Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

Την ίδια χρονική στιγμή χωρίς να έχει μείνει ούτε λίγο ίχνος αξιοπρέπειας ο κ. Αρβανιτόπουλος εγκαινίασε πανηγυρικά ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στον Πειραιά

Κατηγορία: 
Έδεσσα 14-7-2013  Αρ. Πρ. 21
ΑΛ.ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ 17 ΕΔΕΣΣΑ 
Τηλ: 2381022028 κιν. 6945516222
υπεύθυνη επικοινωνίας: Στεφανίδου Δέσποινα 
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.     Μ.Μ.Ε.
ΘΕΜΑ: Και να κρατιέσαι πάντα ορθός δίχως να σου έχει τίποτα απομείνει παρά μονάχα η θέληση!

          Μετά τα αιφνιδιαστικά γεγονότα της 9ης Ιουλίου, με την κατάθεση προς ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, σύμφωνα με το οποίο μπαίνει «λουκέτο» στη Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση και καταργούνται 52 περιζήτητες ειδικότητες στην αγορά εργασίας από τα ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΕΠΑΣ, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στον «αέρα».
          Την ίδια χρονική στιγμή χωρίς να έχει μείνει ούτε λίγο ίχνος αξιοπρέπειας ο κ. Αρβανιτόπουλος εγκαινίασε πανηγυρικά ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στον Πειραιά αναφέροντας «τέτοιες επενδύσεις και πρωτοβουλίες σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την πόλη και τη χώρα γενικότερα», ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την επιχειρηματική τους δράση, τη στιγμή που 2.500 εκπαιδευτικοί πετιούνται ουσιαστικά στο δρόμο και η Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση «δωρίζεται» σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ομίλους. Το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης εκχωρείται απλόχερα σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές σχολές που βρίσκουν πρόσφορο έδαφος τη στιγμή που 20.000 μαθητές δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα δημόσια σχολεία.
          Μία από τις αιτίες κατάργησης των 52 ειδικοτήτων ,όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται στο επίσημο έγγραφο που εξαγγέλθηκε από το υπουργείο είναι το γεγονός πως κάποιες ειδικότητες παρέμεναν στην δημόσια ΤΕΕ λόγω πελατειακών σχέσεων. Κύριε Αρβανιτόπουλε, ποιες ήταν οι πελατειακές σχέσεις στην ειδικότητα της Κομμωτικής Τέχνης όταν το μόνιμο προσωπικό του κλάδου μας δεν υπερέβαινε τους 85 ΤΕ0119 ενώ οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς , όπως αυτές δηλώνονταν από τα ΠΥΣΔΕ, ξεπερνούσαν σε ετήσια βάση τα 230 οργανικά-λειτουργικά κενά;
          Μια άλλην αιτιολογία κατάργησης της ειδικότητάς μας υπήρξε και η πολυαναφερόμενη έρευνα σύμφωνα με την οποία οι καταργηθείσες ειδικότητες δεν πρέπει να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Απαιτούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί να μας δημοσιοποιήσετε ποιος φορέας έκανε αυτή την έρευνα. Εμείς Κύριοι σοφοί του Υπουργείου Παιδείας γνωρίζουμε τα αποτελέσματα άλλης έρευνας , η οποία είδε το φως της δημοσιότητας μέσα από τα ΜΜΕ και σύμφωνα με τα οποία η Κομμωτική κατατάσσεται σε ένα από τα 87 καλύτερα επαγγέλματα ως προς την αγορά εργασίας. Μήπως αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με τον αριθμό των παρακολουθούντων μαθητών μας , ο οποίος αποτελούσε πάντα τον μεγαλύτερο αριθμό σε όλες τις ειδικότητες, έδωσε το κίνητρο να σφαγιαστεί η ειδικότητα στο βωμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης;
          Κύριε Υπουργέ, είναι γνωστό πως το μαθητικό δυναμικό της ειδικότητάς μας προέρχεται από μεσαία και φτωχά αστικά στρώματα. Προέρχεται από οικογένειες που δεν δύνανται οικονομικά να καταβάλουν δίδακτρα προκειμένου να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Επίσης κάποιοι από τους μαθητές μας είναι ήδη εργαζόμενοι πολίτες οι οποίοι παρακολουθούν την ειδικότητα με σκοπό να βελτιώσουν το εργασιακό τους μέλλον και παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν παλεύουν και πρωτεύουν ως μαθητές στις επιδόσεις τους.
          Στο δια ταύτα λυπούμαστε κ. υπουργέ που μείνατε μόνο σε φραστικές εκφράσεις εντυπωσιασμού για την αναβάθμιση και στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης, ενώ αντίθετα  ξεπουλήσατε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης σε ιδιώτες που καραδοκούν να αρπάξουν τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου γονιού. Λυπούμαστε γιατί πριν ακόμα ψηφιστεί το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο  καλούνται οι διευθυντές να υλοποιήσουν αποφάσεις που δεν έχουν περάσει ούτε έξω από το κοινοβούλιο. Για άλλη μια φορά καταλύεται η έννοια της δημοκρατίας! Εμείς όμως τόσο ως γονείς όσο και ως εκπαιδευτικοί θα παλέψουμε για τους μαθητές μας και το αναφαίρετο δικαίωμα αυτών στην μόρφωση που παρέχεται από την δημόσια τεχνική εκπαίδευση.
Με εκτίμηση  το ΔΣ του   Σ.Ε.ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
    Η πρόεδρος           Η αντιπρόεδρος           Η γραμματέας   Στεφανίδου Δέσποινα    Παυλίδου Ελισάβετ    Παπαδοπούλου Γεωργία 

