Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α ΑΘΗΝΑΣ


 

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Απριλίου 10, 2012
Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ                Αθήνα 05-4-2012
Email                         e_eltee@yahoo.gr
Website:                   http://elteeath.wordpress.com/
                                               
Το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Α΄ Αθήνας
σας εύχεται
Καλό Πάσχα

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

Απριλίου 10, 2012
Α.Π. 8   Αθήνα 6.4.2012
Προς :
  • Εκπαιδευτικούς ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ – ΣΕΚ
  • ΟΛΤΕΕ
Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισες,
Την Πέμπτη 5/4/2012 το Δ.Σ. της ΕΛΤΕΕ Α Αθήνας συναντήθηκε  με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κο Σαββαΐδη Αναστάσιο και συζητήθηκαν τα παρακάτω:
ü Αντιμετώπιση της κατάστασης που δημιουργείται στα σχολεία μετά το πάγωμα της ψήφισης του νέου νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο.
ü Αξιολόγηση εκπαιδευτικών για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου χωρίς τιμωρία.
ü Συνταξιοδοτικά θέματα συναδέλφων.
ü Επιτάχυνση διαδικασιών για την απόδοση αναδρομικού οικογενειακού επιδόματος μετά από δικαστική απόφαση.
Η συζήτηση έγινε σε θετικό κλίμα και με πνεύμα συνεργασίας και κατανόησης των προβλημάτων της Τ.Ε.Ε. από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Απριλίου 10, 2012
Α.Π. 7   Αθήνα 5.4.2012
Προς :
  • Εκπαιδευτικούς ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ – ΣΕΚ
  • ΟΛΤΕΕ
Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισες,
Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις που είχαν ως αποτέλεσμα το πάγωμα στην προώθηση του Τεχνολογικού Λυκείου διαπιστώνουμε  τα παρακάτω:
Το  σχέδιο για  την νέα μεταρρύθμιση  και το αναμενόμενο Τεχνολογικό Λύκειο δεν προχώρησε  σωστά . Από την αρχή, για άλλη μια φορά δεν ελήφθη υπ όψιν  ότι  μια πρόταση προς τους ενδιαφερόμενους θα έπρεπε να είναιολοκληρωμένη  και όχι ερμαφρόδιτη   με  παλινωδίες  ανάλογα με το που φυσά άνεμος κάθε φορά .Όταν θέλουμε να αλλάξει κάτι πρέπει να είναι προς το καλύτερο διαφορετικά πρέπει να βελτιώσουμε αυτά που έχουμε .
Βλέπουμε, μέχρι σήμερα,  τις περισσότερες  φορές να κυριαρχεί μια τακτική, η οποία  για  σκοπιμότητες προσωπικές ή ομάδων, να δυσκολεύει  ό,τι  δημιουργεί  σωστές  βάσεις  για την  βελτίωση  της  Τεχνικής  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Πιστεύουμε ότι  την επόμενη φορά που θα τεθεί ξανά σε διαβούλευση, θα πρέπει να τεθεί ολοκληρωμένο και για όλες τις τάξεις, χωρίς  διάλογους   στα κρυφά και παρασκηνιακές κινήσεις  μεταξύ  αντιμαχόμενων  ομάδων.
Η ΕΛΤΕΕ Α΄ Αθήνας έχει θετική γνώμη για το Τεχνολογικό Λύκειο, αλλά θεωρεί πως απαραίτητη προϋπόθεση για να νομοθετηθεί είναι να δοθεί στην δημοσιότητα με όλες  τις διαθέσιμες ειδικότητες .
Το προς ψήφιση σχέδιο πρέπει να έχει προγραμματισμό για την χωρίς προβλήματα μετάβαση από το παλιό σχολείο στο νέο ,ωρολόγια αναλυτικά προγράμματα  σπουδών έτοιμα για όλες τις τάξεις αλλά και πλήρη εικόνα του εξαγγελθέντος δημιουργούμενου Μεταλυκειακού  Σχολείου . Το βασικότερο βέβαια είναι να εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο ακριβείς αναφορές για τους στόχους του νέου σχολείου και πως θα γίνει η σύνδεση με την παραγωγική ανάπτυξη του τόπου.(Σχολείο ανταποκρινόμενο στην κοινωνία όπως και στις άλλες προηγμένες χώρες). Τονίζουμε την ανάγκη μελετημένου  σχεδίου για παρότρυνση των  μαθητών στην επιλογή του Τεχνολογικού Λυκείου.
Είναι καιρός  οι ομοσπονδίες  ΟΛΜΕ και ΟΛΤΕΕ να συνεργάζονται  αρμονικά  αλληλοσυμπληρώνοντας η μία την άλλη και χωρίς διαμάχες, που βολεύει αυτούς  οι οποίοι θέλουν να περάσουν άλλα σχέδια (μνημόνια, συγχωνεύσεις, απολύσεις κλπ). Οι μικροπολιτικές τακτικές δεν έχουν λόγο ύπαρξης στην εποχή που διανύουμε.
Η  Ένωσή μας έχει θέσεις και στην αξιολόγηση που πρέπει να γίνεται εσωτερικά και εξωτερικά  αλλά με κριτήρια  και κριτές  αποδεκτά  από τους ενδιαφερόμενους  και  βγαλμένα από ομάδα εργασίας με συμμέτοχους μαχόμενους εκπαιδευτικούς της καθημερινής πράξης.
Η αξιολόγηση  πρέπει να γίνεται με σκοπό την  βελτίωση του εκπαιδευτικού  έργου το οποίο οφείλει  να είναι καθορισμένο  και όχι δομημένο  για την τιμωρία  του εκπαιδευτικού οδηγώντας  στην μείωση του  ήδη πενιχρού μισθού του.
Σημειώνουμε  ότι  η θετική αξιολόγηση   ενός εκπαιδευτικού θα μπορούσε και πρέπει να αποδίδει  μπόνους  στη θέση του. Οι εκπαιδευτικοί  εφαρμόζουμε  και στην πράξη αυτή τη μέθοδο όταν  για βελτίωση της άμιλλας  μεταξύ των  μαθητών μας  επαινούμε  τα θετικά στην απόδοση τους, επιβεβαιώνοντας  και προωθώντας τους στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η προώθηση του ορθού  ενεργοποιεί   την θετική δράση  καλύτερα από τις μεθόδους του παρελθόντος,  της τιμωρίας και καταστολής.
Συνάδελφοι, θα είμαστε  σε επιφυλακή  για  την εξέλιξη της κατάστασης και μόλις ξεκαθαρίσει το τοπίο μετά τις  εκλογές  θα  είμαστε  μπροστά  αγωνιζόμενοι για την καταξίωση της  Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης .
Για το  Δ.Σ.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ

Μαρτίου 25, 2012
Ενημερώνουμε  τους συναδέλφους ,που έχουν κάνει  αγωγή για διεκδίκηση  οικογενειακού  επιδόματος  ότι  με  την 14806 /10   τελεσίδικη  απόφαση   τριμελούς
Δικαστηρίου  , που  εξεδόθη  και είναι θετική ,θα καταβληθεί  το ποσό αναδρομικά   γιά το διάστημα  από 1-1-2000 έως  28-2-2001
Γιά να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ας  φροντίσουν  οι παραπάνω συνάδελφοι ,να  ρωτήσουν τους Διευθυντές   τους , αν  έχουν αποστείλει  βεβαιώσεις  καταβολής αναδρομικών του  παραπάνω επιδόματος (από  1-3-2001 έως   30-6-2002 καθώς και τα έτη 2004-2005-2006 )  ,  που  ζητά  το  ΥΠΕΠΘ  και  είναι απαραίτητη  προϋπόθεση  για την  αποζημίωση.
Τα παραπάνω ενημερωθήκαμε  από  την  κα .Στεφοπούλου  του  Δικηγορικού  γραφείου  Εταιρείας των  Νικολουτσόπουλου-Δερμιτζάκη-Καμπίτη-Βαλαβάνη
Για περισσότερες   πληροφορίες  επικοινωνήστε  με  το Δικηγορικό Γραφείο κα .Στεφοπούλου-τηλ 2108251555  ή τον  αντιπρόεδρο της  ΕΛΤΕΕ   Α Αθήνας  κ.Πασσά τηλ.6976648396 ή  2103464920(6-9.30 μμ)

Η ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Φεβρουαρίου 25, 2012
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ,
Δείτε το άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ το Σάββατο 18/2/2012 σχετικά με την αναμενόμενη αναμόρφωση και την έναρξη λειτουργίας του Νέου Τεχνολογικού Λυκείουhttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_18/02/2012_472960.
Aναμορφώνεται η επαγγελματική εκπαίδευση
Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο έχει στόχο εξειδικευμένους τεχνίτες με γενική παιδεία και επιδιώκει σύνδεση με την αγορά εργασίας
Του Αποστολου Λακασα
Εισιτήριο… ελευθέρας στα ΤΕΙ της ειδικότητάς τους, επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά και δυνατότητα εισαγωγής στα πανεπιστήμια μέσω ειδικής προετοιμασίας θα έχουν οι απόφοιτοι του Τεχνολογικού Λυκείου. Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα στο υπουργικό συμβούλιο προς ψήφιση. «Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο αποτελεί στρατηγικό σχεδιασμό επένδυσης στην παραγωγική και αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας», ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου. «Η χώρα δεν χρειάζεται μόνο επιστήμονες αλλά και κατηρτισμένους τεχνίτες με γνώσεις γενικής παιδείας και ικανότητες-δεξιότητες στο αντικείμενο εξειδίκευσής τους. Στόχος μας είναι η σύνδεση της τεχνολογικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και η δυνατότητα κινητικότητας μεταξύ Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου», πρόσθεσε. Ενδεικτικά, οι σπουδές στο Τεχνολογικό Λύκειο θα διαρκούν 3+1 έτη, με το τέταρτο να είναι έτος ειδίκευσης. Μετά την Α΄ τάξη, ο ενδιαφερόμενος μαθητής θα μπορεί να συνεχίζει στο Γενικό Λύκειο. Στη Γ΄ τάξη οι μαθητές θα επιλέγουν τμήμα ειδικότητας, όπου θα διδάσκονται 8 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 27 ώρες ειδικότητας. Οσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε πανεπιστήμια, στη Γ΄ τάξη θα παρακολουθούν «τμήμα γενικής παιδείας». Οι απόφοιτοι τριετούς φοίτησης θα αποκτούν απολυτήριο και πτυχίο επιπέδου προσόντων 2, με βάση την οκτάβαθμη κλίμακα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Οι απόφοιτοι τριετούς φοίτησης θα μπορούν να εισαχθούν στα ΤΕΙ μέσω ειδικών εξετάσεων, όπως σήμερα. Ομως οι απόφοιτοι του 4ου έτους (Τμήμα Ειδίκευσης Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπως ονομάζεται) θα μπορούν, έπειτα από εξετάσεις πιστοποίησης, να πάρουν πτυχίο επιπέδου 3 και να εισαχθούν σε ΤΕΙ της ειδικότητάς τους χωρίς εξετάσεις και με προϋποθέσεις που θα θέσουν τα ΤΕΙ. Θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση στο 3ο και στο 4ο έτος. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα πραγματοποίησης μαθητείας, ενώ δημιουργούνται φροντιστηριακά τμήματα εντός του ωρολόγιου προγράμματος σε Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά, για όσους έχουν μαθησιακά κενά. «Αναμορφώνουμε την επαγγελματική εκπαίδευση, μετατρέποντάς την σε μια ελκυστική επιλογή, ώστε να πάψει να αποτελεί επιλογή ανάγκης και να μετατραπεί σταθερά σε επιλογή προτίμησης», τονίζει η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Και αυτό αρχίζει να επιβεβαιώνεται από την αλλαγή της τάσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και του υπ. Παιδείας το 1999 – 2000 το 34,97% των μαθητών λυκείου παρακολουθούσε τεχνικό / επαγγελματικό λύκειο. Μία δεκαετία μετά, το 2009 – 2010, το ίδιο ποσοστό είχε περιορισθεί στο 25,15%. Αντίθετα, φέτος στα γενικά λύκεια φοιτούν 245.062 μαθητές, ενώ στα επαγγελματικά λύκεια και σχολές 102.675 (41,8% επί του συνόλου των μαθητών λυκείου).
Μάλιστα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο εκπαιδευτικός – αναλυτής κ. Στράτος Στρατηγάκης, το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα προκαλέσει φυγή από τα γενικά λύκεια προς την τεχνική εκπαίδευση. «Οι επιπτώσεις του νέου συστήματος θα είναι πολύ μεγάλες, καθώς στα γενικά λύκεια τώρα όλοι παίρνουν απολυτήριο, ενώ ένα μέρος των μαθητών (περίπου 20% – 30%) δεν έχουν τη στοιχειώδη υποδομή για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Κάτι που φαίνεται από το σταθερά 30% – 35% όσων βρίσκονται κάτω από τη βάση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ετσι, όταν οι απόφοιτοι Γυμνασίου αντιληφθούν ότι θα δίνουν Πανελλήνιες Εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου, σε όλα τα μαθήματα και θα υπολογίζεται ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης, θα διαπιστώσουν ότι δύσκολα θα καταφέρουν να αποφοιτήσουν από το γενικό λύκειο και θα επιλέξουν το τεχνολογικό», ανέφερε ο κ. Στρατηγάκης. Κάτι παρόμοιο έγινε το 1999, όταν καθιερώθηκαν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου. Το αποτέλεσμα ήταν να γεμίσουν τα τότε Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια με μαθητές και να αδειάσουν τα Γενικά Λύκεια. «Πολλοί από τους σημερινούς αποφοίτους γενικού λυκείου καλό θα ήταν να ήξεραν μία τέχνη, παρά να προσπαθούν να εισαχθούν σε κάποιο ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης και τελικά να εισάγονται σε κάποιο ΤΕΙ όπου στην ουσία βαριούνται να σπουδάσουν. Φτάνει η επαγγελματική εκπαίδευση να οργανωθεί σωστά και να στηριχθεί ουσιαστικά από το υπουργείο», καταλήγει ο κ. Στρατηγάκης.

ΘΕΣΕΙΣ ΕΛΤΕΕ Α ΑΘΙΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φεβρουαρίου 14, 2012
Α.Π. 5    Αθήνα 10.2.2012
Προς :
  • Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ko Κουμέντο Ιωάννη
  • Διευθυντή Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας Κο Σαββαϊδη Αναστάσιο
  • ΟΛΤΕΕ
ΘΕΜΑ: Μεταβολές  σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας    Εκπαίδευσης.
Σχετ. Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ , 10112/Δ4,  30/1/2012
 Με αφορμή το ανωτέρω έγγραφο του Υπουργείου Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τις προτάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης προς τα αρμόδια Δημοτικά Συμβούλια και την εισήγηση του Περιφερειακού Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούμε να καταθέσουμε τις προτάσεις και τις ανησυχίες των συναδέλφων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Τα σημερινά τεχνικά σχολεία ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ είναι προθάλαμος για το προαναγγελθέν Τεχνολογικό Λύκειο και η επιλεκτική συγχώνευση ή κατάργησή τους θα δημιουργήσει εμπόδια στην προώθηση του νέου αυτού σχολείου, που θέλουμε να έχει αντίκρισμα στις πραγματικές δομές και ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Κατά ομολογία της Υπουργού Παιδείας, θέλουμε να αλλάξουν τα ποσοστά μαθητικού δυναμικού στη σχέση Γενικού – Τεχνικοεπαγγελματικού Λυκείου, για την Ελλάδα, όπως είναι σε όλη την Ευρώπη και οι μαθητές – μαθήτριες να προτιμούν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Αν σε συγκεκριμένα σχολικά συγκροτήματα υπάρχει πρόβλημα κτιριακό και μπορεί όμως να γίνει μεταστέγαση σε συνεργασία με τους Δήμους, χωρίς δαπάνες για το Δημόσιο, δεν πρέπει να εισηγηθείτε την κατάργηση η συγχώνευσή τους.
Υπάρχουν σχολεία που στεγάζονται σε ιδιωτικά κτίρια, αλλά έχουν μοναδικές ειδικότητες, με παράδοση, που ενισχύουν την τοπική κοινωνία με εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και αυτά τα σχολεία, μόλις βρεθεί κτίριο, μπορούν να στεγαστούν. Σημειωτέον ότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει διάθεση οικοπέδων και μπορούν με άμεση χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, να κατασκευαστούν κτίρια, ώστε να εξασφαλιστεί η στέγαση των σχολεία με πρόβλημα.
 Κε Διευθυντά,
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι την φετινή σχολική χρονιά παρά την διστακτικότητα για το νέο σχολείο το οποίο θα έπρεπε σύμφωνα με τις εξαγγελίες να έχει ήδη παρουσιαστεί, την έλλειψη διαφήμισης και τα πολλαπλά προβλήματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό και βιβλία, υπάρχει σημαντική άνοδος στο μαθητικό δυναμικό της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Α΄ Αθήνας.
          Είναι χρέος της Διοίκησης, απαίτηση των καιρών και όλης της κοινωνίας η στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Για το  Δ.Σ.

Η ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Δεκεμβρίου 13, 2011
ü  Υπουργό Παιδείας δια  Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  Κα  Άννα Διαμαντοπούλου
ü  Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ko Κουμέντο Ιωάννη
ü  Διευθυντή Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας Κο Σαββαϊδη Αναστάσιο
ü  Προϊστάμενο Γραφείου Επαγγελματικής Εκπ/σης Α’ Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αθήνας κ. Κάλλο Βάϊο
ü  ΟΛΤΕΕ

ΘΕΜΑ: Κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και ελλείψεις σε σχολικά βιβλία.
 Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Δυστυχώς αναγκαζόμαστε για μία φορά ακόμη να απευθυνθούμε σε σας διότι τα προβλήματα συνεχίζονται τέσσερεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό συνεχίζουν να υπάρχουν και για αρκετές ώρες οι μαθητές και μαθήτριες των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ υποαπασχολούνται και δεν κάνουν μάθημα (Εσπερινό ΕΠΑΛ Ταύρου, ΕΠΑΣ Ζωγράφου, κ.α.).  Οι τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κάλυψαν εν μέρει το πρόβλημα όμως ακόμη και σήμερα υφίστανται σοβαρές ελλείψεις.
Ένα όμως εξίσου σοβαρό πρόβλημα που ακόμη δεν έχει λυθεί, είναι ο εφοδιασμός των σχολείων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τα απαραίτητα σχολικά βιβλία και παρατηρείται το φαινόμενο τα βιβλία να φωτοτυπούνται με χρήματα που θα δαπανηθούν ασκόπως διότι όταν έρθουν τα βιβλία θα είναι άχρηστες οι φωτοτυπίες και το Δημόσιο Σχολείο να γίνεται περίγελος των μαθητών και των κηδεμόνων μέσα από αυτήν την απαράδεκτη για την οικονομική συγκυρία κατάσταση.
Βεβαίως οι καταγγελίες των συναδέλφων μας έρχομαι μετά από τις έντονες  διαμαρτυρίες των μαθητών/τριών για την αδιαφορία  στο πρόβλημά τους που συνοδεύεται και από την ανάλγητη στάση του Υπουργείου πάνω στα παραπάνω θέματα και έτσι φτάνουμε στο σημείο να μας  μεταφέρουν ότι και οι παραγγελίες εκείνες που είναι έτοιμες για παράδοση περιμένουν στις αποθήκες να βρεθεί κάποιος με κάποιο κονδύλι άγνωστο να τις μεταφέρει. Και αναρωτούμαστε, στην Γενική Εκπαίδευση γιατί τα βιβλία προωθήθηκαν τάχιστα και οι μαθητές έχουν ήδη καλυφθεί ενώ στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ούτε DV προβλέφθηκαν και όλα έχουν μείνει στο έλεος των μεταφορέων και της ύπαρξης χαρτιού .
Για άλλη μία φορά εφιστούμε την προσοχή της Διοίκησης στα παραπάνω θέματα και ας μην προστεθεί ένας ακόμη λόγος στην απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου και στην σχολική διαρροή που ειδικά στην Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα σημαντική
Πιστεύουμε ότι η εξοικονόμηση πόρων για το κράτος δεν θα επιτευχθεί με την τόσο μεγάλη αργοπορία στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών ούτε με την αδιάφορη στάση ου Υπουργείου στο θέμα των βιβλίων και την μετακύλιση των ευθυνών από τον ένα Οργανισμό στον άλλο και την αναζήτηση τώρα ευθυνών.
 Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες λόγω αρμοδιότητος, ενημερώνοντάς μας στην συνέχεια για την πορεία των εξελίξεων.
 Για το  Δ.Σ.

ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ

Δεκεμβρίου 9, 2011
Α.Π. 49
                     Αθήνα 06.12.2011
Προς :
ü  Υπουργό Παιδείας δια  Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  Κα  Άννα Διαμαντοπούλου
ü  Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ko Κουμέντο Ιωάννη
ü  ΟΛΤΕΕ

ΘΕΜΑ: Μετακίνηση μαθητών μαθητριών ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και χρήση μειωμένου εισιτηρίου.


Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Τον τελευταίο καιρό βιώνουμε μία ιδιάζουσα κατάσταση στις σχολικές μονάδες της Αττικής  και οι συνάδελφοι βρίσκονται στην δύσκολη και δυσάρεστη θέση να απολογούνται για όσα δεν  ευθύνονται οι ίδιοι και να δέχονται τις σφοδρές  διαμαρτυρίες των μαθητών/τριών για την αδιαφορία  στο πρόβλημά τους  με αποτέλεσμα να χάνεται  η εμπιστοσύνη τους απέναντι στο σχολείο και να γίνεται πιο εμφανής η έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά της πολιτείας για ό,τι  αντιμετωπίζουν.
Όπως γνωρίζετε οι μαθητές και μαθήτριες της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εκ των πραγμάτων δεν διαμένουν στην πλειοψηφία τους κοντά στις σχολικές τους μονάδες και αναγκάζονται καθημερινά να μετακινούνται κάνοντας χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Φέτος αντιμετωπίζουμε ένα ιδιαίτερο θέμα, ήδη έχουν περάσει τρείς μήνες από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων και ακόμη δεν υπάρχει η δυνατότητα χορήγησης Δελτίου Μαθητικού Εισιτηρίου αφού ο Ο.Α.Σ.Α. όπως πληροφορούμαστε δεν χορηγεί πλέον τα παραπάνω δελτία.
Οι καταγγελίες των συναδέλφων αναφέρονται στο γεγονός ότι κανένας δεν έχει ασχοληθεί από την κεντρική Διοίκηση να τους ενημερώσει για το λόγο αυτής της καθυστέρησης στην έκδοση τους, ώστε να μπορούν να δίνουν συγκεκριμένη απάντηση στους μαθητές και μαθήτριες που καθημερινά τους ερωτούν και αγωνιούν διότι δυστυχώς το κόστος της μετακίνησής τους έχει αυξηθεί δραματικά.
Δυστυχώς όπως γνωρίζετε  δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να κατοικούν και να σπουδάζουν κοντά στον τόπο κατοικίας τους αλλά  τις περισσότερες φορές η ειδικότητα που έχουν επιλέξει εντάσσεται σε ένα σχολικό συγκρότημα απομακρυσμένο  και ήδη αρκετές σχολικές μονάδες έχουν κλείσει τμήματα τους και έχουν παραπέμψει τους μαθητές μαθήτριες σε σχολεία γειτονικών Δήμων που απαιτούν πρόσθετη σίγουρα μετακίνηση.
Ας μην προσθέτουμε ένα ακόμη λόγο στην σχολική διαρροή που ειδικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα σημαντική και διώξουμε τους μαθητές και μαθήτριες από την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ειδικά εφέτος που η οικονομική κρίση οδήγησε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών στην επιλογή απόκτησης μίας ειδικότητας.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η εξοικονόμηση πόρων δεν θα επιτευχθεί και με την μη έγκριση του σχετικού κονδυλίου και την πρόσθετη επιβάρυνση του οικογενειακού  προϋπολογισμού. Είναι άδικο για την μαθητιώσα νεολαία αυτό το μέτρο που τουλάχιστον δεν ανακοινώθηκε.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες λόγω αρμοδιότητος, ενημερώνοντάς μας στην συνέχεια για την πορεία των εξελίξεων.
 Για το  Δ.Σ.

ΕΚΛΟΓΗ ΝΕΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΛΤΕΕ Α ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ

Δεκεμβρίου 4, 2011
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Μετά  τις εκλογές της Τετάρτης  30/11/2011, το νέο Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Α΄ Αθήνας  συγκροτήθηκε σε σώμα στις 02/12/2011 με την παρακάτω σύνθεση:
ΘΕΣΗΕΠΩΝΥΜΟΟΝΟΜΑΣΧΟΛΕΊΟΤΗΛ.ΕΡΓΑΣΙΑΣ   ΚΙΝΗΤΟ
ΠρόεδροςΣεκεριάδηςΝικόλαος1ο ΕΠΑΛ Νέας Φιλαδέλφειας21025167536972153099
ΑντιπρόεδροςΠασσάςΑναστάσιος1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ταύρου21034649206976648396
Γεν.Γραμ/τέας ΔανάσκοςΦώτιοςΕΠΑΣ Ζωγράφου21077815276972146543
Οργ.Γραμ/τέαςΓεωργιάδουΧριστίνα1ο ΕΠΑΛ Υμηττού2107629977
2107629281
6972268562
ΤαμίαςΡουσουνέλοςΑντώνιος3ο ΕΠΑΛ Ταύρου2103416791
2103472466
6974395607
ΜέλοςΜενεγάκηςΓεώργιος1ο ΕΠΑΛ  Δάφνης2109027384
2109027376
6977392892
ΜέλοςΣυρόκοςΚωνσταντίνος8ο ΣΕΚ  Αθηνών21034706606944445522

ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Νοεμβρίου 24, 2011
Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ                                                                         
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ                                                     
ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΑΧ.Δ/ΝΣΗ   Αχιλλέως 37-41 & Μυλλέρου                       
ΤΑΧ.ΚΩΔ.:   10436 ΑΘΗΝΑ                                                                      
ΤΗΛ.:           2105238973, 6977392892,6972146543
FAX.:           2105202798
http://elteeath.wordpress.com/
E-mail:      e_eltee@yahoo.gr
             Α.Π. 47
                     Αθήνα 22.11.2011
Προς :
  • Εκπαιδευτικούς  ΕΠΑ.Λ – ΕΠΑ.Σ – ΣΕΚ
  • ΟΛΤΕΕ
  ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 
1) ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
2) ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΕΟ Δ.Σ. – Ε.Ε. ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ΕΠΑ.Λ, ΕΠΑ.Σ και ΣΕΚ της Α΄ ΑΘΗΝΑΣ  σύμφωνα με το καταστατικό της Ένωσής μας
να συμμετάσχουν:

την ΤΕΤΑΡΤΗ 30-11-2011

και ώρα 9.00 π.μ. έως 5.30μ.μ. στο Αμφιθέατρο του ΕΠΑ.Λ. Αθηνών, Αχιλλέως 37-41 και Μυλλέρου,.
ΘΕΜΑΤΑ:
  • Απολογισμός απερχόμενου Δ.Σ. (Ενημέρωση για: Τεχνολογικό Λύκειο, Ενιαίο Μισθολόγιο  κ.λ.π).
  • Εκλογή εφορευτικής επιτροπής
  • Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη :
      Δ.Σ. της ΕΛΤΕΕ
      Εξελεγκτικής Επιτροπής
       Αντιπροσώπων για το Συνέδριο της ΟΛΤΕΕ
Αιτήσεις υποψηφιοτήτων έως και την ημέρα των εκλογών
 (Ψηφίζουμε με ταυτότητα)
ΟΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ  ΤΗΣ Τ.Ε.Ε.  ΜΟΝΟ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ  ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ  ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ  ΠΟΥ  ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ  ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Η ετήσια συνδρομή  είναι 12 Ευρώ
Για το  Δ.Σ

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.
 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΑΛ ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΕΞΟΔΟΙ

http://www.digital-in.info/belteeth/images/Documends/dikaiwmata.pdf


Καλωσορίσατε στον διαδικτυακό τόπο της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης


Επαγγελματικά δικαιώματα ΕΠΑΛ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΑΛ
ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΕΞΟΔΟΙ

Στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ χορηγείται απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου και πτυχίο επιπέδου 3 της περ. γ' της παρ.1 του άρθρου 6 του Ν.2009/1992 (ΦΕΚ.18Α)
Οι απόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα:
  • να λάβουν άδεια εξασκήσεων επαγγέλματος
  • να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα τμήματα και στις σχολές των Ανωτέρων και Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
  • να εγγραφούν στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) (κατά προτεραιότητα σε σχετικά με την ειδικότητά τους αντικείμενα)

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να:
- χρησιμοποιεί και να εφαρμόζει τα μέσα και τα μέτρα προστασίας και υγιεινής
- εξασφαλίζει την τήρηση των προδιαγραφών και ασφαλείας των εργαλειομηχανών
- εκτελεί, σύμφωνα με τα σχέδια, εργασίες κατεργασίας σε εργαλειομηχανές
- επιλέγει τον απαραίτητο εξοπλισμό (όργανα, εργαλεία, συσκευές, υλικά)
- καταγράφει και αναφέρει τα αποτελέσματα των επεμβάσεών του
- κοστολογεί τις εργασίες και τα υλικά
- παρακολουθεί και συντονίζει ομάδα
- ασχοληθεί με επιτυχία στην εγατάσταση, τον έλεγχο, τη ρύθμιση, τη συντήρηση και κατά περίπτωση την επισκευή μηχανών παραγωγής κεφαλαιουχικών ή καταναλωτικών αγαθών
- απασχοληθεί σε βιομηχανίες ή βιοτεχνίες κεφαλαιουχικών η καταναλωτικών αγαθών, εμπορικές επιχειρήσεις συναφών δραστηριοτήτων ως τεχνίτες συντήρησης και σε υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής μηχανολογικού εξοπλισμού

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

(ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να:
- ακολουθεί τις τεχνικές οδηγίες και τις προδιαγραφές του μελετητή και του κατασκευαστή
- εφαρμόζει τους κανονισμούς ασφαλείας
- χρησιμοποιεί σωστά τα εργαλεία, τις συσκευές και τα όργανα ελέγχου
- εργαστεί σε εγκαταστάσεις βιομηχανικής και επαγγελματικής ψύξης και εγκαταστάσεις κεντρικού και βιομηχανικού αερισμού και κλιματισμού
- ασχοληθεί με επιτυχία στην εγκατάσταση, συντήρηση και επισκευή οικιακών και επαγγελματικών ψυγείων και ψυκτικών εγκαταστάσεων
- αχοληθεί με την εγκατάσταση, συντήρηση και επισκευή τόσο τοπικών κλιματιστικών μονάδων όσο και κεντρικών κλιματιστικών εγκαταστάσεων
- απασχοληθεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, ως μισθωτός σε επιχειρήσεις (βιομηχανίες κατασκευής ψυγείων και κλιματιστικών, εμπορικές και εργολαβικές επιχειρήσεις συναφών δραστηριοτήτων) και ως τεχνίτες συντήρησης

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

(ΤΟΜΕΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας αποκτά δεξιότητες πυ τον καθιστά ικανό να εργαστεί σε διάφορους τομείς που σχετίζσονται με το αυτοκίνητο, όπως:
- έλεγχο λειτουργίας επισκευή, συντήρηση του ηλεκτρικού συστήματος αυτοκινήτου
- έλεγχο λειτουργίας, επισκευή, συντήρηση ηλεκτρομηχανικών συστημάτων και συστημάτων αυτοματισμού του αυτοκινήτου
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να αποκτήσει τις παρακάτων επαγγελματικές άδειες:
- μηχανοτεχνίτη (απαιτείται πτυχίο και 2 έτη προϋπηρεσίας)
- τεχνίτη συστήματος πεδησης ή αναρτήσεων (απαιτείται πτυχίο και 2 έτη προϋπηρεσίας)
- τεχνίτη αντλιών πετρελαιοκινητήρων ή εξαερωτήρων (απαιτείται πτυχίο και 1 έτος προϋπηρεσίας)
- τεχνίτη μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων (απαιτείται πτυχίο και 1έτος προϋπηρεσίας)
τεχνίτη αμαξωμάτων (φανοποιού) (απαιτείται πτυχίο και 2 έτη προϋπηρεσίας)
- ηλεκτροτενίτη ή τεχνίτη οργάνων (απαιτείται πτυχίο και 2 έτη προϋπηρεσίας)
- τεχνίτη συστημάτων εξαγωγής καυσασερίων (σιγαστήρων) ή ψυγείων ή τρο΄χων (απαιτείται πτυχίο και 1 έτος προϋπηρεσίας)
- τεχνίτη βαφής (απαιτείται πτυχίο και 2 έτη προϋπηρεσίας)
Ο απόφοιτος έχει τη δυνατότητα να εργαστεί:
- στους οργανισμούς ΔΕΚΟ - Δημόσιες υπηρεσίες
- σε συνεργεία επισκεύής αυτοκινήτων - οχημάτων
- σε βιομηχανίες παραγωγής αυτοκινήτων
- σε εταιρείες εμπορίες ηλεκτρολογικών και ηλκτρονικών ειδών αυτοκινήτωβν
- σαν ελεύθερος επαγγελματίας

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΎΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να εργαστεί σαν μέλος ομάδας ή αυτόνομα ή σαν υπάλληλος σε:
- βιομηχανία ή βιοτεχνία ή εταιρεία συναρμολόγησης Η/Υ
- τεχνική εταιρεία ή συνεργείο εγκατάστασης συστημάτων η/υ και δικτύων
- τεχνική εταιρεία εγκατάστασης δομημένων καλωδιώσεων για δίκτυα η/υ
- υπολογιστικά κέντρα μικρών ή μεγάλων εταιρειών ή παροχές υπηρεσιών του διαδικτύου
- καταστήματα πώλησης η/υ και δικτυακών προϊόντων
- σε τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα που απασχολούνται με συντήρηση και επισκευή υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων
Τα κύρια και ειδικά επαγγελματικά καθήκοντα του αποφοίτου της ειδικότητας είναι:
- Συναρμολογεί, εγκαθιστά και ελέγχει την λειτουργία η/υ και περιφερειακών συσκευών και δικτύων
- προχωρεί σε διάγνωση, συντήρηση και επισκευή βλαβών Η/Υ, περιφερειακών και δικτύων
- εγκαθιστά δομημένες καλωδιώσεις για δίκτυα υπολογιστών
- κάνει τις εγκαταστάσεις και ρυθμίσεις προγραμμάτων που είναι απαραίτητες για την καλύτερη απόδοση απλών Η/Υ, συνδέσεις περιφερειακών ή Δικτύων (Λειτουργικά συστήματα, αυτοματισμοί γραφείου, εγκατάσταση προγραμμάτων, υποστήριξη χρηστών)
- χειρίζεται προγράμματα διαχείρισης του Διαδικτύου κα ρυθμίζει τον Η/Υ στα παραπάνω προγράμματα

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να εργαστεί σαν μέλος ομάδας ή αυτόνομα ή σαν υπάλληλος σε:
- βιομηχανία ή βιοτεχνία κατασκευής, συναρμολόγησης, συντήρησης και επισκευής ηλεκτρονικών συσκευών καταναλωτικού χαρακτήρα, ή ραδιοτηλεοπτικών συσκευών οικιακής χρήσης (όπως στεροφωνικών συστημάτων, τηλεοράσεων, δεκτών ραδιοφωνίας, τηλεφωνίας....)
- εταιρεία ή εργαστήριο επισκευής ή και εγκατάστασης συσκευών ήχου και εικόνας, καθώς και εκγατάστασης κεντρικών κεραιών (επίγειων ή/και δορυφορικών) τηλεόρασης
- σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών συσκευών ήχου και εικόνας, καθώς και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων πάσης φύσεως
- σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς
- σε εταιρεία σταθερής και κινητής τηλεφωνίας
Το επάγγελμα του Ηλεκτρονικού της ειδικότητας περιλαμβάνει τα εξής κύρια και ειδικά επαγγελματικά καθήκοντα:
- αναγνωρίζει, διαβάζει, κατασκευάζει και ελέγχει με βάση κατάλληλες οδηγίες απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα, που αποτελλούν τμήμα ευρύτερων ηλεκτρονικών διατάξεων, χρησιμοποιώντας αναλογικά και ψηφιακά εξαρτήματα καθώς και διατάξεις μηχανουργικής τεχνολογίας
- ελέγχει και συντηρεί ηλεκτρονικές οικιακές και καταναλωτικού χαρακτήρα συσκευές. Επίσης ανιχνεύει και επισκευάζει τις βλάβες τους
- τοποθετεί, ρυθμίζει, ελέγχει, συντηρεί και επισκευάζει εγκαταστάσεις κεραιών επίγειας ή και δορυφορικής λήψης κατόπιν οδηγιών
- μπορεί να εργασθεί σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς στην παραγωγή και μετάδοση του ραδιοτηλεοπτικού σήματος
-συντάσσει οικονομικές και τεχνικές εκθέσεις εφόσον του ζητηθεί

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ)
Ο απόφοιτος του τομέα ηλεκτρολογίας θα είναι σε θέση να σχεδιάζει και να κατασκευάζει ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις κτιρίων και βιομηχανικών χώρων με κυκλώματα, να μετράει και να ελέγχει την ασφαλή λειτουργία της ηλεκτρικής εγκατάστασης, να τη συντηρεί, επισκευάζει, βελτιώνει και εκγχυχρονίζει
Συγκεκριμένα μπορεί να εργαστεί ώς:
- ελεύθερος επαγγελματίας εγκαταστάτης με δικό τους πελατολόγιο
- ειδικευμένος τεχνικός σε συνεργεία μεγάλων κατασκευών
- ιδιοκτήτης ή ειδικευμένος πωλητής σε καταστήματα ηλεκτρολογικών ειδών
- δημόσιος υπάλληλος, σαν συντηρητής σε ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ με διαγωνισμος (πχ. ΟΤΕ, ΔΕΗ, Νοσοκομεία, Μουσεία, Αθλητικά κέντρα..)
- Ιδιωτικός υπάλληλος - τεχνήτης
- ηλεκτροτεχνίτης σε εγκαταστάσεις και συντηρήσεις ανελκυστήρων και ηλεκτρογερανών
Χωρίς προϋπηρεσία μπορεί να αποκτήσει την άδεια:
• ηλεκτροτεχνίτη (φωτισμού, κίνησης, ανελκυστήρων, σταθμών Υ/Σ)
• βοηθού χειριστή φωτιστικών σωμάτων
• βοηθού τεχνικού αερίων καυσίμων
• ηλεκτροτεχνίτη αυτοκινήτων
Με την απόκτηση προϋπηρεσίας μπορεί να αποκτήσει την άδεια:
• ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη (μελέτη, επίβλεψη, κατασκευή)
• τεχνίτη οργάνων, τροχών, σιγαστήρων, ψυγείων, βαφέα, κλπ)
• Μηχανοτεχνίτη αυτοκινήτων - μοτοσυκλετών
• τεχνουργού
• τεχνήτη ή εγκαταστάτη αερίων καυσίμων
• ηλεκτρολόγου χειριστή φωτιστικών σωμάτων

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας με τις γνώσεις και δεξιότητες που αποκτά μπορεί να εργαστεί
• ως βοηθητικό προσωπικό σε Νοσοκομέια και Κέντρα Υγείας
• Νοσηλευτικές μονάδες
• Υγιονομικούς, σταθμούς
• ΕΚΑΒ
• Όίκους ευγηρείας
• Κέντρα αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες
• ως ελεύθερος επαγγελματίας που προσφέρει υπηρεσίες σε ασθενείς που νοσηλεύονται στο σπίτη υπό ιατρική παρακολούθηση
Σε συνεργασία με τους υπεύθυνους νοσηλευτές χορηγεί εργαλεία σε μία χειρουργική επέμβαση, ετοιμάζει υλικό για αποστείρωση, απολυμαίνει τα αντικείμενα του χειρουργείου, σηκώνει ή τοποθετεί τον άρρωστο στο κρεβάτι, στρώνει το κρεβάτι του αρρώστου, αναλαμβάνει τη φροντίδα του αρρώστου στο κρεβάτι, προετοιμάζει σετ αλλαγής τραύματος, κάνει λήψη ζωτικών σημείων, χορηγεί φάρμακαι, εφαρμόζει τεχνικές θεραπείας και πρόληψης κατακλίσεων, τεχνικές ατομικής καθαριότητας, συμμετέχει στην ομάδα φροντίδας αρρώστων σε σπίτι, κέντρο υγείας, στο σχολείο, φροντίζει νεογνό, πραγματοποιεί μετρήσεις και τηρεί το ιατρικό απόρρητο.

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας με την ολοκλήρωση των σπουδών του μπορεί να εργαστεί,
• ως βοηθητικό προσωπικό στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα
• σε εργαστήρια μικροβιολογικά, βιοχημικά, αιματολογικά, ανοσολογικά, παθολογοανατομικά, κυτταρολογικά
• σε κέντρα αιμοδοσίας
• σε διαγνωστικά κέντρα με τις παραπάνω ειδικότητες
• σε φαρμακευτικές εταιρίες
• σε υπηρεσίες υγείας ή περιφερειακά κέντρα
Πάντοτε με την καθοδήγηση των αποφοίτων ΤΕΙ της αντίστοιχης ειδικότητας ή των ιατρών μικροβιολόγων αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των εξαταζομέων στα εργαστήρια, παρασκευάζει τα απαραίτητα διαλύματα και θρεπτικά υλικά, γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας και συντήρησης των μηχανημάτων του εργαστηρίου, πραγματοποιεί αποστείρωση υλικών και εργαλείων, παραγγέλνει παραλαμβάνει και αποθηκεύει τα αναλώσιμα υλικά, γνωρίζει τους όρους υγιεινής και ασφάλειας του χώρου εργασίας, πραγματοποιεί μετρήσεις και τηρεί το ιατρικό απόρρητο

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να εργαστεί ως βοηθητικό προσωπικό:
• σε βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς
• σε μαιευτικές κλινικές
• κατασκηνώσεις
• κέντρα οικογενειακού προγραμματισμού
• ως ελεύθερος επαγγελματίας αναλαμβάνοντας τη φροντίδα βρεφών και παιδιών στο σπίτι
Πάντοτε με την εποπτεία του βρεφονηπιοκόμου:
• παρέχει πλήρη φροντίδα στο παιδί προσχολικής ηλικίας
• βοηθά την ολόπλευρη σωματική, ψυχική, λεκτική και κινητική ανάπτυξη του παιδιού της προσχολικής ηλικίας εφαρμόζοντας κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους
• φροντίζει παιδιά με ιδιαιτερότηττες
• εφαμόζει μέτρα πρόληψης ατυχημάτων σε οποιοδήποτε χώρο σχετικά με την ψυχαγωγία του παιδιού
• παρέχει πρώτες βοήθειες και ενεργεί κατάλληλα σε επείγουσες καταστάσεις
• συμπληρώνει την ατομική καρτέλα του παιδιού και κρατά αρχεία
• δίνει συμβουλές στους γονείς η κηδεμόνες του παιδιού

