ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ.
Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
πληροφορίες:
Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 2-10-2012
Αριθμ. Δ.Τ.: 009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΝΑΙ στην
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΟΧΙ στο ΦΙΑΣΚΟ
Ποιος είπε ότι δεν δουλεύει γρήγορα το Ελληνικό Κράτος; Πρώτο σε
παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα αποδεικνύεται το Υπουργείο Παιδείας,
παραδειγματίζοντας όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία για τον ενδεδειγμένο τρόπο
εργασίας ! Συγκεκριμένα:
Μετά από 30 χρόνια απραξίας, η νέα Ηγεσία
του Υπουργείου έλυσε το ζήτημα της Αξιολόγησης μέσα σε ένα (1) μήνα … Στις 17 Αυγούστου 2012 εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση για τη «Συγκρότηση Επιτροπής για την κατάθεση
πρότασης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του
εκπαιδευτικού» που θα έπρεπε να ολοκληρώσει και τις εργασίες της (μεταξύ
των οποίων ήταν και η σύνταξη σχεδίου
Προεδρικού Διατάγματος), και να καταθέσει τη σχετική πρόταση στον
Υπουργό Παιδείας μέχρι τις 30
Σεπτεμβρίου. Το Σάββατο 29/9 ο Υπουργός ανακοινώνει ότι θα υπάρξει και
… ερωτηματολόγιο. Την Δευτέρα 1/10 το ερωτηματολόγιο δημοσιοποιείται και την
Τρίτη 2/10 αποστέλλεται εγκύκλιος στα σχολεία με προτροπή να συμμετάσχουν οι
εκπαιδευτικοί, ατομικά και ανώνυμα, μέσα σε αποκλειστική διορία μιας βδομάδας,
γιατί το Νομοσχέδιο θα κατατεθεί αμέσως μετά (στα μέσα Οκτωβρίου)…
ΕΥΓΕ, μπράβο και θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές !!!
Έχουμε όμως κάποιες εύλογες (νομίζουμε) απορίες:
1. Με ποια …αξιολογικά
κριτήρια επιλέχθηκαν τα πρόσωπα της «Επιστημονικής Επιτροπής Ειδικών –
Εμπειρογνωμόνων» που αποφάνθηκαν για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα ;
2. Με ποιον ακριβώς τρόπο το Υπουργείο «…αξιοποιεί την εμπειρία των παραγόντων που διαμορφώνουν την
εκπαιδευτική πραγματικότητα…» όταν από την Επιτροπή απουσιάζουν εντελώς οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών
Λειτουργών ;
3. Ποιος είναι ο
…Αξιολογητής του παραδοθέντος έργου της Επιτροπής Αξιολόγησης ;
4. Εφόσον η Επιτροπή έχει ήδη καταθέσει το Σχέδιο Προεδρικού
Διατάγματος (την Κυριακή 30/9) για την αξιολόγηση, προς
τι η μεταγενέστερη συμπλήρωση ερωτηματολογίων;
5. Ποιος θα συλλέξει και θα επεξεργασθεί τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου ενός «…καθολικού πεδίου
έρευνας και συμμετοχής των 156.812 μονίμων εκπαιδευτικών και των αναπληρωτών…»,
πότε θα εξάγει συμπεράσματα, που θα τα παρουσιάσει, και πώς θα
προλάβει να ενσωματωθεί το αποτέλεσμα της έρευνας όταν η προθεσμία
υποβολής λήγει την Τρίτη 9-10-2012 (και ώρα 23:59 παρακαλώ !!), ενώ
το … έτοιμο Προεδρικό Διάταγμα θα κατατεθεί «στα μέσα Οκτωβρίου», δηλαδή μια
βδομάδα μετά ;;
6. Πότε ακριβώς έγινε η «…διαβούλευση με τους αρμόδιους
φορείς και τους εκπροσώπους της Εκπαιδευτικής Κοινότητας…» και δεν το πήραμε
χαμπάρι να συμμετάσχουμε ; Πότε ζητήθηκαν, πότε κατατέθηκαν και ποιες ήταν
ακριβώς οι «…σχετικές προτάσεις των φορέων της εκπαίδευσης…» που
όφειλε να μελετήσει η Επιτροπή σύμφωνα με την Υ.Α. συγκρότησής της;
Είναι προφανές ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την ουσία του
Εκπαιδευτικού Έργου κατέληξε σε ένα μεγάλο
ΦΙΑΣΚΟ, σε μια ανεκδιήγητη ΠΑΡΩΔΙΑ !! Και
μάλιστα λοιδορώντας τον ίδιο τον Εκπαιδευτικό, τον «πρωταγωνιστή» της
Εκπαίδευσης, που του ζητάνε να παίξει τον «κομπάρσο» για να γεμίσει το
απελπιστικά άδειο πλάνο της παράστασης ...
Ναι, αναφερόμαστε στον ίδιο εκπαιδευτικό. Αυτόν που η σημερινή
πολιτική ηγεσία απαξίωσε κοινωνικά και εξαθλίωσε οικονομικά. Τον εκπαιδευτικό
που του καταπατούν τα εργασιακά δικαιώματα, του γκρεμίζουν το ασφαλιστικό,
βάλουν κατά της σύνταξής του, προγραμματίζουν να τον σιτίσουν σε …στρατόπεδα,
του στερούν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Τον εκπαιδευτικό για τον οποίο
ποτέ δεν μερίμνησε το διαλυμένο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν του δίνει εφόδια και
εργαλεία, δεν προβλέπει επιμορφώσεις. Τον εκπαιδευτικό που μέσα στη σάπια και
ξεχαρβαλωμένη δομή της εκπαίδευσης παλεύει για να λειτουργήσει ένα σχολείο στην
πλειοψηφία του ακατάλληλο κτιριακά, χωρίς υποδομές, χωρίς εξοπλισμό, με
απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα, ανύπαρκτα ή ακατάλληλα βιβλία και τελευταία
με ελλιπές προσωπικό.
Τώρα ξαφνικά του δίνουν αξία. Χρειάζονται επειγόντως …τη γνώμη του … Αλλά όχι μέσα από τα
Συλλογικά Όργανα. Όχι φωνές παρακαλώ, όχι μαζώματα. Μη σπρώχνεστε και μη φωνασκείτε. Ένας – ένας. Ανώνυμα, μυστικά,
ατομικά, ήσυχα-ήσυχα, και με …κλειδάριθμο… Τα υπόλοιπα είναι δουλειά των
«Ειδικών – Εμπειρογνωμόνων». Ξέρουν αυτοί. Αυτοί και τα κομπιούτερ που θα
βγάλουν τα …αποτελέσματα. Και ποιος θα αμφισβητήσει τους Ειδικούς και τα
…Κομπιούτερ !!
Αν δεν ήταν τόσο κακοπαιγμένο το έργο, μπορεί να έβγαζε και λίγο
γέλιο. Αλλά είναι κυριολεκτικά για κλάματα …. Και το τραγικότερο είναι ότι
συνέπεσε ακριβώς με την δημοσιοποίηση της 50σέλιδης «Πρότασης για το νέο σύστημα
αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών λειτουργών»
του Υπουργείου
Παιδείας και Πολιτισμού της …Κύπρου (Σεπτέμβριος 2012). Πότε παραδόθηκε
η πρόταση του Υπουργείου στις Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών και των Επιθεωρητών;
Τον Απρίλιο του 2009 ! Και μετά από διάλογο το Υπουργείο κατέθεσε
αναθεωρημένη πρόταση το Σεπτέμβριο του
2010. Η οποία μετά από νέο
διάλογο κατατίθεται τώρα (2012) για να συζητηθεί αρχικά με τις
εμπλεκόμενες Οργανώσεις και στη
συνέχεια να προωθηθεί στο Συμβούλιο Παιδείας … Προφανώς οι Κύπριοι δεν
διαθέτουν «Ειδικούς – Εμπειρογνώμονες», ούτε Κομπιούτερ, ούτε πολύ περισσότερο
«Άμεση Δημοκρατία» με «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση». Είναι αναποτελεσματικοί οι
άνθρωποι …!!
Παίζετε κύριοι «εν ού παικτοίς». Η αξιολόγηση είναι σοβαρότατο
θέμα.
Εμείς λέμε ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ !
Αλλά, θα ξεκινήσετε από τις Δομές
και τη Διοίκηση.
Θα εξασφαλίσετε το Θεσμικό Πλαίσιο και τους Στόχους της
Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Πολιτική, τα Προγράμματα Σπουδών, τα Αναλυτικά
Προγράμματα, τα Βιβλία, τα Μέσα, την Υλικοτεχνική Υποδομή, την Επιμόρφωση και
στο τέλος ναι, να καταλήξετε και στον Εκπαιδευτικό.
Θα θέσετε όμως ως στόχο
της Αξιολόγησης την υποστήριξη των υποληφθέντων (με καθοδήγηση και
επιμόρφωση) ώστε να μπορέσουν και αυτοί να επιτελέσουν σωστά το έργο τους, και
όχι την «τιμωρία» των «ενόχων», την εφεδρεία, την διαθεσιμότητα και την
απόλυση.
ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ !!
Ως τότε, ψάξτε αλλού για συνεργάτη και συνένοχο στον υποκριτικό
και ψεύτικο ηλεκτρονικό «διάλογό» σας.
· ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΙΑΣΚΟ !!
· Κανένας Εκπαιδευτικός δεν συμμετέχει στην κακοπαιγμένη Απάτη !
· ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΦΙΑΣΚΟ
ΤΩΝ ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ.
· Όλοι οι εκπαιδευτικοί συσπειρώνονται γύρω από τα συλλογικά τους
όργανα και καταθέτουν προτάσεις.
Μόνο ενωμένη, μαζικά και δυναμικά, η εκπαιδευτική κοινότητα θα
αποτρέψει τις καταστροφικές, ανεύθυνες και τυχάρπαστες πολιτικές στο χώρο της
Παιδείας που υπαγορεύονται από λογιστικές αλχημείες μνημονιακής έμπνευσης.
Από
το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Να μη συμπληρώσει κανείς το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση
Σχόλια(10)
Κατηγορία:
22 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-O.Λ.Μ.Ε.
-Δ.Ο.Ε.
-ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων
-Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου
-ΕΛΜΕ Ζακύνθου
-ΕΛΜΕ Χανίων
-Δ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής
-ΕΛΜΕ Τρικάλων
-Α' Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού-Αγ. Βαρβάρας
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης "Αλέξανδρος Δελμούζος"
-Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης
-Σύλλογος ΠΕ "Ο Αριστοτέλης"
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
-Παρεμβάσεις, Κινήσεις, Συσπειρώσεις ΠΕ
-Αγωνιστική παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου
-Αγωνιστική Συσπείρωση Έβρου
-Ανεξάρτητη Παρέμβαση Συλλόγου ΠΕ "Η Αθηνά"
-Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία
-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.
-ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
-antimathimata.blogspot.gr
---------------------------------
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Σημειώνουμε πως είναι προκλητικό να διατείνεται το Υπουργείο Παιδείας πως ενδιαφέρεται για «τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» και παράλληλα επιβάλλει τραγικές περικοπές στην εκπαίδευση, διαλύοντας το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνοντας τους εκπαιδευτικούς.
Με την πράξη αυτή το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξασφαλίσει συναίνεση στη βάρβαρη πολιτική των μνημονίων.
-----------------------------------------
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Με αφορμή την ανακοίνωση από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. του «ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει κατ αρχήν τα εξής:
Θεωρεί απαράδεκτη την τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να λέει και να δεσμεύεται στις συναντήσεις με τη Δ.Ο.Ε. (18/7/2012 και 10/9/2012) και άλλα τελικά να πράττει. Δυστυχώς το Υπουργείο προσεγγίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα μόνο με ποσοτικούς δείκτες και μόνο οι οικονομικές περικοπές ενδιαφέρουν αυτούς που παίρνουν ασταμάτητα νέα μέτρα.
