Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. εκπροσωπήθηκε από τον Σεραφείμ Κερασιώτη, Πρόεδρο του Δ.Σ. της, τον Γενικό Ταμία Νίκο Σεκεριάδη και τον Έφορο βιβλιοθήκης και εκδόσεων Φώτη Δανάσκο, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα, και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής. Η αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα αποτελείτο από την Γεωργία Γαλάνη κλάδου ΠΕ18.10 Νοσηλευτικής, την Κατερίνα Μπαζίνα κλάδου ΠΕ18.26 Γραφιστικής και το Γιάννη Χρήστου κλάδου ΔΕ01.04 Ηλεκτρονικών.



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 4-12-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 104
Συνάντηση  Υφυπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γκιουλέκα με το Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και την Συντονιστική Επιτροπή των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα
Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, στις 1:30 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και της Συντονιστής Επιτροπής των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γκιουλέκα, μετά από αίτημα της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και πρόσκλησή της προς τη Συντονιστική Επιτροπή να εκπροσωπηθεί επίσημα.
Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. εκπροσωπήθηκε από τον Σεραφείμ Κερασιώτη, Πρόεδρο του Δ.Σ. της, τον Γενικό Ταμία Νίκο Σεκεριάδη και τον Έφορο βιβλιοθήκης και εκδόσεων Φώτη Δανάσκο, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα, και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής. Η αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα αποτελείτο από την Γεωργία Γαλάνη κλάδου ΠΕ18.10 Νοσηλευτικής, την Κατερίνα Μπαζίνα κλάδου ΠΕ18.26 Γραφιστικής και το Γιάννη Χρήστου κλάδου ΔΕ01.04 Ηλεκτρονικών.
Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της διήμερης κινητοποίησης των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα (14-15 Νοεμβρίου), συμμετείχε και η σύμβουλος του Υφυπουργού κα Σισμανίδου, καθώς και δύο ακόμη σύμβουλοί του.
Αποκλειστικό θέμα της συνάντησης ήταν το ακανθώδες ζήτημα των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και παρατεταμένη ομηρία, καθώς και η δυνατότητα συνεισφοράς - συμμετοχής τους στην οργάνωση και λειτουργία των Ι.Ε.Κ. – Σ.Ε.Κ. αλλά και γενικά των δομών της άτυπης εκπαίδευσης – κατάρτισης καθ’ ύλην αρμοδιότητας του Υφυπουργού.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. επέδωσε στον Υφυπουργό το με αριθμό πρωτ. 291/14-11-2013 Υπόμνημα της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. :
με συνημμένο το από 9-10-2013 Υπόμνημα της Συντονιστικής Επιτροπής :
Από τη συζήτηση που ακολούθησε προέκυψαν τα εξής:
1. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και η Συντονιστική ζήτησαν την άµεση επαναλειτουργία και στελέχωση όλων των ΤΟΜΕΩΝ και των ΕΙ∆ΙΚΟΤΗΤΩΝ των ΕΠΑ.Λ. - ΕΠΑ.Σ. και των δοµών Ειδικής Αγωγής, με άµεση επαναφορά όλων των Εκπαιδευτικών στις ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ τους θέσεις.
Ο Υφυπουργός απάντησε ότι οι ρυθμίσεις του Ν. 4186/2013 αποτελούν πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης και τα θέματα που ρυθμίζονται με αυτόν τα επεξεργάσθηκε ο ίδιος ο Υπουργός. Αρμοδιότητα του ιδίου, ως Υφυπουργός, είναι να υλοποιεί τις Κυβερνητικές αποφάσεις και διαχειρίζεται μόνο θέματα αρμοδιότητάς του, για τη Δια Βίου Μάθηση.
2. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και η Συντονιστική ζήτησαν την ένταξη όλων των διδασκόμενων ειδικοτήτων στην Τυπική Εκπαίδευση (ΕΠΑ.Λ.) και εξέθεσαν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στη φετινή σχολική χρονιά από τη μη λειτουργία της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Σ. και του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας των ΕΠΑ.Λ., παρά τις προβλέψεις του Ν. 4186/2013, την στιγμή μάλιστα που δεν λειτούργησαν ούτε οι νέες δομές των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) και επομένως δεν δόθηκε στους μαθητές καμιά εναλλακτική επιλογή.
Ο Υφυπουργός απάντησε ότι η μεγάλη προσέλευση μαθητών στις εγγραφές των Δημόσιων Ι.Ε.Κ. δικαιώνουν τις πολιτικές επιλογές της Κυβέρνησης για ενίσχυση των δομών της Μη Τυπικής Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.
3. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και η Συντονιστική επισήμαναν στον Υφυπουργό ότι, παρά τις δηλώσεις του ότι από τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου θα αρχίσει κανονικά το διδακτικό έτος σε όλα τα Δ.Ι.Ε.Κ., στις Σ.Ε.Κ. στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) και στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) της χώρας, τα προβλήματα στελέχωσής τους παραμένουν τεράστια και ανεπίλυτα, ενώ οι Σ.Ε.Κ. δεν λειτούργησαν ακόμη.
Επίσης, δεν έχουν καλυφθεί οι 925 οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικού προσωπικού και οι 325 θέσεις Διοικητικού προσωπικού που προβλέπονται για τις δομές αυτές από τον Ν. 4186/2013 και δεν υπάρχει νομοθετική διασφάλιση ότι αυτές θα καλυφθούν από τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα.
Ο Υφυπουργός απάντησε ότι οι 925 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και οι 199 οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού, αναφέρονται αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, όπως πολλές φορές έχει αναφερθεί και στην Βουλή και στη βάση αυτή προετοιμάζεται η όλη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη και συγκεκριμένα προβλέπονται τα εξής:
α) Η διαδικασία θα προχωρήσει από τα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης (που είναι ο ρυθμιστής των θεμάτων διαθεσιμότητας).
β) Θα σταλεί άμεσα ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ προς τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα να συμπληρώσουν ηλεκτρονική φόρμα δήλωσης ατομικών στοιχείων από τον κάθε εκπαιδευτικό ατομικά.
γ) Στη συνέχεια θα γίνει μοριοδότησή τους από τον ΑΣΕΠ.
δ) Αφού ανακοινωθούν οι πίνακες, θα δοθεί περίοδος χρόνου υποβολής τυχόν ενστάσεων και θα καταρτιστούν οι τελικοί πίνακες μοριοδότησης.
ε) Τέλος, θα γίνει η τοποθέτησή τους στις δομές της Κατάρτισης.
στ) Η όλη διαδικασία της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα στις δομές της Κατάρτισης θα έχει ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα, ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο εαρινό εξάμηνο λειτουργίας των δομών αυτών.
4. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και η Συντονιστική επισήμαναν ότι πάγια θέση τους είναι να υπάρξει ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ προκήρυξη θέσεων για ΟΛΟΥΣ τους (1.992) εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Επίσης, ζήτησαν να ενημερωθούν για το σκεπτικό με το οποίο έγινε η κατανοµή των 925 θέσεων εκπαιδευτικών με την με αρ. 10656/18-09-2013 Υπουργική Απόφαση, δεδομένου ότι με αυτήν δεν καλύπτονται όλοι οι εκπαιδευτικοί και εξαιρούνται συγκεκριμένοι κλάδοι Εκπαιδευτικών, οι οποίοι μάλιστα είναι και οι πολυπληθέστεροι αναλογικά.
Ακόμη, ζήτησαν να μάθουν από πού προκύπτει ο αριθμός των 1.300 εκπαιδευτικών που «ακούγεται» ότι θα τοποθετηθούν στην πρώτη φάση, καθώς δεν προκύπτει από την άθροιση των αριθμών. Ρώτησαν επίσης εάν αυτό το νούμερο προκύπτει από τους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν δεύτερη ειδικότητα.
Ζήτησαν εξηγήσεις γιατί στην με αρ. 12348/23-10-2013 Κ.Υ.Α. περιλήφθηκαν μόνο 199 θέσεις διοικητικών, ενώ ο Ν. 4186/2013 προβλέπει 325 θέσεις, πώς προκύπτει ο ακόμη περισσότερο μειωμένος αριθμός «145» που «ακούγεται», και πώς και πότε θα καλυφθούν οι υπόλοιπες θέσεις που προβλέπονται στο Νόμο.
Τέλος, έθεσαν επιτακτικά το ερώτημα, εάν στο τέλος της διαδικασίας θα υπάρξει απόλυση έστω και ενός εκπαιδευτικού που βρίσκεται τώρα σε διαθεσιμότητα.
Ο Υφυπουργός απάντησε ότι οι:
α) Ο ίδιος δεν γνωρίζει με ποιο τρόπο, ποια διαδικασία και βάσει ποιών κριτηρίων αποκλείστηκαν κάποιοι κλάδοι, παραπέμποντας στην κοινή απόφαση των τριών Υπουργών, των κ.κ. Αρβανιτόπουλου, Σταϊκούρα και Μητσοτάκη.
