Τη θεσμοθέτηση του Τεχνολογικού Λυκείου , που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. , τη δημιουργία τμημάτων Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας, ανακοίνωσε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου,
κηρύσσοντας σήμερα την έναρξη των εργασιών ημερίδας, με θέμα : «Η θέση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που αλλάζει».
Ειδικότερα οι προτάσεις τις υπ. Παιδείας , τις οποίες , όπως είπε η ίδια θέτει σε διαβούλευση , περιλαμβάνουν τις εξής αλλαγές:
-Τεχνολογικό Λύκειο, που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και τις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές σχολές). Θα είναι ισότιμο με όλους τους άλλους τύπους λυκείων και θα είναι τριετούς διάρκειας. Γίνεται αξιολόγηση του κάθε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. χωριστά.
Θα εξασφαλίζει στους αποφοίτους του γενικές γνώσεις, αλλά και ολοκληρωμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση. Θα παρέχει τίτλους ανάλογου επιπέδου, που καθορίζονται από τις σχετικές οδηγίες και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.
Θα δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΕΠΕΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ο νεοσυσταθείς Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π) θα έχει ως βασική του προτεραιότητα την αντιστοίχιση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες, που δεν έχουν αντιστοιχιστεί ή για τις οποίες δεν έχουν θεσπιστεί επαγγελματικά δικαιώματα.
Από τον Ιούνιο του 2010 η Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ.) ξεκίνησε τη διαδικασία αντιστοίχισης επαγγελματικών δικαιωμάτων και ολοκλήρωσε το έργο της αντιστοίχισης, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα 10 ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και 16 ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ., οι οποίες μέχρι τότε βρίσκονταν σε εκκρεμότητα.
Τα προγράμματα σπουδών θα είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων, που θα καθοριστούν για όλες τις ειδικότητες. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της περιττής ύλης και των επικαλύψεων μεταξύ των μαθημάτων.
- Ενισχύεται ο ρόλος του μαθήματος της Τεχνολογίας στα Γυμνάσια, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν έγκαιρα τα οφέλη της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας και παράλληλα να βοηθηθούν στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού τους.
- Επανασχεδιάζονται οι διαδικασίες του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση και συμβουλευτική των μαθητών. Το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα του Ε.Κ.Ε.Π. (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού).
Τα Τεχνολογικά Λύκεια, σε συνδυασμό με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, δημιουργούν ισχυρούς και πολυδύναμους πόλους παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων, για την κάλυψη των τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών και στον τομέα της Διά Βίου Μάθησης. Προτείνεται η λειτουργία Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική συνεργασία των ΕΠΑ.Λ. με τα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ.
Η ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δίνοντας έμφαση στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, τόνισε τα εξής :
« Διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση σημαίνει να κάνουμε πιο ελκυστική την μαθησιακή διαδικασία για τους εκπαιδευόμενους, αλλά να τη συνδέσουμε και με τις τοπικές αγορές εργασίας.
Η διασφάλισης της ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση αφορά σε όλους και σε όλα: εκπαιδευτικούς, επιμορφωτές, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικές μεθόδους, συστήματα αξιολόγησης και παρακολούθησης.
Δεν θα υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος στην προσπάθειά μας να διασφαλίσουμε την ποιότητα.
Χρειάζεται συστράτευση όλων μας. Εξάλλου, η συναίνεση που δημιουργείται στην Ευρώπη έχει δύο κατευθύνσεις για την επίτευξη των στόχων μας. Η μία είναι η δυνατότητα σύνδεσης των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και βαθμίδων, κάτι που έχουμε ήδη ξεκινήσει με τη συνεργασία ΕΠΑ.Λ. και ΤΕΙ σε 5 πόλεις της χώρας.
Η δεύτερη είναι η συνεργασία κρατών -μελών και προς αυτήν την κατεύθυνση, πέρα από τη συμμετοχή μας στα ευρωπαϊκά φόρα. Δρομολογούμε διμερείς συνεργασίες, ώστε η αναδιάρθρωση του συνολικού συστήματος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης να αντλήσει από τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη.
Έχει μεγάλη σημασία να συνδυάσουμε τις βασικές ικανότητες και τη γνώση που πρέπει να παίρνει κάθε παιδί στο σχολείο, με τις τεχνικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύσσει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.
Η ημερίδα πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μιχάλη Κοντογιάννη και του Προέδρου του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου( Π.Ι.) και Αντιπροέδρου του Π.Ι., Περικλή Λατινόπουλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου