Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

192.391.200,00 ευρώ εν δυνάμει τζίρος αναζητεί Ι.Ε.Κ.άρχες

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 15-7-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 061
Κινητοποιήσεων 26.721 Μαθητές/τριες και 192.391.200,00 ευρώ εν δυνάμει τζίρος αναζητεί Ι.Ε.Κ.άρχες
ΘΕΡΟΣ – ΤΡΥΓΟΣ – ΠΟΛΕΜΟΣ !

ΘΕΡΟΣ
Μέσα στο κατακαλόκαιρο, το δικομματικό κατεστημένο που συνθέτει την υποταγμένη κυβέρνηση των αριθμών, προχώρησε στη σύνταξη του άρθρου 82 του προς ψήφιση πολυνομοσχεδίου, οδηγώντας σε διαθεσιμότητα – απόλυση 2.500 καθηγητές. Οι πρόσφατες εξηγήσεις του Υπουργείου Παιδείας καταλαμβάνουν επάξια περίοπτη θέση στην λίστα της φαιδρότητας, της ντροπής και του ξεδιάντροπου θράσους.
Δεν θα επιχειρήσουμε εξαντλητική αντίκρουση. Όμως:
Η στοιχειώδης ανάλυση και επεξεργασία των επίσημων στοιχείων του Υπουργείου Παιδείας, αποκαλύπτει εναργώς όλο το εύρος και το πλάτος του εγκλήματος που συντελείται στην Δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (στοιχεία Υ.ΠΑΙ.Θ. σχολικού έτους 2012-13, Απρίλιος 2013). Το εάν μάλιστα αυτό αποβαίνει προς όφελος κάποιων, θα το κρίνει ο αναγνώστης.

ΠΟΛΕΜΟΣ
Η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων καθηγητών, συνεπάγεται τη διακοπή λειτουργίας 2 (δύο) Τομέων των ΕΠΑ.Λ. και 9 (εννέα) Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Σ.
Επί συνόλου 80.177 ΕΝΕΡΓΩΝ μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ., οδηγούνται εκτός εκπαίδευσης 26.721 ΕΝΕΡΓΟΙ μαθητές, δηλαδή ένα ποσοστό 33% (που είναι μάλιστα αυτό που έχει τη μεγαλύτερη δυναμική, σε διαρκή αύξηση μαθητικού πληθυσμού, σε επίπεδο επίδοσης μαθητών και σε προοπτικές άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης) οδηγείται ΕΚΤΟΣ ΤΥΠΙΚΗΣ (Δημόσιας) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Από το σύνολο των 26.721 ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ μαθητών/τριών των καταργουμένων Τομέων και Ειδικοτήτων, τα 21.513 είναι ΚΟΡΙΤΣΙΑ (ποσοστό 81%). Πρόκειται λοιπόν για ειδικότητες που έχουν την απόλυτη προτεραιότητα επιλογής του γυναικείου πληθυσμού !! Ο πληθυσμός αυτός πολύ δύσκολα θα μετακινηθεί σε άλλες ειδικότητες (Μηχανολογίας, Οχημάτων, Ηλεκτρολογίας, κλπ) με αποτέλεσμα να οδηγηθεί μαθηματικά ΕΚΤΟΣ ΤΥΠΙΚΗΣ (Δημόσιας) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Στο σύνολο των Σχολείων της Τ.Ε.Ε.:
248 από τα 392 ΕΠΑ.Λ. (ποσοστό 63 %) ΑΠΟΔΕΚΑΤΙΖΟΝΤΑΙ και πολλά από αυτά διαλύονται.
96 από τις 109 ΕΠΑ.Σ. (ποσοστό 88 %) αποδεκατίζονται και ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ σε ΑΠΟΛΥΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (επειδή μόνο από «αριθμούς» καταλαβαίνει η Κυβέρνηση, αδιαφορώντας για τους ανθρώπους και τα «πρόσωπα» στα οποία αυτοί αναφέρονται…) η πολυαναγγελθείσα και πολυδιαφημισμένη αναβάθμιση – ενδυνάμωση της Τ.Ε.Ε. και η επιδιωκόμενη, στοχευόμενη αναμενόμενη και πολλά υποσχόμενη αύξηση του μαθητικού της δυναμικού σε ποσοστό μάλιστα 50-50% (!!!) σε σχέση με τη Γενική Εκπαίδευση. Εξάλλου, της Τ.Ε.Ε. είπανε, όχι της «Δημόσιας» Τ.Ε.Ε.
Έτσι αποκαθίστανται οι … «μακροχρόνιες στρεβλώσεις» της Εκπαίδευσης !
Έτσι επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός των δομών της !
Έτσι, γιατί οι επιλογές σε Τομείς και Ειδικότητες υπαγορεύθηκαν δήθεν από τις συντεχνιακές επιδιώξεις των καθηγητών και όχι από τον μεγάλο αυτό αριθμό των μαθητών που τις επέλεγαν σταθερά, για χρόνια και με ολοένα μεγαλύτερη αύξηση κάθε χρόνο, και προσδοκούσαν μια θέση στην ανοιχτή ακόμη αγορά εργασίας με τα συγκεκριμένα πτυχία !
Έτσι, γιατί η εκπαίδευση δεν έχει ταξικά χαρακτηριστικά, και διατηρεί ορθάνοιχτες της πύλες της και για τους φτωχούς, όπως και για τα επαρχιωτόπουλα, που τώρα πια θα πρέπει να μετακινηθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα και να επενδύσουν ιλιγγιώδη ποσά στην ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση !
Έτσι, γιατί η εκπαίδευση δεν είναι ρατσιστική, και δεν κάνει διάκριση των δύο φύλων!

ΤΡΥΓΟΣ
Και για να συνεχίσουμε το παιχνίδι των αριθμών:
Ένα εξάμηνο στα Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στοιχίζει κατά μέσο όρο 1.800,00 ευρώ ([1]) σε δίδακτρα για το μαθητή (τα ποσά διαφοροποιούνται ανάλογα με την ειδικότητα).
1.800,00 ευρώ x 4 εξάμηνα = 7.200,00 ευρώ.
26.721 μαθητές x 7.200,00 ευρώ = 192.391.200,00 ευρώ.

Η διαίρεση του συνολικού ποσού με τον αριθμό των λειτουργούντων Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. τα οποία «προσφέρουν» όμοια προγράμματα σπουδών, αφήνεται για εμπειρότερους από εμάς. Εξάλλου, εμείς είμαστε «της Τεχνικής» και, εξ’ αυτού, «αδύναμοι» στα Μαθηματικά. Οπότε, μπορεί να σφάλουμε γενικά και στο λογαριασμό και στο συλλογισμό μας …
Όσο για τους σκεπτικιστές, οι οποίοι θα αντιτείνουν ότι δεν υπάρχουν τόσα λεφτά στο μέσο Ελληνικό Νοικοκυριό για να στείλει τα παιδιά του στα Ι.Ι.Ε.Κ., προτείνουμε να ερευνήσουν τα επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση «Κουπόνια Κατάρτισης» (Vouchers) που δίνονται στους ενδιαφερομένους που θέλουν να εγγραφούν εκεί. Ακόμα, να ενδιαφερθούν για τις «ειδικές τιμές» που (όπως διαφημίζουν στα sites τους) προσφέρουν στους άνεργους μαθητές, που θα προσκομίσουν κάρτα ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ. Φανταζόμαστε ότι οι εκπτώσεις αυτές γίνονται λόγω της μεγαλοψυχίας τους και όχι επειδή υπάρχει κάποιο άλλο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Κατάρτιση των Ανέργων που καλύπτει τα έξοδα …([2]).


Δεν είμαστε σίγουροι για τους λογαριασμούς μας. Για ένα όμως είμαστε βέβαιοι: Μέσα στο Θέρος γίνονται εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης κάποιων Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. Κάποια ανοίγουν «προσεχώς» σε νέες πολυόροφες εγκαταστάσεις στα κέντρα των πόλεων. Άλλα, έκτισαν ήδη μεγαθήρια στην περιφέρεια των μεγαλουπόλεων για πιο εύκολη πρόσβαση. Και άλλα εγκαινιάστηκαν πρόσφατα (σε κάποια εγκαίνια, ακούσαμε ότι παραβρέθηκε και ο Υπουργός Παιδείας, λίγο πριν – αν θυμόμαστε καλά – το Υπουργείο «διαρρεύσει» το non-paper για την non-technique paideia, αλλά μπορεί και να σφάλλουμε).
ΘΕΡΟΣ – ΤΡΥΓΟΣ – ΠΟΛΕΜΟΣ !
ΘΕΡΟΣ –ΠΟΛΕΜΟΣ !
ΤΡΥΓΟΣ ??

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284



([2]) Όπως πχ το Επιδοτούμενο πρόγραμμα Κατάρτισης Ανέργων http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=35193

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ, κ. Γ. ΔΕΔΕ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ, κ. Γ. ΔΕΔΕ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ




Το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας μαζικών απολύσεων, στο στενό και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, με ταυτόχρονη κατάργηση κρίσιμων λειτουργιών και υπηρεσιών του...
Οι απολύσεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων προσφέρονται ως ανθρωποθυσία, στο βωμό της εκπλήρωσης των μνημονιακών υποχρεώσεων και της εκταμίευσης της επόμενης δόσης του δανείου, χωρίς καμία ουσιαστική προσπάθεια αξιολόγησης κι ελέγχου υπαλλήλων και λειτουργιών, χωρίς καμία ουσιαστική παρέμβαση εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της Δημόσιας Διοίκησης.

Μετά από διαρκείς κυβερνητικές παλινωδίες που χαρακτήριζαν ως λύση για το Δημόσιο Τομέα  πρώτα την εφεδρεία, στη συνέχεια τη διαθεσιμότητα και πρόσφατα την κινητικότητα, επελέγη τελικά η «εύκολη» λύση των μαζικών απολύσεων που βαφτίζεται ως «μεταρρύθμιση» και η προσθήκη χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων στη στρατιά του 1.500.000 ανέργων Ελλήνων, που βαφτίζεται ως «εξυγίανση».

Η πλατεία Κλαυθμώνος στην Αθήνα, πήρε το όνομά της στα τέλη του 19ου αιώνα, επειδή ήταν ο χώρος του θρήνου των υπαλλήλων των όμορων Υπουργείων που απολύονταν κάθε φορά μετά τις εκλογές, ανάλογα με την Κυβέρνηση που εκλεγόταν, επειδή τότε δεν είχε θεσμοθετηθεί η μονιμότητα στο Δημόσιο. Σήμερα, η Κυβέρνηση με τις επιλογές της μετατρέπει όλη τη Χώρα σε μια απέραντη πλατεία Κλαυθμώνος, με μία διαφορά. Το φαινόμενο δε θα επισυμβαίνει μόνο μετά τις εκλογές, αλλά θα είναι διαρκές, αφού το πολυνομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε Υπουργό, κατά το δοκούν με απλές υπουργικές αποφάσεις να καταργεί θέσεις, κλάδους και ειδικότητες του Δημοσίου.

Η αντίδραση στο πολυνομοσχέδιο δεν αποτελεί μόνο χρέος των Αυτοδιοικητικών για την υπεράσπιση των θεσμών που υπηρετούν και των εργαζομένων τους ή αντίσταση για την τιμή των όπλων. Είναι τώρα, επιτακτική ανάγκη για κάθε ενεργό πολίτη να εκφράσει δημοκρατικά τη θλίψη και την οργή του για τη βίαιη παραβίαση των στοιχειωδών κανόνων της Δημοκρατικής λειτουργίας της Πολιτείας μας και τον εκβαρβαρισμό της κοινωνικής ζωής της Πατρίδας μας.



ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ποιοί και γιατί έθαψαν τις έρευνες για την δολοφονία Γκιόλια

Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013

Ποιοί και γιατί έθαψαν τις έρευνες για την δολοφονία Γκιόλια


Τρία χρόνια μετά τη δολοφονία του δημοσιογράφου Σωκράτη Γκιόλια και το μυστήριο στοιχειώνει την υπόθεση...
Η έρευνα από την Αντιτρομοκρατική έμεινε στη μέση, η δικογραφία δεν σχηματίστηκε ποτέ και η οργάνωση που με προκήρυξη ανέλαβε την ευθύνη έχει εξαφανιστεί. Η οικογένεια του δημοσιογράφου βλέποντας ότι η Αστυνομία ουσιαστικά έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά, εδώ και λίγες ημέρες με αίτημά της στον εισαγγελέα ζητά να φύγει ο φάκελος από την Αντιτρομοκρατική και να αναλάβει ανακριτής εξ ολοκλήρου τις έρευνες.

Ποιοι τελικά εκτέλεσαν τον Σωκράτη Γκιόλια και γιατί; Τι έγινε η «Σέχτα Επαναστατών» και για ποιον λόγο η Αστυνομία έχει βάλει στην άκρη την υπόθεση; Επισήμως το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. δεν λέει το παραμικρό. Πληροφορίες, όμως, αναφέρουν ότι η οργάνωση, που μέχρι στιγμής έχει δολοφονήσει δύο ανθρώπους και έχει κάνει άλλες δύο ένοπλες επιθέσεις, έχει αδρανοποιηθεί καθώς μέλη της βρίσκονται στη φυλακή για άλλες υποθέσεις. Με απλά λόγια η Αντιτρομοκρατική θέλει να πιστεύει ότι ουσιαστικά έχει εξαρθρώσει την οργάνωση, χωρίς ωστόσο να μπορεί να το ανακοινώσει επισήμως. Τρία πρόσωπα, τα οποία οι αναλυτές της Αντιτρομοκρατικής θεωρούσαν την επιχειρησιακή ομάδα της «Σέχτας Επαναστατών», και άλλα τρία που είχαν περιφερειακό, δευτερεύοντα ρόλο έχουν «παροπλιστεί» για διαφορετικούς λόγους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η οργάνωση δεν μπορεί ανά πάσα στιγμή να επαναδραστηριοποιηθεί με άλλη σύνθεση, κάτι που έχει κάνει στο παρελθόν, αφού από τα τρία πρώτα χτυπήματα και τη δολοφονία του Σωκράτη Γκιόλια μεσολάβησε περισσότερο από ένας χρόνος. Η αποκάλυψη ότι τρία χρόνια από τη δολοφονία του δημοσιογράφου η Αντιτρομοκρατική δεν έχει καν σχηματίσει δικογραφία και η υπόθεση δεν έχει πάει στον ανακριτή είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο οι αρμόδιοι αντιμετώπισαν την υπόθεση. Ωστόσο το δεδομένο αυτό δεν είναι το μοναδικό που γεννά ερωτήματα. Οι πληροφορίες λένε ότι στο κομμάτι των πειστηρίων και των καταθέσεων η Αστυνομία ενήργησε πλημμελώς.

Οπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, δεν κλήθηκε να δώσει λεπτομερή κατάθεση ο μοναδικός άνθρωπος που έζησε δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο το σκηνικό του θανάτου. Μοιάζει απίστευτο, αλλά η σύζυγος του Σωκράτη Γκιόλια δεν εξετάστηκε ποτέ από τους αστυνομικούς. Στον φάκελο που έχει η Αστυνομία υπάρχει μια μονοσέλιδη κατάθεση, η οποία, όμως, έχει μόνο με μερικές κουβέντες που μπόρεσε να εκστομίσει η σύζυγος του δολοφονηθέντος δημοσιογράφου στους αστυνομικούς τη στιγμή που έφτασαν στο σημείο αμέσως μετά τη δολοφονία. Κανείς έμπειρος αξιωματικός δεν την πλησίασε να της ζητήσει λεπτομέρειες για να μάθει περισσότερα στοιχεία ή να της ανασύρει από τη μνήμη περιστατικά ή συμβάντα που τυχόν συνέβησαν πριν από τη δολοφονία και ενδεχομένως θα μπορούσαν να λύσουν το μυστήριο. Και δεν είναι μόνο αυτό. Ο αδελφός του Σωκράτη Γκιόλια, Περικλής, στο όνομα του οποίου είναι γραμμένο το troktiko, κλήθηκε δέκα ημέρες μετά το συμβάν και έδωσε μια απλή κατάθεση στους αστυνομικούς χωρίς καν να έχει επανεξεταστεί. Φυσικά, κατάθεση στην Αντιτρομοκρατική δεν έχει δώσει κανείς από τους συνεργάτες, γνωστούς και φίλους του δημοσιογράφου. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως και στο κομμάτι των πειστηρίων υπάρχει κενό. Δεν είναι δυνατόν, τρία χρόνια μετά τη δολοφονία, κανείς από τους αστυνομικούς να μην έχει ζητήσει για έρευνα το προσωπικό λάπτοπ του Σωκράτη Γκιόλια και το ένα από τα δύο προσωπικά του τηλέφωνα. Η Αντιτρομοκρατική, που χαρακτηρίζεται για τους ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς της σε κάθε υπόθεση για την αναζήτηση στοιχείων, στην περίπτωση της δολοφονίας του Σωκράτη Γκιόλια δεν έκανε αυτά που έπρεπε, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί η προχειρότητα και να βγουν στην επιφάνεια λάθη του παρελθόντος.

Το μυστήριο με το αυτοκίνητο



Αλυτος παραμένει μέχρι στιγμής και ο γρίφος με το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε η ομάδα των εκτελεστών για να διαφύγει από το σημείο της επίθεσης στην Ηλιούπολη. Ενα καμένο όχημα που βρέθηκε λίγη ώρα μετά σε παράδρομο της Βουλιαγμένης αποδόθηκε σε αυτούς. Ωστόσο τρία χρόνια μετά τα στοιχεία δείχνουν ότι ενδεχομένως να ήταν ένα τρικ των δραστών για να θολώσουν τα νερά και να μπερδέψουν τις Αρχές σε ό,τι είχε να κάνει με το δρομολόγιο διαφυγής. Και αυτό γιατί υπάρχουν μαρτυρίες αξιόπιστες ότι το αυτοκίνητο που είχε κλαπεί δύο ημέρες πριν από τη δολοφονία του δημοσιογράφου βρισκόταν παρκαρισμένο στον παράδρομο της Βουλιαγμένης και μάλιστα με τρόπο επιμελή. Με απλά λόγια, είναι αδύνατον ένας που βιάζεται να το εγκαταλείψει να το παρκάρει με άψογο τρόπο σε ένα ιδιαίτερα στενό σημείο, έχοντας μάλιστα τη μία από τις τέσσερις πόρτες μπλοκαρισμένη από δέντρο που υπήρχε στο πεζοδρόμιο.

Τέσσερις με φόρμες ειδικών φρουρών



Αρχικά οι αστυνομικοί εκτιμούσαν πως στη δολοφονία του Σωκράτη Γκιόλια το βράδυ της 19ης Ιουλίου 2010 πήραν μέρος τρεις ένοπλοι οι οποίοι φορούσαν τζόκεϊ, παντελόνια και τζάκετ των ειδικών φρουρών. Σε αυτό το συμπέρασμα είχαν καταλήξει τόσο από τα όσα τους είπε η σύζυγος του δημοσιογράφου όσο και από το γεγονός ότι το υποτιθέμενο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησαν οι δράστες για τη διαφυγή τους και βρέθηκε καμένο στον παράδρομο της Βουλιαγμένης είχε τις τρεις από τις τέσσερις πόρτες ανοικτές. Ομως αυτόπτες μάρτυρες φέρονται να έχουν καταθέσει πως κοντά στο σημείο της επίθεσης υπήρχε αυτοκίνητο με αναμμένη μηχανή, με έναν νεαρό άνδρα να κάθεται στη θέση του οδηγού.  Το περίεργο στην όλη υπόθεση είναι ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τύπου τζιπ και δεν είχε καμία σχέση με το παλιό καμένο τετράπορτο της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Την ίδια περίοδο έχουν καταγραφεί άλλες τρεις περιπτώσεις εμφάνισης «αστυνομικών», που σε πολλά σημεία έχουν παρόμοιο επιχειρησιακό τρόπο δράσης με αυτόν των δολοφόνων του Γκιόλια. Στις περιπτώσεις αυτές, που είναι λίγο πριν και λίγο μετά την εκτέλεση στην Ηλιούπολη, οι δράστες διενεργούσαν ελέγχους σε νεαρούς φοιτητές, γεγονός που οι αστυνομικοί εκτιμούν πως το έκαναν για να τους υποκλέψουν τα στοιχεία και να φτιάξουν πλαστές ταυτότητες. Παράλληλα, στην επιχείρηση της Αστυνομίας στις 14 Μαρτίου του 2011 σε διαμέρισμα-γιάφκα της οργάνωσης «Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς» στον Βόλο, όπου βρέθηκε βαρύς οπλισμός και είχαν συλληφθεί ο Χρήστος Τσάκαλος, ο Νταμιάνο Μπολάνο, ο Γιώργος Νικολόπουλος, ο Γιώργος Πολύδωρος και η Ολγα Οικονομίδου, βρέθηκαν στολές και καπέλα αστυνομικών. Μέχρι τώρα οι αστυνομικοί δεν έχουν καταφέρει να λύσουν τον γρίφο αν όλες αυτές οι περιπτώσεις συνδέονται μεταξύ τους.

Η φωτογραφία, τα όπλα και η «Σέχτα Επαναστατών»



Οταν το απόγευμα της 4ης Δεκεμβρίου 2010 οι αστυνομικοί έμπαιναν σε αποθήκη-γιάφκα στη Νέα Σμύρνη, στην Αντιτρομοκρατική πίστευαν ότι βρήκαν το οπλοστάσιο της «Σέχτας Επαναστατών». Οι βαλλιστικές, όμως, τους διέψευσαν, αφού όλα τα όπλα ήταν καθαρά. Στη φωτογραφία, όμως, που έστειλε η οργάνωση με το οπλοστάσιό της όταν αναλάμβανε τη δολοφονία του Σωκράτη Γκιόλια, ο οπλισμός έφερε πολλές ομοιότητες με τα ευρήματα της Νέας Σμύρνης. Αυτό που έλειπε ήταν τα δύο όπλα-ταυτότητα της οργάνωσης, τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν στη δολοφονία του δημοσιογράφου, στην εκτέλεση του αστυνομικού Νεκτάριου Σάββα στα Πατήσια και στις δύο ακόμα επιθέσεις της οργάνωσης στο Α.Τ. Κορυδαλλού και στο  ALTER. Στο συμπέρασμα που καταλήγουν οι αστυνομικοί είναι ότι τα όπλα-σφραγίδα βρίσκονται κάπου κρυμμένα, γεγονός που σημαίνει ότι είναι δυνατόν ανά πάσα στιγμή η οργάνωση να βγει από τον λήθαργο και να ξαναχτυπήσει.

Θερμό επεισόδιο



Φίλοι, γνωστοί αλλά και πρόσωπα του περιβάλλοντος του δημοσιογράφου όλο αυτό το διάστημα προσπαθούν να μάθουν με όποιους τρόπους μπορούν την αλήθεια και να πιέσουν καταστάσεις προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εξιχνίασης της υπόθεσης. Χαρακτηριστικό είναι το επεισόδιο που διαδραματίστηκε μεταξύ προσώπου του περιβάλλοντος του Σωκράτη Γκιόλια και υψηλά ιστάμενου εισαγγελικού λειτουργού. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος επισκέφθηκε το γραφείο του εισαγγελέα προκειμένου να μάθει λεπτομέρειες και να ζητήσει εξηγήσεις γιατί η υπόθεση έχει παγώσει και δεν υπάρχει πρόοδος στις έρευνες. Η απάντηση που πήρε τον εξόργισε: «Τι θέλετε και επιμένετε 3 χρόνια μετά;».

Ο διάλογος που ακολούθησε μεταξύ των δύο προσώπων ήταν έντονος. Μάλιστα όσοι ήταν έξω από την πόρτα του γραφείου κατάλαβαν ότι μέσα η κατάσταση ήταν ιδιαίτερα έκρυθμη...  Τελικά, η οικογένεια του Σωκράτη Γκιόλια βλέποντας τα λάθη και τις παραλείψεις της Αντιτρομοκρατικής αποφάσισε να πάρει πρωτοβουλία προκειμένου να ξεκολλήσει η κατάσταση. Ετσι, πριν από μια εβδομάδα ζήτησε ο φάκελος να πάει στον ανακριτή για να προχωρήσει η υπόθεση.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

Την ίδια χρονική στιγμή χωρίς να έχει μείνει ούτε λίγο ίχνος αξιοπρέπειας ο κ. Αρβανιτόπουλος εγκαινίασε πανηγυρικά ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στον Πειραιά

Κατηγορία: 
Έδεσσα 14-7-2013  Αρ. Πρ. 21
ΑΛ.ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ 17 ΕΔΕΣΣΑ 
Τηλ: 2381022028 κιν. 6945516222
υπεύθυνη επικοινωνίας: Στεφανίδου Δέσποινα 
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.     Μ.Μ.Ε.
ΘΕΜΑ: Και να κρατιέσαι πάντα ορθός δίχως να σου έχει τίποτα απομείνει παρά μονάχα η θέληση!

          Μετά τα αιφνιδιαστικά γεγονότα της 9ης Ιουλίου, με την κατάθεση προς ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, σύμφωνα με το οποίο μπαίνει «λουκέτο» στη Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση και καταργούνται 52 περιζήτητες ειδικότητες στην αγορά εργασίας από τα ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΕΠΑΣ, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στον «αέρα».
          Την ίδια χρονική στιγμή χωρίς να έχει μείνει ούτε λίγο ίχνος αξιοπρέπειας ο κ. Αρβανιτόπουλος εγκαινίασε πανηγυρικά ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στον Πειραιά αναφέροντας «τέτοιες επενδύσεις και πρωτοβουλίες σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την πόλη και τη χώρα γενικότερα», ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την επιχειρηματική τους δράση, τη στιγμή που 2.500 εκπαιδευτικοί πετιούνται ουσιαστικά στο δρόμο και η Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση «δωρίζεται» σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ομίλους. Το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης εκχωρείται απλόχερα σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές σχολές που βρίσκουν πρόσφορο έδαφος τη στιγμή που 20.000 μαθητές δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα δημόσια σχολεία.
          Μία από τις αιτίες κατάργησης των 52 ειδικοτήτων ,όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται στο επίσημο έγγραφο που εξαγγέλθηκε από το υπουργείο είναι το γεγονός πως κάποιες ειδικότητες παρέμεναν στην δημόσια ΤΕΕ λόγω πελατειακών σχέσεων. Κύριε Αρβανιτόπουλε, ποιες ήταν οι πελατειακές σχέσεις στην ειδικότητα της Κομμωτικής Τέχνης όταν το μόνιμο προσωπικό του κλάδου μας δεν υπερέβαινε τους 85 ΤΕ0119 ενώ οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς , όπως αυτές δηλώνονταν από τα ΠΥΣΔΕ, ξεπερνούσαν σε ετήσια βάση τα 230 οργανικά-λειτουργικά κενά;
          Μια άλλην αιτιολογία κατάργησης της ειδικότητάς μας υπήρξε και η πολυαναφερόμενη έρευνα σύμφωνα με την οποία οι καταργηθείσες ειδικότητες δεν πρέπει να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Απαιτούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί να μας δημοσιοποιήσετε ποιος φορέας έκανε αυτή την έρευνα. Εμείς Κύριοι σοφοί του Υπουργείου Παιδείας γνωρίζουμε τα αποτελέσματα άλλης έρευνας , η οποία είδε το φως της δημοσιότητας μέσα από τα ΜΜΕ και σύμφωνα με τα οποία η Κομμωτική κατατάσσεται σε ένα από τα 87 καλύτερα επαγγέλματα ως προς την αγορά εργασίας. Μήπως αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με τον αριθμό των παρακολουθούντων μαθητών μας , ο οποίος αποτελούσε πάντα τον μεγαλύτερο αριθμό σε όλες τις ειδικότητες, έδωσε το κίνητρο να σφαγιαστεί η ειδικότητα στο βωμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης;
          Κύριε Υπουργέ, είναι γνωστό πως το μαθητικό δυναμικό της ειδικότητάς μας προέρχεται από μεσαία και φτωχά αστικά στρώματα. Προέρχεται από οικογένειες που δεν δύνανται οικονομικά να καταβάλουν δίδακτρα προκειμένου να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Επίσης κάποιοι από τους μαθητές μας είναι ήδη εργαζόμενοι πολίτες οι οποίοι παρακολουθούν την ειδικότητα με σκοπό να βελτιώσουν το εργασιακό τους μέλλον και παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν παλεύουν και πρωτεύουν ως μαθητές στις επιδόσεις τους.
          Στο δια ταύτα λυπούμαστε κ. υπουργέ που μείνατε μόνο σε φραστικές εκφράσεις εντυπωσιασμού για την αναβάθμιση και στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης, ενώ αντίθετα  ξεπουλήσατε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης σε ιδιώτες που καραδοκούν να αρπάξουν τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου γονιού. Λυπούμαστε γιατί πριν ακόμα ψηφιστεί το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο  καλούνται οι διευθυντές να υλοποιήσουν αποφάσεις που δεν έχουν περάσει ούτε έξω από το κοινοβούλιο. Για άλλη μια φορά καταλύεται η έννοια της δημοκρατίας! Εμείς όμως τόσο ως γονείς όσο και ως εκπαιδευτικοί θα παλέψουμε για τους μαθητές μας και το αναφαίρετο δικαίωμα αυτών στην μόρφωση που παρέχεται από την δημόσια τεχνική εκπαίδευση.
Με εκτίμηση  το ΔΣ του   Σ.Ε.ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
    Η πρόεδρος           Η αντιπρόεδρος           Η γραμματέας   Στεφανίδου Δέσποινα    Παυλίδου Ελισάβετ    Παπαδοπούλου Γεωργία 

Από 22 Ιουλίου σε διαθεσιμότητα οι 2.000 εκπαιδευτικοί- Οι 52 ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται-ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

09 Ιουλ. 2013, 22:31
Από 22 Ιουλίου σε διαθεσιμότητα οι 2.000 εκπαιδευτικοί- Οι 52 ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται-ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Από  τις 22 Ιουλίου  τίθενται  σε διαθεσιμότητα οι 2.000 εκπαιδευτικοί , σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε απόψε , προς ψήφιση στη Βουλή. Για να δείτε  τις διατάξεις που αφορούν το υπουργείο Παιδείας    κάνετε κλικ εδώ , ανοίξτε το 3ο pdf     και πηγαίνετε στη σελίδα 162 ΑΡΘΡΟ 82 

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών


12 Ιουλ. 2013, 11:51
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών
Yπόσχεται προσλήψεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών. Προς τούτο δηλώνεται προς πάσα κατεύθυνση, σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ότι στο σχολείο που οραματίζεται και θα υλοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν περισεύει κανείς, αλλά θα υπάρξουν προσλήψεις για να καλυφθούν τα κενά που άφησε ο αρμαγεδών των μνημονιακών κυβερνήσεων».
Τα παραπάνω δήλωσε ο Συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού  του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης , ενώ σημείωσε:
Α.Το ενιαίο σχολείο θεωρίας και πράξης, δεν μπορεί παρά να στηρίζεται απολύτως στο κύρος, την αξιοπρέπεια και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
B.Σε μια δημόσια εκπαίδευση που για να λειτουργήσει στοιχειωδώς απαιτούνται προσλήψεις εκπαιδευτικών, η νεοφιλελεύθερη μνημονιακή κυβέρνηση προωθεί απολύσεις χιλιάδων από πολλές ειδικότητες οδηγώντας την σε πλήρη διάλυση.