β) Ξεκαθάρισε ότι σε αυτόν «δόθηκαν» οι παραπάνω 925 και 199 οργανικές θέσεις, για τις ειδικότητες που προβλέπονται και ότι ο ίδιος θα διαχειρισθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το προσωπικό που εντάσσεται στις προβλεπόμενες κατηγορίες, με βάση την Απόφαση που έλαβε ο Υπουργός.
γ) Δεν υπάρχει τώρα δυνατότητα υπογραφής νέας Κ.Υ.Α. και σε αυτή τη φάση δεν προβλέπεται να αυξηθούν οι θέσεις αυτές (925 και 199).
δ) Για τις θέσεις διοικητικών που υπολείπονται (325 – 199) ίσως θα εκδοθεί νέα Κ.Υ.Α. αργότερα. Δεν γνωρίζει τίποτε για τον αριθμό «145».
ε) Τώρα είναι εφικτή η κάλυψη μόνο των θέσεων που έχουν προβλεφθεί με τις υφιστάμενες Κ.Υ.Α. Για τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα που δεν θα ενταχθούν στις δομές με αυτές τις Κ.Υ.Α., δεν γνωρίζει το περιεχόμενο των συζητήσεων του Υπουργού Παιδείας με τον Υπουργό Υγείας, αλλά οι όποιες κινήσεις ενδεχομένως γίνουν, τοποθετούνται χρονικά μετά την ολοκλήρωση της εσωτερικής κινητικότητας του Υπουργείου Υγείας. Άλλωστε (όπως δήλωσε) υπολείπεται …«αρκετός ακόμη χρόνος διαθεσιμότητας τεσσάρων μηνών μέχρι τη λήξη του οκταμήνου» (!!).
στ) Για τους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν δεύτερη ειδικότητα, δήλωσε αναρμόδιος...
ζ) Δεν γνωρίζει επίσης αν τελικώς θα απολυθούν κάποιοι εκπαιδευτικοί. Τα θέματα της διαθεσιμότητας τα χειρίζεται αποκλειστικά ο Υπουργός Παιδείας, ενώ ο Υφυπουργός υλοποιεί τις κυβερνητικές αποφάσεις. «Μέσα στις συνθήκες μάχης που επικράτησαν φέτος», ο ίδιος «προσπαθεί για το καλύτερο»... (δικά του λόγια).
5. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και η Συντονιστική εξέθεσαν τα σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας που παρουσιάζονται στα ΕΠΑ.Λ., τις ΕΠΑ.Σ. και τα σχολεία Ειδικής Αγωγής της χώρας, με τις χιλιάδες αδιάθετες ώρες σε εβδομαδιαία βάση. Ρώτησαν εάν η επιστροφή στα σχολεία των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα με προσωρινές δικαστικές αποφάσεις, αποτελούν μέρος σχεδίου επίλυσης και ικανοποίησης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων της Τ.Ε.Ε. για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Οι εκπαιδευτικοί που θα καταλάβουν τελικώς θέσεις στις δομές της Δια Βίου Μάθησης, θα διατεθούν στα σχολεία της Τ.Ε.Ε. για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών, τουλάχιστον για την φετινή σχολική χρονιά;
Ο Υφυπουργός απάντησε ότι οι:
α) Οι εκπαιδευτικοί που θα καταλάβουν τις θέσεις αυτές ΔΕΝ θα διατεθούν στα ΕΠΑ.Λ. και στις ΕΠΑ.Σ., διότι προβλέπεται να στελεχώσουν κυρίως τα Δ.Ι.Ε.Κ. και τις Σ.Ε.Κ., δομές για τις οποίες υπάρχει σαφής πολιτική επιλογή να ενισχυθούν.
β) Οι νέες Σ.Ε.Κ. θα λειτουργήσουν επιλεκτικά και στοχευμένα, με κάποιες ειδικότητες, σε κάποιες περιοχές της επικράτειας.
6. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και η Συντονιστική επισήμαναν ότι υπάρχουν πολλές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται και ρώτησαν ποια είναι η πρόθεση της Κυβέρνησης για την κάλυψη των κενών αυτών θέσεων.
Ο Υφυπουργός απάντησε ότι όσο τον αφορά, θα μπορούσε να εξετάσει και να προωθήσει ενδεχόμενη πρόταση για προκήρυξη νέων θέσεων στις δομές αρμοδιότητάς του, μετά τη ψήφιση του νέου προϋπολογισμού. Ζήτησε μάλιστα από τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα να του δώσουν σχετικό Υπόμνημα με τις προτάσεις τους.
Ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε επίσης να μεταφέρει στον Υπουργό τις θέσεις και την αγωνία της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. αναφορικά τα προβλήματα των δομών αρμοδιότητάς του, και συγκεκριμένα για την ελλειπή έως ανύπαρκτη στελέχωση των Δ.Ι.Ε.Κ. και Σ.Ε.Κ. που καθιστά προβληματική έως αδύνατη τη λειτουργία τους, σε συνδυασμό με την ομολογουμένως μεγάλη αύξηση του αριθμού των σπουδαστών που τα επέλεξαν φέτος και την άδικη και παράλογη άρνηση του Υπουργείου να λειτουργήσει την Α΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ., τουλάχιστον για την φετινή χρονιά, που είναι μεταβατική από το ένα σύστημα στο άλλο.

