Ο Βουλευτής Ηρακλείου Νότης Μαριάςκατέθεσε αναφορά σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Λειτουργών ΤεχνικήςΕπαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) που αφορά την πρόταση της ΟΛΤΕΕ για τοΤεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο.
Ειδικότερα η ΟΛΤΕΕ επισημαίνει ότι για την επιτυχία της πρότασης της απαιτούνται συγκεκριμένες θεσμικές προβλέψεις και ρυθμίσεις οι οποίες θα πρέπει να είναι:
- Να συσταθεί Διεύθυνση Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην
κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και να επαναλειτουργήσουν τα Γραφεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
- Να καταλογραφηθούν τα Επαγγέλματα, ως προς αντικείμενο και επίπεδο
προσόντων (με αναφορά στις Διεθνείς κατατάξεις κατά ISCO-ILO, NACE) και αντιστοίχιση με τους εθνικούς κωδικούς της ΕΛΣΤΑΤ και τους κωδικούς της εθνικής ονοματολογίας οικονομικής δραστηριότητας.
- Οι τίτλοι των ειδικοτήτων να είναι σύντομοι, σαφείς, περιεκτικοί και
απολύτως αντίστοιχοι του περιεχομένου και του επιπέδου προσόντων (βοηθός, τεχνίτης, τεχνικός, τεχνολόγος, ειδικός, ειδικευμένος, κλπ).
- Να συνταχθούν τα Εθνικά Επαγγελματικά Περιγράμματα για όλες τις
ειδικότητες, με κατεπείγουσα προτεραιότητα στις ειδικότητες των αποφοίτων της Τυπικής Εκπαίδευσης.
- Να εξασφαλιστεί η διαδικασία πιστοποίησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων
της τυπικής, της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης.
- Να νομοθετηθούν τα Επαγγελματικά Δικαιώματα για όλες τις ειδικότητες
ύστερα από τις προτάσεις των επαγγελματικών φορέων, με ορθολογική απαίτηση ελάχιστης εμπειρίας (αναλόγως του επιπέδου τίτλου ή πιστοποίησης προσόντων που κατέχει ο υποψήφιος) και ενδεχόμενη διάρκεια ισχύος, για όσες ειδικότητες αυτό κρίνεται απαραίτητο.
- Να αναδιαταχθούν τα Ωρολόγια Προγράμματα Σπουδών.
- Να ανασυνταχθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.
- Να υπάρχει σύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας
(επαναλειτουργία των ΓΡΑ.ΣΥ. με τροποποιημένο θεσμικό πλαίσιο και δομή, δημιουργία βάσης δεδομένων αποφοίτων και άμεσης διαρκούς ενημέρωσής τους).
- Να υπάρχει αποτελεσματικός και έγκαιρος Επαγγελματικός Προσανατολισμός
(επαναλειτουργία των ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. με τροποποιημένο θεσμικό πλαίσιο και δομή, αναδιάρθρωση, ανασυγκρότηση και ενίσχυση της λειτουργίας των Κ.Ε.ΣΥ.Π.).
- Να πραγματοποιείται διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων
στην επιστημονική εξέλιξη, στη σύγχρονη τεχνολογία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους.
- Να υπάρξει ορθολογική χωροθέτηση των Τ.Ε.Λ. ώστε να καλύπτονται
γεωγραφικά οι πληθυσμιακές ανάγκες.
- Να εξασφαλιστεί επαρκής χρηματοδότηση από Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς
πόρους.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Νότης Μαριάς ζητάει απάντηση, ενέργειες και σχετική ενημέρωση.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου