Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Η ΟΛΤΕΕ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 18-12-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 111
κε Υπουργέ, έχετε επίδοση… (και δικάσιμο στο Σ.τ.Ε.) !
Εκατόν εβδομήντα δύο (172) γονείς και κηδεμόνες μαθητών της Τ.Ε.Ε. (ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.), μαζί με την Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., προσφύγμαμε κατά του Υπουργού Παιδείας για τη βάναυση καταπάτηση του Νόμου και των συνταγματικά κατοχυρωμένων θεμελιωδών δικαιωμάτων μας από τη μη λειτουργία της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Σ. και των Τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. (βλ. Δ.Τ. 090/18-10-2013 με θέμα «ΕΓΚΛΗΜΑ και ΤΙΜΩΡΙΑ…»
Το πλήρες δικόγραφο της Αίτησης Ακύρωσης, εδώ:
Μετά από περέλευση 2 μηνών, η πρόεδρος του αρμόδιου Τμήματος του Σ.τ.Ε. όρισε Εισηγητή και στις 12 Δεκεμβρίου ο δικαστικός επιμελητής του πληρεξούσιου δικηγόρου μας, καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κ. Γιώργου Κατρούγκαλου, επέδωσε στον Υπουργό τις δύο Αιτήσεις, Ακύρωσης και Αναστολής (βλ. επιδόσεις):
Δικάσιμος για την Αίτηση Ακύρωσης ορίστηκε για τις 30 Ιανουαρίου 2014. Μόλις επιστραφεί η επίδοση του δικόγραφου στο Σ.τ.Ε., θα βγεί Προσωρινή Διαταγή και θα οριστεί δικάσιμος για την Αίτηση Αναστολής.
Θα σταθεί η Δικαιοσύνη αντάξια της αποστολής της και στο ύψος των περιστάσεων;
Περιμένουμε…
Κοντός ψαλμός, Αλληλούϊα !!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

ΒΙΝΤΕΟ-Ο βραβευμένος εκπαιδευτικός που τέθηκε σε διαθεσιμότητα "στον ενικό"

Avatonpress: Αρχαιρεσίες για τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. και για αντ...

Avatonpress: Αρχαιρεσίες για τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. και για αντ...: Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 1 6 -12-2013   Αριθμ. Δ.Τ. : 10 9 Αρχαιρεσίες για τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. και για αντιπροσώ...

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 17-12-2013 Αριθμ. Δ.Τ.: 110



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 17-12-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 110
ΛΥΚΟΙ, διάσπαση και …δημοκρατικές διαδικασίες
Σαν παραμύθι…
Η πείνα θέριζε τα στομάχια μιας αγέλης δώδεκα Λύκων. Η Αγέλη συνήλθε σε Συμβούλιο. Μαλώματα, τσακωμοί, δαγκωματιές… Η μια φατρία ενάντια στην άλλη. Στο τέλος, οι δέκα μεγάλοι Λύκοι, αν και φανατικά αντίπαλοι μεταξύ τους, αποφάσισαν με δημοκρατικές διαδικασίες, να φάνε τα δυό μικρά λυκάκια, το μέλλον της Αγέλης.
Μέλλον «ξαναφτιάχνουμε», σκέφτηκαν, αρκεί να επιζήσουμε στο δύσκολο παρόν
Όταν άκουσαν τα δυο λυκάκια την Απόφαση του Συμβουλίου, αποφάσισαν να φτιάξουν δική τους Αγέλη για να γλυτώσουν. Δεν είχαν σκοπό να κάτσουν να φαγωθούν από μια δράκα γέρικα χούφταλα ! Θα έδιναν μόνα τους τη μάχη της επιβίωσης στο δάσος… Αν ήταν γραφτό τους να πεθάνουν, θα το έκαναν μαχόμενοι ! Δε θα γινόταν με τη θέλησή τους κρέας στα δόντια «πατέρων» και «αδελφών» !
ΔΙΑΣΠΑΣΗ – ΔΙΑΣΠΑΣΗ ! Ούρλιαξαν με μια φωνή οι δέκα γέροι Λύκοι. Δεν έχετε δικαίωμα να φτιάξετε ΔΙΚΗ σας Αγέλη.
Μα, είναι Νόμος του Θεού, νόμος του Δάσους, αντέτειναν τα δυο μικρά λυκάκια.
Εμείς Θεό δεν έχουμε κι ο μόνος Νόμος που εφαρμόζουμε είναι ο νόμος της Αγέλης, έκραξαν οι γερόλυκοι. Είναι δικαίωμά σας να υπερασπιστείτε το εαυτό σας ΜΕΣΑ στην Αγέλη κι ΟΧΙ να κάνετε δική σας !! Ψηφίστε αν θέλετε να μη σας φάμε. Δικαίωμά σας! Έχετε όμως μόνο δύο ψήφους και η μειοψηφία πρέπει να υποτάσσεται στην πλειοψηφία ! Αυτό ορίζουν τα Δημοκρατικά Ιδεώδη με τα οποία λειτουργούμε ! Και το να σας φάμε είναι απόφαση επάλληλων Συμβουλίων…
Την ίδια ώρα, επιστημονικές μελέτες έδειχναν ότι η οικολογική ισορροπία στο Δάσος είχε διαταραχθεί ανεπανόρθωτα. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από άλλα δάση, ο πληθυσμός των λύκων ήταν πολύ μεγάλος για το μέγεθος αυτού του δάσους. Έπρεπε λοιπόν να ληφθούν δραστικές αποφάσεις.
Η Τρόικα διαχείρισης του Δάσους, αποφάσισε πως ο αριθμός των Λύκων έπρεπε να μειωθεί από δώδεκα σε δέκα και το ανακοίνωσε στο Συμβούλιο.
Ο Κυνηγός, στον οποίο ανέθεσαν να εκτελέσει την απόφαση, σκέφτηκε πως αν επιτεθεί στους δέκα Λύκους θα είχε κακά ξεμπερδέματα. Έτσι, αφού τους έκλεισε το μάτι, όρμησε στα δυο μικρά λυκάκια, που έτσι κι αλλιώς τα είχε για φάγωμα η Αγέλη. Εξάλλου, τα λυκάκια έτρωγαν πάντοτε τα αποφάγια από το κυνήγι. Αν τα σκότωνε, όλα αυτά τα αποφάγια θα τα καταβρόχθιζαν τα τσακάλια, που τα είχε υπό την προστασία του!
Τέλειος συνδυασμός !!

ΦΟΝΙΑ ! ΑΛΗΤΗ, ΦΑΣΙΣΤΑ ! Ούρλιαξαν οι Λύκοι. ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ από τα λυκάκια. Ανήκουν στην Αγέλη μας, άθλιε ΔΟΛΟΦΟΝΕ !
ΟΛΑ ΤΑ ΛΥΚΑΚΙΑ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΓΕΛΗ ! ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ !!
Κι ύστερα, γυρνώντας με ύφος αυστηρό και διδακτικό προς τα μικρά: Είδατε τι παθαίνετε εκτός Αγέλης ; Βλέπετε που οδηγεί η διάσπαση ; ΜΟΝΟ ΕΝΩΜΕΝΟΙ, ΜΕΣΑ στην ΑΓΕΛΗ είστε ασφαλείς ! Γυρίστε λοιπόν πίσω γρήγορα, ώστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, να ΣΑΣ φάμε …Δημοκρατικά και με αποφάσεις Συνεδρίων !
Γιατί, όπως και να το κάνουμε,
ΑΛΛΟ είναι να σε σκοτώνει ο Φασίστας,
και ΑΛΛΟ να σε τρώει το Συμβούλιο,
με Δημοκρατικές και Συλλογικές διαδικασίες,
στις οποίες μάλιστα συμμετέχεις με την ψήφο σου !

Και αφού οι Αποφάσεις των Συνεδρίων έχουν ΗΔΗ ληφθεί και ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ,
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΓΝΩΡΙΖΕΣ
ΠΡΙΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ
στην ΑΓΕΛΗ !!

(πάσα ομοιότης με πρόσωπα και πράγματα είναι εντελώς συμπτωματική)
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

Μάνος Ματσαγγάνης


Η επόμενη μέρα για τη ΔΗΜΑΡ Μάνος Ματσαγγάνης, Protagon 16/12/2013

Με το τέλος του 2ου συνεδρίου της ΔΗΜΑΡ ολοκληρώνεται η μετάλλαξη του κόμματος αυτού από πάλαι ποτέ ελπίδα του τόπου σε ένα από τα πιο αρτηριοσκληρωτικά πολιτικά σχήματα της πρόσφατης ιστορίας του. Πώς θα επηρεάσει αυτό τις πολιτικές εξελίξεις, και ειδικά στον χώρο της κεντροαριστεράς;
Κατ’ αρχήν, μια απαραίτητη διευκρίνιση: Παρότι οργανωτικά παραμένω ακόμη μέλος της ΔΗΜΑΡ, συναισθηματικά έχω αποχωρήσει προ πολλού. Όχι επειδή κάποια στιγμή βρέθηκα στη μειοψηφία – αυτό όντως συνέβη, αλλά κάτι τέτοια ποτέ δεν με ενόχλησαν. Άλλος ήταν ο κύριος λόγος: ότι το κόμμα αυτό έπαψε να συζητά, να σκέφτεται συλλογικά, ακόμη και να διαφωνεί, όπως είναι φυσικό να διαφωνούν άνθρωποι που πονούν μια κοινή υπόθεση.
Πράγματι, οι πιο σημαντικές αποφάσεις στη σύντομη ιστορία της ΔΗΜΑΡ ξεπήδησαν έτοιμες από το κεφάλι του προέδρου της, χωρίς την παραμικρή συζήτηση στα αρμόδια (υποτίθεται) όργανα. Η επιμονή σε μια soft αντιμνημονιακή τοποθέτηση. Η μη συμμετοχή στην κυβέρνηση Παπαδήμου. Η εκλογική συνεργασία με όσους από τους πρώην εθνολαϊκιστές (ενίοτε αυριανιστές) δεν χώρεσαν στον ΣΥΡΙΖΑ. Η συμμετοχή στην κυβέρνηση Σαμαρά. Η φαεινή ιδέα του συστήματος 4-2-1, δηλαδή της απλής αναλογικής στους κομματικούς διορισμούς σε κρατικές θέσεις. Οι «κόκκινες γραμμές» για το επίδομα γάμου. Οι πλάγιες εξυπηρετήσεις στους δικαστές και τους δικηγόρους. Η αποχώρηση από την κυβέρνηση Σαμαρά. Η απόρριψη της πρωτοβουλίας των 58. Η «αριστερή στροφή». Όλα αυτά με πρωτοβουλία μιας στενής ομάδας, που επιζητούσε εκ των υστέρων την έγκριση των κομματικών οργάνων – και την έπαιρνε! Όπως στις χειρότερες παραδόσεις των κομμουνιστικών κομμάτων ή του ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου.
Στο πανεπιστήμιο (όπου εργάζομαι), δυο-τρία ηγετικά στελέχη της ΔΗΜΑΡ κατάφεραν μέσα σε λίγα χρόνια να σπαταλήσουν το τεράστιο πολιτικό κεφάλαιο που είχε συσσωρευτεί την αμέσως προηγούμενη περίοδο. Όταν χιλιάδες πανεπιστημιακοί επέλεξαν να ασχοληθούν για πρώτη φορά ή μετά από πολύ καιρό με τα κοινά για να ανατρέψουν μια ακροαριστερή συνδικαλιστική ηγεσία που φλέρταρε ανοιχτά με τη βία και την ανομία, εκλέγοντας μια μετριοπαθή προοδευτική και μεταρρυθμιστική πλειοψηφία. Ε λοιπόν, σήμερα η κατάσταση είναι αγνώριστη: οι συνδικαλιστές της ΔΗΜΑΡ ανέτρεψαν την κεντροαριστερή ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ (ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών) στην οποία συμμετείχαν, δεν ενδιαφέρονται πια για τη μεταρρύθμιση των πανεπιστημίων, και γενικώς κανείς δεν γνωρίζει ποιον και τι ακριβώς εκπροσωπούν. Μεγάλο επίτευγμα, και όχι εύκολο: χρειάστηκε πρώτα να διαλυθεί η πολυπληθέστερη και δυναμικότερη οργάνωση της ΔΗΜΑΡ, ο τομέας παιδείας. Τα πιο ζωντανά μέλη της οργάνωσης, με την πιο πρωτότυπη σκέψη, έχουν πλέον αποχωρήσει ή περιθωριοποιηθεί. Αλλά η ηγεσία είναι πολύ ευχαριστημένη που έχει αποκαταστήσει την τάξη.