Όπως είναι προφανές από τα παραπάνω, ακόμη και εάν οι 1.992 εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα αποφύγουν τελικώς την απόλυση, αυτό θα γίνει με διαδικασίες που:
 θα κινηθούν στα όρια εξάντλησης του χρόνου της διαθεσιμότητας αλλά και των ψυχικών αποθεμάτων των εκπαιδευτικών που τελούν στο καθεστώς αυτό,
 θα  δημιουργήσουν συνθήκες διάσπασης της εσωτερικής ενότητας, με επιλεκτική «τακτοποίηση» των εκπαιδευτικών σε φάσεις και ανά ειδικότητα,
 η όποια ρύθμιση θα δοθεί, παρά τα ευεργετικά αποτελέσματα (ατομικά, για όσους περιλαμβάνει), θα αποβεί σε κάθε περίπτωση μοιραία και καταστροφική για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, από την οποία θα λείπουν πάντοτε οι Εκπαιδευτικοί που δίδασκαν σε αυτήν και τα κενά θα παραμείνουν αδιάθετα (αν δεν αυξηθούν και άλλο) μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

ΨΥΧΑΡΗΣ: να στείλουν οι γονείς τα παιδιά τους στο εξωτερικό

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΛ ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΛ ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

Ο Άδωνις τώρα διαφημίζει ιδιωτικά πανεπιστήμια

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Ομόφωνα εγκρίθηκε η πρόταση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Κορινθίων και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας για δημιουργία 12 νέων τμημάτων-ειδικοτήτων στο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ αναβαθμίζοντας το συγκεκριμένο σχολείο. Συγκεκριμένα προβλέπεται η δημιουργία των εξής τομέων και ειδικοτήτων:

Α)Τομέας Μηχανολογίας με τις κάτωθι ειδικότητες:
1)Τεχνικός Μηχανολογικός εγκαταστάσεων και Κατασκευών
2)Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων και Μηχανικός   Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου.
3) Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης-Αερισμού και Κλιματισμού
4) Τεχνικός Οχημάτων.

Β)  Τομέας Δομικών Έργων με την κάτωθι  ειδικότητα:
1) Σχεδιαστής δομικών έργων και Γεω-πληροφορικής

Γ)  Τομέας  Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων με τις κάτωθι ειδικότητες:
        1) Τεχνικός Διαχείρισης και Ανακύκλωσης
        2) Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων Αντι-ρύπανσης.

Δ) Στον υπάρχοντα Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και          Αυτοματισμού,  προστέθηκαν επιπλέον οι ειδικότητες:
       1) Τεχνικός Αυτοματισμού
          2)Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Δικτύων και  Τηλεπικοινωνιών.

  Ε)  Στον υπάρχοντα Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας προστέθηκαν επιπλέον οι εξής ειδικότητες :
          1)Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού
          2) Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης
          3) Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό.


Πηγή: http://korinthostv.blogspot.com/2013/12/blog-post_4809.html#ixzz2mQSbgrKp

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Μπράβο κύριε Πελεγρίνη

Μπράβο κύριε Πελεγρίνη

Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορίνθου Επαφή Πυλαρινού 84 Κόρινθος Νομός Κορινθίας ΤΚ.: 20100 munlibco@otenet.gr Τηλ.: 27410 21236 fax: 27410 75834

MEDIA Lab στη Βιβλιοθήκη Κορίνθου! Δες το Πρόγραμμα!

MEDIA Lab στη Βιβλιοθήκη Κορίνθου! Δες το Πρόγραμμα!

Έναρξη λειτουργίας του Media Lab με διήμερο Μαραθώνιο Δημιουργικότητας, 6 & 7 Δεκεμβρίου 2013

Δείτε το πρόγραμμα, και δηλώστε συμμετοχή σε όσες δράσεις υπάρχει "Με προεγγραφή" 

ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΤΗΝ Α΄ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Ο ΠΑΝΟΣ ΝΤΟΥΛΑΣ

ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΤΗΝ Α΄ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Ο ΠΑΝΟΣ ΝΤΟΥΛΑΣ

ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ - ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ SUPER 28-11-2013

Ζητάμε από τον Υφυπουργό να ανακαλέσει ΑΜΕΣΑ την παραπάνω απόφαση και να προχωρήσει σε κάλυψη των κενών σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας.

Αθήνα 01-12-2013

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  Δ.Ε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Σ. Κεδίκογλου εξαπέλυσε τη Δευτέρα, 25 Νοέμβρη 2013 επίθεση στα επί μακρόν κατοχυρωμένα και σεβαστά από σειρά κυβερνήσεων και υπουργών  συνδικαλιστικά μας δικαιώματα ζητώντας από τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αλλά και τους Περιφερειακούς Διευθυντές να μη χορηγούν άδεια στους εκπαιδευτικούς για την συμμετοχή τους στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιούν τα πρωτοβάθμια σωματεία μας. Με τη λογική του αυταρχισμού και της υποκρισίας αποφάσισε να καταστρατηγήσει  το άρθρο 19, εδ.2, της Υπουργικής Απόφασης με αριθμό Φ353.1/324/105657/Δ1/46-10-02 (1340/02 τ.Β΄)  «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης των Δ/ντών, Υπ/ντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων» αναφέρεται πως: «Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης χορηγούν τις συνδικαλιστικές άδειες για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων τους» επικαλούμενος στο έγγραφό του «το συμφέρον των μαθητών και την ανάγκη εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων».
Δυστυχώς ακόμη και σήμερα με αποκλειστική ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου, υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία και ειδικότερα στις κατευθύνσεις στη Γ΄ Λυκείου. Η κεφαλή δηλαδή της εκπαίδευσης υπονομεύει με αυτόν τον τρόπο άμεσα, αθέμιτα και συνειδητά τον θεσμό των Πανελλαδικών εξετάσεων πράγμα που συνέβη  και την προηγούμενη σχολική χρονιά. Περισσεύει λοιπόν η υποκρισία της ηγεσίας του Υπουργείου. Ας αναλογιστεί το ενδεχόμενο της προσβολής της διαδικασίας των εξετάσεων από τους γονείς μαθητών που δε διδάσκονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Aντ΄αυτού υφυπουργός αποδεικνύεται «ακριβός στο πίτουρο και φτηνός στο αλεύρι» ή επί το λογιώτερο «διυλίζει τον κώνωπα τη στιγμή που καταπίνει την κάμηλο.»
 Η κυβερνητική λοιπόν επίθεση στα δικαιώματα του κλάδου δεν πηγάζει από τα «φιλάνθρωπα» και «φιλεύσπλαχνα» αισθήματα για τους μαθητές και τις οικογένειές τους αλλά προφανώς αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου καταπάτησης όλων των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο δημόσιο. Είμαστε βέβαιοι ότι η προσπάθεια αυτή δε θα σταματήσει εδώ. Στόχος τους είναι ο προοδευτικός Ν. 1264/1982. Ελπίζουν ότι η «ερημία συνδικαλιστικών δικαιωμάτων» θα τους δώσει τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν το αντιδραστικό – καταστροφικό τους έργο.
Ζητάμε από τον Υφυπουργό να ανακαλέσει ΑΜΕΣΑ την παραπάνω απόφαση και να προχωρήσει σε κάλυψη των κενών σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας.

Ζητάμε από όλους τους συναδέλφους να αγωνιστούν για τα θεμελιώδη συνδικαλιστικά τους δικαιώματα συμμετέχοντας μαζικά στις Γεν. Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ αψηφώντας στην πράξη  τις αυταρχικές πρακτικές του Υφυπουργού.

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

25 Νοεμβρίου 2013 Πάνος Κατσούλας Εκπαιδευτικός Τακτικός αιρετός εκπρόσωπος των καθηγητών στο Α-ΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Η πραγματικότητα πίσω από το νόμο
Η εφαρμογή του προεδρικού διατάγματος  της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, εκτός των άλλων, είναι τόσο ανέντιμη πράξη όσο και η διαθεσιμότητα των 2.500 περίπου συνάδελφων μας του περασμένου καλοκαιριού! Πριν τεκμηριωθεί η παραπάνω άποψη, ας μιλήσουμε περιληπτικά για το ΠΔ 152, που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης. Αξιολογούνται όλοι οι υπηρετούντες στη δημόσια εκπαίδευση, από τους Περιφερειακούς διευθυντές μέχρι τους εκπαιδευτικούς της τάξης. Στο εν λόγω ΠΔ αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες για όλους και τα πάντα! Κάποια βασικά σημεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της τάξης, που αποτελούν την πλειονότητα των εκπαιδευτικών, είναι:
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται στη διοικητική αξιολόγηση, που διενεργείται από τον διευθυντή του σχολείου, με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού, μια τουλάχιστον φορά ανά διετία, μεταξύ της 1ης Φεβρουαρίου και 15ης Μαΐου του κάθε έτους, και στην εκπαιδευτικήαξιολόγηση, που διενεργείται από τον σχολικό σύμβουλο, με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού, μία τουλάχιστον φορά ανά τριετία εντός συνεχούς χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τους 2 μήνες (διμηνιαία αξιολογική περίοδος). Στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και μέσα στην προηγούμενη περίοδο ο αξιολογητής παρακολουθεί δύο (2) τουλάχιστον διδασκαλίες του αξιολογούμενου. Οι εκπαιδευτικοί της τάξης αξιολογούνται σε 5 κατηγορίες. Οι κατηγορίες 1η, 2η, 3η και 5η έχουν σχέση με την εκπαιδευτική αξιολόγηση, που πραγματοποιείται από τους σχολικούς συμβούλους και η 4η έχει σχέση με τη διοικητική αξιολόγηση, που πραγματοποιείται από τον διευθυντή του σχολείου. Η κάθε κατηγορία έχει ένα συντελεστή βαρύτητας (η 1η 0,75 -  η 2η 0,5 - η 3η  1,25 – η 4η 1,5 – η 5η 1) και αποτελείται από κριτήρια. Οι κατηγορίες 1η, 2η και 4η περιλαμβάνουν 3 κριτήρια, η 3η περιλαμβάνει 4 κριτήρια και η 5η περιλαμβάνει 2 κριτήρια. Το κάθε κριτήριο βαθμολογείται από τον αξιολογητή με την 100βαθμη κλίμακα (0 – 100). Ο ΜΟ της βαθμολογίας των κριτηρίων της κάθε κατηγορίας αποτελεί το βαθμό της κατηγορίας. Ο βαθμός της κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή βαρύτητας αυτής, στη συνέχεια προστίθενται τα γινόμενα που προκύπτουν και έπειτα διαιρείται το άθροισμα των γινομένων με τον αριθμό 5, που είναι το πλήθος των κατηγοριών. Η τελική βαθμολογία(ΤΒ) υπολογίζεται με χρήση υπολογιστή και εκφράζεται ως δεκαδικός αριθμός με προσέγγιση εκατοστού.
Οι αξιολογούμενοι κατατάσσονται ανάλογα με τη βαθμολογία τους σε 4βαθμη ποιοτική κλίμακα, που αντιστοιχεί στην 100βαθμη κλίμακα ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 – 30 βαθμοί, β) «επαρκής»: 31 – 60 βαθμοί, γ) «πολύ καλός»: 61 – 80 βαθμοί δ) «εξαιρετικός»: 81 – 100 βαθμοί. Οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης και οι διευθυντές των σχολείων μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης των αξιολογητών τους στην Επιτροπή Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (Ε.Α.Ε.Ε.), που εδρεύει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην περιφέρεια της οποίας υπηρετούν οι ενιστάμενοι. Η επιτροπή εξετάζει τις ενστάσεις κατά νόμο και ουσία και μπορεί είτε να τις απορρίψει είτε να τις κάνει δεκτές ενμέρει ή στο σύνολο, και να τροποποιήσει τη βαθμολογία του ενιστάμενου.
Σύμφωνα με το άρθρο 25, που αναφέρεται σε μεταβατική διάταξη, «Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος: Αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί που κατά την 31η Μαΐου του 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για την προαγωγή από το βαθμό που κατέχουν στον επόμενο βαθμό σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 7 του ν. 4024/2011.»
Ας έρθουμε τώρα στα πονηρά και επικίνδυνα σημεία του ΠΔ αλλά και τη σύνδεσή του με άλλους νόμους, που επιβεβαιώνουν την άποψη όσων ισχυρίζονται ότι δεν πρόκειται για βελτιωτικό μέτρο της ποιότητας του εκπαιδευτικού και διοικητικού τους έργου όπως ψευδώς αναφέρει στην παραγρ. 1 του  άρθρου 2 με τίτλο «Σκοπός της αξιολόγησης και γενικές αρχές», αλλά για ένα μέτρο τιμωρητικό, που αποσκοπεί στον ασφυκτικό έλεγχο, τον εκφοβισμό και την υποταγή των εκπαιδευτικών, που θα έχει ως συνέπεια τον ανταγωνισμό, τη μισθολογική τους καθήλωση και εν τέλει την απόλυσή τους!
Προκειμένου να χαϊδέψει αυτιά ο συντάκτης του νόμου, στο άρθρο 24 καθιερώνει την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφιστάμενους! Όμως πρόκειται για μια αξιολόγηση που είναι χωρίς κανένα αντίκρισμα, αφού δεν αναφέρεται πουθενά η βαρύτητα που θα έχει στη βαθμολογία του προϊσταμένου! Αναφέρει το άρθρο ότι: «…Η αξιολόγηση της παρούσας παραγράφου είναι έγγραφη, επώνυμη και προαιρετική και υποβάλλεται στον άμεσο προϊστάμενο του αξιολογητή που υπόκειται στην αξιολόγηση των υφισταμένων του. Ο αποδέκτης της αξιολόγησης των υφισταμένων εκτιμά και χρησιμοποιεί κατά την κρίση του τις αξιολογήσεις.»
Το ΠΔ, στο αρθρ. 16, παράγρ. 4 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας.»!!! Στην επόμενη παράγρ, 5 του ιδίου άρθρου το ΠΔ συνδέεται με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν. 4024/2011, που αναφέρει ότι «…οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη». Ο δε ν. 3528/2007, γνωστός και ως δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας στο άρθρο 95 με τίτλο: Παραπομπή μη προακτέου υπαλλήλου αναφέρει: «Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται να υποβληθεί ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.»
Επιπλέον, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο ακραίος κατά τις ρυθμίσεις του ν. 4024/2011 συνδέει την αξιολόγηση με τη βαθμολογική προαγωγή, η οποία επιφέρει μισθολογική αύξηση. Όμως δεν αρκεί κάποιος να αξιολογηθεί ικανός για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό. Θα πρέπει να είναι «περισσότερο ικανός» από τον συνάδελφο του, αφού ο νόμος καθορίζει ποσόστωση προαγωγής από τον ένα βαθμό στον επόμενο. Μάλιστα στο άρθρο 7 παράγρ. 6 του ως άνω νόμου αναφέρεται ότι « … Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από εκτίμηση τόσο των υπηρεσιακών αναγκών όσο και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων τουλάχιστον ανά διετία, τα προαναφερόμενα ποσοστά μπορούν να καθορίζονται χαμηλότερα. …». Δηλαδή, αν τα δημοσιονομικά της χώρας δεν πάνε καλά, τότε λιγότεροι εκπαιδευτικοί θα προβιβαστούν στον επόμενο βαθμό και άρα περισσότεροι θα καθηλωθούν μισθολογικά!
Επομένως, το νομοθέτημα εισάγει όλες τις πρακτικές του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών, κάτι που αφενός μεν είναι απαράδεκτο παιδαγωγικά, αφετέρου δε θα μετατρέψει τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης σε ζούγκλα! Επίσης, είναι δεδομένο ότι θα παρατηρηθούν όλες οι απαράδεκτες μεθοδεύσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύνοια του αξιολογητή!
Τέλος, στο άρθρο 2 παράγρ. 1 του ΠΔ αναφέρεται ότι «Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.» Καμιά σύνδεση της αξιολόγησης δεν γίνεται με την επιμόρφωση. Αντιθέτως, οι εκπαιδευτικοί καλούνται ν’ αξιολογηθούν για ένα σύνολο θεμάτων για τα οποία ουδέποτε έχουν επιμορφωθεί ουσιαστικά! Και αυτό δεν είναι καθόλου έντιμο! Όπως άλλωστε και η διαθεσιμότητα στην οποία ετέθησαν μέσα σε μια βραδιά οι συνάδελφοί μας της Τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης, και μάλιστα χωρίς προηγουμένως να κριθούν από κανέναν! Λέγοντας ουσιαστική επιμόρφωση εννοούμε καθολική, περιοδική, ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα και σε επιμορφωτικά κέντρα που θα υπάρχουν ένα τουλάχιστον σε κάθε νομό, ενώ σε μεγαλύτερους νομούς πρέπει να υπάρχουν περισσότερα, ώστε να μην αναγκάζονται να ξεσπιτώνονται οι εκπαιδευτικοί. Όμως βλέπετε ότι στη χώρα μας τα πάντα γίνονται ανάποδα! Μονίμως βάζουμε πάντα μπροστά το κάρο και μετά το άλογο! Προφανώς αυτό γίνεται από την πλευρά των κυβερνώντων επειδή δεν έχουν εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς ούτε θέλουν να τους στηρίξουν! Αντίθετα, επιθυμούν να τους ενοχοποιήσουν και να τους τιμωρήσουν!
Αυτά τα ακραία και υπερβολικής αυστηρότητας μέτρα που εφαρμόζονται από τη μνημονιακή συγκυβέρνηση θυμίζουν έντονα το «θατσερισμό». Εκείνη την εποχή στην Αγγλία κανείς δεν επιθυμούσε να διοριστεί ως εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση με αποτέλεσμα η Αγγλία να αναζητά εισαγόμενους εκπαιδευτικούς! Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα επαναληφθεί το ίδιο και στη χώρα μας! Όμως κανένας δε θα προσέρχεται για να εργαστεί στη δημόσια εκπαίδευση με μισθούς πείνας και ένα εξοντωτικό εργασιακό πλαίσιο!

25 Νοεμβρίου 2013

Πάνος Κατσούλας
Εκπαιδευτικός
Τακτικός αιρετός εκπρόσωπος των καθηγητών στο Α-ΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου