Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 29-5-2013
Αριθμ. Δ.Τ.: 051
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ – αλλά ΟΧΙ
ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ – για την Κατάταξη των Εκπαιδευτικών
Την Παρασκευή 24 Μαΐου 2013 συζητήθηκε στην
Βουλή η με αρ. 1.451/21-5-2012 επίκαιρη
ερώτηση του επίτιμου Προέδρου της Βουλής, Βουλευτή Β’ Αθήνας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Απόστολου Κακλαμάνη προς τον Υπουργό Παιδείας, για την «…κατάργηση διατάξεων του Ν.1566/85 που
αφορούν την εύρυθμη λειτουργία της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης…»[1].
Ο κ. Κακλαμάνης
ρώτησε τον Υπουργό «…αν προτίθεται να σεβαστεί τις ρυθμίσεις του Ν.
1566/85, για την υπηρεσιακή κατάσταση των 14.000 τεχνολόγων εκπαιδευτικών των
κλάδων … ή θ’ αποδεχθεί προκατασκευασμένες γνωμοδοτήσεις σφαγιασμού των
νομοθετημένων δικαιωμάτων τους…» και εν προκειμένω, αν θα αποδεχθεί τη γνωμοδότηση 54/2013 του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με την οποία οι
εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων (ΠΕ16,
ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ20 και ΤΕ01) θα υποβιβασθούν περαιτέρω
οικονομικά και βαθμολογικά.
Για το θέμα αυτό, η
Ομοσπονδία μας είχε από καιρό ανταλλάξει αλληλογραφία με το Υπουργείο
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με σκοπό να οργανώσει
την άμυνα των εκπαιδευτικών απέναντι στην απαράδεκτη αυτή γνωμοδότηση (βλ.
σχετικά την με αρ. 203/7-5-2013 επιστολή μας και την με αρ. πρωτ.
ΔΙΔΑΔ/Φ.31.32/ 1650/13023/14-5-2013 απάντηση του Υπουργείου, με την οποία μας
διαβίβασε όλα τα συνοδευτικά έγγραφα που αναφέρονται στην επίμαχη γνωμοδότηση
του Ν.Σ.Κ.).
Στη συνέχεια, μετά
τη νομική στοιχειοθέτηση του θέματος, εκδώσαμε το με αρ. 050/22-05-2013 Δελτίο
Τύπου με θέμα «Βόμβα στα θεμέλια της
Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης»[2],
το οποίο αποστείλαμε σε όλους τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, στα
Μ.Μ.Ε. και στους συναδέλφους.
Εκτός από την
Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Κακλαμάνη, έχουν πλέον κατατεθεί στη Βουλή σωρεία
ερωτήσεων Βουλευτών, από τις οποίες ενδεικτικά αναφέρουμε όσες με οποιονδήποτε
τρόπο μας κοινοποιήθηκαν:
1. Η με αρ. 10.949/23-5-2013 ερώτηση Βουλευτών της Ν.Δ. με θέμα: «Αλλαγή βαθμολογικής - μισθολογικής κατάταξης εκπαιδευτικών»
(Μ. Παπαδόπουλος, Γ. Βλάχος, Μ. Βαρβιτσιώτης, Ε. Αυγενάκης, Ε. Κωνσταντινίδης)[3].
2. Η με αρ. 10.962/23-5-2013 ερώτηση Βουλευτών του Κ.Κ.Ε. με θέμα: «Μισθολόγιο εκπαιδευτικών που ανήκουν στις
ειδικότητες ΠΕ16, ΠΕ17, ΠΕ18 και ΠΕ20 και ΤΕ01» (Ι. Γκιώκας, Ε.
Γερασιμίδου, Χ. Κατσώτης)[4].
3. Η με αρ. 10.974/24-5-2013 ερώτηση Βουλευτού των ΑΝ.ΕΛ. με θέμα: «Βόμβα
στα θεμέλια της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Μ.
Κόλλια-Τσαρουχά)[5].
Με ικανοποίηση
ακούσαμε τον Υφυπουργό Παιδείας, κ.
Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, να τοποθετείται στο θέμα, δεσμευόμενος επίσημα εκ μέρους της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου
Παιδείας από το βήμα της
Βουλής στις 24-5-2013, ότι ΔΕΝ θα κάνει αποδεκτή την ως άνω
γνωμοδότηση. Συγκεκριμένα,
ανέφερε ότι:
«…το Υπουργείο Παιδείας δεν πρόκειται να
συναινέσει σε καμία περίπτωση στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών πολλών ταχυτήτων
εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας και αυτό να το θεωρήσετε όχι απλώς ως
δέσμευση, αλλά ως πεποίθηση... Η θέση του
Υπουργείου Παιδείας είναι ότι ο Ν. 4024
και οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αφορούν σε
τυπικά προσόντα εκπαιδευτικών τα οποία ρυθμίζονται με ειδικότερες διατάξεις...
Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι κατέχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού και
κατάταξης των εκπαιδευτικών, τα οποία προβλέπονται στις διατάξεις 12, 13, 14 …
του Ν. 1566/1985 για την πλήρωση των θέσεων της κατηγορίας στην οποία
υπηρετούν… Τρίτον, θεωρώ ότι προδήλως το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν έλαβε
υπ’ όψιν του ότι τα τυπικά προσόντα κατάταξης των εκπαιδευτικών σε μείζονες
κατηγορίες, ανά επίπεδο μόρφωσης, διαφοροποιούνται, όπως προανέφερα, με βάση το
Ν. 1566 και μόνο…» (βλ. τα Πρακτικά της
Βουλής, ΙΕ΄Περίοδος, Σύνοδος Α΄, Συνεδρίαση ΡΠΔ’, Παρ. 24-5-2013)[6].
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που προκαλείται
και δημιουργείται θέμα με την κατάταξη των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων
στο ενιαίο βαθμολόγιο – μισθολόγιο. Το Νοέμβριο του 2011, με την εφαρμογή του
νόμου 4024/2011, είχε τεθεί και πάλι το ερώτημα, οπότε το Υπουργείο Παιδείας
είχε τοποθετηθεί υπέρ του κλάδου των εκπαιδευτικών με το με αρ.
πρωτ. 134780/∆2/30-11-2011 έγγραφο της Διεύθυνσης
Προσωπικού της Γενικής Δ/νσης Διοίκησης (Α. Πασχαλίδης, δ/ντής)[7].
Για να μη βρεθούμε λοιπόν και πάλι στο
μέλλον στην ίδια θέση, να υπερασπιζόμαστε δηλαδή τα αυτονόητα δικαιώματα των
εκπαιδευτικών,
θεωρούμε επιβεβλημένο
να
υπάρξει ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ από το Υπουργείο Παιδείας, με κατάθεση τροπολογίας, με την οποία να ρυθμίζονται
οριστικά και αμετάκλητα όλα τα παραπάνω θέματα
κατάταξης, με βάση το ειδικό «προσοντολόγιο» των εκπαιδευτικών του Ν.1566/1985, λαμβάνοντας υπόψη (για
την διασφάλιση της
ισονομίας) και τα τυχόν επιπλέον έτη σπουδών του
βασικού τους πτυχίου (παρ.2,
αρ.14, Ν.1566/1985).
Από
το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ.
Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
πληροφορίες:
Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284