Επαναλαμβάνω, το να ανήκεις σε ένα κόμμα που απορρίπτει τη μια ή την άλλη πρότασή σου πάει κι έρχεται. Το να ανήκεις σε ένα κόμμα που δεν σε ακούει καν, δεν λαμβάνει καν υπόψη τη γνώμη σου, δεν έχει κανένα νόημα – εκτός και αν προσβλέπεις σε αδιευκρίνιστα οφέλη, συνήθως όχι ιδιαίτερα ανιδιοτελή. Κάτι τέτοια απομάκρυναν τους εκατοντάδες ανθρώπους «των γραμμάτων και τεχνών» που είχαν υπογράψει το καλοκαίρι του 2010 τη διακήρυξη που χαιρέτιζε με ελπίδα την ίδρυση της Δημοκρατικής Αριστεράς. Η παρακμιακή ατμόσφαιρα του 2ου συνεδρίου δικαίωσε την επιλογή τους να απομακρυνθούν.
Και τώρα τι; Η ηγεσία της ΔΗΜΑΡ αποφάσισε να γυρίσει την πλάτη της στην πρωτοβουλία των 58. Ο υπολογισμός είναι ότι τώρα η πρωτοβουλία αυτή ή θα ξεφουσκώσει ή θα βρεθεί υποτελής σε έναν χώρο που κυριαρχείται από το ΠΑΣΟΚ και τον αγώνα του για επιβίωση.
Πρόκειται για υπολογισμό μυωπικό. Αυτό που θα παιχτεί στην επόμενη φάση δεν είναι η επιβίωση της μιας ή της άλλης κομματικής ηγεσίας: αυτό αφορά ελάχιστους εκτός από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Το διακύβευμα της επόμενης φάσης είναι η ανασυγκρότηση του χώρου μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ σε μια μεγάλη προοδευτική παράταξη που εκτείνεται από το φιλελεύθερο κέντρο έως τη δημοκρατική αριστερά. Μια παράταξη που απορρίπτει τόσο την παλινόρθωση του παλαιοκομματισμού όσο και το μισαλλόδοξο εθνολαϊκισμό. Και που θέλει να εργαστεί για την αποκατάσταση της νομιμότητας παντού, για την ανανέωση των θεσμών, για μια δυναμική οικονομία σε μια κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης. Τίποτε λιγότερο από αυτό.
Δεν ξέρω αν η προσπάθεια των 58 για την ανασυγκρότηση της κεντροαριστεράς θα πετύχει. Ξέρω όμως πώς αποκλείεται να πετύχει: με τη μέθοδο των συνεννοήσεων με τις κομματικές ηγεσίες πίσω από κλειστές πόρτες. Σέβεται τα σημερινά κόμματα, αλλά πηγαίνει πέρα από αυτά. Για αυτό απευθύνεται σε όλους τους πολίτες που δηλώνουν «κεντροαριστεροί», είτε ανήκουν στα σημερινά κόμματα είτε (όπως είναι συνηθέστερο) όχι. Στους πολίτες αυτούς – όχι στα κομματικά επιτελεία – θα πρέπει να δοθεί ο πρώτος λόγος για όλες τις κρίσιμες αποφάσεις: επιλογή συμβόλων και ονόματος, επεξεργασία του προγράμματος, επιλογή υποψηφίων στις ευρωπαϊκές και αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου. Με προκριματικές εκλογές και εσωτερικά δημοψηφίσματα, όπου δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλοι όσοι θέλουν να συμβάλλουν στην ανασυγκρότηση του χώρου.
Σε αυτή την προσπάθεια οι πόρτες είναι ανοιχτές σε όλους. Οπωσδήποτε στα εκατοντάδες μέλη της ΔΗΜΑΡ που αγωνίστηκαν να πείσουν την ηγεσία να αγκαλιάσει την πρωτοβουλία – και απέτυχαν. Αλλά ασφαλώς και στα υπόλοιπα μέλη, σε όσους δεν έχουν πειστεί ακόμη.
Στα 3+ χρόνια που βρέθηκα στο κόμμα αυτό γνώρισα περισσότερους επαγγελματίες της πολιτικής και αδίστακτους «τεχνικούς της εξουσίας» από όσους περίμενα. Αλλά γνώρισα επίσης χιλιάδες καθαρούς ανθρώπους που ενθουσιάζονται, παθιάζονται, απογοητεύονται, ηττώνται, και είναι έτοιμοι να αρχίσουν πάλι από την αρχή. Αυτοί οι άνθρωποι, δημοκράτες και αριστεροί, προοδευτικοί στις ιδέες και φιλελεύθεροι στη συμπεριφορά, είναι πολύτιμη πρώτη ύλη της αυριανής Ελλάδας. Με αυτούς τους ανθρώπους δεν πρέπει να χαθούμε.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ



ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 
Α΄ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΜΕΡΟΣ Ι
Σχετικά με το Προεδρικό Διάταγμα για την «Αξιολόγηση»
Ø ΟΧΙ  στην  ελεγχόμενη – μονόπλευρη  και  χειραγωγημένη  αξιολόγηση
Ø ΝΑΙ  στην  ποιοτική – πολύπλευρη  και  αντικειμενική  αξιολόγηση
Συνάδελφοι
Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε το Προεδρικό Διάταγμα (Π. Δ.) του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την αξιολόγηση (ΦΕΚ 240 Α/5-11-2013). Πάνω σ’ αυτό έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

1.  Ελάχιστες διαφοροποιήσεις και τυπικού χαρακτήρα έχει από την πρόταση που παρουσιάστηκε πριν από 9 μήνες περίπου.
2.  Πρόκειται για μονόπλευρη «αξιολόγηση» των εκπ/κών (εκπ/κή, διοικητική). Πουθενά δεν τίθεται θέμα για αξιολόγηση στο πρόγραμμα σπουδών, σε δομές, βιβλία κ.α
3.  Η διαδικασία της «αξιολόγησης» είναι μονοπρόσωπη (κάθε αξιολογούμενος αξιολογείται μόνο από ένα άτομο) σε  όλα  τα  στάδιά  της και κάθε ένας στον τομέα του.

4.  Η «αξιολόγηση», της κορυφής της «πυραμίδας» είναι καθαρά πολιτική και καμία σχέση δεν έχει με την εκπαίδευση καθώς:
α) Δύο Γεν. Δ/ντές του Υπουργείου και ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π (πολιτικές κατά βάση θέσεις) «αξιολογούν» τους Περιφερειακούς δ/ντές (πολιτική θέση) στον τομέα τους.
β) Οι Περιφερειακοί δ/ντές και ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π (πολιτικές θέσεις) «αξιολογούν» τους προϊσταμένους των τμημάτων επιστημονικής-παιδ/κής καθοδήγησης (ΕΠΚΑ) (πολιτική κατά βάση θέση)
γ) Οι Περιφερειακοί δ/ντές και οι προϊστάμενοι των τμημάτων επιστημονικής-παιδ/κής καθοδήγησης «αξιολογούν» τους σχολικούς συμβούλους και τους Δ/ντές Δ/νσης. Οι δ/ντές εκπ/σης «αξιολογούν» τους δ/ντές των σχολείων, οι οποίοι κατόπιν μαζί με τους σχολικούς συμβούλους «αξιολογούν» τους εκπαιδευτικούς.

Ø  Η αξιολόγηση απαιτεί αντικειμενικότητα σε όλα τα στάδιά της. Συνεπώς στην κορυφή της αξιολογικής πυραμίδας θα πρέπει να υπάρχει ανεξάρτητη αρχή η οποία ελέγχει και αξιολογεί τα στελέχη της εκπ/σης και αντικειμενικοποιεί την διαδικασία της αξιολόγησης.

5. Αναφέρεται (Άρθρο 2 παρ. 4): «Οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν θέση στελέχους δεν μπορούν να ασκούν καθήκοντα αξιολογητή αν δεν έχουν προηγουμένως επιμορφωθεί σχετικώς» (η υπογράμμιση δική μας). Στο άρθρο 25 αναγράφεται: «Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος: Αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί που κατά την 31η Μαΐου του 2014 συπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για την προαγωγή από τον βαθμό που κατέχουν στον επόμενο βαθμό …»
Δηλαδή μας λένε ότι μέσα στους επόμενους 3 περίπου μήνες (είναι και Χριστούγεννα) θα επιμορφώσουν ουσιαστικά κάποιες χιλιάδες Δ/ντές Σχολείων και Σχολικούς συμβούλους ώστε να ξεκινήσει ουσιαστικά η αξιολόγηση (!!).
Το γράφουν αυτό την στιγμή που από τον Απρίλη έως τον Ιούλιο του 2013 επιμορφώθηκαν στο ΕΚΔΔΑ μερικές εκατοντάδες Δ/ντές σχολείων στη «Διοίκηση Εκπ/κών μονάδων»

Ø  Η διαδικασία αξιολόγησης απαιτεί κατάλληλα στελέχη για να την πραγματοποιήσουν. Είναι πλέον παραπάνω από αναγκαία  η λειτουργία σχολής στελεχών εκπ/σης η οποία είναι αναγκαία για την εκκίνηση της διαδικασίας αξιολόγησης και δεν αρκεί μια τυπική και αμφισβητήσιμη «αξιολόγηση».

6. Γιατί δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην βαθμολογία του δ/ντή του σχολείου (βαρύτητα 1,5 – «διορθώθηκε» το προηγούμενο 2 που ήταν στην πρόταση και «έβγαζε μάτι») όταν του σχολικού συμβούλου είναι α: 0,75, β: 0,5, γ: 1,25, δ: 1 ;
Πότε επιμορφώθηκε, ελέγχθηκε ή αξιολογήθηκε ο δ/ντής του σχολείου ότι είναι σε θέση να επιτελέσει ορθά το έργο αυτό;
Όσοι εκπ/κοί ήταν υποψήφιοι για δ/ντές κατά τις τελευταίες κρίσεις αλλά και το σύνολο των εκπ/κών το γνωρίζουν καλά αυτό.

7. Όταν κάποιος εκπ/κός κρίνεται ελλιπής, τότε σύμφωνα με το Π. Δ., παραπέμπεται στο άρθρο 8 του ν. 4024/2011 (Άρθρο 16 παρ. 5) και εγγράφεται στον πίνακα μη προακτέων.
v  Με ποια προοπτική; Την εφεδρεία και την απόλυση;
Είναι γνωστή η ορθή άποψη πως: όταν επιδιώκεις βελτίωση και αναβάθμιση της εκπ/σης, είναι απαραίτητη η ύπαρξη και πραγματοποίηση επιμόρφωσης ώστε να βελτιωθεί ο εκπ/κός και να διορθωθούν οι τυχόν αδυναμίες προς όφελος των μαθητών και της εκπ/σης.
Ø  Γιατί, χωρίς επιμόρφωση, πως θα μπει στην τάξη ο «κακός» - μη προακτέος εκπ/κος; Δεν θα «στραβώσει» τους μαθητές; Πώς θα είναι ωφέλιμος στην εκπ/ση;
Ø  Πώς υλοποιείται ο υπ’ αριθ. 1 σκοπός αυτής της «αξιολόγησης» (σύμφωνα με το Π.Δ., άρθρο 2) που: «είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού τους (των εκπ/κών) έργου προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας»;
Στο άρθρο 17 παρ. 3 αναφέρεται: «Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο αξιολογηθείς εκπαιδευτικός έχει κριθεί ως «ελλιπής» σε κάποιο κριτήριο, ο αξιολογητής οφείλει να προτείνει κατάλληλες μορφές επιμόρφωσης, ενδοσχολικής κυρίως φύσης.» (sic) (!!) Αυτό αναφέρεται όλο – όλο για επιμόρφωση . Ποια εκπαίδευση θέλουν όσοι συντάσσουν τέτοια Π.Δ ;

8. Ο συνδυασμός της βαθμολογίας από τα κριτήρια «αξιολόγησης» με τα ποσοστά εξέλιξης από βαθμό σε βαθμό του ν. 4024/2011, θα δημιουργήσουν τραγελαφικές καταστάσεις καθώς, συνάδελφοι που θα έχουν κριθεί με βαθμό «πολύ καλός» θα παραμένουν στάσιμοι – μη προακτέοι λόγω της ποσόστωσης του ν. 4024/2011 (άρθρο 7 παρ.6) ( από Ε στον Δ μέχρι 90%, από Δ στον Γ μέχρι 70%, από Γ στον Β μέχρι 50%, από Β στον Α μέχρι 30%)
Ø  Είναι φανερό ότι βασική πρόθεση της κυβέρνησης είναι να κρατήσει καθηλωμένους οικονομικά όσο γίνεται περισσότερους εκπ/κους και καμία πρόθεση για βελτίωση τους δεν υπάρχει, γιατί άλλως θα έπρεπε να καταργήσει τις ποσοστώσεις του ν. 4024.

9. Οι όποιες ενστάσεις των εκπαιδευτικών θα εξετάζονται από τις «Επιτροπές Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (Ε.Α.Ε.Ε.) (;;) (Πως στελεχώνονται – ποιος ο ρόλος τους ;)

10. Κατά την εκπ/κή «αξιολόγηση» δεν λαμβάνονται υπ’ όψη λάθη, παραλείψεις ή και αδυναμίες του υπάρχοντος προγράμματος σπουδών και της δομής του εκπ/κού συστήματος. (Διαφορές των σχολείων με βάση την κοινωνική τους σύνθεση, μαθήματα κατεύθυνσης και μαθήματα γενικής παιδείας Β΄& Γ΄ Λυκείου (ιδιαίτερα στην Γ΄)).

11. Ο Σύλλογος διδασκόντων είναι ανύπαρκτος σ’ όλη την διαδικασία της «αξιολόγησης». Η αντίληψη αυτή, να αγνοείται παντελώς ο Σύλλογος διδασκόντων, δείχνει ολοκάθαρα ότι η επιδίωξη αυτής της αξιολόγησης είναι να μην υπάρξει κανένα ποιοτικό όφελος ή χαρακτηριστικό στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της παιδείας.


ΜΕΡΟΣ ΙΙ


Η Προοδευτική Ενότητα , ΩΣΤΟΣΟ , έχει ως πάγια τακτική να μην καλεί συναδέλφους να μην εφαρμόζουν τον Νόμο , και επομένως με δεδομένο ότι η αξιολόγηση είναι νόμος του κράτους θα κάνει το ίδιο και τώρα .Αφήνει τον τελευταίο λογο στις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας. Επιπλέον προτείνει να ανοίξει ένας διάλογος μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων σε τοπικό επίπεδο  ο οποίος θα περιλαμβάνει και προτάσεις σχετικά με το τι προτείνουμε εμείς για το ζήτημα τη αξιολόγησης , και στη συνεχεία να διοργανωθεί μια ημερίδα από το σωματείο όπου θα παρουσιαστούν όλα τα ζητήματα και θα ακουστούν όλες οι απόψεις.

ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ


Να ζητηθεί από την ΟΛΜΕ να τοποθετηθεί εκ νέου και ειδικότερα για το ζήτημα της αυτοαξιολογησης των σχολικών μονάδων ( διαδικασία η οποία αποτελεί το πρώτο στάδιο αξιολόγησης και προηγείται της εξωτερικής αξιολόγησης) και στη συνέχεια σε επόμενο Δ.Σ.  να επανακαθοριστεί αν χρειάζεται η στάση του σωματείου.