Από 22 Ιουλίου σε διαθεσιμότητα οι 2.000 εκπαιδευτικοί- Οι 52 ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται-ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

09 Ιουλ. 2013, 22:31
Από 22 Ιουλίου σε διαθεσιμότητα οι 2.000 εκπαιδευτικοί- Οι 52 ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται-ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Από  τις 22 Ιουλίου  τίθενται  σε διαθεσιμότητα οι 2.000 εκπαιδευτικοί , σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε απόψε , προς ψήφιση στη Βουλή. Για να δείτε  τις διατάξεις που αφορούν το υπουργείο Παιδείας    κάνετε κλικ εδώ , ανοίξτε το 3ο pdf     και πηγαίνετε στη σελίδα 162 ΑΡΘΡΟ 82 

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών


12 Ιουλ. 2013, 11:51
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών
Yπόσχεται προσλήψεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών. Προς τούτο δηλώνεται προς πάσα κατεύθυνση, σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ότι στο σχολείο που οραματίζεται και θα υλοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν περισεύει κανείς, αλλά θα υπάρξουν προσλήψεις για να καλυφθούν τα κενά που άφησε ο αρμαγεδών των μνημονιακών κυβερνήσεων».
Τα παραπάνω δήλωσε ο Συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού  του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης , ενώ σημείωσε:
Α.Το ενιαίο σχολείο θεωρίας και πράξης, δεν μπορεί παρά να στηρίζεται απολύτως στο κύρος, την αξιοπρέπεια και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
B.Σε μια δημόσια εκπαίδευση που για να λειτουργήσει στοιχειωδώς απαιτούνται προσλήψεις εκπαιδευτικών, η νεοφιλελεύθερη μνημονιακή κυβέρνηση προωθεί απολύσεις χιλιάδων από πολλές ειδικότητες οδηγώντας την σε πλήρη διάλυση.





Φωτό: Αρχείο eurokinissi

Θύελλα στην Τεχνική Εκπαίδευση


12 Ιουλ. 2013, 16:38
ΕΕΤΕΚ:Θύελλα στην Τεχνική Εκπαίδευση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα που διαδραματίζονται στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σας απευθύνουμε αυτή την ανοιχτή επιστολή ζητώντας παράλληλα μια συνάντηση μαζί σας , κάτι το οποίο σας έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν, αλλά έως τώρα δεν κατέστη δυνατό.
Η Ένωσή μας είναι Επιστημονική Ένωση και έχει σαν κύριο Ιδρυτικό Σκοπό την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στη χώρα μας. Τα μέλη μας είναι κυρίως εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και προέρχονται από τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την κατάρτιση, είναι σχολικοί σύμβουλοι και λοιπά στελέχη της εκπαίδευσης.
Η κατάσταση όπως διαμορφώνεται στον ευαίσθητο αυτό χώρο είναι δυσοίωνη έως απελπιστική. Τα νέα μέτρα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχουν δημιουργήσει θύελλα στο χώρο της.
Όταν αναλάβατε καθήκοντα υπουργού παιδείας είχατε ένα έτοιμο σχέδιο νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο το οποίο, σύμφωνα με δήλωσή σας (Δελτίο τύπου ΥΠΑΙΘΠΑ 22-5-2013) είναι προϊόν διακομματικής συναίνεσης, απόρροια του εθνικού διαλόγου των τελευταίων πέντε ετών. Υποσχεθήκατε επανειλημμένως  ότι θα το προωθήσετε αλλά η υπόσχεσή σας δεν τηρήθηκε. Παρά το φραστικό ενδιαφέρον σας για την αναβάθμιση και στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης η τελευταία σας ενέργεια δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Πριν τη ψήφιση του νέου νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση καταργείτε τομείς, ειδικότητες και στέλνετε στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς της. Η ενέργεια αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως πραξικοπηματική διότι προσβάλει τη Βουλή, το σώμα των εκπαιδευτικών και τις φτωχές οικογένειες που έχουν κάνει εγγραφές ή θέλουν να εγγράψουν τα παιδιών τους σε ειδικότητες τις οποίες καταργείτε.
Οι αιτιάσεις που αναφέρονται στο non paper το οποίο ανακοινώσατε πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα:
1.    Αναφέρεται στο non paper ότι «σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώην ΚΑΤΕΕ & ΚΑΤΕ.. Οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ γεγονός που συμβάλει στην ποιότητα της εκπαίδευσης».
 Στο ίδιο το  κείμενο που αναφέρονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες δεν υπάρχει κατηγορία ΥΕ.
Στην κατηγορία  ΔΕ ανήκει το βοηθητικό εργαστηριακό προσωπικό το οποίο δεν διδάσκει μαθήματα και είναι επιφορτισμένο με τη συντήρηση, επισκευή του εργαστηριακού εξοπλισμού και την προετοιμασία των εργαστηριακών ασκήσεων. Στο κείμενο αποσιωπάται έντεχνα το γεγονός ότι τίθενται σε διαθεσιμότητα πτυχιούχοι Πανεπιστημίων, γιατροί, οδοντίατροι, νοσηλευτές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και φαρμακοποιοί. Σε ότι αφορά το επίπεδο των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το οποίο ισχυρίζεστε ότι αναβαθμίζετε, σας πληροφορούμε ότι έχουν εκπονηθεί δύο μεγάλες έρευνες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), όπου παρουσιάστηκαν άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων, τη μαθητική επίδοση, τη σχολική διαρροή, τις γεωγραφικές – κοινωνικές ανισότητες, το εκπαιδευτικό προσωπικό κλπ. Η πρώτη έρευνα παρουσιάστηκε στο ξενοδοχείο Park το 2009 και η δεύτερη το 2010 στο αμφιθέατρο της Εθνικής Τράπεζας στη Λεωφ. Συγγρού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της δεύτερης έρευνας οι καθηγητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διαθέτουν τα περισσότερα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους καθηγητές των γυμνασίων, γενικών λυκείων, δημοτικών και νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα (από εκείνα που απαιτούνται για το διορισμό στα οποία περιλαμβάνονται μετεκπαίδευση στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, κατοχή άλλου πτυχίου ανώτατης σχολής, μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης – master και διδακτορικό), διαθέτει το εκπαιδευτικό προσωπικό των Νηπιαγωγείων κατά 19,8%, των Δημοτικών κατά 19,8%, των Γυμνασίων κατά 30,1%, των Λυκείων κατά 34,6% και των ΤΕΕ κατά 38,2% (το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε όλες τις βαθμίδες) του συνόλου το διδακτικού προσωπικού το 2007. Τα πλήρη στοιχεία των ερευνών αυτών είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του ΚΑΝΕΠ: www.kanep-gsee ► Έρευνες – μελέτες εκδόσεις ► Ετήσιες εκθέσεις εκπαίδευσης.
Συνεπώς εάν το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε για να αναβαθμίσει την παιδεία με …απολύσεις έχει ξεκινήσει από λάθος χώρο της εκπαίδευσης.
2. «Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων &  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Non paper
Στην αναφορά αυτή υπάρχει και πάλι διαστροφή της πραγματικότητας και αναφέρεται η μισή αλήθεια. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι οι περισσότεροι μαθητές της ανώτερης  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολουθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση (βλέπε Eurostat, Eurydice key data on education in Europe). Δεν αναφέρεται σε ποιες χώρες και πόσες δεν λειτουργούν οι ειδικότητες που καταργούνται στην Ελλάδα, ενώ πολλά τέτοια στοιχεία υπάρχουν σε ιστότοπους, στους εθνικούς φακέλους των κρατών της Ε.Ε. κλπ. Σας παραθέτουμε ένα σχετικό Link.
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurypedia_en.php
Οι συντάκτες του non paper, είμαστε βέβαιοι ότι δεν πιστεύουν για τις ειδικότητες π.χ. κομμωτικής τέχνης, σχεδίασης και παραγωγής έτοιμου ενδύματος ότι δεν μπορούν να παρέχονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα πρέπει να ενταχθούν στη μεταδευτεροβάθμια ή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μπορούν να μας υποδείξουν κάποιο Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ με ειδικότητα κομμωτικής τέχνης στην Ελλάδα για να σπουδάσουν οι μαθητές μας;
Θα έπρεπε κύριε Υπουργέ να ζητήσετε, κατά την άποψή μας,  να ενημερωθείτε σχετικά με τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται με τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας και θα διαπιστώνατε ότι πολλές ειδικότητες από αυτές που καταργείτε (Αισθητική, Κομμωτή, φυσικοθεραπεία κλπ.) συνδέονται άμεσα με τη βαριά βιομηχανία της χώρας. Μήπως κύριε Υπουργέ η Ευρώπη, ενδεχομένως και η Γερμανία, μας δείχνουν τη σελήνη και εμείς
κοιτάζουμε το δάκτυλο; Υπάρχει κάποια εξήγηση για την ουσιαστική κατάργηση της ειδικότητας των «Τουριστικών Επιχειρήσεων», στα ΤΕΙ όταν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες η ειδικότητα αυτή λειτουργεί και στα Πανεπιστήμια; Μήπως είναι και αυτό ένα επίτευγμα του περίφημου σχεδίου ΑΘΗΝΑ;
Θα έπρεπε κύριε Υπουργέ να ζητήσετε, κατά την άποψή μας,  και μια άλλη συγκριτική μελέτη για την κατάσταση της Τ.Ε.Ε. στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη όπου οι περισσότεροι μαθητές ακολουθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση η οποία βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής και σε κανένα κράτος που θέλει να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών στο χώρο αυτό δεν καταργεί ειδικότητες και απολύει εκπαιδευτικούς. Τώρα εξηγούνται οι συνεχείς αναβολές ψήφισης του νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο.
Μήπως έχει εκπονηθεί κρυφός σχεδιασμός ο οποίος προβλέπει ότι η αναβάθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση θα προέλθει ( μετά από δραματική συρρίκνωση) με κατάργηση ειδικοτήτων και απολύσεις εκπαιδευτικών;
3. «Περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν». Non paper
Είναι γνωστό ότι οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι απαγορεύεται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα να ασκούν ελεύθερο επάγγελμα και οι αναπληρωτές όταν προσλαμβάνονται υπογράφουν  υπεύθυνη δήλωση ότι δεν ασκούν άλλο επάγγελμα. Πως προκύπτει ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα; Με τον ίδιο ανεύθυνο τρόπο σε άλλη στιγμή μπορεί το υπουργείο να ισχυρισθεί ότι και κάποιοι άλλοι κλάδοι ασκούν ελεύθερο επάγγελμα (υπονοώντας ότι κάνουν ιδιαίτερα ή διδάσκουν σε φροντιστήρια) και άρα εάν απολυθούν δεν θα έχουν  πρόβλημα.
4. «Προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους». Non paper
     Εδώ η πρόνοια είναι αξιόλογη, οι μόνιμοι που θα απολυθούν θα διδάσκουν κατά προτεραιότητα ως ωρομίσθιοι!
5. «Το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες». Non paper
Εδώ και αν είναι αναβάθμιση, οι εκπαιδευτικοί νοσηλευτικής π.χ. οι οποίοι διαθέτουν επιστημονική γνώση και εμπειρία από καθηγητές – παιδαγωγοί θα αναλάβουν άλλα καθήκοντα όπως στρώσιμο κρεβατιών, άδειασμα σκοραμίδων κλπ.
Υπάρχουν έντονες φήμες ότι, όσοι από αυτούς που οδηγούνται σε απόλυση, κάποιοι, οι οποίοι διαθέτουν «βαριά» ακαδημαϊκά προσόντα, γιατροί, οδοντίατροι κλπ. θα έχουν καλύτερη τύχη,  δηλαδή θα διατεθούν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για να προσφέρουν διοικητικό έργο. Δηλαδή εάν δούμε ότι ένας γιατρός πρωτοκολλεί έγγραφα ή βγάζει φωτοτυπίες,  τότε θα αντιληφθούμε την αναβάθμιση την οποία μας υπόσχεστε κύριε Υπουργέ.
Υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα για το οποίο δεν αναφέρετε τίποτα στο non paper. Τι θα γίνει ο εργαστηριακός εξοπλισμός των ειδικοτήτων που καταργούνται η αξία των οποίων ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ; Ένα παράδειγμα, το εργαστήριο ακτινολογίας της 1ης ΕΠΑΣ Γαλατσίου στοίχισε περίπου 140.000€ (εξοπλισμός και ειδικά θωρακισμένος εργαστηριακός χώρος) τι θα γίνει ο εξοπλισμός αυτός; Τι θα γίνει ο εργαστηριακός εξοπλισμός σε 92 ΕΠΑΛ με ειδικότητα νοσηλευτικής και μέσο κόστος 20.000€ το καθένα, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία μας έδωσαν κλαδικοί σύλλογοι, εκπαιδευτικοί και διευθυντές ΣΕΚ.
Ανάλογου κόστους είναι και εκατοντάδες άλλων εργαστηρίων φυσικοθεραπείας, αισθητικής, κομμωτικής, αργυροχρυσοχοϊας,  οδοντοτεχνικής, βρεφονηπιοκόμων, ιατρικών εργαστηρίων, γραφικών τεχνών Ο εξοπλισμός αυτός θα παροπλισθεί ή θα εκποιηθεί έναντι πινακίου φακής; 
Με το σκεπτικό της χρησιμότητας των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε άλλα υπουργεία, όλοι είναι χρήσιμοι σε κάποιο υπουργείο και με το σκεπτικό αυτό ας απολυθούν και οι υπόλοιποι.
Κύριε Υπουργέ, την κατάργηση ειδικοτήτων και την απόλυση εκπαιδευτικών προσπαθείτε εναγωνίως να παρουσιάσετε στην κοινή γνώμη ότι είναι μεν επώδυνη πράξη αλλά γίνεται για το καλό της πατρίδας.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι καθηγητές αυτοί είχαν πλήρη διδακτική απασχόληση, τα σχετικά τμήματα μαθητών ήταν πολυάριθμα και ότι αυτό σημαίνει απαρχή μεγάλης συρρίκνωσης της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Τα τμήματα τάξεων που καταργούνται σε πολλά σχολεία θα μειώσουν σημαντικά το μαθητικό δυναμικό των σχολείων αυτών. Αυτό θα έχει ως φυσική συνέπεια τη συγχώνευση σχολικών μονάδων και τη δημιουργία και άλλων υπεραρίθμων καθηγητών. Πως θα δικαιολογήσει το Υπουργείο Παιδείας την παραμονή στην υπηρεσία καθηγητών οι οποίοι δεν θα έχουν  διδακτικό αντικείμενο όταν απολύονται αυτοί που έχουν; Η τρόϊκα ως γνωστό καιροφυλακτεί. Ο εφιάλτης των εκπαιδευτικών να χάσουν τη δουλειά τους δεν τελειώνει εδώ.
Το σύστημα μαθητείας (dual system).
Πριν τη ψήφιση του νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση υπάρχουν πληροφορίες, ότι έχει εκπονηθεί ένα άλλο σχέδιο νόμου το οποίο παραμένει ως επτασφράγιστο μυστικό. Έτσι δικαιολογούνται οι συνεχείς αναφορές σας για την αναβάθμιση της ΤΕΕ με την εφαρμογή του συστήματος μαθητείας. Ο θεσμός της μαθητείας είναι επιτυχημένος στη Γερμανία των επιχειρήσεων, αλλά διατυπώνουμε την εύλογη απορία: Πως θα εφαρμοσθεί στην Ελλάδα των λουκέτων;
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Ελλάδα δια του Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου, έχει υπογράψει μνημόνιο για την εφαρμογή της μαθητείας στην Ελλάδα (Memorandum on Cooperation in Vocational Education and Training in Europe Berlin, 10-11 December 2012). Το πλήρες κείμενο του μνημονίου είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο και εύκολα μπορεί να το έχει κανείς μέσω του google.
Στα πλαίσια του μνημονίου αυτού φαίνεται ότι εκπονήθηκε το νέο σχέδιο νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση, εάν λάβουμε υπόψη ότι έγιναν  επαφές με Γερμανούς εμπειρογνώμονες  ( επίσκεψη ελληνικής αντιπροσωπείας στη Γερμανία, κλπ. )
Η Ένωσή μας δεν είναι αντίθετη με την σύνδεση του επαγγελματικού σχολείου με την αγορά εργασίας και το θεσμό της μαθητείας. Έχει όμως μεγάλη σημασία το είδος της μαθητείας,  εάν θα είναι με επίβλεψη καθηγητών, εάν θα μπορεί να γίνει και ενδο-επιχειρησιακή  επιμόρφωση των καθηγητών, εάν θα συνδέεται η μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση με τη μαθητεία, εάν θα παρέχεται στους μαθητές πραγματική μάθηση ή ότι με το πρόσχημα της μάθησης μπορεί να γίνεται εκμετάλλευση ανήλικου εργατικού δυναμικού κ.α. Ένα τόσο καίριο θέμα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, την κοινωνία, την ανάπτυξη και τη νεολαία η οποία σπαράζεται, σχεδόν καθολικά, από την ανεργία,  γιατί δεν το θέτετε σε διαβούλευση κύριε Υπουργέ; Θεωρείται ότι εκτός από τους «σοφούς» Γερμανούς εμπειρογνώμονες δεν υπάρχουν και Έλληνες με πείρα και γνώση του θέματος;
Εάν έχει μείνει κάποιος χρόνος είμαστε διατεθειμένοι να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και το θεσμό της  μαθητείας. Εάν θεωρείτε ότι όλα «έχουν καλώς» για την Τεχνική Εκπαίδευση και την αναβάθμισή της σας ευχόμαστε καλή τύχη.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ      ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Για το ΔΣ
Ο πρόεδρος Κ. Ανδριανουπολίτης
Ο Γ.Γ. Απ. Κοκκόσης


φωτό:Αρχείο eurokinissi

''Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις''

15 Ιουλ. 2013, 22:03
Άρθρο της Α. Διαμαντοπούλου στο esos: Η τέχνη της πολιτικής και η τεχνική εκπαίδευση
''Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις''
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Η τεχνική εκπαίδευση είναι ο μεγάλος ασθενής και ταυτόχρονα το μεγάλο ζητούμενο για την χώρα.
Ενώ λοιπόν ένα χρόνο τώρα η Κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε ξαφνικά η κατάργηση ειδικοτήτων και μαζί τους συγκεκριμένων σχολών βαφτίζεται ως μεταρρύθμιση
Το σενάριο δυστυχώς  επαναλαμβάνεται. Οι Κυβερνήσεις παγώνουν μπροστά στο μέγεθος των προβλημάτων κι όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι( δηλ η  εκταμίευση στην τρόικα) ο αυταρχισμός ,η τσαπατσουλιά και η μονομέρεια ονομάζονται αποφασιστικότητα και η αποσπασματική δράση μεταρρύθμιση.
Νομίζουν ότι προχωρούν σε τομές και η διάλυση του Δημόσιου τομέα  απορυθμίζει τη χώρα και την πολιτική. Οι πολίτες και οι πλέον μετριοπαθείς αν συνεχιστεί αυτή η ανικανότητα και το πελατειακό βασίλειο θα αμφισβητήσουν αυτή καθ αυτή τη Δημοκρατία
Μετά από τρία χρόνια  κρίσης όλοι ξέρουμε! Χωρίς ανάπτυξη το πρόγραμμα δεν βγαίνει
Την ανάπτυξη δεν θα μας την προσφέρει κανείς :ούτε γιατί θα τον πείσουμε ούτε γιατί θα τον απειλήσουμε. Εμείς μόνοι μας έχοντας ελάχιστο πια χρόνο πρέπει να αλλάξουμε το κράτος και τη δημόσια υπηρεσία για να αλλάξουμε την οικονομία και να δώσουμε προοπτική. Η ανάπτυξη δεν έρχεται από μια βροχή από Ευρώ έρχεται από ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς.
Τελευταίο Παράδειγμα οι κατάργηση ειδικοτήτων και οι διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών. Η συζήτηση εστιάζεται σ αυτά τα δύο θέματα !τι γίνεται με τα παιδιά (350000 μαθητές), με την αγορά εργασίας, με την ανάπτυξη που χρειάζεται άλλου είδους τεχνικούς και υπηρεσίες; …σιγή
Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις
Είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας το γεγονός του ότι  δεν ψηφίσθηκε λόγω των πολιτικών αναταράξεων και της ακατανόητης άρνησης του κ. Σαμαρά η μεταρρύθμιση για το τεχνικό Λύκειο το 2012. Το τίμημα προκύπτει βαρύ
Η ήδη εξαιρετικά προβληματική Τεχνική Εκπαίδευση αντί να αναδιαρθρωθεί κινδυνεύει με κατάρρευση
Τουλάχιστον ας κατατεθεί τώρα , τη Δευτέρα, το νομοσχέδιο  για τη τεχνική εκπαίδευση ,που είναι η μήτρα για την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου για τη χώρα
Υπάρχει  πλήρης έρευνα και μελέτη (2010)με λεπτομερή καταγραφή της κατάστασης και αποτύπωση των πλέον επιτυχημένων ευρωπαϊκών συστημάτων
Είχε γίνει ευρύτατη διαβούλευση (2011), το τελικό κείμενο είχε διαμορφωθεί από το ΕΣΥΠ (εθνικό συμβούλιο Παιδείας) και κατατέθηκε πλήρες νομοσχέδιο στο οποίο συμφώνησαν τα κόμματα(2012)! Τα δημοσιοποιώ όλα στην ιστοσελίδα μου
Ας γίνει ένα βήμα ,που δείχνει πως δημοσιονομική εξυγίανση μπορεί να συνδυασθεί με πραγματικές μελετημένες και συναινετικές μεταρρυθμίσεις που μπορούν να αλλάξουν τη χώρα! Που μπορούν να δώσουν προοπτική. Οι θέσεις εργασίας στο Δημόσιο θα διατηρηθούν μόνο αν τελικά προσφέρουν πραγματική υπηρεσία στη χώρα. Οι κινήσεις πανικού και οι ηρωικές  αντιδράσεις  ( οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος) χωρίς αλήθεια και χωρίς στόχο επιταχύνουν την καταστροφή


Φωτό: Γ. Κονταρίνης/ eurokinissi

για την κατάργηση των ειδικοτήτων στα δημόσια ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΠΕΙΡΟΥ 53, 104 39 ΑΘΗΝΑ
WOMEN’S UNION OF GREECE
53 IPIROU STR. 104 39 ATHENS
TEL: +3018225354 – FAX +3018234954
E-mail – egepds@otenet  .gr     
Αθήνα 16 Ιουλίου 2013
Η Ενωση Γυναικών Ελλάδος για την κατάργηση των ειδικοτήτων στα δημόσια ΕΠΑΛ και  στις ΕΠΑΣ
Η Ένωση Γυναικών Ελλάδας (Ε.Γ.Ε.) εκφράζοντας τις γυναίκες - μέλη της  σε όλη την Ελλάδα, δηλώνει την ανησυχία της  για το μέλλον της Τεχνικής Εκπαίδευσης στον τόπο μας και την αντίθεσή της στο πολυνομοσχέδιο που καταργεί 46 ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, στέλνοντας  στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς.
Οι συνέπειες της παραπάνω απόφασης είναι εξαιρετικά σοβαρές: 1ον: για την κοινωνία : 2500 εκπαιδευτικοί, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, μένουν άνεργοι. Γυναίκες πτυχιούχοι με ειδικότητες που περιλαμβάνονται σε όλα τα επαγγέλματα του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας όπως: Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων, καθώς και σε επαγγέλματα όπως: Γραφικές Τέχνες, Σχεδίαση και Παραγωγή Ενδύματος, Αισθητική Τέχνη, Κομμωτική Τέχνη και Αργυροχρυσοχοΐα.
 2ον: για την υποβάθμιση της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης (Την προηγούμενη χρονιά περισσότερα από 17.000 παιδιά παρακολούθησαν τις παραπάνω ειδικότητες: Περισσότερα από 10.000 ήταν στον Τομέα Υγείας - Πρόνοιας και περισσότερα από 6.000 στις ειδικότητες Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών. Πρόκειται για τις πιο μαζικές ειδικότητες: α) 60% των μαθητών στις ΕΠΑΣ ακολουθούν τις ειδικότητες Αισθητική, Κομμωτική και Γραφικές Τέχνες  β) 20% των μαθητών στα ΕΠΑΛ ακολουθούν τις ειδικότητες του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και 13% των μαθητών στα ΕΠΑΛ ακολουθούν τις ειδικότητες Αισθητική, Κομμωτική και Γραφικές Τέχνες) και
3ον: για την μείωση της ισότητας των εκπαιδευτικών ευκαιριών και την αύξηση της μαθητικής διαρροής:
Χιλιάδες παιδιά που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες θα τερματίσουν τη σχολική εκπαίδευση στην ηλικία των 15 ετών. Το επιχείρημα ότι οι παραπάνω ειδικότητες προσφέρονται στα δημόσια ΙΕΚ δεν ευσταθεί, διότι θα πρέπει οι μαθήτριες και μαθητές να ολοκληρώσουν πρώτα τις σπουδές τους στο Λύκειο, ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις παραπάνω ειδικότητες σε ένα δημόσιο ΙΕΚ στην ηλικία από 18 έως 20 ετών. Οι παραπάνω μαθήτριες και μαθητές προέρχονται από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα και οι οικογένειές τους δεν μπορούν να τους στηρίξουν. Δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα γνωστικά αντικείμενα του Λυκείου, ούτε μπορούν να καταβάλουν δίδακτρα για να φοιτήσουν στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Οι παραπάνω μαθήτριες και μαθητές κυριολεκτικά εξοστρακίζονται από τα σχολεία τους και καλούνται χωρίς κανένα εφόδιο στην ηλικία των 15 ετών να αντιμετωπίσουν τη ζωή. Αυτό ανατρέπει τη βασική δομή της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Τέλος, μια άλλη διάσταση της κατάργησης των ειδικοτήτων ΕΠΑΣ-ΕΠΑΛ είναι ο αποκλεισμός των γυναικών από την δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση.
Οι ειδικότητες που καταργούνται (αισθητική, κομμωτική, παραϊατρικά επαγγέλματα) είναι αυτές που επιλέγονται κυρίως από κορίτσια: Στα καταργούμενα τμήματα εκπαιδεύονται κατά 90-100% γυναίκες.
Αυτό αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τη θέση της γυναίκας στη χώρα μας σήμερα, η οποία καθημερινά επιδεινώνεται από την οικονομική κρίση. Οι μαθήτριες των 15 ετών εγκαταλείπονται χωρίς κανένα εφόδιο και χωρίς καμία δυνατότητα για σπουδές ή για επάγγελμα στην τύχη τους (Ποια θα είναι άραγε;)
     Η Ένωση Γυναικών Ελλάδας (Ε.Γ.Ε.)  
-     συμπαραστέκεται στους εκπαιδευτικούς που πλήττονται από τα μέτρα συρρίκνωσης της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης και υποστηρίζει  τον αγώνα τους   για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
-     Ζητάμε από την Κυβέρνηση να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
-     Ζητάμε από τους εκπροσώπους του ελληνικού λαού  στη Βουλή να καταψηφίσουν τη συγκεκριμένη διάταξη για την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων  στο πολυνομοσχέδιο.
                                                                           Το Πανελλαδικό Δ.Σ. της Ε.Γ.Ε. 

Καταργείται ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών

Καταργείται ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών
στη ΔευτεροΔΕ!
Ο τομέας  που είναι συνυφασμένος με τον πολιτισμό της χώρας μας.
Ο μοναδικός  τομέας  με προσανατολισμό στις Γραφικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες, που είναι συνυφασμένος  με το Σχεδιασμό του Βιβλίου, της Εικόνας, της Διαφήμισης, της Συσκευασίας και την «βαριά βιομηχανία της χώρας», τον Τουρισμό.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, στην Δευτεροβάθμια Τεχνική  και Επαγγελματική Εκπαίδευση, πανελλαδικά, έχει  επιδείξει σημαντικό έργο, όσον αφορά στη προβολή της ΤΕΕ μέσα από έντυπα, συμμετοχές και βραβεύσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς  με θέματα Πολιτισμού και Τεχνών και παράλληλα ιδιαίτερα ικανοποιητική απορρόφηση στην αγορά εργασίας.
Με το πολυνομοσχέδιο καταργείται η μόνη διέξοδος  για μαθητές/ες με καλλιτεχνικές δεξιότητες.
Οι ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών έχουν αυξημένη ζήτηση σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας,  Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από τις προτιμήσεις στα μηχανογραφικά δελτία των μαθητών και τις υψηλές βάσεις εισαγωγής (οι βάσεις εισαγωγής για όλα τα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ κατατάσσουν τις σχολές αυτές στην πρώτη πεντάδα ζήτησης.
Ένα ακόμη βίαιο χτύπημα στις Γραφικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες
Οδηγούν έτσι, βίαια, στην άμεση ανεργία μεταξύ άλλων, τους πτυχιούχους Τεχνολόγους Γραφικών Τεχνών, Γραφίστες,  Διακοσμητές και Φωτογράφους, όλους απόφοιτους της, μοναδικής στα ΑΕΙ, Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (του ΤΕΙ Αθήνας) και με επιπλέον παιδαγωγικές σπουδές, ενός έτους στην ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ).
Κι’ αυτό την στιγμή που οι ειδικότητες των Γραφικών Τεχνών αποτελούν στη κυριολεξία κόσμημα στα εκπαιδευτικά συστήματα της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία και το Ενωμένο Βασίλειο. Ας κάνει τον κόπο το Υπουργείο Παιδείας να ρίξει μια ματιά στα επαγγελματικά περιγράμματα που έχουν αναπτυχθεί από το πρώην ΕΚΕΠΙΣ για να καταλάβει αν χρειάζεται ή όχι η δημόσια δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση τις εφαρμοσμένες τέχνες.
Με αυτή την απόφαση για κατάργηση 52 ειδικοτήτων, συνεχίζεται η βίαιη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης από ένα Υπουργείο Παιδείας που εξαφανίζει  επιτυχημένες  σχολές και τμήματα στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να εξυπηρετηθούν οι σχολάρχες της ιδιωτικής εκπαίδευσης…

Ο κ. Βενιζέλος έδειξε ότι αιφνιδιάστηκε από την «είδηση» ότι κλείνουν Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. και επικαλέστηκε ότι η ενημέρωση που του είχε γίνει αφορούσε στη διαθεσιμότητα υπεραρίθμων εκπαιδευτικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ !



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 14-7-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 059
Δέσμευση Βενιζέλου: Όσο περνάει από το χέρι μου, δεν θα καταργηθούν Τομείς και Ειδικότητες !
Ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ευάγγελος Βενιζέλος δέχθηκε αντιπροσωπία εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που πλήττονται από το άρθρο 82 του προς ψήφιση Πολυνομοσχεδίου. Η συνάντηση έγινε στο Ηράκλειο της Κρήτης, στο ξενοδοχείο Galaxy το βράδυ της 11ης-7-2013. Οι εκπαιδευτικοί εκπροσωπήθηκαν από τον κ. Πέτρο Κακαζιάνη, β. ταμία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) και δύο καθηγήτριες ειδικοτήτων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας, τις κες Άννα Λίβα και Μαίρη Κουλούρη (η οποία είναι και μέλος του Ν.Τ. Ηρακλείου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.). Ο κ. Βενιζέλος πλαισιωνόταν από τους συνεργάτες του, βουλευτές και στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., την κα Άντζελα Γκερέκου, τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, το Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Γιάννη Κουράκη, τον αντιδήμαρχο Παιδείας Ηρακλείου κ. Νίκο Γαλιτάκη, το γραμματέα της Νομαρχιακής Επιτροπής κ. Λάμπρο Αντωνόπουλο, τον υπεύθυνο επικοινωνίας κ. Δημήτρη Καρύδη, και την ιδιαιτέρα του κ. Αφροδίτη Άλ Σαλάχ. Σε όλη τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί των θιγόμενων κλάδων διαδήλωναν ειρηνικά έξω από το κτήριο.
Ο κ. Βενιζέλος ξεκίνησε τη συζήτηση, καθησυχάζοντας τους εκπαιδευτικούς ότι όλοι οι πλεονάζοντες καθηγητές κλάδων του Τομέα Υγείας θα μεταταχθούν στο Υπουργείο Υγείας. Οι εκπαιδευτικοί διευκρίνισαν στον Πρόεδρο ότι:
ΔΕΝ είναι πλεονάζοντες, ούτε υπεράριθμοι, ούτε αυτοί ούτε κάποιος άλλος εκπαιδευτικός από τους κλάδους και τις ειδικότητες που καταργούνται. Αντίθετα, κάθε χρόνο παρουσιάζονται κενά εκπαιδευτικών, τα οποία μάλιστα δεν καλύφθηκαν κατά το σχολικό έτος που πέρασε.
ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ οι αντίστοιχοι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. με ότι αυτό συνεπάγεται για τους φοιτούντες μαθητές αλλά και σαν δυνατές επιλογές για τους επερχόμενους.
Οι καταργούμενες ειδικότητες αφορούν στο «ΦΙΛΕΤΟ» των σχολείων της Τ.Ε.Ε., με το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών και τις καλύτερες επιδόσεις.
Το «φιλέτο» αυτό παραδίδεται στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. που έχουν υπέρογκα δίδακτρα με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση των μαθητών της Τ.Ε.Ε. που διαμένουν μακράν των αστικών κέντρων και προέρχονται κυρίως από τα μεσαία και χαμηλά οικονομικά στρώματα.
Όλα αυτά κινούνται στον αντίποδα των εξαγγελιών της Κυβέρνησης για ενίσχυση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ποσοστά 50-50% σε σχέση με τη Γενική.
– Πολλά σχολεία της Τ.Ε.Ε. οδηγούνται σε κλείσιμο με ολέθριες συνέπειες για τη Δημόσια Δωρεάν Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Παιδεία.
Η αντιπροσωπία κατάθεσε  συγκεκριμένα στοιχεία από την πόλη του Ηρακλείου, όπου οι μαθητές μόνο του Τομέα Υγείας ξεπερνούν τους 700, ότι θα κλείσουν τα 2 από τα 7 σχολεία της Τ.Ε.Ε. και ότι το ποσοστό Τεχνικής / Γενικής Εκπαίδευσης τώρα είναι 40-60%, η μεγαλύτερη ίσως αναλογία σε όλη την Επικράτεια.
Ο κ. Βενιζέλος έδειξε ότι αιφνιδιάστηκε από την «είδηση» ότι κλείνουν Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. και επικαλέστηκε ότι η ενημέρωση που του είχε γίνει αφορούσε στη διαθεσιμότητα υπεραρίθμων εκπαιδευτικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ !
Δήλωσε ότι στο σχέδιο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο προβλέπεται η λειτουργία όλων των λειτουργούντων σήμερα Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ., με την προσθήκη ενός ακόμη (4ου) έτους Εξειδίκευσης και ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν έχει μετακινηθεί από τη θέση του αυτή ! Σχολίασε μάλιστα ότι είναι αναμενόμενο να συμβούν εκτροχιασμοί από τους πολιτικούς στόχους, όταν οι αλλαγές στο χώρο της Παιδείας, που έπρεπε να γίνουν με μελέτη και συναίνεση εδώ και πολλά χρόνια, γίνονται τώρα βιαστικά, χωρίς συνεννόηση και υπό το κράτος πιέσεων. Δήλωσε ότι είναι αδιανόητο οι συγκεκριμένοι Τομείς και Ειδικότητες να μην υπάρχουν στο Νέο Σχολείο της Τ.Ε.Ε. και ότι θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να μην καταργηθούν!
Ερωτηθείς για το εάν ο χρόνος που απομένει μέχρι την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου επαρκεί για την ανατροπή της κατάστασης που διαμορφώθηκε, απάντησε με νόημα:
Όταν υπάρχει ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ, υπάρχει πάντα περιθώριο για να γίνει η απαραίτητη ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ πριν από την ψήφιση του Νομοσχεδίου στη Βουλή!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Φωτορεπορτάζ: Στέφανος Ραπάνης, Image Photo Services, Ιερολοχιτών 54, 71305 Ηράκλειο, τηλ: +30.2810.370055, +30.6974.855747, e-mail: image_st@otenet.gr, site: www.image-services.gr
Σχετικά Δημοσιεύματα:  http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=1056345&srv=132


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284