Φωτό: Αρχείο eurokinissi

Θύελλα στην Τεχνική Εκπαίδευση


12 Ιουλ. 2013, 16:38
ΕΕΤΕΚ:Θύελλα στην Τεχνική Εκπαίδευση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα που διαδραματίζονται στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σας απευθύνουμε αυτή την ανοιχτή επιστολή ζητώντας παράλληλα μια συνάντηση μαζί σας , κάτι το οποίο σας έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν, αλλά έως τώρα δεν κατέστη δυνατό.
Η Ένωσή μας είναι Επιστημονική Ένωση και έχει σαν κύριο Ιδρυτικό Σκοπό την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στη χώρα μας. Τα μέλη μας είναι κυρίως εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και προέρχονται από τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την κατάρτιση, είναι σχολικοί σύμβουλοι και λοιπά στελέχη της εκπαίδευσης.
Η κατάσταση όπως διαμορφώνεται στον ευαίσθητο αυτό χώρο είναι δυσοίωνη έως απελπιστική. Τα νέα μέτρα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχουν δημιουργήσει θύελλα στο χώρο της.
Όταν αναλάβατε καθήκοντα υπουργού παιδείας είχατε ένα έτοιμο σχέδιο νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο το οποίο, σύμφωνα με δήλωσή σας (Δελτίο τύπου ΥΠΑΙΘΠΑ 22-5-2013) είναι προϊόν διακομματικής συναίνεσης, απόρροια του εθνικού διαλόγου των τελευταίων πέντε ετών. Υποσχεθήκατε επανειλημμένως  ότι θα το προωθήσετε αλλά η υπόσχεσή σας δεν τηρήθηκε. Παρά το φραστικό ενδιαφέρον σας για την αναβάθμιση και στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης η τελευταία σας ενέργεια δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Πριν τη ψήφιση του νέου νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση καταργείτε τομείς, ειδικότητες και στέλνετε στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς της. Η ενέργεια αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως πραξικοπηματική διότι προσβάλει τη Βουλή, το σώμα των εκπαιδευτικών και τις φτωχές οικογένειες που έχουν κάνει εγγραφές ή θέλουν να εγγράψουν τα παιδιών τους σε ειδικότητες τις οποίες καταργείτε.
Οι αιτιάσεις που αναφέρονται στο non paper το οποίο ανακοινώσατε πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα:
1.    Αναφέρεται στο non paper ότι «σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώην ΚΑΤΕΕ & ΚΑΤΕ.. Οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ γεγονός που συμβάλει στην ποιότητα της εκπαίδευσης».
 Στο ίδιο το  κείμενο που αναφέρονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες δεν υπάρχει κατηγορία ΥΕ.
Στην κατηγορία  ΔΕ ανήκει το βοηθητικό εργαστηριακό προσωπικό το οποίο δεν διδάσκει μαθήματα και είναι επιφορτισμένο με τη συντήρηση, επισκευή του εργαστηριακού εξοπλισμού και την προετοιμασία των εργαστηριακών ασκήσεων. Στο κείμενο αποσιωπάται έντεχνα το γεγονός ότι τίθενται σε διαθεσιμότητα πτυχιούχοι Πανεπιστημίων, γιατροί, οδοντίατροι, νοσηλευτές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και φαρμακοποιοί. Σε ότι αφορά το επίπεδο των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το οποίο ισχυρίζεστε ότι αναβαθμίζετε, σας πληροφορούμε ότι έχουν εκπονηθεί δύο μεγάλες έρευνες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), όπου παρουσιάστηκαν άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων, τη μαθητική επίδοση, τη σχολική διαρροή, τις γεωγραφικές – κοινωνικές ανισότητες, το εκπαιδευτικό προσωπικό κλπ. Η πρώτη έρευνα παρουσιάστηκε στο ξενοδοχείο Park το 2009 και η δεύτερη το 2010 στο αμφιθέατρο της Εθνικής Τράπεζας στη Λεωφ. Συγγρού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της δεύτερης έρευνας οι καθηγητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διαθέτουν τα περισσότερα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους καθηγητές των γυμνασίων, γενικών λυκείων, δημοτικών και νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα (από εκείνα που απαιτούνται για το διορισμό στα οποία περιλαμβάνονται μετεκπαίδευση στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, κατοχή άλλου πτυχίου ανώτατης σχολής, μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης – master και διδακτορικό), διαθέτει το εκπαιδευτικό προσωπικό των Νηπιαγωγείων κατά 19,8%, των Δημοτικών κατά 19,8%, των Γυμνασίων κατά 30,1%, των Λυκείων κατά 34,6% και των ΤΕΕ κατά 38,2% (το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε όλες τις βαθμίδες) του συνόλου το διδακτικού προσωπικού το 2007. Τα πλήρη στοιχεία των ερευνών αυτών είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του ΚΑΝΕΠ: www.kanep-gsee ► Έρευνες – μελέτες εκδόσεις ► Ετήσιες εκθέσεις εκπαίδευσης.
Συνεπώς εάν το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε για να αναβαθμίσει την παιδεία με …απολύσεις έχει ξεκινήσει από λάθος χώρο της εκπαίδευσης.
2. «Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων &  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Non paper
Στην αναφορά αυτή υπάρχει και πάλι διαστροφή της πραγματικότητας και αναφέρεται η μισή αλήθεια. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι οι περισσότεροι μαθητές της ανώτερης  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολουθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση (βλέπε Eurostat, Eurydice key data on education in Europe). Δεν αναφέρεται σε ποιες χώρες και πόσες δεν λειτουργούν οι ειδικότητες που καταργούνται στην Ελλάδα, ενώ πολλά τέτοια στοιχεία υπάρχουν σε ιστότοπους, στους εθνικούς φακέλους των κρατών της Ε.Ε. κλπ. Σας παραθέτουμε ένα σχετικό Link.
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurypedia_en.php
Οι συντάκτες του non paper, είμαστε βέβαιοι ότι δεν πιστεύουν για τις ειδικότητες π.χ. κομμωτικής τέχνης, σχεδίασης και παραγωγής έτοιμου ενδύματος ότι δεν μπορούν να παρέχονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα πρέπει να ενταχθούν στη μεταδευτεροβάθμια ή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μπορούν να μας υποδείξουν κάποιο Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ με ειδικότητα κομμωτικής τέχνης στην Ελλάδα για να σπουδάσουν οι μαθητές μας;
Θα έπρεπε κύριε Υπουργέ να ζητήσετε, κατά την άποψή μας,  να ενημερωθείτε σχετικά με τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται με τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας και θα διαπιστώνατε ότι πολλές ειδικότητες από αυτές που καταργείτε (Αισθητική, Κομμωτή, φυσικοθεραπεία κλπ.) συνδέονται άμεσα με τη βαριά βιομηχανία της χώρας. Μήπως κύριε Υπουργέ η Ευρώπη, ενδεχομένως και η Γερμανία, μας δείχνουν τη σελήνη και εμείς
κοιτάζουμε το δάκτυλο; Υπάρχει κάποια εξήγηση για την ουσιαστική κατάργηση της ειδικότητας των «Τουριστικών Επιχειρήσεων», στα ΤΕΙ όταν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες η ειδικότητα αυτή λειτουργεί και στα Πανεπιστήμια; Μήπως είναι και αυτό ένα επίτευγμα του περίφημου σχεδίου ΑΘΗΝΑ;
Θα έπρεπε κύριε Υπουργέ να ζητήσετε, κατά την άποψή μας,  και μια άλλη συγκριτική μελέτη για την κατάσταση της Τ.Ε.Ε. στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη όπου οι περισσότεροι μαθητές ακολουθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση η οποία βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής και σε κανένα κράτος που θέλει να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών στο χώρο αυτό δεν καταργεί ειδικότητες και απολύει εκπαιδευτικούς. Τώρα εξηγούνται οι συνεχείς αναβολές ψήφισης του νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο.
Μήπως έχει εκπονηθεί κρυφός σχεδιασμός ο οποίος προβλέπει ότι η αναβάθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση θα προέλθει ( μετά από δραματική συρρίκνωση) με κατάργηση ειδικοτήτων και απολύσεις εκπαιδευτικών;
3. «Περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν». Non paper
Είναι γνωστό ότι οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι απαγορεύεται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα να ασκούν ελεύθερο επάγγελμα και οι αναπληρωτές όταν προσλαμβάνονται υπογράφουν  υπεύθυνη δήλωση ότι δεν ασκούν άλλο επάγγελμα. Πως προκύπτει ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα; Με τον ίδιο ανεύθυνο τρόπο σε άλλη στιγμή μπορεί το υπουργείο να ισχυρισθεί ότι και κάποιοι άλλοι κλάδοι ασκούν ελεύθερο επάγγελμα (υπονοώντας ότι κάνουν ιδιαίτερα ή διδάσκουν σε φροντιστήρια) και άρα εάν απολυθούν δεν θα έχουν  πρόβλημα.
4. «Προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους». Non paper
     Εδώ η πρόνοια είναι αξιόλογη, οι μόνιμοι που θα απολυθούν θα διδάσκουν κατά προτεραιότητα ως ωρομίσθιοι!
5. «Το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες». Non paper
Εδώ και αν είναι αναβάθμιση, οι εκπαιδευτικοί νοσηλευτικής π.χ. οι οποίοι διαθέτουν επιστημονική γνώση και εμπειρία από καθηγητές – παιδαγωγοί θα αναλάβουν άλλα καθήκοντα όπως στρώσιμο κρεβατιών, άδειασμα σκοραμίδων κλπ.
Υπάρχουν έντονες φήμες ότι, όσοι από αυτούς που οδηγούνται σε απόλυση, κάποιοι, οι οποίοι διαθέτουν «βαριά» ακαδημαϊκά προσόντα, γιατροί, οδοντίατροι κλπ. θα έχουν καλύτερη τύχη,  δηλαδή θα διατεθούν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για να προσφέρουν διοικητικό έργο. Δηλαδή εάν δούμε ότι ένας γιατρός πρωτοκολλεί έγγραφα ή βγάζει φωτοτυπίες,  τότε θα αντιληφθούμε την αναβάθμιση την οποία μας υπόσχεστε κύριε Υπουργέ.
Υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα για το οποίο δεν αναφέρετε τίποτα στο non paper. Τι θα γίνει ο εργαστηριακός εξοπλισμός των ειδικοτήτων που καταργούνται η αξία των οποίων ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ; Ένα παράδειγμα, το εργαστήριο ακτινολογίας της 1ης ΕΠΑΣ Γαλατσίου στοίχισε περίπου 140.000€ (εξοπλισμός και ειδικά θωρακισμένος εργαστηριακός χώρος) τι θα γίνει ο εξοπλισμός αυτός; Τι θα γίνει ο εργαστηριακός εξοπλισμός σε 92 ΕΠΑΛ με ειδικότητα νοσηλευτικής και μέσο κόστος 20.000€ το καθένα, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία μας έδωσαν κλαδικοί σύλλογοι, εκπαιδευτικοί και διευθυντές ΣΕΚ.
Ανάλογου κόστους είναι και εκατοντάδες άλλων εργαστηρίων φυσικοθεραπείας, αισθητικής, κομμωτικής, αργυροχρυσοχοϊας,  οδοντοτεχνικής, βρεφονηπιοκόμων, ιατρικών εργαστηρίων, γραφικών τεχνών Ο εξοπλισμός αυτός θα παροπλισθεί ή θα εκποιηθεί έναντι πινακίου φακής; 
Με το σκεπτικό της χρησιμότητας των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε άλλα υπουργεία, όλοι είναι χρήσιμοι σε κάποιο υπουργείο και με το σκεπτικό αυτό ας απολυθούν και οι υπόλοιποι.
Κύριε Υπουργέ, την κατάργηση ειδικοτήτων και την απόλυση εκπαιδευτικών προσπαθείτε εναγωνίως να παρουσιάσετε στην κοινή γνώμη ότι είναι μεν επώδυνη πράξη αλλά γίνεται για το καλό της πατρίδας.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι καθηγητές αυτοί είχαν πλήρη διδακτική απασχόληση, τα σχετικά τμήματα μαθητών ήταν πολυάριθμα και ότι αυτό σημαίνει απαρχή μεγάλης συρρίκνωσης της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Τα τμήματα τάξεων που καταργούνται σε πολλά σχολεία θα μειώσουν σημαντικά το μαθητικό δυναμικό των σχολείων αυτών. Αυτό θα έχει ως φυσική συνέπεια τη συγχώνευση σχολικών μονάδων και τη δημιουργία και άλλων υπεραρίθμων καθηγητών. Πως θα δικαιολογήσει το Υπουργείο Παιδείας την παραμονή στην υπηρεσία καθηγητών οι οποίοι δεν θα έχουν  διδακτικό αντικείμενο όταν απολύονται αυτοί που έχουν; Η τρόϊκα ως γνωστό καιροφυλακτεί. Ο εφιάλτης των εκπαιδευτικών να χάσουν τη δουλειά τους δεν τελειώνει εδώ.
Το σύστημα μαθητείας (dual system).
Πριν τη ψήφιση του νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση υπάρχουν πληροφορίες, ότι έχει εκπονηθεί ένα άλλο σχέδιο νόμου το οποίο παραμένει ως επτασφράγιστο μυστικό. Έτσι δικαιολογούνται οι συνεχείς αναφορές σας για την αναβάθμιση της ΤΕΕ με την εφαρμογή του συστήματος μαθητείας. Ο θεσμός της μαθητείας είναι επιτυχημένος στη Γερμανία των επιχειρήσεων, αλλά διατυπώνουμε την εύλογη απορία: Πως θα εφαρμοσθεί στην Ελλάδα των λουκέτων;
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Ελλάδα δια του Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου, έχει υπογράψει μνημόνιο για την εφαρμογή της μαθητείας στην Ελλάδα (Memorandum on Cooperation in Vocational Education and Training in Europe Berlin, 10-11 December 2012). Το πλήρες κείμενο του μνημονίου είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο και εύκολα μπορεί να το έχει κανείς μέσω του google.
Στα πλαίσια του μνημονίου αυτού φαίνεται ότι εκπονήθηκε το νέο σχέδιο νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση, εάν λάβουμε υπόψη ότι έγιναν  επαφές με Γερμανούς εμπειρογνώμονες  ( επίσκεψη ελληνικής αντιπροσωπείας στη Γερμανία, κλπ. )
Η Ένωσή μας δεν είναι αντίθετη με την σύνδεση του επαγγελματικού σχολείου με την αγορά εργασίας και το θεσμό της μαθητείας. Έχει όμως μεγάλη σημασία το είδος της μαθητείας,  εάν θα είναι με επίβλεψη καθηγητών, εάν θα μπορεί να γίνει και ενδο-επιχειρησιακή  επιμόρφωση των καθηγητών, εάν θα συνδέεται η μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση με τη μαθητεία, εάν θα παρέχεται στους μαθητές πραγματική μάθηση ή ότι με το πρόσχημα της μάθησης μπορεί να γίνεται εκμετάλλευση ανήλικου εργατικού δυναμικού κ.α. Ένα τόσο καίριο θέμα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, την κοινωνία, την ανάπτυξη και τη νεολαία η οποία σπαράζεται, σχεδόν καθολικά, από την ανεργία,  γιατί δεν το θέτετε σε διαβούλευση κύριε Υπουργέ; Θεωρείται ότι εκτός από τους «σοφούς» Γερμανούς εμπειρογνώμονες δεν υπάρχουν και Έλληνες με πείρα και γνώση του θέματος;
Εάν έχει μείνει κάποιος χρόνος είμαστε διατεθειμένοι να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και το θεσμό της  μαθητείας. Εάν θεωρείτε ότι όλα «έχουν καλώς» για την Τεχνική Εκπαίδευση και την αναβάθμισή της σας ευχόμαστε καλή τύχη.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ      ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Για το ΔΣ
Ο πρόεδρος Κ. Ανδριανουπολίτης
Ο Γ.Γ. Απ. Κοκκόσης


φωτό:Αρχείο eurokinissi

''Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις''

15 Ιουλ. 2013, 22:03
Άρθρο της Α. Διαμαντοπούλου στο esos: Η τέχνη της πολιτικής και η τεχνική εκπαίδευση
''Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις''
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Η τεχνική εκπαίδευση είναι ο μεγάλος ασθενής και ταυτόχρονα το μεγάλο ζητούμενο για την χώρα.
Ενώ λοιπόν ένα χρόνο τώρα η Κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε ξαφνικά η κατάργηση ειδικοτήτων και μαζί τους συγκεκριμένων σχολών βαφτίζεται ως μεταρρύθμιση
Το σενάριο δυστυχώς  επαναλαμβάνεται. Οι Κυβερνήσεις παγώνουν μπροστά στο μέγεθος των προβλημάτων κι όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι( δηλ η  εκταμίευση στην τρόικα) ο αυταρχισμός ,η τσαπατσουλιά και η μονομέρεια ονομάζονται αποφασιστικότητα και η αποσπασματική δράση μεταρρύθμιση.
Νομίζουν ότι προχωρούν σε τομές και η διάλυση του Δημόσιου τομέα  απορυθμίζει τη χώρα και την πολιτική. Οι πολίτες και οι πλέον μετριοπαθείς αν συνεχιστεί αυτή η ανικανότητα και το πελατειακό βασίλειο θα αμφισβητήσουν αυτή καθ αυτή τη Δημοκρατία
Μετά από τρία χρόνια  κρίσης όλοι ξέρουμε! Χωρίς ανάπτυξη το πρόγραμμα δεν βγαίνει
Την ανάπτυξη δεν θα μας την προσφέρει κανείς :ούτε γιατί θα τον πείσουμε ούτε γιατί θα τον απειλήσουμε. Εμείς μόνοι μας έχοντας ελάχιστο πια χρόνο πρέπει να αλλάξουμε το κράτος και τη δημόσια υπηρεσία για να αλλάξουμε την οικονομία και να δώσουμε προοπτική. Η ανάπτυξη δεν έρχεται από μια βροχή από Ευρώ έρχεται από ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς.
Τελευταίο Παράδειγμα οι κατάργηση ειδικοτήτων και οι διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών. Η συζήτηση εστιάζεται σ αυτά τα δύο θέματα !τι γίνεται με τα παιδιά (350000 μαθητές), με την αγορά εργασίας, με την ανάπτυξη που χρειάζεται άλλου είδους τεχνικούς και υπηρεσίες; …σιγή
Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις
Είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας το γεγονός του ότι  δεν ψηφίσθηκε λόγω των πολιτικών αναταράξεων και της ακατανόητης άρνησης του κ. Σαμαρά η μεταρρύθμιση για το τεχνικό Λύκειο το 2012. Το τίμημα προκύπτει βαρύ
Η ήδη εξαιρετικά προβληματική Τεχνική Εκπαίδευση αντί να αναδιαρθρωθεί κινδυνεύει με κατάρρευση
Τουλάχιστον ας κατατεθεί τώρα , τη Δευτέρα, το νομοσχέδιο  για τη τεχνική εκπαίδευση ,που είναι η μήτρα για την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου για τη χώρα
Υπάρχει  πλήρης έρευνα και μελέτη (2010)με λεπτομερή καταγραφή της κατάστασης και αποτύπωση των πλέον επιτυχημένων ευρωπαϊκών συστημάτων
Είχε γίνει ευρύτατη διαβούλευση (2011), το τελικό κείμενο είχε διαμορφωθεί από το ΕΣΥΠ (εθνικό συμβούλιο Παιδείας) και κατατέθηκε πλήρες νομοσχέδιο στο οποίο συμφώνησαν τα κόμματα(2012)! Τα δημοσιοποιώ όλα στην ιστοσελίδα μου
Ας γίνει ένα βήμα ,που δείχνει πως δημοσιονομική εξυγίανση μπορεί να συνδυασθεί με πραγματικές μελετημένες και συναινετικές μεταρρυθμίσεις που μπορούν να αλλάξουν τη χώρα! Που μπορούν να δώσουν προοπτική. Οι θέσεις εργασίας στο Δημόσιο θα διατηρηθούν μόνο αν τελικά προσφέρουν πραγματική υπηρεσία στη χώρα. Οι κινήσεις πανικού και οι ηρωικές  αντιδράσεις  ( οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος) χωρίς αλήθεια και χωρίς στόχο επιταχύνουν την καταστροφή


Φωτό: Γ. Κονταρίνης/ eurokinissi

για την κατάργηση των ειδικοτήτων στα δημόσια ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΗΠΕΙΡΟΥ 53, 104 39 ΑΘΗΝΑ
WOMEN’S UNION OF GREECE
53 IPIROU STR. 104 39 ATHENS
TEL: +3018225354 – FAX +3018234954
E-mail – egepds@otenet  .gr     
Αθήνα 16 Ιουλίου 2013
Η Ενωση Γυναικών Ελλάδος για την κατάργηση των ειδικοτήτων στα δημόσια ΕΠΑΛ και  στις ΕΠΑΣ
Η Ένωση Γυναικών Ελλάδας (Ε.Γ.Ε.) εκφράζοντας τις γυναίκες - μέλη της  σε όλη την Ελλάδα, δηλώνει την ανησυχία της  για το μέλλον της Τεχνικής Εκπαίδευσης στον τόπο μας και την αντίθεσή της στο πολυνομοσχέδιο που καταργεί 46 ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, στέλνοντας  στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς.
Οι συνέπειες της παραπάνω απόφασης είναι εξαιρετικά σοβαρές: 1ον: για την κοινωνία : 2500 εκπαιδευτικοί, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, μένουν άνεργοι. Γυναίκες πτυχιούχοι με ειδικότητες που περιλαμβάνονται σε όλα τα επαγγέλματα του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας όπως: Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων, καθώς και σε επαγγέλματα όπως: Γραφικές Τέχνες, Σχεδίαση και Παραγωγή Ενδύματος, Αισθητική Τέχνη, Κομμωτική Τέχνη και Αργυροχρυσοχοΐα.
 2ον: για την υποβάθμιση της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης (Την προηγούμενη χρονιά περισσότερα από 17.000 παιδιά παρακολούθησαν τις παραπάνω ειδικότητες: Περισσότερα από 10.000 ήταν στον Τομέα Υγείας - Πρόνοιας και περισσότερα από 6.000 στις ειδικότητες Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών. Πρόκειται για τις πιο μαζικές ειδικότητες: α) 60% των μαθητών στις ΕΠΑΣ ακολουθούν τις ειδικότητες Αισθητική, Κομμωτική και Γραφικές Τέχνες  β) 20% των μαθητών στα ΕΠΑΛ ακολουθούν τις ειδικότητες του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και 13% των μαθητών στα ΕΠΑΛ ακολουθούν τις ειδικότητες Αισθητική, Κομμωτική και Γραφικές Τέχνες) και
3ον: για την μείωση της ισότητας των εκπαιδευτικών ευκαιριών και την αύξηση της μαθητικής διαρροής:
Χιλιάδες παιδιά που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες θα τερματίσουν τη σχολική εκπαίδευση στην ηλικία των 15 ετών. Το επιχείρημα ότι οι παραπάνω ειδικότητες προσφέρονται στα δημόσια ΙΕΚ δεν ευσταθεί, διότι θα πρέπει οι μαθήτριες και μαθητές να ολοκληρώσουν πρώτα τις σπουδές τους στο Λύκειο, ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις παραπάνω ειδικότητες σε ένα δημόσιο ΙΕΚ στην ηλικία από 18 έως 20 ετών. Οι παραπάνω μαθήτριες και μαθητές προέρχονται από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα και οι οικογένειές τους δεν μπορούν να τους στηρίξουν. Δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα γνωστικά αντικείμενα του Λυκείου, ούτε μπορούν να καταβάλουν δίδακτρα για να φοιτήσουν στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Οι παραπάνω μαθήτριες και μαθητές κυριολεκτικά εξοστρακίζονται από τα σχολεία τους και καλούνται χωρίς κανένα εφόδιο στην ηλικία των 15 ετών να αντιμετωπίσουν τη ζωή. Αυτό ανατρέπει τη βασική δομή της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Τέλος, μια άλλη διάσταση της κατάργησης των ειδικοτήτων ΕΠΑΣ-ΕΠΑΛ είναι ο αποκλεισμός των γυναικών από την δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση.
Οι ειδικότητες που καταργούνται (αισθητική, κομμωτική, παραϊατρικά επαγγέλματα) είναι αυτές που επιλέγονται κυρίως από κορίτσια: Στα καταργούμενα τμήματα εκπαιδεύονται κατά 90-100% γυναίκες.
Αυτό αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τη θέση της γυναίκας στη χώρα μας σήμερα, η οποία καθημερινά επιδεινώνεται από την οικονομική κρίση. Οι μαθήτριες των 15 ετών εγκαταλείπονται χωρίς κανένα εφόδιο και χωρίς καμία δυνατότητα για σπουδές ή για επάγγελμα στην τύχη τους (Ποια θα είναι άραγε;)
     Η Ένωση Γυναικών Ελλάδας (Ε.Γ.Ε.)  
-     συμπαραστέκεται στους εκπαιδευτικούς που πλήττονται από τα μέτρα συρρίκνωσης της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης και υποστηρίζει  τον αγώνα τους   για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
-     Ζητάμε από την Κυβέρνηση να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
-     Ζητάμε από τους εκπροσώπους του ελληνικού λαού  στη Βουλή να καταψηφίσουν τη συγκεκριμένη διάταξη για την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων  στο πολυνομοσχέδιο.
                                                                           Το Πανελλαδικό Δ.Σ. της Ε.Γ.Ε.