Για το ζήτημα του ερωτηματολογίου το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:
Η αξιολόγηση διαχρονικά προσεγγίζεται από τον κλάδο με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και όχι με στείρα άρνηση. Ο κλάδος έχει καταθέσει ολοκληρωμένες θέσεις για μια αξιολόγηση, που θα έχει στοιχεία ανατροφοδότησης και βελτίωσης, θα αξιολογεί ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, θα αποτιμά το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, δε θα χειραγωγεί, δε θα τιμωρεί και δε θα οδηγεί σε απόλυση.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει μπει στον κόπο να τοποθετηθεί επί των προτάσεών μας, ούτε καν για να τις απορρίψει. Αντί αυτού δημιούργησε επιτροπή τα πορίσματα της οποίας είναι φανερό ότι θα χρησιμοποιήσει για να υλοποιήσει τις προειλημμένες αποφάσεις του. Η αιφνιδιαστική ανάρτηση του ερωτηματολογίου στο διαδίκτυο και το κάλεσμα για συμπλήρωσή του, ενώ προβάλλεται ως μια δημοκρατική και συμμετοχική διαδικασία, είναι ακριβώς το αντίθετο.
Δεν απαντά σε σειρά ερωτημάτων και αυτό δημιουργεί βάσιμες υποψίες ότι αποτελεί το όχημα για τη λήψη νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων (πως διασφαλίζεται η ανωνυμία όταν απαιτείται μοναδικός κλειδάριθμος; ποιος θα αποδελτιώσει; ποιος θα εγγυηθεί ότι δόθηκαν οι συγκεκριμένες απαντήσεις; ποιος είναι ο αριθμός των συμμετεχόντων; πώς θα χρησιμοποιηθεί το υλικό που θα συγκεντρωθεί; θα δεσμεύουν το Υπουργείο οι απαντήσεις; θα τις λάβει απλά υπόψη του; κλπ.)
Τη στιγμή που πολλούς μήνες μετά τη σύνδεση βαθμού - μισθού μέσω της αξιολόγησης και των αυθαίρετων ποσοστώσεων που έχουν εισαχθεί, (νόμοι 3848/2010 και 4024/2011) παρά τις δηλώσεις κατανόησης από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμία κίνηση επί της ουσίας, δεν είναι δυνατό να ανοίγεται πρόχειρα ένα ακόμα ζήτημα χωρίς να μπορούν να δοθούν σοβαρές απαντήσεις σε όλα τα προηγούμενα.
Για όλους αυτούς τους λόγους το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκφράζονται δημοκρατικά από τα εκλεγμένα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, έχουν θέσεις και προτάσεις για την αξιολόγηση - αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, θέσεις που έχουν βγει από μαζικές διαδικασίες, επιστημονικά συνέδρια και τη διεθνή εμπειρία και βρίσκονται στη διάθεση των αρμοδίων φορέων.
Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν τη σημερινή κατάσταση, με τον πιο σκληρό, άδικο και ανάλγητο τρόπο, αφήνουν όμως την πίκρα και την οργή έξω από τη μαθησιακή διαδικασία παλεύοντας για τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν είναι διατεθειμένοι όμως να δεχθούν άλλα τετελεσμένα, άλλη επιβολή, άλλη υποβάθμιση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι κατηγορηματικά αντίθετο στη μορφή αξιολόγησης - χειραγώγησης που προσπαθεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μη προχωρήσει στην υλοποίησή της, σε διαφορετική περίπτωση η αντίδραση του οργανωμένου κλάδου θα είναι τέτοια που θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τα σχέδιά τους.
ΟΧΙ στην αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
ΟΧΙ στην κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων.
Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
Κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση Ν. 3848/10 και 4024/11.
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.
-------------------------------------------------------
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου, στηριζόμενo σε παλιότερες αποφάσεις του συμβουλίου και Γενικών Συνελεύσεων, καλεί όλους τους Εκπαιδευτικούς της Ζακύνθου να ΜΗΝ συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση.
Είναι προκλητικό και συνάμα υποκριτικό να ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας πως ενδιαφέρεται για τη "βελτίωση και τη ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης" τη στιγμή που έχει προχωρήσει σε μία σειρά μέτρων, που διαλύουν ότι έχει απομείνει από τη Δωρεάν και Δημόσια Παιδεία και εξοντώνουν τους Εκπαιδευτικούς.
Η αξιολόγηση γίνεται κατ’επιταγήν της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, αποτελεί θέση των
κομμάτων που στηρίζουν τις πολιτικές των δύο αυτών οργανισμών και στόχο
έχει τη κατηγοριοποίση των σχολείων, την εμπορευματοποίηση της παιδείας
και ανοίγει το δρόμο για την εργασιακή εφεδρεία και τις απολύσεις
εκπαιδευτικών.
------------------------------------------------
Κανένας – καμιά συνάδελφος να μην συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση
Το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε αιφνιδιαστικά διαδικασία ηλεκτρονικής
συμπλήρωσης ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση από τα μεσάνυχτα της
Δευτέρας 1/10 έως την Τρίτη 9/10/2012. Το ερωτηματολόγιο μας ρωτά μεταξύ
άλλων εάν επιθυμούμε η αξιολόγησή μας να συνδέεται με την προαγωγή ή τη
μισθολογική μας εξέλιξη. Αυτό αποτελεί πρωτοφανή εμπαιγμό για τους
εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς : πέρσι νομοθέτησαν με το μισθολόγιο –
φτωχολόγιο τη μισθολογική και βαθμολογική μας καθήλωση και φέτος
ξεκινούν «διάλογο»;
Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη περί «καλής» ή «κακής» αξιολόγησης :
· Αξιολόγηση σημαίνει χειραγώγηση και υποταγή των
εκπαιδευτικών, κατηγοριοποίηση των σχολείων και επαναφορά του μαύρου
επιθεωρητισμού με νέες σύγχρονες μεθόδους και ποσοτικοποίηση όλων των
διαδικασιών της διδακτικής πράξης. Ποσοτικοποίηση που θα είναι ολότελα
αυθαίρετη αφού η διδακτική πράξη καθώς και η σχολική επίδοση εμπεριέχει
ποιοτικά στοιχεία και μη μετρήσιμους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς
παράγοντες. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υποταγή της ζωντανής
εκπαίδευσης, ένα σχολείο κλειστό, ανταγωνιστικό, για λίγους και
εκλεκτούς, ένα σχολείο με το δάσκαλο σκυφτό και τους μαθητές και γονείς
να αντιμετωπίζονται ως πελάτες.
· Σήμερα, με βάση το θεσμικό πλαίσιο (νόμοι 3848/2010 και
4024/2011) και ιδιαίτερα το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο, η μισθολογική
και βαθμολογική μας εξέλιξη (ή μάλλον καθήλωση) συνδέεται άμεσα με την
αξιολόγηση. Ταυτόχρονα, η αξιολόγηση μπορεί να αποτελέσει μια
«επιστημονική» μέθοδο για την απόλυσή μας όπως απαιτεί η τρόϊκα. Μας
ζητούν τη γνώμη μας για το πώς θα αξιολογηθούμε – ίσως και απολυθούμε –
αυτοί που μας έχουν καταδικάσει στην πείνα και την εξαθλίωση με τα
μνημόνια διαρκείας : κυβέρνηση – ΕΕ και ΔΝΤ.
· Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να αποσπάσει τη συναίνεσή
μας. Το μόνο που θα μετρήσει είναι η συμμετοχή μας. Τα συμπεράσματα τα
έχει βγάλει ήδη. Επομένως, κάθε συμμετοχή στο ερωτηματολόγιο – δήθεν στο
όνομα να εκφράσουμε και έτσι τις ενστάσεις μας – είναι συμμετοχή στην
επιχείρηση του υπουργείου να μας εμφανίσει σύμφωνους και συμμέτοχους στη
σφαγή μας. Κάθε συμμετοχή στο ερωτηματολόγιο στρέφεται ενάντια σε
ολόκληρο τον κλάδο. Η ίδια η διαδικασία απόδοσης κλειδάριθμων,
συμπλήρωσης και αποδελτίωσης κρίνεται αδιαφανής, ανυπόληπτη και ύποπτη.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, ομόφωνα καλεί :
Κανείς – καμιά συνάδελφος να μην συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο. Η
συμπλήρωσή του έτσι κι αλλιώς είναι προαιρετική και ανώνυμη. Οποιαδήποτε
τυχόν πίεση ή αυθαιρεσία της διοίκησης πρέπει να καταγγέλλεται άμεσα.
Κανείς – καμιά συνάδελφος να μην ζητήσει ούτε να παραλάβει κλειδάριθμο
από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε
υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε καμιά διοικητική αρχή για τη στάση που θα
ακολουθήσουμε στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων είναι συνάδελφοί μας, μέλη των
συλλόγων και δεν έχουν καμιά άλλη υπηρεσιακή υποχρέωση πέρα από την απλή
ενημέρωση των εγκυκλίων. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να μετατραπούν
σε προωθητές της αξιολόγησης και επομένως συνένοχοι της απόρριψης ή
ακόμα και απόλυσης συναδέλφων.
Δύναμή μας είναι η ενότητα. Το εκπαιδευτικό κίνημα, με δημοκρατικές και
συλλογικές διαδικασίες διαμορφώνει προτάσεις και θέσεις για τη
λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Ενωμένοι και συσπειρωμένοι στα
συνδικαλιστικά μας όργανα είμαστε ισχυροί – ο καθένας μόνος του είναι
αδύναμος και χειραγωγήσιμος απέναντι στην εξουσία. Δεν μπαίνουμε σε
λογικές ατομικής διαπραγμάτευσης ή ατομικής στάσης. Γυρίζουμε την πλάτη
σαν ένας άνθρωπος στο ερωτηματολόγιο υλοποιώντας τις συλλογικές μας
αποφάσεις. Υπερασπίζουμε έμπρακτα τις θέσεις μας για παιδαγωγική
ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, υπερασπίζουμε την επιστημονική μας
υπόσταση, τον κοινωνικό μας ρόλο και την εργασιακή μας αξιοπρέπεια.
-----------------------------------------------------------
Το Υπουργείο Παιδείας, ξεκινά
αιφνιδιαστικά διαδικασία ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου για
την αξιολόγηση. Την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της μαύρης συμμαχίας
του κεφαλαίου ΔΝΤ – ΕΕ μαζί με την Τρόικα εσωτερικού επιβάλλουν νέο γύρο
λεηλασίας σε μισθούς, συντάξεις, ασφάλιση και περίθαλψη σκορπώντας
απόγνωση, φτώχεια και πείνα σε όλη την εργαζόμενη κοινωνία, το υπουργείο
Παιδείας προωθεί ερωτηματολόγιο για την εφαρμογή της αξιολόγησης –
χειραγώγησης στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Η υποκρισία του Υπουργείου διαπιστώνεται ξεκάθαρα στο ερώτημα « αν η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ή με την προαγωγή των εκπαιδευτικών» αφού
όπως όλοι γνωρίζουμε με το Ν. 4024/2011 η προαγωγή και μισθολογική
εξέλιξη κάθε δημοσίου υπαλλήλου έχει ήδη θεσμοθετηθεί μέσω αξιολόγησης.
Ο στόχος του ερωτηματολογίου είναι να
νομιμοποιήσουνε οι εκπαιδευτικοί με τη συμμετοχή τους τις ήδη ειλημμένες
αποφάσεις της κυβέρνησης για την αξιολόγηση – χειραγώγηση που θα
οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση και το κλείσιμο σχολικών μονάδων, στην
κατάργηση της παιδαγωγικής ελευθερίας στη μισθολογική καθήλωση και στις
απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην
συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία, να μπλοκάρουμε την οποιαδήποτε
απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και να την ακυρώσουμε στην πράξη.
Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης και της
δημόσιας διοίκησης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της
αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Έξω οι αξιολογητές
από τα συνδικάτα και τα σωματεία.
---------------------------------------------------------------------------
.
Β΄ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Αντισταθείτε σε αυτούς που εξαθλιώνουν την ζωή μας , που καταδικάζουν το μέλλον της νεολαίας.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το ερωτηματολόγιο για την "αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών" με το οποίο στην ουσία επιχειρεί να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση σφαγείο.
Αυτοί που τσακίζουν τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας, φορτώνοντας αποκλειστικά στους εργαζόμενους την καπιταλιστική κρίση, δεν θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται για το καλό και τη μόρφωση των παιδιών μας. Είναι αυτοί που αφήνουν πεινασμένα τα παιδιά, που αφήνουν τα σχολεία χωρίς θέρμανση, που αποκλείουν χιλιάδες παιδιά από τα σχολεία, που δίνουν κυριολεκτικά μισθούς πείνας στους εκπαιδευτικούς.
Γι’ αυτό το λέμε ξεκάθαρα: Η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με το πόσο καλύτερο θα γίνει το σχολείο και ο εκπαιδευτικός.
Είναι το εργαλείο για να προωθήσουν όλες τις αντιδραστικές αλλαγές στη δημόσια διοίκηση και στην Παιδεία. Είναι το εργαλείο για να προωθήσουν το σχολείο της αγοράς, και να τσακίσουν όσα δικαιώματα έχουν απομείνει στους εκπαιδευτικούς.
Η αξιολόγηση δεν είναι ουδέτερη, είναι εργαλείο για να γίνει η κοινωνία και το σχολείο πιο ταξικά. Δεν υπάρχει καλή και κακή αξιολόγηση, δε διαφέρει η λεγόμενη εσωτερική από την εξωτερική αξιολόγηση, δεν πρέπει να αυταπατάται κανείς με την καραμέλα της αυτοαξιολόγησης, ούτε από την αθώα ανωνυμία του πρώτου ερωτηματολογίου. Τα επόμενα θα είναι επώνυμα! Όπως και επώνυμα θα είναι τα θύματά της. Το ανθρωποφάγο σύστημα που κόβει τις συντάξεις των γερόντων , που στερεί τα φάρμακα από τους αρρώστους , που δημιουργεί στρατιές ανέργων και πεινασμένων , ένα κριτήριο έχει σε κάθε αξιολόγησή του: Το τι επιφέρει κέρδος στα σεντούκια του. Δεν χρειαζόμαστε ούτε την αξιολόγησή του , ούτε τους αξιολογητές του. Δεν έχουμε το ίδιο όραμα για το Δημόσιο Σχολείο. Συνένοχοί τους δεν θα γίνουμε.
Να μην πέσει κανείς στην παγίδα. Να μη συμπληρωθεί από κανέναν το ερωτηματολόγιο αυτό. Κανείς μόνος του. Συλλογικά και μαζικά, μέσα από τα σωματεία μας και τους συλλόγους , παίρνουμε θέση ενάντια στην αξιολόγηση-σφαγείο και δεν συμπληρώνουμε το ερωτηματολόγιο παγίδα.
ΣΤΟ ΜΑΥΡΟ ΤΟΠΙΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ , Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΟΡΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ , ΦΑΡΟΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ.
------------------------------------------
Περί των ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση
Το Υπουργείο Πενίας προωθεί το μονόλογο των προθύμων
(ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ)
Με απύθμενο θράσος το υπουργείο Πενίας και ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος καλεί τους εκπαιδευτικούς να διατυπώσουν ανώνυμα τις απόψεις τους για την αξιολόγηση για να συνεισφέρουν, όπως υποκριτικά δηλώνει, στις βασικές αρχές της αξιολόγησης.
Σε συνέχεια και των προηγούμενων αποφάσεων του Δ.Σ. δηλώνουμε κατηγορηματικά τα εξής:
1) Δε συμπληρώνουμε κανένα ερωτηματολόγιο που εκπορεύεται από το Υπουργείο και μοναδικό στόχο έχει να εμφανίσει το Προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση ως αποτέλεσμα συναίνεσης και συμφωνίας των κόσμου της εκπαίδευσης. Δε συνεργαζόμαστε με αυτούς που διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση και ψάχνουν εξιλαστήρια θύματα να τους φορτώσουν το έγκλημα.
2) Η «ηλεκτρονική δημοκρατία», είναι μια μεγάλη απάτη που θέλει να περιθωριοποιήσει τις συλλογικές αποφάσεις για να νομιμοποιήσει το έγκλημα της διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.. Μας προτιμούν καθηλωμένους στην οθόνη του υπολογιστή να αναμετριόμαστε με τα ερωτηματολόγιά τους και όχι συμμέτοχους στις συλλογικές λειτουργίες των σωματείων μας, εκεί που μπορούμε να συζητήσουμε με τους συναδέλφους μας, να ανταλλάξουμε απόψεις και να καταλήξουμε σε θέσεις και αγωνιστικές δράσεις. Γιατί ο καθένας μόνος του είναι πιο εύκολη λεία για την κυβέρνηση και το διοικητικό μηχανισμό.
3) Διάλογος και διαβούλευση δεν μπορούν να γίνουν με αυτούς που οδηγούν τον εργαζόμενο λαό, τον άνεργο, τον εκπαιδευτικό, στην εξαθλίωση. Που οδηγούν το δημόσιο σχολείο στην πλήρη εμπορευματοποίηση. Που διαλύουν ό,τι απέμεινε από τη δημόσια εκπαίδευση, που συγχωνεύουν και καταργούν σχολεία, που καταργούν τα λεωφορεία με τα οποία μετακινούνται οι μαθητές, που καταργούν τις υποστηρικτικές δομές και ξυλοκοπούν τους ανθρώπους με αναπηρία, που ευθύνονται για τους υποσιτισμένους μαθητές μας, που στραγγαλίζουν οικονομικά τα σχολεία οδηγώντας τα να μην έχουν χρήματα ούτε για θέρμανση, που προωθούν το σχολείο της αγοράς, και το αντιμετωπίζουν ως επιχείρηση, που έχει αξία μόνο αν βγάζει κέρδη.
Θα υπερασπιστούμε τα συλλογικά μας δικαιώματα, τις συλλογικές μας διαδικασίες, τις αποφάσεις των Γ.Σ. γιατί ξέρουμε καλά ότι το υπουργείο θέλει να μας κατασπαράξει κατά μόνας. Δε θα του κάνουμε τη χάρη.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων σε οργανωμένη απειθαρχία και αντίσταση σε κάθε μορφής αξιολόγηση.
· Οι σύλλογοι διδασκόντων σε κάθε σχολείο, οι διευθυντές και οι σχολικοί σύμβουλοι να αποφασίσουν την άρνηση συμμετοχή τους στην αξιολόγηση και στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Δεν έχουν θέση στον κλάδο όσοι συνεργήσουν στην αξιολόγηση κι τις απολύσεις.
· Κανείς αξιολογητής στην τάξη – οι σχολικοί σύμβουλοι βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους – δεν εξετάζουν, δεν αξιολογούν.
Θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε διαδικασία έναρξης της αξιολόγησης θα πρέπει να είναι αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς.
Σε περίπτωση έναρξης των σεμιναρίων προχωράμε στην ακύρωσή τους.
Μαχητικά, Συλλογικά, Αγωνιστικά, Αλληλέγγυα
-------------------------------------------------------
Σε μια περίοδο όπου:
- ο εκπαιδευτικός και κάθε εργαζόμενος οδηγείται σε οικονομική εξαθλίωση, σε απολύσεις,
- κυβέρνηση – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. επιβάλλουν νέο γύρο λεηλασίας (κατάργηση κατώτατου μισθού και μεροκάματου, αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, κατάργηση της αποζημίωσης της απόλυσης, μείωση των κοινωνικών δαπανών, φοροληστεία για τη λαϊκή – εργατική οικογένεια)
- τα σχολεία αντιμετωπίζουν οξυμμένα προβλήματα μεταφοράς των μαθητών, λειτουργικών δαπανών (θέρμανση) ή ακόμη και διακοπή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος,
έρχεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών για
να νομιμοποιήσει τις εξαγγελλόμενες απολύσεις γενικά στο δημόσιο.
Καταρρέει το επιχείρημα ότι θα βελτίωνε την ποιότητα της εκπαίδευσης και
το έργο του εκπαιδευτικού.
Είναι πια ξεκάθαρο ότι η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση δεν θα αποτελέσει
τίποτα άλλο, παρά τον κύριο μοχλό χειραγώγησης των εκπαιδευτικών,
κατηγοριοποίησης των σχολείων, περαιτέρω διάλυσης της δημόσιας δωρεάν
εκπαίδευσης.
Η αντίληψη ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ερωτηματολόγιο για να
εκφράσουμε την αντίθεση και τη διαφωνία μας, όσο καλοπροαίρετη κι αν
είναι, είναι ταυτόχρονα αφελής και λανθασμένη.
Το Δ.Σ. του συλλόγου καλεί τους συναδέλφους να αρνηθούν να
συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, για να μη νομιμοποιήσουν έτσι στην πράξη
την εφαρμογή της αξιολόγησης με τη συμμετοχή τους.
Καλούμε:
τους Διευθυντές των σχολείων, ως μέλη του συλλόγου, να εφαρμόσουν την
απόφαση του συλλόγου και να μην προβούν σε πιέσεις προς τους συναδέλφους
για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου (σε περίπτωση που υπάρξει ανάλογη
άνωθεν υπόδειξη).
Τους συναδέλφους να μας ενημερώσουν αμέσως σε περίπτωση που τους
ασκηθεί πίεση από την πλευρά της διοίκησης για τη συμπλήρωση του
ερωτηματολογίου.
Τα στελέχη της εκπαίδευσης να αρνηθούν να αναλάβουν οποιοδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης.
ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΥΠΟΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ!
-------------------------------------------------------------------
Συγκεκριμένα, η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, μέσω εγκυκλίου, καλεί τους εκπαιδευτικούς… να συνδράμουν (!!) το κράτος στην πολιτική της καρατόμησης των εργασιακών τους δικαιωμάτων και των κοινωνικών τους κατακτήσεων, μέσω της συμπλήρωσης του ηλεκτρονικού Ερωτηματολογίου για την «εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση (!)», επιδιώκοντας να τους καταστήσει συνενόχους στη νέα επίθεση, που θα οδηγήσει στην απόλυση αρκετές χιλιάδες εκπαιδευτικούς και θα ισοπεδώσει και τα τελευταία υπολείμματα των εργασιακών , μορφωτικών και κοινωνικών μας κατακτήσεων. Γιατί, με το ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ» είναι συνδεμένη τόσο η ληστεία του μισθού μας, όσο και η κατάργηση της οργανικής θέσης και της όποιας εργασιακής σταθερότητας, αλλά και η «νέα» δομή του σχολείου της αγοράς, με το διευθυντή «manager»-ελεγκτή, το σύμβουλο-«επιθεωρητή», το ευέλικτο πρόγραμμα της αποσπασματικής πληροφορίας, σε συνθήκες κατάργησης της δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων και της εμπορευματοποίησης της γνώσης.
Πρόκειται για μια αντιδραστική μεθόδευση συμμετοχής των συναδέλφων στον περίφημο «Κοινωνικό Διάλογο» της Υποταγής, σε συνθήκες επιβολής του μεροκάματου του τρόμου σε ένα κοινωνικό τοπίο ανεργίας, φτώχειας, υποσιτισμού των παιδιών, αδιοριστίας, επίτασης των ταξικών φραγμών στη γνώση και απομόρφωσης.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, στην προσπάθειά της να επιβάλει το μέτρο των απολύσεων και την πολιτική της λαϊκής αφαίμαξης -που επιτάσσουν τα αντιλαϊκά Μνημόνια της Λαϊκής Εξαθλίωσης και Ιμπεριαλιστικής Υποδούλωσης-, δε διστάζει να μετέλθει κάθε αντιδημοκρατικού μέτρου, αναιρώντας και αυτήν ακόμη την αστική νομιμότητα (!), αφού διαμορφώνει «κλειδαρίθμους» (!) εισαγωγής στο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο και μάλιστα καλεί τους διευθυντές να προχωρήσουν στην «ανώνυμη διανομή τους στους εκπαιδευτικούς», μετατρέποντας τη σχέση υπαλλήλου με το κράτος, σε μυστική… συνεννόηση (!) μεταξύ συνενόχων.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση, που πιστά εκπροσωπεί και προασπίζεται με κάθε τρόπο τα συμφέροντα της εγχώριας ολιγαρχίας και υποκλίνεται στις επιταγές των ξένων ιμπεριαλιστικών κέντρων, δεν έχει κανένα ενδοιασμό στην κοινοποίηση μέτρων, που -παράλληλα με τη δραματική επιδείνωση των βιοτικών συνθηκών- προσβάλλουν βάναυσα και τις δημοκρατικές μας κατακτήσεις, αποβλέποντας στη δημιουργία στρατιάς «προθύμων- υπάκουων» και χειραγωγημένων εκπαιδευτικών.
Απέναντι σε αυτήν την αντιδημοκρατική, αντιδραστική και υπονομευτική των συλλογικών μας αγώνων και δημοκρατικών μας κατακτήσεων μεθόδευση πρέπει να ορθώσουμε ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗ και τη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ-ΕΝΩΤΙΚΗ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΛΗ ΜΑΣ.
Απέναντι στις σειρήνες της συναίνεσης και υποταγής στον εργασιακό, κοινωνικό και μορφωτικό μεσαίωνα, έχουμε ως εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι το ηθικό χρέος, αλλά και πολιτικό καθήκον να αντιτείνουμε τη ΣΘΕΝΑΡΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και τη ΜΑΖΙΚΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΏΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ.
ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ.
ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΉ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ.
ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΑΓΩΝΕΣ
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ.
ΚΑΜΙΑ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»-ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ-ΑΠΟΛΥΣΗ
ΚΑΝΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ -ΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΙΔΙΟΤΗΤΑ- ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.
ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟ.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ -ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΤΙΚΗ ΤΟΥΣ
ΠΑΛΗ- ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.
----------------------------------------------------
Θέμα: Απόφαση για αξιολόγηση και συμπλήρωση των ερωτηματολογίων του Υ.ΠΑΙΔ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων δηλώνει την κάθετη αντίθεση του στην
επιχειρούμενη "αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των
εκπαιδευτικών" που προωθεί το Υ.ΠΑΙΔ.
Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε συζήτηση για αξιολόγηση αποτελεί εμπαιγμό
για την εκπαιδευτική κοινότητα και όνειδος για τη Δημοκρατία, αν δεν
αποσυρθούν άμεσα οι αντιεκπαιδευτικοί και αντισυνταγματικοί νόμοι
Διαμαντοπούλου ν.4024/2011(Ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο) και ν.3848/2010
οι οποίοι θεσπίζουν εκ προοιμίου αρνητική αξιολόγηση για τη μεγάλη
πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αλλά και όλων των δημόσιων υπαλλήλων και
επιπρόσθετα συνδέουν τη βαθμολογική-μισθολογική εξέλιξη με την
αξιολόγηση.
Ειδικότερα ο ν.4024/2011 αρθ. 7 ορίζει εκ των προτέρων ότι στον Α΄
βαθμό θα μπορεί να προαχθεί -κατ’ ανώτερο μάλιστα ποσοστό- μόνο το 30%
των κρινόμενων υπαλλήλων! Και ακόμη χειρότερα το 30% θα μπορεί να
χαμηλώνει περισσότερο! με μια απλή υπουργική απόφαση.
Εύλογα προκύπτουν τα ερώτηματα:Με ποια άραγε επιστημονικά ή άλλα
κριτήρια η κ. Διαμαντοπούλου έκρινε το 70% των εκπαιδευτικών ως ανάξιους
να προαχθούν στο βαθμό Α΄; Γιατί άραγε ο τωρινός Υ.ΠΑΙΔ.
κ.Αρβανιτόπουλος ο οποίος μάλιστα είναι και πανεπιστημιακός δάσκαλος
σήμερα αποδέχεται και υλοποιεί τέτοιες αυθαίρετες και
αντισυνταγματικές διατάξεις της προκατόχου του ενώ προεκλογικά ως
αντιπολίτευση καταψήφιζε τους παραπάνω νόμους;
Θεωρούμε με βάση τα παραπάνω ότι έγινε ξεκάθαρο σε όλους ότι η
πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση που προωθεί το Υ.ΠΑΙΔ. έχει ως σκοπό όχι την
βελτίωση της δημόσιας παιδείας αλλά την υποβάθμιση της και τη
χειραγώγηση, τον εξευτελισμό και την εξαθλίωση των εκπαιδευτικών.
Γι’ αυτούς τους λόγους καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να
μη συμμετάσχουν επ’ ουδενί στη διαδικασία συμπλήρωσης των
ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση που απέστειλε το Υ.ΠΑΙΔ. στα σχολεία,
καθώς θεωρούμε την όλη διαδικασία προσχηματική και τους παραπάνω Νόμους
άκυρους και αντισυνταγματικούς και ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση
ανάκληση τους.
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕΤ
Ο πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Τσιγάρας Σπήλιος Νικολάου Ζέφη
--------------------------------------------
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΡΟΥ
Συνάδελφοι,
Μερικές μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων λιτότητας,
ανοίγει για τους εκπαιδευτικούς ο δρόμος για την «αξιολόγηση». Με το
πρόσχημα της διαβούλευσης μέσω ενός ερωτηματολογίου, προσπαθούν να μας
πείσουν για το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η γνώμη της
εκπαιδευτικής κοινότητας στο πώς θα υλοποιηθεί η «αξιολόγηση» στον κλάδο
μας. Θυμίζει εκείνη την περίφημη παρωδία με τη διαβούλευση για το
πολυνομοσχέδιο 3848/2010 (νόμος Διαμαντοπούλου), που τελικά δεν επηρέασε
στο ελάχιστο τα ήδη αποφασισμένα σχέδιά τους για τη διάλυση του
δημόσιου σχολείου.
Ποιον αλήθεια μπορούν να πείσουν ότι ενδιαφέρονται για την άποψή μας
και για τη βελτίωση της ποιότητας του έργου μας; Καμία ενέργεια μέχρι
τώρα δε μαρτυρά ότι βασικό μέλημα των τελευταίων κυβερνήσεων του
μνημονίου, είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης και η προάσπιση του
εκπαιδευτικού!
Όταν οι μισθοί μας δε μας αφήνουν να ζούμε με τη στοιχειώδη
αξιοπρέπεια, όταν ξεκινούν τα σχολεία με κενά, όταν δεν έχουμε οδηγίες
για το πώς θα διδάξουμε τα μαθήματά μας και αυτοσχεδιάζουμε, όταν η
επιμόρφωσή μας είναι ανύπαρκτη, όταν οι μαθητές στοιβάζονται στα
τμήματα, όταν υπάρχει έλλειψη ακόμα και στο φωτοτυπικό χαρτί, όταν σε
λίγο δε θα υπάρχει σταγόνα πετρέλαιο, πώς μπορούμε να τους πιστέψουμε;
Συνάδελφοι, δεν πρέπει να συναινέσουμε στην καταδίκη μας, δεν πρέπει να
έχουμε ψευδαισθήσεις! Είναι βέβαιο ότι έχουν αποφασίσει πριν από εμάς
για εμάς. Θα γίνουμε το πιόνι τους;
Κανείς συνάδελφος να μη συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο της ντροπής, που
θα οδηγήσει στην καλύτερη περίπτωση στη μισθολογική μας καθήλωση και στη
χειρότερη στις πρώτες απολύσεις!
Ας σκεφτούμε συλλογικά πριν να είναι αργά!
ΑΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ!
---------------------------------------------
Προς: -Περιφερειακούς Συλλόγους Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π
-Μ.Μ.Ε
Θέμα: «Περί ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α για την αξιολόγηση »
Συνάδελφοι/ισσες
Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, σε σχέση με τη δημοσιοποίηση από πλευράς Υπουργείου
Παιδείας ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών, υπενθυμίζει της θέσεις της επί του θέματος (βλέπε: http://www.poseepea.blogspot.gr/2012/09/blog-post_24.html),
τονίζοντας ότι προέχει η απάντηση από πλευράς Υπουργείου στα ερωτήματα
και προαπαιτούμενα που θέτει η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.ΕΑ όσον αφορά στη διαδικασία
και στους στόχους της αξιολόγησης του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π.
Το εν λόγω ερωτηματολόγιο έχει πρόχειρη σχεδίαση, «θολή» στόχευση και
δεν λαμβάνει υπόψη επί της ουσίας τις ιδιαιτερότητες του παρεχόμενου
έργου του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στη εκπαίδευση.
Ως εκ τούτου η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α είναι ιδιαίτερα επιφυλακτική για τη
χρησιμότητα και το όφελος που θα φέρει η συμπλήρωσή του από τους
συναδέλφους/ισσες μας.
-----------------------------------------------
Εντελώς αιφνιδιαστικά και ύπουλα κυκλοφορεί από χθες το βράδυ ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή που αφορά την αξιολόγηση.
Δεν προέρχεται από κανέναν επίσημο φορέα και χρησιμοποιεί ως όχημα μεταφοράς(τυχαίο;) το διαδίκτυο γενικά .
Ξεκινά με μια πληθώρα παραπλανητικών ερωτημάτων για βελτίωση π.χ του
εκπαιδευτικού συστήματος , στη συνέχεια μπαίνει στην ουσία με
ερωτήματα όπως «σε ποιο βαθμό θεωρείται ότι η αξιολόγηση πρέπει να
συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών» (που είναι ο
στόχος της αξιολόγησης) ώστε να παραπλανούν τους συναδέλφους
,χρησιμοποιώντας επιλεκτικά τη συμμετοχική διαδικασία και την ελεύθερη
έκφραση .
Δε δεχόμαστε καμιά αξιολόγηση που οδηγεί τους συναδέλφους στη φτώχεια
και την απόλυση ,που συνδέει το μισθό και τη βαθμολογική εξέλιξη με την
αξιολόγηση.
Απορρίπτουμε ,επίσης, ως απαράδεκτη τη διαδικασία , που δε γίνεται μέσα
στα σχολεία και χρησιμοποιεί την ανωνυμία για να νομιμοποιήσει σκέψεις
και ενέργειες που στρέφονται κατά του συνόλου των συναδέλφων.
Είναι βαθιά νυχτωμένοι όσοι πιστεύουν πως θα κάμψουν τις
δικαιολογημένες αντιδράσεις των συναδέλφων παρουσιάζοντας το μαύρο
άσπρο και ψαρεύοντας σε θολά νερά.
Καλούμε τους συναδέλφους να αδιαφορήσουν εντελώς και να μη συμπληρώσει
κανείς το ερωτηματολόγιο της ντροπής., που έχει ως μοναδικό στόχο να
παρουσιάσει την αξιολόγηση ως προϊόν συναίνεσης των εκπαιδευτικών .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου