σχολείων της Τ.Ε.Ε.:
248 από τα 392 ΕΠΑ.Λ. (ποσοστό 63 %) ΑΠΟΔΕΚΑΤΙΖΟΝΤΑΙ και πολλά από αυτά διαλύονται.
96 από τις 109 ΕΠΑ.Σ. (ποσοστό 88 %) αποδεκατίζονται και ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ σε ΑΠΟΛΥΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (επειδή μόνο από «αριθμούς» καταλαβαίνει η Κυβέρνηση, αδιαφορώντας για τους ανθρώπους και τα «πρόσωπα» στα οποία αυτοί αναφέρονται…) η πολυαναγγελθείσα και πολυδιαφημισμένη αναβάθμιση – ενδυνάμωση της Τ.Ε.Ε. και η επιδιωκόμενη, στοχευόμενη αναμενόμενη και πολλά υποσχόμενη αύξηση του μαθητικού της δυναμικού σε ποσοστό μάλιστα 50-50% (!!!) σε σχέση με τη Γενική Εκπαίδευση. Εξάλλου, της Τ.Ε.Ε. είπανε, όχι της «Δημόσιας» Τ.Ε.Ε.
Έτσι αποκαθίστανται οι … «μακροχρόνιες στρεβλώσεις» της Εκπαίδευσης !
Έτσι επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός των δομών της !
Έτσι, γιατί οι επιλογές σε Τομείς και Ειδικότητες υπαγορεύθηκαν δήθεν από τις συντεχνιακές επιδιώξεις των καθηγητών και όχι από τον μεγάλο αυτό αριθμό των μαθητών που τις επέλεγαν σταθερά, για χρόνια και με ολοένα μεγαλύτερη αύξηση κάθε χρόνο, και προσδοκούσαν μια θέση στην ανοιχτή ακόμη αγορά εργασίας με τα συγκεκριμένα πτυχία !
Έτσι, γιατί η εκπαίδευση δεν έχει ταξικά χαρακτηριστικά, και διατηρεί ορθάνοιχτες της πύλες της και για τους φτωχούς, όπως και για τα επαρχιωτόπουλα, που τώρα πια θα πρέπει να μετακινηθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα και να επενδύσουν ιλιγγιώδη ποσά στην ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση !
Έτσι, γιατί η εκπαίδευση δεν είναι ρατσιστική, και δεν κάνει διάκριση των δύο φύλων!

ΤΡΥΓΟΣ
Και για να συνεχίσουμε το παιχνίδι των αριθμών:
Ένα εξάμηνο στα Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στοιχίζει κατά μέσο όρο 1.800,00 ευρώ ([1]) σε δίδακτρα για το μαθητή (τα ποσά διαφοροποιούνται ανάλογα με την ειδικότητα).
1.800,00 ευρώ x 4 εξάμηνα = 7.200,00 ευρώ.
26.721 μαθητές x 7.200,00 ευρώ = 192.391.200,00 ευρώ.

Η διαίρεση του συνολικού ποσού με τον αριθμό των λειτουργούντων Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. τα οποία «προσφέρουν» όμοια προγράμματα σπουδών, αφήνεται για εμπειρότερους από εμάς. Εξάλλου, εμείς είμαστε «της Τεχνικής» και, εξ’ αυτού, «αδύναμοι» στα Μαθηματικά. Οπότε, μπορεί να σφάλουμε γενικά και στο λογαριασμό και στο συλλογισμό μας …
Όσο για τους σκεπτικιστές, οι οποίοι θα αντιτείνουν ότι δεν υπάρχουν τόσα λεφτά στο μέσο Ελληνικό Νοικοκυριό για να στείλει τα παιδιά του στα Ι.Ι.Ε.Κ., προτείνουμε να ερευνήσουν τα επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση «Κουπόνια Κατάρτισης» (Vouchers) που δίνονται στους ενδιαφερομένους που θέλουν να εγγραφούν εκεί. Ακόμα, να ενδιαφερθούν για τις «ειδικές τιμές» που (όπως διαφημίζουν στα sites τους) προσφέρουν στους άνεργους μαθητές, που θα προσκομίσουν κάρτα ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ. Φανταζόμαστε ότι οι εκπτώσεις αυτές γίνονται λόγω της μεγαλοψυχίας τους και όχι επειδή υπάρχει κάποιο άλλο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Κατάρτιση των Ανέργων που καλύπτει τα έξοδα …([2]).

Δεν είμαστε σίγουροι για τους λογαριασμούς μας. Για ένα όμως είμαστε βέβαιοι: Μέσα στο Θέρος γίνονται εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης κάποιων Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. Κάποια ανοίγουν «προσεχώς» σε νέες πολυόροφες εγκαταστάσεις στα κέντρα των πόλεων. Άλλα, έκτισαν ήδη μεγαθήρια στην περιφέρεια των μεγαλουπόλεων για πιο εύκολη πρόσβαση. Και άλλα εγκαινιάστηκαν πρόσφατα (σε κάποια εγκαίνια, ακούσαμε ότι παραβρέθηκε και ο Υπουργός Παιδείας, λίγο πριν – αν θυμόμαστε καλά – το Υπουργείο «διαρρεύσει» το non-paper για την non-technique paideia, αλλά μπορεί και να σφάλλουμε).
ΘΕΡΟΣ – ΤΡΥΓΟΣ – ΠΟΛΕΜΟΣ !
ΘΕΡΟΣ –ΠΟΛΕΜΟΣ !
ΤΡΥΓΟΣ ??

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284


([2]) Όπως πχ το Επιδοτούμενο πρόγραμμα Κατάρτισης Ανέργων http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=35193