Οι τομείς με τις αντίστοιχες ειδικότητες που λειτουργούν στο σχολείο μας φαίνονται παρακάτω. Επιλέγοντας τον τομέα που σας ενδιαφέρει θα βρείτε σχετικές πληροφορίες.
Είναι
γνωστή η κυρίαρχη άποψη για την κρίση. Λέει, λίγο – πολύ, ότι στη χώρα
μας το πρόβλημα προέρχεται από το δημόσιο τομέα, που είναι υπέρογκος,
διοικείται από ανίκανους, διεφθαρμένους, οι εργαζόμενοι σ’ αυτόν και
μάλιστα συλλήβδην είναι λουφαδόροι κλπ. Αντίθετα, ο ιδιωτικός τομέας
προβάλλεται ότι λειτουργεί άψογα, διοικείται από ικανούς, με ηθική,
είναι τεχνοκρατικός και οι εργαζόμενοι έχουν επαγγελματισμό και
επιλέγονται αξιοκρατικά!
Όμως τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι η πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς
έτσι! Συγκεκριμένα ένα από τα βασικά στοιχεία υγείας και χρηστής
διοίκησης των τραπεζών, είναι η ποιότητα του δανειακού της
χαρτοφυλακίου. Η κυρίαρχη άποψη λέει ότι οι κρατικές τράπεζες στη χώρα
μας χορηγούσαν άνευ μέτρου δάνεια σε ημετέρους, προκειμένου να
εξυπηρετήσουν και να συντηρήσουν το πελατειακό σύστημα. Αυτό είναι
αλήθεια σε μεγάλο βαθμό, όμως και οι ιδιωτικές τράπεζες δεν πήγαιναν
πίσω! Παρά τους ισχυρισμούς ότι οι ιδιωτικές τράπεζες χρεοκόπησαν επειδή
είχαν αγοράσει πολλά κρατικά ομόλογα, τα στοιχεία της Τράπεζας της
Ελλάδας, που ενσωματώνει και μέρος της έκθεσης της BlackRock (αλήθεια
αυτή δόθηκε ολόκληρη στη δημοσιότητα;), δείχνουν ότι είχαν χορηγήσει και
οι ιδιωτικές τράπεζες επισφαλή δάνεια.
Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη, που αναφέρεται στο ποσοστό της ζημιάς των τραπεζών στο σύνολο των δανείων που έχουν χορηγήσει, όπως τη διαβάσαμε στο ρεπορτάζ: ΤΤ: 5,5%, ΕΤΕ: 10,8%, Πειραιώς: 11,5%, Eurobank: 12,1%, ATE: 12,5%, Alpha: 15,1%
Τι συμπεράσματα βγάζετε; Ότι στην καλύτερη μοίρα βρίσκεται το
ταχυδρομικό ταμιευτήριο, που κατά τον κ. Στουρνάρα δεν ήταν βιώσιμο και
έπρεπε να πουληθεί! Και μόλις έκανε αυτή τη δήλωση η μετοχή του
καταβαραθρώθηκε! Η ΑΤΕ, η οποία κατά τους ισχυρισμούς χορηγούσε αφειδώς
δάνεια, βρίσκεται πράγματι πάνω από τον ΜΟ, όμως θα πρέπει να
υπολογιστεί αφενός μεν ότι έδινε δάνεια και στο δημόσιο τομέα και
αφετέρου δε ότι είχε να επιτελέσει ένα κοινωνικό ρόλο, ως κρατική που
ήταν.
Σε ότι αφορά στις τέσσερις μεγάλες Ελληνικές τράπεζες, που
ανακεφαλαιοποιήθηκαν προκειμένου να σωθούν, δηλ. Εθνική, Πειραιώς,
Eurobank, Alpha και με βάση την αντίληψη ότι κάθε δημόσιος φορέας είναι
διεφθαρμένος, ανίκανος κλπ θα περίμενε κάποιος την Εθνική στη χειρότερη
θέση και τις Eurobank, Alpha στην καλύτερη! Όμως η σειρά είναι
αντίστροφη!
Μπορεί, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, τα παραπάνω νούμερα να είναι
σχετικά επειδή δεν υπολογίζονται τα δάνεια που έχουν σχέση με εταιρείες
του δημοσίου και τα δάνεια προς ξένους οφειλέτες, όμως ακόμη και αυτά να
υπολογιστούν, η σειρά κατάταξης δεν αλλάζει!
Και κάτι τελευταίο! Μήπως θυμάστε τους διοικητές της Eurobank, της
ιδιωτικής τράπεζας που έχει μια από τις χειρότερες επιδόσεις; Οι κ.
Στουρνάρας την περίοδο 2000-2004 και Προβόπουλος την περίοδο 2004-2006.
Αυτοί που σήμερα είναι υπέρμαχοι των μνημονίων, των ιδιωτικοποιήσεων και
των πολιτικών λιτότητας, οι οποίες καταστρέφουν τις ζωές μας!
Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από την υποβολή αίτησης για απόσπαση σε σχολεία του εξωτερικού
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Το
Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. με την εγκύκλιο Φ.821/819Π/58713/Ζ1 με θέμα: «Πρόσκληση
εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό το
σχολικό έτος 2013-2014» , καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν
αίτηση για απόσπαση στο εξωτερικό. Μόνο που η σχετική εγκύκλιος
στάλθηκε στις σχολικές μονάδες την 26/4/2013, ημέρα που έκλειναν για τις
διακοπές του Πάσχα και η ημερομηνία υποβολής έληγε την επομένη του
ανοίγματος των σχολείων, δηλαδή στις 14/5/2013. Ως εκ τούτου οι
περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα, με αποτέλεσμα να
μην υποβάλλουν αίτηση και ουσιαστικά να αποκλειστούν από τη διαδικασία».
Τα παραπάνω καταγγέλλει ο Βουλευτής Γιάννης Αμανατίδης ,
ο οποίος καλεί το υπουργείο Παιδείας «να παρατείνει την ημερομηνία
υποβολής των αιτήσεων έτσι ώστε να αρθεί μια ακόμα αδικία σε βάρος των
εκπαιδευτικών, ειδάλλως έχουμε κάθε δικαίωμα να σκεφθούμε ότι δεν ήταν
καθόλου τυχαίο το γεγονός αυτό, ούτε μια απλή διοικητική αρρυθμία».
Όσοι είναι ακόμα δύσπιστοι και δεν θέλουν να δούνε τον θολό ουρανό τους, ούτε να διαβάσουν τα όσα γράφονται στο διαδίκτυο, περί πανελλαδικών, καθημερινών αεροψεκασμών των Ελληνικών πόλεων, για τον έλεγχο του κλίματος, πειραματικά, με βαρέα μέταλλα, όπως αλουμίνιο, βάριο, κάδμιο κ.α., υπεύθυνα για την εμφάνιση του καρκίνου, ακόμη και σε παιδιά, δείτε και αυτό:
Η Weather Modification στην ιστοσελίδα της: http://www.weathermodification.com , παρουσιάζει τους πελάτες της, 19 μόλις χώρες, μεταξύ των οποίων φιγουράρει και η Ελλαδίτσα μας!
Οι πελάτες που είναι από την Ελλάδα και πληρώνουν την εν λόγω εταιρεία, με χρήματα των ασφαλισμένων, είναι ο ΕΛΓΑ και το Τμήμα Προμηθειών του Ναυτικού μας!
Το πρόγραμμα το οποίο έχει ζητήσει ο ΕΛΓΑ, ονομάζεται «Greek National Hail Suppression Program», ενώ το Ελληνικό Ναυτικό προμηθεύεται πιθανώς από θαλάσσης, χημικά και όργανα, υλοποίησης κάποιων από των προσφερομένων υπηρεσιών της κολοσσιαίας εταιρείας κλιματικής αλλαγής, Weather Modification, που δεν είναι τίποτε άλλο, από την ίδια της την ονομασία, δηλαδή την Κλιματική Αλλαγή.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που το Υπουργείο Περιβάλλοντος ονομάζεται και Κλιματικής Αλλαγής!
Ξυπνήστε!!!
Αν παρατηρήσετε τους πελάτες της Weather Modification και τις υπηρεσίες που έχουν, θα δείτε ότι πρόκειται για επεμβάσεις με χημικά, στα σύννεφα, ώστε να ελεγχθεί ο καιρός, οι βροχοπτώσεις, η ηλιοφάνεια κλπ.
Τα εύλογα ερωτήματά μας είναι:
Αυτοί που έχουν συμφέροντα από την καθημερινή ηλιοφάνεια, όπως αγρότες και επενδυτές φωτοβολταiκών κλπ, έχουν πρόσβαση στις «αποφάσεις» του ΕΛΓΑ, αν πρέπει να συννεφιάσει, να βρέξει ή να κάνει απλώς ζέστη;
Όλα αυτά τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, που ζούμε, οι πλημμύρες σπιτιών, οι θεομηνίες και οι καταστροφές των αγροτικών προϊόντων, από χαλάζι ή παγετό, είναι αποτέλεσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών της Weather Modification, με την ευλογία του ΕΛΓΑ και του Τμήματος Προμηθειών του Ναυτικού μας ή απλά πληρώνουμε "τσάμπα", χωρίς να μπορούμε να τα ελέγξουμε και είμαστε μέτοχοι ενός παγκόσμιου πειράματος;;;
Αν εξαιρέσουμε την ήπειρο που εδρεύει η Weather Modification, την Αμερική, θα δείτε ότι είμαστε μεταξύ «φτωχών» και «ανυποψίαστων» κρατών, που παραχωρήσαμε τον ουρανό μας, ωσάν Θεοί, οι κύριοι μετά πληρωμής, να παίξουν με την δημόσια υγεία!
Τόσοι επιστήμονες φωνάζουν για τους αεροψεκασμούς, γιατί η κυβέρνηση σιωπά και η πολεμική αεροπορία διαβεβαιώνει ότι κανένα αεροπλάνο δεν ψεκάζει;!
Στην ιστοσελίδα της «Διαύγειας», έχει αναρτηθεί μόνο η ετήσια πληρωμή του ΕΛΓΑ στην Weather Modification, του 2011!
Που είναι οι άλλες χρονιές, κύριοι της «Διαύγειας», εφόσον τουλάχιστον από το 1997 είναι ο ΕΛΓΑ πελάτης της Weather Modification, όπως η ίδια λέει στην επίσημη ιστοσελίδα της;;;
Μήπως κάποιος υπάλληλός σας, «άθελά» του δημοσίευσε την συγκεκριμένη εντολή πληρωμής;;;
Πόσα άραγε χρήματα δίνουμε, για να παρατηρούμε τουλάχιστον 30 αεροπλάνα, ημερησίως, να διέρχονται, μέρα και νύχτα, από την Τρίπολη;
Τι άλλο κρύβετε, -όχι από εμάς- αλλά από τα παιδιά σας κύριοι;
Αξίζει άραγε τον "κόπο" σας;;;
Και αν νομίζετε μερικοί αναγνώστες, ότι δεν υπάρχουν εταιρείες κλιματικής αλλαγής και στην χώρα μας, είστε γελασμένοι!
Πως βγάζουν το ψωμί τους, εταιρείες κλιματικής αλλαγής, όπως η 3D sa General Aviation Applications, στην Σκιάθου 2, Θεσσαλονίκη ;;;
Δείτε: http://www.3dsa.gr/contact.html
Ποιος ελέγχει την σύσταση των χημικών, με τα οποία «βομβαρδίζουν» καθημερινά τα σύννεφα;
Ποιος ελέγχει αν κάποιος «άλλος» θελήσει να προσθέσει στα χημικά αυτά και την δική του «ερευνητική φόρμουλα χημικών»…;
Γιατί δεν κάνετε επίσημες αναλύσεις του αέρα, νερού και εδάφους, όπως φωνάζει μεταξύ χιλιάδων ανήσυχων επιστημόνων και ο διακεκριμένος, επιστημονικός συνεργάτης στον «Δημόκριτο» - π. Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών - π. Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας και π. Πρόεδρος του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), Δρ. Νίκος Κατσαρός;
Αν ξεκίνησαν επίσημα, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η Weather Modification, τους αεροψεκασμούς το 1997, μέχρι σήμερα πόσοι τόνοι χημικών, τελικά κατέληξαν πάνω μας;
Γιατί ήδη τα δάση μας έχουν «ξεραθεί» λες και είμαστε στο πόλεμο του Βιετνάμ από χημικά;
Τα παιδιά μας μπορούν να αναπνέουν αυτά που ρίχνετε;;;
CHEMTRAILS και ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ (παθητική αποδοχή)!!!
