Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

Τι πρέπει να γνωρίζουν όσοι πάρουν μετάθεση

Ποιες διαδικασίες προβλέπονται – Τι γίνεται με τις υπεραριθμίες



Πηγή: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (http://dide-v.thess.sch.gr)



Π.Δ. 50/96 το οποίο τροποποιήθηκε με το Π.Δ.100/1997 (ΦΕΚ 45 τ.Α΄) «Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης»



Τα αρμόδια περιφερειακά Συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις, συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προκύπτουν κατά σχολική μονάδα από τη διαδικασία των μεταθέσεων. Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:



Α. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ:

1. Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ιδίου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο, όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία, να δηλώσουν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών (από την ημερομηνία γνωστοποίησης των υπεραριθμιών των σχολικών μονάδων) αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.



2. Στη συνέχεια τα περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς κατά σχολική μονάδα λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

α. από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ΠΔ 50/96. β. από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ΠΔ 50/96.



Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι σύμφωνα με τα παραπάνω καλούνται από το αρμόδιο συμβούλιο να υποβάλλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται τα οργανικά κενά.



Μετά τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 50/96, τα ΠΥΣΔΕ, σε συνεδρίασή τους, αναμορφώνουν τους πίνακες των κενών οργανικών θέσεων κατά το μέρος που τροποποιούνται από τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων. Οι πίνακες αυτοί καθώς και οι καταστάσεις με τα ονοματεπώνυμα και τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν από άλλες περιοχές αναρτώνται στην πινακίδα ανακοινώσεων των Συμβουλίων.



Β. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗ - ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ - ΜΕΤΑΘΕΣΗ



Τα περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια με ανακοίνωσή τους καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς που υπέβαλαν αίτηση για βελτίωση ή δήλωση για οριστική τοποθέτηση καθώς και εκείνους που μετατέθηκαν από άλλες περιοχές να υποβάλλουν μέσα σε πέντε (5) ημέρες δήλωση, στην οποία να αναγράφουν τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. Στις δηλώσεις αυτές μπορούν να αναγράφουν κατά σειρά προτίμησης μέχρι είκοσι (20) σχολικές μονάδες.



Τα περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια συνεδριάζουν και αποφασίζουν για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών με την εξής σειρά: α. Μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπ/κών των ειδικών κατηγοριών του άρθρου 13 του ΠΔ 50/96 (πολύτεκνοι, ασθενείς ειδικών κατηγοριών) β. Τοποθετήσεις υπεράριθμων, τοποθετήσεις εκπ/κών από μετάθεση και βελτιώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 50/96. (βλ. σημείο Α. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ)



Οι αιτήσεις για μετάθεση και οι δηλώσεις για τοποθέτηση των εκπ/κών της προηγούμενης παραγράφου συνεξετάζονται με βάση τα κριτήρια που ορίζονται στο άρθρο 16 του ΠΔ 50/96.



Μετά την εξέταση των αιτήσεων κα δηλώσεων τα περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια ανακοινώνουν τις θέσεις που εξακολουθούν να παραμένουν κενές

Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν δήλωση για τοποθέτηση, εφόσον δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σε σχολεία των προτιμήσεών τους, μπορούν, αν το επιθυμούν, να υποβάλουν συμπληρωματική δήλωση για τοποθέτηση στις υπόλοιπες αυτές θέσεις μέσε σε πέντε (5) ημέρες από την ανακοίνωσή τους. Η τοποθέτηση αυτών γίνεται ύστερα από σύγκριση μεταξύ τους.



Οι αμοιβαίες μεταθέσεις γίνονται σύμφωνα με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 10 του ΠΔ 50/96.



Τυχόν λάθη ή παραλείψεις στις αποφάσεις των συμβουλίων που αφορούν μεταθέσεις ή τοποθετήσεις εκπ/κών επανεξετάζονται από τα ίδια Συμβούλια, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερόμενων. Η αίτηση αυτή που αναφέρεται στη διόρθωση συγκεκριμένων λαθών ή παραλείψεων δεν αποτελεί ένσταση και υποβάλλεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ανακοίνωση της σχετικής απόφασης. Τα περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια εξετάζουν τις αιτήσεις αυτές μέσα σε πέντε (5) ημέρες και οριστικοποιούν τις αποφάσεις τους τελεσίδικα.
Καραγιάννης Θωμάς Αθήνα 3/4/09

Αιρετός ΚΥΣΠΕ Προς

Email Thkaragian@sch.gr Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.

Τηλ. 6974 750406



Ανακοίνωση

Καταγγελία του Αιρετού του ΚΥΣΠΕ

στα γραφεία των βουλευτών της Ν.Δημοκρατίας οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών



Απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη

η μη έγκαιρη ανακοίνωση των μεταθέσεων



Όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς από μια κυβέρνηση που παραπαίει και καταρρέει!



Αποκορύφωμα αυτής της κατάστασης η εικόνα που παρουσιάζει το Υπουργείο Παιδείας. Δυστυχώς οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών έτοιμες από την Τρίτη 31/3/09 και όμως δεν ανακοινώθηκαν την επόμενη όπως είχαμε συνεννοηθεί με το αρμόδιο τμήμα (συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ και ταυτόχρονα ανακοίνωση ονομάτων). Ανακοινώθηκαν σήμερα Παρασκευή 3/4/09.



Το γιατί αυτονόητο, έπρεπε να ανακοινωθούν πρώτα μέσω Γραφείων Βουλευτών και Υπουργών, έπρεπε να είναι «όμηροι» οι συνάδελφοί μας στα κελεύσματα των κομματαρχών. Και μετά να μάθουν για τη μετάθεσή τους οι αξιοπρεπείς δάσκαλοι κι αυτοί που δεν τρέχουν στα Βουλευτικά Γραφεία.



Πίστευαν ότι έτσι εξαγοράζονται συνειδήσεις. Έτσι αλιεύονται οι «ψηφοφόροι».



Το ερώτημα που τίθεται ποιος και ποια ανώτερη δύναμη έδωσε την εντολή στον Πρόεδρο του ΚΥΣΠΕ να αναβάλει τη συνεδρίαση; Δεν υπήρχε συνεννόηση Προέδρου – Τμηματάρχη; Ποιος εμπαίζει τον κλάδο των εκπαιδευτικών Π.Ε.; Ποιος κοροϊδεύει ποιόν;



Καλώ τον Υπουργό της Παιδείας να πάρει θέση και να ζητήσει ευθύνες από στελέχη που τον εκθέτουν. Ο ανώνυμος δάσκαλος ήταν και είναι πάντα υπερήφανος και ουδέποτε πρόκειται να υποκύψει σε εντολοδόχους και σ’ αυτούς που αποβλέπουν σε εξαγορά συνειδήσεων, θέτοντας, πάνω απ’ όλα το κομματικό συμφέρον.



Σ’ αυτούς ταιριάζει το «Αιδώς Αργείοι»…



Όσο για κάποιους νεόκοπους κυβερνητικούς εκπροσώπους της ΔΑΚΕ (Αν. Αττική) που έχουν αναλάβει να στηρίξουν τα αστήριχτα, η μακρόχρονη συνδικαλιστική πορεία και το ήθος μου δεν μου επιτρέπουν να ασχοληθώ μαζί τους. Τους παραπέμπω στην κρίση των συναδέλφων μου.



Καραγιάννης Θωμάς

Αιρετού του ΚΥΣΠΕ