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

(ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας αναμένεται να αποκτήσει, κατά την εκπαίδευσή του, τις κατάλληλες γνώσεις ώστε να εκτελεί τα παρακάτω επαγγελματικα έργα:
• να γνωρίζει τις βασικές αρχές της λειτουργίας του φυσικού περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων, τις αξιοποιήσιμες δυνατότητες του και τους τρόπους εμπορικής τους διαχέιρισης, συντήρησης και επέκτασής του (δρυμοί, βιότοποι..)
•να προστατεύει τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον
• να εκτελεί αυτόνομη επιχειρηματική παραγωγή βασικών φυτικών προϊόντων (προετοιμασία εδάφους, σπορά, λίπανση, άρδευση, καλλιέργεια, συλλογή, αποθήκευση, συντήρηση..)
• να εκτιμά το είδος και την ποσότητα της παραγωγής που θα καλλιεργήσει, σύμφωνα με τις συνθήκες της αγοράς, του καιρού, του μεγέθους και της θέσης της επιχείρησης
• να επιλέγει τη γή που θα καλλιεργήσει, να καθορίζει το χρόνο άρωσης και να εκτελεί ειδικές τεχνικές εργασίες κατεργασίας και συντήρησης του εδάφους
• να επιλέγει και να αγοράζει τύπους και ποσότητες από σπόρους ή άλλο πολλαπλασιαστικό υλικό που θα χρησιμοποιήσει, τα λιπάσματα και τον εξοπλισμό
• να εκτελεί βασικές εργασίες φυτοπροστασίας και ζιζανιοκτονίας, με συμβατικές κυρίως μεθόδους
• να εκτελεί βασικές εργασίες λύπανσης
• να εκτελεί βασικές εργασίες συλλογής και αποθήκευσης των προϊόντων του
• να εφαρμόζει τις βασικές αρχές της βιολογικής γεωργίας
• να χειρίζεται και να συντηρεί βασικά γεωργικά μηχανήματα και μηχανήματα κατεργασίας εδάφους
• να εκτελεί βασικές εργασίες εκτροφής των παραγωγικών αγροτικών ζώων

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας αναμένεται να αποκτήσει τις ακόλουθες γνώσεις και να εκτελεί τα παρακάτω επαγγελματικά έργα:
- να γνωρίζει τις βασικές αρχές της λειτουργίας του φυσικού περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων, τις αξιοποήσιμες δυνατότητές του και τους τρόπους εμπορικής διαχείρισης, συντήρησης και επέκτασής τους (δρυμοι, βιότοποι κ.α.)
- να προστατεύει τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον
- να χρησιμοποιεί βασικές γνώσεις φυτικής και ζωικής παραγωγής
- να γνωρίζει και να παρακολουθεί τα διάφορα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας των τροφίμων
- να παρακολουθεί και να επεμβαίνει. στο μέτρο των αρμοδιοτήτων του στην επεξεργασία και συντήρηση τροφίμων (γραμή παραγωγής εργοστασίου)
- να επεξεργάζεται και να συντηρεί τα βασικά γεωργικά προϊόντα
- να γνωρίζει τις ειδικότερες διεργασίες μέσω των οποίων συντελείται η μεταποίηση των ζωικών προϊόντων ώστε να παρακολουθεί βήμα προς βήμα τη διαδικασία παραγωγής τους
- να γνωρίζει τις ειδικότερες διεργασίες μέσω των οποίων συντελείται η μεταποίηση των φυτικών προϊοντων, ώστε να παρακολουθεί λεπτομερώς τη διαδικασία παραγωγής τους
- να εκτελεί εργασίες καθαρισμού, συντήρησης, λειτουργίας και απολύμανσης μηχανημάτων και γραμμών παραγωγής
- να ελέγχει σε στοιχείωδες επίπεδο την ποιότητα των προϊόντων, σε όλα τα στάδια επεξεργασίας τους, ώστε να είναι ασφαλή για τη δημόσια υγεία
- να γνωρίζει τα υλικά που πρέπει να χρησιμοποιούνται στις διάφορες συσκευασίες, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα του προϊόντος αλλά και η ασφάλεια του καταναλωτή
- να συσκευάζει, διακινεί και εμπορεύτεται βασικά γεωργικά προϊόντα
- να γνωρίζει τα προβλήματα της δημόσιας υγείας που συνδέονται με τα τρόφιμα και τα απαραίτητα νομοθετικά και προληπτικά μέτρα ελέγχου της υγιεινής τους
- να εφαρμόζει τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων
- να εκτελεί εργασίες στην αποθήκευση και διακίνηση στο χώρο των τροφίμων
- να τηρεί βασικούς κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στον εργασιακό του χώρο
- να γνωρίζει να συναλλάσεται
- να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τους βασικούς κανόνες της γεωργικής οικονομίας

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΩΝ ΤΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

(ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας αναμένται να απκτήσει γνώσεις και ικανοήτητες ώστε να εκτελεί τα παρακάτω επαγγελματικά έργα:
- να γνωρίζει τις βασικές αρχές της λειτουργίας του φυσικού περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων, τις αξιοποήσιμες δυνατότητές του και τους τρόπους εμπορικής διαχείρισης, συντήρησης και επέκτασής τους (δρυμοι, βιότοποι κ.α.)
- να προστατεύει τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον
- να γνωρίζει και να εφαρμόζει τις κατάλληλες καλλιεργητικές τεχνικές για δένδρα θάμνους, άνθη και χλοοτάπητες
- να αναγνωρίζει τα φυτά που χρησιμοποιούνται στην κηποτεχνία
- να αναγνωρίζει τα υλικά άρδευσης
- να αναγνωρίζει τα υλικά συνδεσμολογίας σωλήνων (μεταλλικών, pvc, πολυαιθυλενίου)
- να εκτελεί βασικούς φυτωριακούς χειρισμούς και τεχνικές φύτευσης
- να εκτελεί βασικούς χειρισμούς για τις ανθοκηπευτικές καλλιέργειες
- να χρησιμοποιεί τις βασικές αρχές αρχιτεκτονικής του τοπίου
- να σχεδιάζει μικρά έργα διαμόρφωσης τοπίου (χειρονακτικά- ηλεκτρονικά)
- να εκτελεί βασικούς χειρισμούς συντήρησης πρασίνου
- να εγκαθιστά δίκτυα άρδευσης
- να αναγνωρίζει, επιλέγει, χειρίζεται και συντηρεί μηχανήματα και εργαλία (καλλιεργητές, ψαλίδα, σκαπτικά μηχανήματα, μικρούς εκσκαφείς και εργαλεία χειρός ) για φυτοτεχνικά έργα
- να εκελεί βασικές εργασίες συντήρησης εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και απλών κατασκευών διαμόρφωσης τοπίου
- να χειρίζεται τον εξοπλισμό μίας επιχείρησης φυτοτεχνιών έργων ή ενός καταστήματος πώλησης σχετικού εξοπλισμού
- να αποκτήσει επιχειρηματική συνείδηση
- να τηρεί βασικούς κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στον εργασιακό του χώρο
- να αναπτύσσει βασικές ικανότητες επικοινωνίας
- να γνωρίζει κα να χρησιμοποιεί τις βασικές αρχές της γεωργικής οικονομίας
- να ετοιμάζει παραστατικά πώλησης και διακίνησης αγαθών

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ

(ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ)
Ο απόφοιτος μπορεί να εργαστεί τόσο στο Δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα και συγκεκριμένα σε εποχειρήσεις, οργανισμούς, εκπαιδευτικές μονάδες κ.α., καθώς επίσης και σε φορείς που χρησιμοποιούν προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής.
'Εχει τη δυνατότητα επίσης να απασχοληθεί σε επιχειρήσεις που:
• κατασκευάζουν ή υποστηρίζουν προϊόντα πληροφορικής
• σχεδιάζουν, εγκαθιστούν και υποστηρίζουν δίκυα υπολογιστών και δικτυακές υπηρεσίες
• αναπτύσσουν και υποστηρίζουν εφαρμογές λογισμικού
• προωθούν και πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες πληροφορικής, δικτυακό εξοπλισμό και δικτυακές υπηρεσίες και εφαρμογές λογισμικού
• ως ελεύθερος επαγγελματίας
Ο απόφοιτος μπορεί να αναλαμβάνει
• όσα αναφέρονται στην εγκατάσταση, υποστήριξη, διαχείριση και αξιοποίηση πληροφοριακών συστημάτων και δικτύων
• κάνει χρήση υπηρεσιών και προϊόντων πληροφορικής
• πωλεί, εγκαθιστά και υποστηρίζει υπηρεσίες και προϊόντα πληροφορικής
• αναπτύσσει απλές εφαρμογές πληροφορικής
• αναπτύσει απλές εφαρμογές πολυμέσων και Διαδικτύου
• δημιουργεί ιστοσελίδες και συντηρεί το περιεχόμενό τους

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ)
Ο χώρος των Γραφικών Τεχνών περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που αφορούν οποιαδήποτε μορφή έντυπης ή ηλεκτρονικής εικόνας και κειμένων σχετικών με τα διακινούμενα υλικά και πνευματικά αγαθά της κοινωνίας μας
Ο απόφοιτος των ΕΠΑΛ της ειδικότητας των γραφικών τεχνών μπορεί να εργαστεί στα αντίστοιχα ατελιέ ως βοηθός στα θέματα τεχνολογίας των γραφικών τεχνών ή στα θέματα γραφιστικής

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ)
Ο απόφοιτος του τομεά Δομικών Έργων μπορεί να εργαστεί ως:
- τεχνίτης εργοδηγός σε έργα πολιτικού μηχανικού
- ελεγκτής ποιοτικού ελέγχου κατασκευών
- εκτιμητής κόστους
- σχεδιαστής
Θα είναι σε θέση επίσης να:
- σχεδιάζει αρχιτεκτονικά σχέδια καθώς και αναπτύγματα οπλισμών φερόντων στοιχείων ενός κτιρίου
- χρησιμοποιεί τα όργανα της τοπογραφίας για εμβαδομέτρηση και αποτύπωση ενός οικοπέδου- περιοχής
- εξοικειωθεί με την κατασκευή ξυλότυπων και τοποθέτηση σιδηριού οπλισμού στα φέροντα στοιχεία της κατασκευής
- εκτελεί προμετρήσεις και επιμετρήσεις υλικών και εργασιών για τον προϋπολογισμό του έργου
- γνωρίζει τα δικαιολογητικά και τη σύνταξή τους για την έκδοση μίας οικοδομικής άδειας
- σχεδάζει μέσω Η/Υ αρχιτεκτονικά σχέδια
- πραγματοποιεί τη μελέτη και εγκατάσταση παροχής δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
Ο υπάλληλος οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών μπορεί να απασχοληθεί κυρίως σε οικονομικές υπηρεσίες Υπουργείων, τράπεζες, εταιρείες και λογιστικά γραφεία, χρηματιστηριακά γραφεία, ασφαλιστικά ταμεία, κ.α.
Συγκεκριμένα, ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να εργαστεί ως υπάλληλος οικονομικών υπηρεσιών με αρμοδιότητες
- να τηρεί λογιστικά βιβλία Α' κατηγορίας και ΚΒΣ
- εκδίδει, συγκεντρώνει, ελέγχει και κωδικοποιεί τα παραστατικά του λογιστηρίου της Οικονομικής μονάδας σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΒΣ
- παρακολουθεί την κίνηση λογαριασμών των πελατών
- φροντίζει να εισπράττει λογαριασμούς και να εξοφλεί οφειλές
- διεκπεραιώνει τραπεζικές εργασίες καιθώς και εργασίες σχετικές με τα ασφαλιστικά ταμεία
- παρακολουθεί τα αποθέματα διαφόρων αγαθών
- συμμετέχει στη διενέργεια απογραφής και στην κατάρτηση προϋπολογισμού της οικονομικής μονάδας
Μπορεί επίσης να απασχοληθεί ως υπάλληλος διοικητικών υπηρεσιών με αρμοδιότητες να:
- συντάσσει, δακτυλογραφεί και διεκπεραιώνει αλληλογραφία, εκθέσεις, αναφορές και κάθε είδους έντυπα
- ταξινομεί και αρχειοθετεί εισερχόμενα και εξερχόμενα έγγραφα
- οργανώνει και διεκπεραιώνει συσκέψεις, ταξίδια, συναντήσεις και συνεντεύξεις ανωτέρων στελεχών
- συγκεντρώνει οικονομικές πληροφορίες από όλα τα τμήματα
- διεκπεραιώνει δραστηρότητες δημοσίων σχέσεων

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

(ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων μπορεί να απασχοληθεί κυρίως σε τουριστικά συγκροτήματα, κάμπινγκ, κατασκηνώσεις, τουριστικά γραφεία.,.
Συγκεκριμένα ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να εργαστεί σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με αρμοδιότητες:
- να βοηθά στο τμήμα υποδοχής του ξενοδοχείου (καταγραφή στοιχείων πελατών, χειρισμός εξοπλισμού, διακίνηση-τήρηση εγγράφων)
- να είναι σε θέση να διεκπεραιώνει εξωτερικές εργασίες
- παρέχει πληροφορίες σχετικές με τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής
- να παρέχει βοήθεια σε οποιδήποτε τμήμα με την καθοδήγηση του ειδικευμένου προσωπικού

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

(ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ - ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να:
- είναι ο κυβερνήτης του πλοίου και ταυτόχρονα ο αντιπρόσωπος του πλοιοκτήτη στο πλοίο
- είναι ο κύριος υπεύθυνος για την ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος, του φορτίου και των επιβατών
- χαράζει την πορεία του πλοίου, κατευθύνει και οργανώνει την εργασία όλου του πληρώματος
- φροντίζει για την τήρηση της τάξης, ενδιαφέρται για την καταλληλότητα και για την αποτελεσματική λειτουργία του πλοίου
- συνεργάζεται με το Μηχανικό και τη ναυτιλιακή εταιρεία

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

(ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ - ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας μπορεί να:
- είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, για την καλή λειτουργία των μηχανών του πλοίου, καθώς και για τον υπολογισμό και την προμήθεια καυσίμων, νερού, λιπαντικών και ανταλλακτικών του πλοίου
- εργάζεται κυρίως στο μηχανοστάσιο και ελέγχει τις εργασίες συντήρησης
- φροντίζει για τις επιδιορθώσεις των μηχανών και των μηχανημάτων που απαιτούνται
- συνεργάζεται με τον Πλοίαρχο και τη ναυτιλιακή εταιρεία


Πηγή: Πληροφοριακός οδηγός ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ / 2009 / ΥΠΕΠΘ