Γιατί άραγε μας κάνουν τόση πλύση εγκεφάλου;... Δείτε πως κοιτάνε και την παραμικρή λεπτομέρεια…:
Γιατί τόσο πολύ ασχολούνται;...
Τίποτα... μα τίποτα δεν είναι τυχαίο, στην εποχή που ζούμε!!!
Φοβερή απόδειξη - βίντεο "Explain this...", για όσους μιλούν για υδρατμούς ή καυσαέρια... και κοροϊδεύουν τον κόσμο!
... Θα τα πούμε στα δικαστήρια, φωνάζει ο κόσμος... και μακάρι να αρκεστεί στην δικαιοσύνη... δείτε:
Αυτό το άρθρο το φτιάξαμε ειδικά για όσους δεν πιστεύουν ότι μας ψεκάζουν.
Δείτε το λοιπόν και μετά γελάτε μερικοί...
Άραγε πόση αλήθεια αντέχει ο καθένας μας;
Αντιγράψτε και επισκεφθείτε την διεύθυνση:
http://aeropsekasmostripolisarcadias.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7.html
Τουρκία, Ταϊλάνδη, Σενεγάλη, Ινδία, …και Ελλάδα!!!
Τα συμπεράσματα δικά σας...!!!
Δείτε τις φωτογραφίες μας και σκεφθείτε την επόμενη φορά που καθίσετε στον καναπέ σας!!!
Παρακαλούμε να παρακολουθήσετε τα δικά σας αεροπλάνα, στον δικό σας ουρανό!
Όποια μέρα δείτε έστω ένα, θα δείτε πάρα πολλά πράγματα που δεν είχατε ξαναπροσέξει...
Για δοκιμάστε το site: http://flightradar24.com σπίτι σας, μόλις δείτε να ψεκάζει αεροπλάνο τον ουρανό σας. Θα το δείτε "δηλωμένο" και στο επίσημο χάρτη των πτήσεων; Μάλλον όχι!!!
Άραγε πόση αλήθεια αντέχεις ακόμη;;; Πόσο θα σκύβεις το κεφάλι σου, εσύ και τα παιδιά σου ακόμη;
Και καυσαέρια να είναι και πάλι καταλήγουν στα πνευμόνια, των γονιών και παιδιών μας!!!
ΚΤΕΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ...;
Ποιος επιτέλους θα φωνάξει;;;;
Τραγουδώντας πεθαίνοντας και στην Τρίπολη (Μουσικό βιντεοκλίπ):
«Όταν η αδικία γίνεται νόμος του κράτους, τότε η ανυπακοή είναι υποχρέωση των πολιτών και η αντίσταση με κάθε μέσο σε οποιονδήποτε καταλύει την χώρα, είναι συνταγματικό δικαίωμα»
Κάνετε κάτι... ο κόσμος δεν αντέχει να βλέπει να τον ψεκάζουν και η οργή του θα ξεχειλίσει...
Μπορεί τα αεροπλάνα να χαμηλώσανε την ροή των χημικών τους, ώστε να φαίνονται σαν καυσαέρια, ο ουρανός όμως μετά θολώνει, σύννεφα ιριδίζουν από τα χημικά, στο φως του ήλιου που χάνεται και οι αγρότες βλέπουν λιγότερη σοδιά, οι επενδυτές φωτοβολταϊκών λιγότερα χρήματα... μα πάνω από όλα, τον καρκίνο και τα πνευμονικά οιδήματα, να θερίζουν κάθε γειτονιά μας!!!
Υπάρχει Εισαγγελέας στην Ελλάδα, που θα αναλάβει να εξετάσει τα χιλιάδες βίντεο, φωτογραφίες και παράπονα, ντοκουμέντα αεροψεκασμών, από απλούς πολίτες;
Υπάρχει πατέρας παιδιών, που δεν θα κοιτάξει τον ουρανό και δεν θα ρωτήσει να μάθει, τι αναπνέει το παιδί του;
Τόσο υποτακτικοί γίναμε;
Τόσο καριερίστες είμαστε, που φοβόμαστε μην χάσουμε την ήσυχη ζωούλα μας, όση και αν αυτή μας την κάνανε;
Υπάρχει πολιτικός, που σαν πατέρας, θα πει στα παιδιά του, πως πάλεψε για την ζωή τους και αναζήτησε απαντήσεις;
Θα αφήσουμε τα αεροπλάνα να πετούνε και να "βρωμίζουν" ανενόχλητα τον αέρα μας, ενώ κυνηγούμε στα βουνά της Αρκαδίας με τα παιδιά μας, ενώ εκπαιδευόμαστε στα πεδία βολής του στρατού μας για την προάσπιση του αγαθού της ελευθερίας, ενώ μαθαίνουμε να πετούμε, ως νέοι αεροπόροι, αεροπλάνα της πολεμικής αεροπορίας της Τρίπολης και μάθαμε να ζούμε την ανεξαρτησία μας, σε αυτούς του αιματοβαμμένους τόπους των προγόνων μας;…
Πρόσφατη δημοσιευμένη έρευνα επιστημόνων, μιλά για μείωση της ηλιακής ακτινοβολίας, κατά 30%, σε περίπτωση(…) που χρησιμοποιηθεί "αεροζόλ" στην τροπόσφαιρα, για να σωθούν οι πάγοι… Κάποιοι επιστήμονες ακόμη ερευνούν και κάποιοι κάνουν πράξη, επιστημονικές ανακαλύψεις, χωρίς να εξετάσουν συνέπειες… Και οι συνέπειες αν ψάξετε στο διαδίκτυο, έχουν δημοσιευθεί και μιλάνε για πρόωρους θανάτους, ευπαθών και όχι μόνο, ομάδων ανθρώπων, συνόλου, όσοι τώρα μαστίζονται από το ΕΙΤΖ…!!!
Δεν ξέρουμε αν όλα αυτά αληθεύουν, εμείς μάτια έχουμε και ελπίζουμε να ραντίζουν βιταμίνες...
Ενώνουμε κομμάτια πληροφοριών και το παζλ μας τρομάζει!
Μέσα από τα άρθρα μας θέλουμε να πιέσουμε επίσημους φορείς, να εξετάσουν αυτές τις χημικές γραμμές... ΤΩΡΑ!!!
Δεν είμαστε οικολόγοι! Είμαστε γονείς παιδιών! Είμαστε παιδιά γονέων!
Δεν μπορεί στο βωμό των συμφερόντων, να βάλαμε και την υγεία της επόμενης γενιάς μας;;;
Το τονίζουμε για όσους δεν κατάλαβαν, ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένους ψεκασμούς, πχ για τα κουνούπια ή τον δάκο της ελιάς, σε χαμηλά ύψη ορισμένων περιοχών, αλλά για πανελλαδικούς, καθημερινούς, αμέτρητους αεροψεκασμούς, ελέγχου του ΚΛΙΜΑΤΟΣ και της Ελλάδας!!!
Για αυτό θα δείτε σε μόνιμη βάση, Χειμώνα ή Καλοκαίρι(!), να μιλούνε για περιορισμένη ορατότητα, ομίχλη ή κατά τόπους συννεφιά, στα δελτία καιρού, των καναλιών σας!
Τόση δημοκρατία… είχαμε να ζήσουμε από την Χούντα! …λένε στο διαδίκτυο.
Εγγραφείτε στο ιστολόγιό μας, προβάλετε τον ιστοχώρο μας, για να δυναμώσουμε την φωνή μας!!!
Δεν είμαστε ρομαντικοί και βιντεοσκοπούμε τον ουρανό, ούτε οικολόγοι... ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΟΝΕΙΣ!!!
ΘΕΜΑ: Καθορισμός λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών
ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη: 1.- Τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87 Α΄), 2.- Τις διατάξεις του άρθρου 240 και 243 του ν.3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 114 Α΄), 3.- Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄), 4.- Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ Άρθρο 1 Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών 1. Στη διοίκηση των Σχολικών Επιτροπών που προκύπτουν από την συγχώνευση κατά τις διατάξεις του άρθρου 103 του ν. 3852/2010 και αποτελούμενη από 5 έως 15 μέλη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 240 του ΚΔΚ, ορίζονται οπωσδήποτε: - Τουλάχιστον δύο διευθυντές, εκ των πέντε αρχαιοτέρων, των σχολικών μονάδων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα. - Τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος της αντίστοιχης ένωσης γονέων, και στην περίπτωση που δεν υπάρχει ένωση γονέων, ένας εκπρόσωπος των υφιστάμενων συλλόγων γονέων, κατά προτεραιότητα μεγέθους σχολικής μονάδας. - Τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά προτεραιότητα μεγέθους σχολικής μονάδας. - Κατά τις συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο οικείος διευθυντής σχολικής μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου. 2. Με απόφαση των οικείων Σχολικών Επιτροπών, σε δήμους όπου υπάρχουν πάνω από δύο σχολικές μονάδες ή σχολικά συγκροτήματα ανά βαθμίδα, λειτουργεί για κάθε σχολείο ή σχολικό συγκρότημα, «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας», το οποίο αποτελείται από 3 έως 5 μέλη. Στο Συμβούλιο συμμετέχουν οπωσδήποτε ο διευθυντής σχολείου, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος γονέων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος συλλόγου διδασκόντων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Συμβούλιο διαπιστώνει τις ανάγκες και τα προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία των σχολείων και διατυπώνει σχετικές προτάσεις στην οικεία Σχολική Επιτροπή για την καλύτερη στήριξη της λειτουργίας τους. Ο Διευθυντής που συμμετέχει στο «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» διαχειρίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση του για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 8 της παρούσας.
Άρθρο 2 Κατανομή πιστώσεωνΗ κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.
Άρθρο 3 Τρόπος και διαδικασία πραγματοποίησης, δικαιολόγησης και ελέγχου των πάσης φύσεως εσόδων και εξόδων, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.1. Οι Σχολικές Επιτροπές δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του Β.Δ. 17- 5/15.6.1959 (ΦΕΚ 114 Α') «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων», όπως ισχύει καθώς και του Ν.Δ. 476/1974 «περί λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» και δεν υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού. 2. Ετήσια έσοδα των Σχολικών Επιτροπών είναι οι εισπράξεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους, ανεξάρτητα από το χρόνο κατά τον οποίο δημιουργήθηκε το προς είσπραξη δικαίωμα. 3. Ετήσια έξοδα των Σχολικών Επιτροπών είναι οι πληρωμές που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους, ανεξάρτητα από το χρόνο κατά τον οποίο δημιουργήθηκε η προς πληρωμή υποχρέωση. 4. Τα έσοδα των Σχολικών Επιτροπών προέρχονται: α) Από τις επιχορηγήσεις των δήμων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 περιπτ. (α) και (β) του άρθρου 113 του Ν.1892/1990 όπως ισχύει β) Από προσόδους της σχολικής περιουσίας. γ) Από εκποιήσεις περιουσιακών στοιχείων. δ) Από κάθε είδους εισφορές, δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες. ε) Από κάθε άλλη νόμιμη πηγή. 5. α) Για κάθε εισπραττόμενο υπέρ των Σχολικών Επιτροπών έσοδο εκδίδεται τριπλότυπο είσπραξης (στέλεχος, απόκομμα και πρωτότυπο). β) Η είσπραξη ενεργείται από τον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής ή από τον εξουσιοδοτημένο με απόφαση του Δ.Σ. της επιτροπής μέλος της ή άλλο πρόσωπο. γ) Απαγορεύεται κάθε απόξεση, διαγραφή ή προσθήκη στο στέλεχος του τριπλοτύπου. δ) Τριπλότυπο εισπράξεως δεν εκδίδεται για αναλήψεις χρημάτων από τις καταθέσεις των Σχολικών Επιτροπών. ε) Το τριπλότυπο εισπράξεως καταχωρίζεται αμέσως στην αριστερή σελίδα των εσόδων του βιβλίου «ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ». 6. Το τριπλότυπο εισπράξεως περιέχει τα εξής στοιχεία: α) Τη σχολική Επιτροπή υπέρ της οποίας γίνεται η είσπραξη. β) Αύξοντα αριθμό. γ) Τα στοιχεία του καταβάλλοντος (όνομα, τίτλο, διεύθυνση). δ) Το εισπραττόμενο ποσό, αριθμητικώς και ολογράφως. ε) Το λόγο για τον οποίο γίνεται η είσπραξη. στ) Την χρονολογία εκδόσεως. ζ) Την υπογραφή του οργάνου της σχολικής επιτροπής που εισπράττει το ποσό και η) Τη σφραγίδα της Σχολικής Επιτροπής. 7. α) Κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από τη σχολική επιτροπή κατατίθεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την είσπραξή του σε λογαριασμό τραπέζης. Η κατάθεση ενεργείται στο όνομα της Σχολικής Επιτροπής και τηρείται βιβλιάριο καταθέσεων και αναλήψεων. β) Κάθε ανάληψη από τις καταθέσεις της Σχολικής Επιτροπής ενεργείται από τον πρόεδρο αυτών ή άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο 8. α) Με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε διευθυντή σχολείου για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης σχολικής μονάδας. Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής εξουσιοδοτεί το διευθυντή που μπορεί να αναλαμβάνει χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό. β) Για την αντιμετώπιση αμέσων δαπανών επιτρέπεται η διατήρηση από τον διευθυντή σχολείου μετρητών μέχρι 500 ευρώ. Στην περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου επιτρέπεται η διατήρηση ποσού μέχρι 1.000 ευρώ. γ) Κάθε ανάληψη από τις καταθέσεις της Σχολικής Επιτροπής ενεργείται από τον πρόεδρο αυτών ή άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο. 9. α) Για οποιαδήποτε πληρωμή δαπάνης που ενεργείται από τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ή από τον Διευθυντή του σχολείου απαιτείται να υπάρχει αντίστοιχο δικαιολογητικό, όπως τιμολόγια, ή άλλο παραστατικό του ΚΒΣ. β) Τα δικαιολογητικά δαπανών πρέπει να περιέχουν πλήρη στοιχεία προσδιορισμού του εισπράττοντος (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, επάγγελμα), την αιτιολογία πληρωμής, το καταβαλλόμενο ποσό αριθμητικώς και ολογράφως, την χρονολογία της πληρωμής και την υπογραφή του εισπράττοντος. γ) Όταν πρόκειται για δημόσιες αρχές ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. αναγράφεται ο ακριβής τίτλος και η έδρα τους. δ) Σε περίπτωση αδυναμίας εκδόσεως αποδείξεων από τους εισπράττοντες χρήματα, τις σχετικές αποδείξεις δαπανών του άρθρου 15 του ΚΒΣ εκδίδει ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής από μπλόκ τριπλότυπων αποδείξεων δαπάνης, στις οποίες αναγράφονται τα προβλεπόμενα από τον ΚΒΣ στοιχεία. 10. α) Κατά τη διενέργεια των πληρωμών των διαφόρων δαπανών γίνονται οι εκάστοτε νόμιμες κρατήσεις υπέρ τρίτων. β) Η απόδοση κρατήσεων υπέρ τρίτων διενεργείται από τη Σχολική Επιτροπή μέσα στις νόμιμες προθεσμίες με απευθείας καταβολή στα ταμεία υπέρ των οποίων έγιναν οι κρατήσεις. Οι Διευθυντές γνωστοποιούν εγκαίρως στη Σχολική Επιτροπή τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την εμπρόθεσμη απόδοση των κρατήσεων. γ) Τα δικαιολογητικά αποδόσεως των κρατήσεων φυλάσσονται από την Σχολική Επιτροπή στην έδρα της, σε χώρο που έχει ορίσει ο δήμος. Τα εν λόγω δικαιολογητικά περιλαμβάνονται στον ετήσιο απολογισμό ο οποίος υποβάλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. 11. α) Για τον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης των Σχολικών Επιτροπών τηρούνται υποχρεωτικά τα ακόλουθα βιβλία: 1. Βιβλίο «ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ» που τηρείται στη Σχολική Επιτροπή Στην αριστερή σελίδα του βιβλίου αυτού καταχωρίζονται τα έσοδα και στη δεξιά σελίδα συγκεντρωτικά ανά σχολική μονάδα μηνιαίως τα έξοδα. 2. Κατάσταση εισπράξεων - πληρωμών που τηρείται σε κάθε σχολική μονάδα Στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα οι διευθυντές των σχολείων αποστέλλουν στην Σχολική Επιτροπή φωτοτυπία της κατάστασης εισπράξεων και πληρωμών που περιλαμβάνει τις κινήσεις του προηγούμενου μήνα. 3. Βιβλίο (Μπλόκ) τριπλοτύπων Αποδείξεων Εισπράξεως. β) Το Βιβλίο εσόδων - εξόδων και το βιβλίο (Μπλόκ) τριπλοτύπων Αποδείξεων Εισπράξεως αγοράζονται ή εκτυπώνονται με δαπάνες της Σχολικής Επιτροπής και θεωρούνται στην τελευταία σελίδα από τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής. Η κατάσταση εισπράξεων και πληρωμών υπογράφεται από τον διευθυντή του σχολείου 12. α) Οι διευθυντές των σχολείων αποστέλλουν στην Σχολική Επιτροπή εντός του πρώτου 15νθημέρου του Ιανουαρίου του επόμενου έτους τα πρωτότυπα των καταστάσεων εισπράξεων και πληρωμών με τα αντίστοιχα παραστατικά β) Ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής υποβάλλει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κάθε έτους στο διοικητικό συμβούλιο αντίγραφο του βιβλίου «ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ», καθώς και συνοπτικό ετήσιο πίνακα απολογισμού προηγουμένου οικονομικού έτους, μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά. γ) Τα έσοδα κατά κατηγορία προέλευσης, όπως αυτά αναφέρονται στην παρ. 4 της απόφασης αυτής και τα έξοδα, κατά κατηγορίες όπως συντηρήσεις επισκευές, αμοιβές τρίτων, παροχές τρίτων, θέρμανσης, αγορές παγίων και λοιπά γενικά έξοδα. δ) Ο ετήσιος πίνακας απολογισμού πρέπει να είναι ισοσκελισμένος, με αναγραφή του τυχόν ταμειακού υπολοίπου στο μέρος των εξόδων. Ο απολογιστικός πίνακας υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής. 13. Το διοικητικό συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής με βάση το βιβλίο «ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ» και τον απολογιστικό πίνακα προβαίνει στον έλεγχο των στοιχείων της οικονομικής διαχειρίσεως και αποφασίζει για την έγκρισή του με απόφαση, η οποία λαμβάνεται μέχρι το τέλος Μαρτίου. Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Σχολικής Επιτροπής υπόκειται στην έγκριση του οικείου δημοτικού συμβουλίου. 14. Τα χρηματικά υπόλοιπα των συγχωνευόμενων Σχολικών Επιτροπών σύμφωνα με το άρθρο 103 του Ν.3852/10 μεταφέρονται στη Σχολική Επιτροπή που προκύπτει από τη συγχώνευση.
Άρθρο 4 Υποδείγματα βιβλίων και εντύπων Ο τύπος των βιβλίων και των εντύπων καθορίζεται στο παράρτημα της παρούσας, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της. Άρθρο 5Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται ειδικώς στη παρούσα εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του Κ.Δ.Κ. (ν.3463/2006). Άρθρο 6Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Για τον καθορισμό ωρών έναρξης εργασίας του προσωπικού καθαριότητας των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, ειδικότητας καθαριστών/στριών για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ισχύει η Αποφ. ΥΠ.Ε.Π.Θ. 55302/Η/30.04.2008 (ΦΕΚ 932/21.05.2008 τεύχος Β).
Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε την απόφαση :
Αλλαγή καθεστώτος από το σχολικό έτος 2011-20122012-2013 2013 - 2014
Με την παρ 5 του άρθρου 113 του Ν. 1892/90, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.4 του άρθρου 35 του Ν.3577/2007 (ΦΕΚ 130/2007 τεύχος Α΄) και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε εκ νέου με το άρθρο 36 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199/02.10.2008 τεύχος Α') ορίζονται τα εξής:
«α. Ο καθαρισμός των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν οι ανάγκες τους δεν καλύπτονται από το προσωπικό καθαριότητας που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις, μπορεί να ανατίθεται σε καθαριστές – καθαρίστριες ή συνεργεία καθαρισμού με σύμβαση μίσθωσης έργου διάρκειας ενός διδακτικού έτους.
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζεται, εκτός του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, και εποπτευόμενος οργανισμός ή φορέας που θα συνάπτει τις συμβάσεις αυτές με τους αναδόχους.
β. Οι Προϊστάμενοι των αντίστοιχων Γραφείων Εκπαίδευσης και, όπου δεν υπάρχουν Γραφεία Εκπαίδευσης, οι Προϊστάμενοι των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αποστέλλουν τα απαραίτητα σχετικά για τις ανάγκες καθαρισμού των σχολείων τούτων στοιχεία προς το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή τον οργανισμό ή τον φορέα, που θα συνάπτει τις σχετικές συμβάσεις έργου.
Σε περίπτωση που οι ανωτέρω συμβάσεις μίσθωσης έργου συνάπτονται με το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αυτές υπογράφονται από τους Προϊσταμένους των αντίστοιχων Γραφείων Εκπαίδευσης και, όπου δεν υπάρχουν Γραφεία Εκπαίδευσης, από τους Προϊσταμένους των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
γ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται η αμοιβή των αναδόχων των ανωτέρω μισθώσεων, ανά αίθουσα.
δ. Οι αμοιβές των προαναφερομένων καταβάλλονται από τις Σχολικές Επιτροπές, οι οποίες επιχορηγούνται προς τούτο από πιστώσεις του Κρατικού Προϋπολογισμού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος διαχείρισης των χρηματοδοτήσεων του προηγούμενου εδαφίου.»
«γ.i. Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου της παραγράφου 4 του άρθρου 35 του ν.3577/2007 για το διδακτικό έτος 2010-2011 καταρτίζονται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις διατάξεων αυτών.
ii Από την έναρξη του διδακτικού έτους 2011 -2012 και εφόσον οι ανάγκες των δήμων για τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων δεν καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό, είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν με συμβάσεις, που καταρτίζονται από τους οικείους δήμους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
iii. Για το κόστος της απασχόλησης, με συμβάσεις, του προσωπικού της προηγούμενης περίπτωσης, για το διδακτικό έτος 2011-2012 και εφεξής, εγγράφεται ειδική πίστωση στον προύπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η οποία κατανέμεται, με απόφαση του Υπουργού, κατ‘ αναλογία στους οικείους δήμους. Μέχρι το ανωτέρω διδακτικό έτος εξακολουθεί να εφαρμόζεται η παρ. 4 του άρθρου 35 του ν. 3577/2007.»
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του ανωτέρω Νόμου: «Με την παράγραφο 1 η προτεινόµενη ρύθµιση αντιµετωπίζει θέµατα των απασχολούµενων µε τον καθαρισµό των σχολικών µονάδων πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Για το προσωπικό που απασχολείται µε το ίδιο αντικείµενο, δηλαδή µε τον καθαρισµό των σχολικών µονάδων, στο πλαίσιο σχετικών συµβάσεων µίσθωσης έργου, προβλέπεται µεταβατικά και για το διδακτικό έτος 2010-2011, η κατάρτιση των σχετικών συµβάσεων να γίνει από το Υπουργείο Παιδείας, ∆ια Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, ενώ για το εφεξής χρονικό διάστηµα, δηλαδή για τα επόµενα διδακτικά έτη, η εκτίµηση της ανάγκης πρόσληψης προσωπικούµε συµβάσεις ανήκει αποκλειστικά στους δήµους. Έχει ληφθεί µέριµνα και για τους οικονοµικούς πόρους που θα καλύψουν την αµοιβή των συµβασιούχων που τυχόν θα παραστεί ανάγκη να προσληφθούν από τους δήµους.» Με το άρθρο 69 του ν. 4002/2011η ανωτέρω περίπτωση γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του νόμου 3870/2010 (Α' 138), αντικαθίσταται ως εξής:
«γ.ί. Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου της παραγράφου 5 του άρθρου 113 του ν. 1892/1990 (Α' 101), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καταρτίζονται για τα διδακτικά έτη 2010-2011 και 2011-2012 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των διατάξεων αυτών.
ii. Από την έναρξη του διδακτικού έτους 2012 -2013 και εφόσον οι ανάγκες των δήμων για τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων δεν καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό, μπορεί να καλυφθούν με συμβάσεις, που καταρτίζονται από τους οικείους δήμους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
iii. Για το κόστος της απασχόλησης, με συμβάσεις, του προσωπικού του προηγούμενου εδαφίου, για το διδακτικό έτος 2012-2013 και εφεξής, εγγράφεται ειδική πίστωση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία κατανέμεται, με απόφαση του Υπουργού, κατ' αναλογία στους οικείους δήμους. Μέχρι το ανωτέρω διδακτικό έτος εξακολουθεί να εφαρμόζεται η παράγραφος 5 του άρθρου 113 του ν. 1892/1990, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.»
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση της προπαρατιθέμενης διάταξης:
«Με την παρούσα τροπολογία ρυθμίζεται το ζήτημα της σύναψηςσυμβάσεων μίσθωσης έργουγια τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων για το διδακτικό έτος 2011 – 2012, αν το υπηρετούν στους δήμους προσωπικό δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών καθαρισμού. Ειδικότερα, στην περίπτωση γ της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.3870/2010 (Α 138) ορίζεται ότι από το διδακτικό έτος 2011 – 2012οι εν λόγω συμβάσεις θα καταρτίζονται από τους οικείους δήμους, με ταυτόχρονη εγγραφή ειδικής πίστωσης στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών.
Λόγω της μη εγγραφής έως σήμερα της ανωτέρω ειδικής πίστωσης για την κάλυψη της προκαλούμενης δαπάνης από τη σύναψη των συμβάσεων καθίσταται αναγκαία η παράταση της δυνατότητας σύναψης των εν λόγω συμβάσεων από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή από εποπτευόμενο από το Υπουργείο αυτό οργανισμό ή φορέα, σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, για ένα ακόμη διδακτικό έτος (2011 – 2012), με ταυτόχρονη μετάθεση της έναρξης άσκησης της σχετικής αρμοδιότητας από τους δήμους από το διδακτικό έτος 2012 – 2013 και εφεξής.»
Προσθήκη 16/08/2012 Με το άρθρο 6 του Ν.4076/2012 (ΦΕΚ τ.Α 159/2012): Η περίπτωση γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138), όπως είχε αντικατασταθεί, αντικαθίσταται ως εξής: «γ. i) Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου της παραγράφου 5 του άρθρου 113 του ν. 1892/1990 (Α΄ 1001), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καταρτίζονται για τα διδακτικά έτη 2010&2011, 2011&2012 και 2012&2013 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των διατάξεων αυτών. ii) Από την έναρξη του διδακτικού έτους 2013&2014 και εφόσον οι ανάγκες των δήμων για τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων δεν καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό, μπορεί να καλυφθούν με συμβάσεις, που καταρτίζονται από τους οικείους δήμους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. iii) Για το κόστος της απασχόλησης, με συμβάσεις, του προσωπικού του προηγούμενου εδαφίου, για το διδακτικό έτος 2013&2014 και εφεξής εγγράφεται ειδική πίστωση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία κατανέμεται, με απόφαση Υπουργού, κατ’ αναλογία στους οικείους δήμους. Μέχρι το ανωτέρω διδακτικό έτος εξακολουθεί να εφαρμόζεται ηπαράγραφος 5 του άρθρου 113 του ν. 1892/1990, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.».
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση της προπαρατιθέμενης διάταξης:
«Με το παρόν άρθρο ρυθµίζεται το ζήτηµα της σύναψης συµβάσεων µίσθωσης έργου του προσωπικού που απασχολείται για τον καθαρισµό σχολικών µονάδων για το διδακτικό έτος 2012-2013, που δεν καλύπτονται από το προσωπικό καθαριότητας, που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις. Με την εν λόγω ρύθµιση παρατείνεται για ένα έτος η αρµοδιότητα των οργάνων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευµάτων, Πολιτισµού και Αθλητισµού για την αντιµετώπιση των αναγκών καθαριότητας των σχολικών µονάδων και επιπροσθέτως παρέχεται η δυνατότητα στο Υπουργείο Εσωτερικών να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες κατά τρόπο ώστε οι οικείο Δήµοι να είναι σε θέση από το διδακτικό έτος 2013-2014 και εφεξής να αναλάβουν την αρµοδιότητα σύναψης των εν λόγω συµβάσεων."
Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 37 του ν. 2072/1992ορίζονται τα εξής: «οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου (Ν.Π.Δ.δ.) και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης (ο.τ.α.) επιτρέπεται να αναθέτουν με σύμβαση έργου, κατά τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα, την εκτέλεση του έργου της καθαριότητας κτιριακών εγκαταστάσεων και των παραρτημάτων τους σε ειδικά συνεργεία καθαρισμού, εφόσον η αμοιβή του αναδόχου δεν υπερβαίνει την απαιτούμενη δαπάνη για την πλήρωση των κενών οργανικών Θέσεων του οικείου κλάδου ή ειδικότητας. Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέροναπό εταιρείες ή επιχειρήσεις, επιτρέπεται η ανάθεση με σύμβαση έργου σε ιδιώτες επαγγελματίες».
Από τα ανωτέρω προκύπτουν τα εξής:
- Το σχολικό έτος 2012 – 20132013 - 2014 η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου για τον καθαρισμό των σχολικών κτιρίων, γίνεται από τους Δήμους, όπως ρητά αναφέρει η διάταξη του Νόμου και όχι από τις Σχολικές Επιτροπές.
- Κατά την άποψή μας, η προεκτεθείσα διάταξη του πρώτου εδαφίου της περιπτ. α τηςπαρ 5 του άρθρου 113 του Ν. 1892/90, παραμένει σε ισχύ και, συνεπώς, οι Δήμοι συνάπτουν τις συμβάσεις μίσθωσης έργου για τον καθαρισμό των σχολικών κτιρίων σύμφωνα με αυτήν. Ειδικότερα, από τις ανωτέρω διατάξεις, αλλά και από τις Αιτιολογικές Εκθέσεις τους θεωρούμε ότι προκύπτει η βούληση του Νομοθέτη να μεταβιβασθεί απλώς η αρμοδιότητα σύναψης των συμβάσεων μίσθωσης έργου στους Δήμους και όχι να καταργηθεί το πρώτο εδάφιο της περιπτ. α τηςπαρ 5 του άρθρου 113 του Ν. 1892/90, σύμφωνα με το οποίο: «α. Ο καθαρισμός των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν οι ανάγκες τους δεν καλύπτονται από το προσωπικό καθαριότητας που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις, μπορεί να ανατίθεται σε καθαριστές – καθαρίστριες ή συνεργεία καθαρισμού με σύμβαση μίσθωσης έργου διάρκειας ενός διδακτικού έτους.»
Συνεπώς, η εν λόγω διάταξη, ως ειδικότερη της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 2072/1992, υπερισχύει και επομένως για τον καθαρισμό των σχολικών κτιρίων δεν χρειάζεται να τηρηθεί η προτεραιότητα που θέτει το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 37 («Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέροναπό εταιρείες ή επιχειρήσεις, επιτρέπεται η ανάθεση με σύμβαση έργου σε ιδιώτες επαγγελματίες»).
Επειδή δεν έχει εκδοθεί ακόμα σχετική εγκύκλιος για το θέμα, η άποψή μας είναι να συμπεριληφθούν οι καθαρίστριες των σχολικών μονάδων που θα απασχοληθούν με σύμβαση μίσθωσης έργου στον προγραμματισμό των προσλήψεων στα πλαίσια του εγγ. ΥΠ.ΕΣ. οικ. 28115/12.07.2012( βλ παραπάνω θέμα)
Στην υπ' αριθ. 606/148/12934/02.09.2011 εγκύκλιο του Εθνικού Ιδρύματος Νεότηταςαναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: "Το Ε.Ι.Ν. ...... θα χρηματοδοτήσει τις Σχολικές Επιτροπές, λαμβάνοντας υπόψη:·το εγκεκριμένο ποσό χρηματοδότησης της σχολικής χρονιάς 2010-2011, ·την υφιστάμενη κατάσταση των σχολείων, όπως διαμορφώθηκε μετά την συνένωση, συγχώνευση, κατάργηση, ίδρυση Σχολικών Μονάδων της Α/βάθμιας ή Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, ·τους υπηρετούντες καθαριστές-στριες με σύμβαση Ι.Δ.Α.Χ Σε ότι αφορά στον καθαρισμό των Σχολικών Μονάδων της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, που δεν καλύπτονται από προσωπικό καθαριότητας που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις, οι Σχολικές Επιτροπές θα πρέπει να προβούν στην σύναψη συμβάσεων έργου. Το σύνολο των συμβάσεων θα πρέπει να κυμανθεί στο ύψος του εγκεκριμένου ποσού χρηματοδότησης 2010-2011, λαμβάνοντας υπόψη τα κενά που δημιουργήθηκαν από τις διαφοροποιήσεις (συνταξιοδότηση προσωπικού Ι.Δ.Α.Χ., ίδρυση, συνένωση, συγχώνευση, κατάργηση Σχολικών Μονάδων). Δέον όπως, στην ανωτέρω διαδικασία, να μην θεωρηθούν κενά τα μέχρι τώρα καλυπτόμενα από αναδόχους καθαριστές / καθαρίστριες, που απασχολήθηκαν κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά και για τους οποίους δεν υπήρξαν αιτιολογημένα προβλήματα στην εργασιακή τους επάρκεια."
Ήταν πρωί, περίπου 8:30, όταν ένας ηλικιωμένος περίπου 80 χρονών, με ράμματα στον αντίχειρά του, έφτασε στο νοσοκομείο. Είπε ότι ήταν βιαστικός, και ότι είχε ένα άλλο ραντεβού στις 9:00.
Η νοσοκόμα που τον ανέλαβε τον έβαλε να καθίσει κάπου, γνωρίζοντας ότι θα έπαιρνε πάνω από μια ώρα για να τον δει κάποιος γιατρός. Τον είδε να κοιτάει επίμονα το ρολόι του και επειδή δεν ήταν και πολύ απασχολημένη αποφάσισε να δει τη πληγή του. Αφού το εξέτασε προσεκτικά, είδε ότι η πληγή στον αντίχειρα είχε επουλωθεί και έτσι μίλησε με τους γιατρούς για να αφαιρέσουν τα ράμματα.
Ενώ του φρόντιζε τα ράμματα, τον ρώτησε αν είχε άλλο ραντεβού με γιατρό σήμερα. Ο ηλικιωμένος είπε πως δεν είχε ραντεβού με γιατρό αλλά έπρεπε να πάει στο γηροκομείο για να φάει πρωινό με τη σύζυγό του. Η νοσοκόμα τον ρώτησε πως πήγαινε από θέμα υγείας η σύζυγός του.
Ο ηλικιωμένος απάντησε ότι η γυναίκα του ήταν θύμα της νόσου Alzheimer. Της είπε ακόμα ότι η γυναίκα του δεν ήξερε ποιος ήταν και ότι δεν μπορούσε να τον αναγνωρίσει τα τελευταία 5 χρόνια.
Η νοσοκόμα έμεινε έκπληκτη, και τον ρώτησε,
«Και γιατί συνεχίζεις και πας κάθε πρωί, αφού δεν ξέρει ποιος είσαι;»
Ο ηλικιωμένος χαμογέλασε, χάιδεψε το χέρι της νοσοκόμας και είπε:
«Δεν με γνωρίζει, αλλά εγώ εξακολουθώ να ξέρω ποια είναι….»