Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ο επιστημονικός και επαγγελματικός ενιαίος φορέας οργάνωσης και εκπροσώπησης
των Μηχανικών του τεχνολογικού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης
 


Ταχ. Δ/νση: ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 15 –106 77, ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ.: 2105227812 - 2105227276
Fax: 2105243701, http://www.eetem.gr - E-mail: eetem@eetem.gr


Αθήνα, 30-07-2013

Σχεδίου νόμου του Υ.Π.Ε.Κ.Α «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης
Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις»

Προτεινόμενες τροπολογίες


ü  Τροποποίηση της παρ.3 της υπ’ αριθ: 704/80 26.7.2013 τροπολογίας

Αιτιολόγηση προτεινόμενης Τροπολογίας
Ο Υπουργός Π.Ε.Κ.A αντί να διορθώσει ως όφειλε την απαράδεκτη διάταξη συντεχνιακού χαρακτήρα του Ν.4030/2011 πρόσθεσε στο Σχέδιο Νόμου «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης - Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» με την υπ’ αριθ: 704/80 26.7.2013 τροπολογία (η οποία τροποποιεί το άρθρο 8 του Ν.4030/2011) ρυθμίζει επαγγελματικά δικαιώματα αναρμοδίως και κατά τρόπο προκλητικό και αυθαίρετο αποκλείει τις αντίστοιχες ειδικότητες Μηχανικών των Τ.Ε.Ι από κάθε δραστηριότητα στον τομέα αυτό (σύνταξη μελετών για τα κηρυγμένα διατηρητέα κτίρια, παραδοσιακούς οικισμούς, παραδοσιακό τμήμα πόλης, ειδικά κτίρια δηλαδή ΟΛΑ τα κτίρια πλην των κατοικιών!).
Με βάση τους Νόμους 2916/2001, 3549/2007 και 4009/2011 περί ανώτατης εκπαίδευσης, και το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, τα επαγγελματικά δικαιώματα ρυθμίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και ως εκ τούτου το Υ.Π.Ε.Κ.Α δεν έχει αρμοδιότητα ρύθμισης επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης, διότι δεν ασκεί εποπτεία στα Α.Ε.Ι..
Εάν δεν τροποποιηθεί η παρ.3 τότε τα αντίστοιχα Τμήματα των Τ.Ε.Ι (π.χ Πολιτικών Δομικών Έργων, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων) δε θα έχουν λόγω ύπαρξης και οι Πτυχιούχοι τους θα πρέπει να αλλάξουν επάγγελμα!
Επίσης με τη συγκεκριμένη τροπολογία “κλείνει” περισσότερο το επάγγελμα του Μηχανικού και περιορίζεται αισθητά ο ανταγωνισμός στις αντίστοιχες ειδικότητες.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, στην παρ. 3 της ως άνω τροπολογίας πρέπει να περιληφθούν και οι αντίστοιχες ειδικότητες των Μηχανικών των Τ.Ε.Ι και αυτή να διαμορφωθεί ως ακολούθως:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Η παράγραφος 3 υπ’ αριθ: 704/80 26.7.2013 τροπολογίας
αντικαθίσταται ως εξής:

1.   Το δεύτερο εδάφιο της παρ.2 του άρθρου 8 του Ν.4030/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
«Για τις άδειες δόμησης, ανέγερσης ή προθήκης κτιρίων της περ.δ της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν.4067/2012 που αφορούν κτίρια, σε παραδοσιακό οικισμό, σε παραδοσιακό τμήμα πόλης, οικιστικό σύνολο που έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό μνημείο και κηρυγμένα διατηρητέα κτίρια ή νεότερα μνημεία καθώς και σε ειδικά κτίρια, οι αρχιτεκτονικές μελέτες εκπονούνται και υπογράφονται από Διπλωματούχους Αρχιτέκτονες μηχανικούς ή Πτυχιούχους Μηχανικούς Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων και Πτυχιούχους Πολιτικούς Μηχανικούς Δομικών Έργων και οι στατικές μελέτες από Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς ή Πτυχιούχους Πολιτικούς Μηχανικούς Δομικών Έργων.




Άρθρο 10
Ηλεκτρονική Διαδικασία
Το υφιστάμενο καθεστώς διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος δήλωσης αυθαιρέτων και μεταβίβασης ακινήτων από το Τ.Ε.Ε δεν είναι καθόλου αξιόπιστο.
Το Τ.Ε.Ε χρησιμοποίησε τη διαχείριση του πληροφοριακού συστήματος ως μοχλό πίεσης προς την Κυβέρνηση για την εξυπηρέτηση των συνδικαλιστικών του διεκδικήσεων λειτουργώντας ως επαγγελματικός Φορέας.
Από την ως άνω συμπεριφορά του Τ.Ε.Ε, δηλ. τις διακοπές της λειτουργίας του συστήματος, ταλαιπωρήθηκαν πρωτίστως τα μέλη του ελεύθεροι επαγγελματίες ,τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, οι υπόλοιποι επαγγελματίες (Συμβολαιογράφοι κ.λ.π) και οι πολίτες, ζημιώνοντας παράλληλα και το Κράτος.
Επίσης το Τ.Ε.Ε χρησιμοποιεί την διαχείριση του πληροφοριακού συστήματος για να εμποδίζει την πρόσβαση σ’ αυτό των Μηχανικών Τ.Ε.Ι επειδή τους θεωρεί ανταγωνιστές του προκειμένου να ευνοήσει τα μέλη του.
Ειδικότερα το Τ.Ε.Ε, χωρίς να έχει εκ του νόμου το δικαίωμα, μέσω αυθαίρετων «οδηγιών» που έχει συντάξει, επιτρέπει ή εμποδίζει κατά το δοκούν στους χρήστες του συστήματος να έχουν πρόσβαση σε δραστηριότητες της Β’ φάσης τακτοποίησης των αυθαιρέτων.
Η πράξη έδειξε ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα εποπτείας του συστήματος από το Υ.Π.Ε.Κ.Α.
Για τους παραπάνω λόγους και προκειμένου να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον και η απρόσκοπτη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος δήλωσης αυθαιρέτων, το Υ.Π.Ε.Κ.Α θα πρέπει να αναλάβει άμεσα εξ ολοκλήρου την διαχείριση της ηλεκτρονικής διαδικασίας δήλωσης αυθαιρέτων και μεταβίβασης ακινήτων.
Επομένως από την παρ..1 του άρθρου 10 θα πρέπει να αφαιρεθεί η φράση «Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος ή άλλης αρμόδιας δημόσιας αρχής εποπτευόμενης» καθώς επίσης και να τροποποιηθούν ανάλογα όλες οι σχετικές διατάξεις των υπολοίπων παραγράφων του άρθρου 10 οι οποίες εμπλέκουν το Τ.Ε.Ε στην ηλεκτρονική διαδικασία (π.χ παράγραφος 5).
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 10 προβλέπεται επιπλέον χρηματική επιβάρυνση των ιδιοκτητών προκειμένου να χρηματοδοτείται το Τ.Ε.Ε για τη διαχείριση του Πληροφοριακού συστήματος. Με τον απαράδεκτο αυτό τρόπο η Κυβέρνηση αναπληρώνει τα έσοδα που έχασε το Τ.Ε.Ε από την κατάργηση του 2% από τις αμοιβές των Μηχανικών και 2‰ από τα καταβαλλόμενα ποσά στους αναδόχους για την εκτέλεση Δημοσίων Έργων!!
Ζητάμε την κατάργηση της εν λόγω παραγράφου.



Άρθρο 52
Τροποποίηση άρθρου 9 του π 100/2010 (Α΄ 177)
Ενώ οι υποψήφιοι Ενεργειακοί Επιθεωρητές - Μηχανικοί των Τ.Ε.Ι., με βάση την κείμενη νομοθεσία (Π.Δ 100/2010, ν.4111/2013), παρακολουθούν το ίδιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και δίνουν τις ίδιες ακριβώς εξετάσεις, με τους Μηχανικούς που είναι μέλη του Τ.Ε.Ε, υπάρχουν μόνο για τους μηχανικούς των Τ.Ε.Ι. περιορισμοί, οι όποιοι δεν τεκμηριώνονται επιστημονικά, και δεν ισχύουν σε κανένα άλλο κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα:
1.      Αποκλεισμός από τα κτίρια τριτογενούς τομέα (καταστήματα, γραφεία κ.α) και
2.      θέσπιση αυθαίρετου ορίου ισχύος 100kw για τις εγκαταστάσεις θέρμανσης και κλιματισμού,
περιορίζοντας σημαντικά το εύρος δραστηριοποίησης τους και τον ελεύθερο ανταγωνισμό στη σχετική αγορά παροχής υπηρεσιών.
Με τον τρόπο αυτό το επάγγελμα του Ενεργειακού Επιθεωρητή παραμένει ουσιαστικά "κλειστό" .
Το Υ.Π.Ε.Κ.Α είχε αναγνωρίσει ότι οι περιορισμοί σε βάρος των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι, με τη διάκριση δυο κατηγοριών Επιθεωρητών (Α' και Β' τάξης), δεν δικαιολογούνται, εφόσον από την νομοθεσία προβλέπεται παρακολούθηση κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και ενιαία εξεταστική διαδικασία.
Με βάση τους Νόμους 2916/2001, 3549/2007 και 4009/2011 περί Ανώτατης Εκπαίδευσης και το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, τα επαγγελματικά δικαιώματα ρυθμίζονται από το Υπουργείο Παιδείας. Ως εκ τούτου το ΥΠΕΚΑ δεν έχει αρμοδιότητα ρύθμισης επαγγελματικών δικαιωμάτων Πτυχιούχων Ανώτατης Εκπαίδευσης, διότι δεν ασκεί εποπτεία στα Α.Ε.Ι (Τ.Ε.Ι- Πανεπιστήμια).
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε την επαναφορά της θέσης του ίδιου του Υ.Π.Ε.Κ.Α., μέσω διάταξης σε σχέδιο νόμου, και την εξάλειψη των απαράδεκτων περιορισμών στην άσκηση του επαγγέλματος του Ενεργειακού Επιθεωρητή σε βάρος των Μηχανικών των Τ.Ε.Ι., καταργώντας τις αντίστοιχες διατάξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου οι οποίες περιελήφθησαν στο νόμο 4111/2013 (ΦΕΚ 18 Α, 25-1-2013) , ήτοι την παράγραφο 4 του άρθρου 31.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ–ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Άρθρο 52 προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:

"4. H παράγραφος 4 του Άρθρου 31 του νόμου 4111/2013 (ΦΕΚ 18 Α’, 25-1-2013) καταργείται.

Β. Ανάθεση των Εξετάσεων των υποψηφίων Ενεργειακών Επιθεωρητών στα Α.Ε.Ι.
Δεδομένου ότι:
α. χιλιάδες πτυχιούχοι έχουν ήδη ολοκληρώσει τις διαδικασίες εκπαίδευσης, ξοδεύοντας από το υστέρημα τους, χωρίς να είναι εφικτή η είσοδο τους στο επάγγελμα λόγω της αδυναμίας του Τ.Ε.Ε να οργανώσει τις εξετάσεις.
β. Η διενέργεια των εξετάσεων από το Τ.Ε.Ε εγείρει ζήτημα αντικειμενικότητας της εξεταστικής διαδικασίας ,
είναι πλέον επιτακτική ανάγκη της άμεσης ανάθεσης της διενέργειας των εξετάσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι και Πανεπιστήμια).

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ–ΠΡΟΣΘΗΚΗ

8. Η παράγραφος 5 του άρθρου 9 του π.δ100/2010 (Α΄ 177) αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Η εξεταστική διαδικασία πραγματοποιείται από Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι, τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο, με την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Υ.Π.Ε.Κ.Α), γραπτώς ή ηλεκτρονικώς, επί θεμάτων της ύλης του εκπαιδευτικού προγράμματος και με ανωνυμία των εξεταζομένων έως την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στις εξετάσεις καταβάλλεται παράβολο πενήντα (50) ευρώ στο φορέα που τις διενεργεί.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: