Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009

Έκθεση της Τροχαίας στην Κόρινθο

Έκθεση της Τροχαίας στην Κόρινθο

Posted by diogenis on 9/16/2009 10:57:00 πμ
Η μειωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι το θέμα της έκθεσης που διοργνώνει η αστυνομική διεύθυνση Κορινθίας μαζί με τα τμήματα τροχαίας Κορίνθου και Αυτοκινητοδρόμων.Η έκθεση γίνεται στη πλατεία περιβολάκια στη Κόρινθο και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου.Παράλληλα την ίδια ημέρα της λήξης θα πραγματοποιηθεί στο 4ο Λύκειο Κορίνθου ημερίδα με θέμα την οδική ασφάλεια.
Διευκρινίζεται ότι προωθείται προς ψήφιση νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, από το ακαδημαικό έτος 2009-10, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και Εσπερινών Λυκείων, θα έχουν δικαίωμα μετεγγραφής.

Και οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ θα μπορούν να πάρουν μεταγγραφή.

Και οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ θα μπορούν να πάρουν μεταγγραφή.

ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κων/νος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός- ερευνητής
     Εmail:kadrian@freemail.gr
Είναι κοινή διαπίστωση ότι υπάρχει σύγχυση σχετικά με τις έννοιες «ενιαίο λύκειο», «προεπαγγελματική εκπαίδευση», «βασικό σχολείο», «γενική εκπαίδευση», «Επαγγελματική εκπαίδευση», «επαγγελματική κατάρτιση».
Ας μου επιτραπεί αρχικά να αναφερθώ ακροθιγώς στον ορισμό των εννοιών αυτών όπως αναφέρονται σε γραπτά διεθνή κείμενα, σε νόμους που διέπουν την εκπαίδευση στη χώρα μας και διεθνώς.
Η Γενική Εκπαίδευση αποβλέπει στην απαραίτητη αγωγή και μόρφωση του ανθρώπου, ενδιαφέρεται για τη συνολική προσωπικότητά του, χωρίς να αναπτύσσει τις ειδικές ικανότητες του. Η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση παρέχει εκπαιδευτικό τίτλο και σε καμία περίπτωση, δεν παρέχει επαγγελματικό τίτλο ούτε επαγγελματικά δικαιώματα.
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποβλέπει στην παροχή γενικών γνώσεων και κυρίως επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων με σκοπό την επαγγελματική και κοινωνική ένταξη του ατόμου.
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση επιδρά στη γενική μόρφωση του ανθρώπου, επειδή ο άνθρωπος είναι από τη φύση του δημιουργός και γι αυτό μαθαίνει, ανακαλύπτει, τελειοποιεί και παράγει.
Η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση, παρέχει εκπαιδευτικό και ταυτόχρονα επαγγελματικό τίτλο.
Η Επαγγελματική Κατάρτιση ορίζεται και ως «μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης που παρέχει τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες».
 Η επαγγελματική κατάρτιση σχεδιάστηκε για εργατικό δυναμικό, βρίσκεται, κατά κανόνα, πιο κοντά στην αγορά εργασίας διότι προσφέρει επίκαιρη εξειδίκευση συμβατή με την αγορά εργασίας.
Η Επαγγελματική Κατάρτιση δεν παρέχει γενική παιδεία και βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος
Η Προεπαγγελματική Εκπαίδευση, κατά την οποία παρέχονται τεχνολογικές επαγγελματικές γνώσεις (περίπτωση της τριετούς φοίτησης στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο) δεν οδηγεί σε επαγγελματικό τίτλο και είναι μια μορφή Γενικής Εκπαίδευσης.
Στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουμε  μια φάση διαφοροποίησης, που αναγνωρίζει διαφορετικά ενδιαφέροντα και ικανότητες των μαθητών και διαφορετικό εύρος του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού μέλλοντος που προσδοκούν.
Για πολλούς μαθητές το τέλος της Κατώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπίπτει με τη στιγμή που πρέπει να πάρουν αποφάσεις για την μελλοντική τους σταδιοδρομία. Οι πραγματικά σημαντικές αποφάσεις αφορούν κυρίως στο τι είδους μελλοντικές σπουδές και στο τι είδους εργασία θα επιλέξει ο μαθητής.
Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ Γενικής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι ότι η Γενική οδηγεί στη δυνατότητα εισόδου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η Επαγγελματική, παρέχει προσόντα τόσο σχετικά με την προετοιμασία για τον επαγγελματικό βίο όσο και για την πραγματοποίηση περαιτέρω σπουδών.
Το Ενιαίο Λύκειο, ως έννοια, σημαίνει ένα σχολείο το οποίο παρέχει στους μαθητές ενιαία Γενική και Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα το Ενιαίο Λύκειο,  δεν παρέχει Επαγγελματική Εκπαίδευση ούτε επαγγελματικό τίτλο, αλλά προεπαγγελματικές γνώσεις και εκπαιδευτικό τίτλο.
Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (λυκειακή  βαθμίδα) χωρίζεται σε Γενική και Τεχνική Επαγγελματική.
Το Ενιαίο Λύκειο δεν εφαρμόζεται σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα χώρας της Ε.Ε.
Το Ενιαίο Λύκειο στη χώρα μας, όπως είναι γνωστό από το Ν. 2525/1987, υπήρξε μόνο κατ΄ όνομα «ενιαίο» διότι το κομμάτι της Προεπαγγελματικής Εκπαίδευσης ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο.
Όσοι μέχρι σήμερα κάνουν λόγο για Ενιαίο Λύκειο δεν εννοούν ένα σχολείο του οποίου το περιεχόμενο σπουδών είναι ισοκατανεμημένο ή περίπου ισοκατανεμένο  σε γενική και τεχνολογική παιδεία, αλλά ένα σχολείο με ελάχιστες διδακτικές ώρες τεχνολογικών μαθημάτων. Από τους δύο τύπους λυκείων που λειτουργούν στη χώρα μας μπορούμε, με μεγάλη προσέγγιση, να χαρακτηρίσουμε το ΕΠΑΛ ως Ενιαίο Λύκειο και το Γενικό Λύκειο ως σχολείο γενικής παιδείας περασμένων δεκαετιών.
Το ΕΠΑ.Λ. μπορεί πράγματι να χαρακτηριστεί ως Ενιαίο Λύκειο διότι οι διδακτικές ώρες των τεχνολογικών μαθημάτων του (τομέων και ειδικοτήτων) αντιπροσωπεύουν μόνο το 39% του συνολικού ωρολογίου προγράμματος.
To ΓΕ.Λ. μπορεί να χαρακτηριστεί ως λύκειο γενικής παιδείας χωρίς ενσωμάτωση σύγχρονων μαθημάτων, ένα σχολείο  μονοδιάστατο που υπηρετεί τις ανάγκες των πανελληνίων εξετάσεων.
Είναι απαραίτητη όσο ποτέ, στη χώρα μας, η ανάγκη ύπαρξης ενός αναβαθμισμένου τεχνολογικού επαγγελματικού σχολείου με έμφαση στην τεχνολογική γνώση και με την παρουσία όλων των απαραίτητων γενικών μαθημάτων.
Ένα τέτοιο σχολείο θα έδινε διέξοδο σε πολλούς μαθητές που έχουν  ιδιαίτερη κλίση στην εφαρμοσμένη γνώση και δεξιότητα και σήμερα ακολουθούν το γενικό λύκειο. Το σχολείο αυτό θα προκαλούσε αποσυμφόρηση στις εισόδους των πάσης φύσεως ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα ανακούφιζε οικονομικά τις λαϊκές τάξεις από τις δαπάνες της παραπαιδείας, θα έκανε πιο συμβατό το εκπαιδευτικό μας σύστημα με την αγορά εργασίας και θα μείωνε δραστικά την ανεργία των νέων στην οποία κατέχουμε την πρώτη θέση στην Ε.Ε.
Οι απόψεις που ακούγονται στη χώρα μας για 12χρονη υποχρεωτική γενική ή ενιαία εκπαίδευση ή βασικό σχολείο κλπ. είναι απόψεις οι οποίες δεν συγκλίνουν με το Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι αλλά με το Αμερικανικό.
Η 12ετής υποχρεωτική ενιαία εκπαίδευση εφαρμόζεται στις Η.Π.Α. όπου τα τεχνολογικά μαθήματα αρχίζουν από το δημοτικό και συνεχίζουν αυξανόμενα μέχρι το τέλος της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία δεν υπάρχει διαχωρισμός σε Γενική και  Τεχνική Επαγγελματική. Ο επαγγελματικός τίτλος παρέχεται μετά από μεταδευτεροβάθμια επαγγελματική κατάρτιση, ποικίλης μορφής, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα κυρίως των ειδικοτήτων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος παρέχονται από τις αντίστοιχες επαγγελματικές συντεχνίες (unions).
Το Ενιαίο Λύκειο (High-School) παρέχει ιδιαίτερα αυξημένες προεπαγγελματικές γνώσεις και ο κτιριακός-εργαστηριακός εξοπλισμός είναι ικανοποιητικού επιπέδου.
Η ενιαία εκπαίδευση, κατ΄ άλλους και ολιστική μάθηση, χαρακτηρίζεται από βασικά μαθήματα και αρκετά μαθήματα επιλογής. Στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν ικανοποιητικές κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές, υπάρχει στενή συνεργασία σχολείων και αγοράς εργασίας, το εκπαιδευτικό προσωπικό προσλαμβάνεται από επιτροπές οι οποίες συγκροτούνται από εκπροσώπους των γονέων, των εκπαιδευτικών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών τάξεων κλπ. Το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι μόνιμο αλλά δεν αντικαθίσταται χωρίς σοβαρή αιτία και ο διευθυντής-manager έχει ιδιαίτερα αυξημένες διοικητικές δικαιοδοσίες.
Το ενιαίο ή βασικό σχολείο το οποίο παρέχει «ολιστική» μάθηση έχει δομηθεί στις Η.Π.Α. δεκαετίες πριν και εξυπηρετεί την αμερικανική κοινωνία που παρουσιάζει διαφορές από εκείνες των ευρωπαϊκών χωρών κυρίως σε ότι αφορά την πολυπολιτισμικότητα και τις καπιταλιστικές δομές της.
Βιβλιογραφία – Αναφορές:
1.    American Education, Joel Spring
2.    The process of Education , Bruner  J.
3.     Curriculum Development Theory and Practice. Taba, H
  1. Eurydice: Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2005
  2. Eurydice, Cedefop:Δομές των συστημάτων εκπαίδευσης και εισαγωγικής κατάρτισης στην Ε.Ε.
  3. Eurydice:Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Δομές, οργάνωση και διοίκηση.
  4. Γλωσσάριο επαγγελματικής κατάρτισης του CEDEFOP, 1996
  5. Εισαγωγή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, Βαγγέλη Κωτσίκη
  6. Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» (2007-2013) ΥΠΕΠΘ.
  7. Ν. 1566/1985
  8.  Ν. 2525/1987
  9.  Ν. 2640/1988
  10.  Ν. 3475/2006
  11.  Ν. 3121/2003
  12.  Ν. 2009/1992

ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Κων/νος Αδριανουπολίτης Εκπαιδευτικός- ερευνητής Εmail:kadrian@freemail.gr Είναι κοινή διαπίστωση ότι υπάρχει σύγχυση σχετικά με τις έννοιες «ενιαίο λύκειο», «προεπαγγελματική εκπαίδευση», «βασικό σχολείο», «γενική εκπαίδευση», «Επαγγελματική εκπαίδευση», «επαγγελματική κατάρτιση». Ας μου επιτραπεί αρχικά να αναφερθώ ακροθιγώς στον ορισμό των εννοιών αυτών όπως αναφέρονται σε γραπτά διεθνή κείμενα, σε νόμους που διέπουν την εκπαίδευση στη χώρα μας και διεθνώς. Η Γενική Εκπαίδευση αποβλέπει στην απαραίτητη αγωγή και μόρφωση του ανθρώπου, ενδιαφέρεται για τη συνολική προσωπικότητά του, χωρίς να αναπτύσσει τις ειδικές ικανότητες του. Η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση παρέχει εκπαιδευτικό τίτλο και σε καμία περίπτωση, δεν παρέχει επαγγελματικό τίτλο ούτε επαγγελματικά δικαιώματα. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποβλέπει στην παροχή γενικών γνώσεων και κυρίως επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων με σκοπό την επαγγελματική και κοινωνική ένταξη του ατόμου. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση επιδρά στη γενική μόρφωση του ανθρώπου, επειδή ο άνθρωπος είναι από τη φύση του δημιουργός και γι αυτό μαθαίνει, ανακαλύπτει, τελειοποιεί και παράγει. Η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση, παρέχει εκπαιδευτικό και ταυτόχρονα επαγγελματικό τίτλο. Η Επαγγελματική Κατάρτιση ορίζεται και ως «μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης που παρέχει τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες». Η επαγγελματική κατάρτιση σχεδιάστηκε για εργατικό δυναμικό, βρίσκεται, κατά κανόνα, πιο κοντά στην αγορά εργασίας διότι προσφέρει επίκαιρη εξειδίκευση συμβατή με την αγορά εργασίας. Η Επαγγελματική Κατάρτιση δεν παρέχει γενική παιδεία και βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος Η Προεπαγγελματική Εκπαίδευση, κατά την οποία παρέχονται τεχνολογικές επαγγελματικές γνώσεις (περίπτωση της τριετούς φοίτησης στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο) δεν οδηγεί σε επαγγελματικό τίτλο και είναι μια μορφή Γενικής Εκπαίδευσης. Στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουμε μια φάση διαφοροποίησης, που αναγνωρίζει διαφορετικά ενδιαφέροντα και ικανότητες των μαθητών και διαφορετικό εύρος του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού μέλλοντος που προσδοκούν. Για πολλούς μαθητές το τέλος της Κατώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπίπτει με τη στιγμή που πρέπει να πάρουν αποφάσεις για την μελλοντική τους σταδιοδρομία. Οι πραγματικά σημαντικές αποφάσεις αφορούν κυρίως στο τι είδους μελλοντικές σπουδές και στο τι είδους εργασία θα επιλέξει ο μαθητής. Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ Γενικής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι ότι η Γενική οδηγεί στη δυνατότητα εισόδου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η Επαγγελματική, παρέχει προσόντα τόσο σχετικά με την προετοιμασία για τον επαγγελματικό βίο όσο και για την πραγματοποίηση περαιτέρω σπουδών. Το Ενιαίο Λύκειο, ως έννοια, σημαίνει ένα σχολείο το οποίο παρέχει στους μαθητές ενιαία Γενική και Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα το Ενιαίο Λύκειο, δεν παρέχει Επαγγελματική Εκπαίδευση ούτε επαγγελματικό τίτλο, αλλά προεπαγγελματικές γνώσεις και εκπαιδευτικό τίτλο. Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (λυκειακή βαθμίδα) χωρίζεται σε Γενική και Τεχνική Επαγγελματική. Το Ενιαίο Λύκειο δεν εφαρμόζεται σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα χώρας της Ε.Ε. Το Ενιαίο Λύκειο στη χώρα μας, όπως είναι γνωστό από το Ν. 2525/1987, υπήρξε μόνο κατ΄ όνομα «ενιαίο» διότι το κομμάτι της Προεπαγγελματικής Εκπαίδευσης ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο. Όσοι μέχρι σήμερα κάνουν λόγο για Ενιαίο Λύκειο δεν εννοούν ένα σχολείο του οποίου το περιεχόμενο σπουδών είναι ισοκατανεμημένο ή περίπου ισοκατανεμένο σε γενική και τεχνολογική παιδεία, αλλά ένα σχολείο με ελάχιστες διδακτικές ώρες τεχνολογικών μαθημάτων. Από τους δύο τύπους λυκείων που λειτουργούν στη χώρα μας μπορούμε, με μεγάλη προσέγγιση, να χαρακτηρίσουμε το ΕΠΑΛ ως Ενιαίο Λύκειο και το Γενικό Λύκειο ως σχολείο γενικής παιδείας περασμένων δεκαετιών. Το ΕΠΑ.Λ. μπορεί πράγματι να χαρακτηριστεί ως Ενιαίο Λύκειο διότι οι διδακτικές ώρες των τεχνολογικών μαθημάτων του (τομέων και ειδικοτήτων) αντιπροσωπεύουν μόνο το 39% του συνολικού ωρολογίου προγράμματος. To ΓΕ.Λ. μπορεί να χαρακτηριστεί ως λύκειο γενικής παιδείας χωρίς ενσωμάτωση σύγχρονων μαθημάτων, ένα σχολείο μονοδιάστατο που υπηρετεί τις ανάγκες των πανελληνίων εξετάσεων. Είναι απαραίτητη όσο ποτέ, στη χώρα μας, η ανάγκη ύπαρξης ενός αναβαθμισμένου τεχνολογικού επαγγελματικού σχολείου με έμφαση στην τεχνολογική γνώση και με την παρουσία όλων των απαραίτητων γενικών μαθημάτων. Ένα τέτοιο σχολείο θα έδινε διέξοδο σε πολλούς μαθητές που έχουν ιδιαίτερη κλίση στην εφαρμοσμένη γνώση και δεξιότητα και σήμερα ακολουθούν το γενικό λύκειο. Το σχολείο αυτό θα προκαλούσε αποσυμφόρηση στις εισόδους των πάσης φύσεως ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα ανακούφιζε οικονομικά τις λαϊκές τάξεις από τις δαπάνες της παραπαιδείας, θα έκανε πιο συμβατό το εκπαιδευτικό μας σύστημα με την αγορά εργασίας και θα μείωνε δραστικά την ανεργία των νέων στην οποία κατέχουμε την πρώτη θέση στην Ε.Ε. Οι απόψεις που ακούγονται στη χώρα μας για 12χρονη υποχρεωτική γενική ή ενιαία εκπαίδευση ή βασικό σχολείο κλπ. είναι απόψεις οι οποίες δεν συγκλίνουν με το Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι αλλά με το Αμερικανικό. Η 12ετής υποχρεωτική ενιαία εκπαίδευση εφαρμόζεται στις Η.Π.Α. όπου τα τεχνολογικά μαθήματα αρχίζουν από το δημοτικό και συνεχίζουν αυξανόμενα μέχρι το τέλος της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία δεν υπάρχει διαχωρισμός σε Γενική και Τεχνική Επαγγελματική. Ο επαγγελματικός τίτλος παρέχεται μετά από μεταδευτεροβάθμια επαγγελματική κατάρτιση, ποικίλης μορφής, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα κυρίως των ειδικοτήτων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος παρέχονται από τις αντίστοιχες επαγγελματικές συντεχνίες (unions). Το Ενιαίο Λύκειο (High-School) παρέχει ιδιαίτερα αυξημένες προεπαγγελματικές γνώσεις και ο κτιριακός-εργαστηριακός εξοπλισμός είναι ικανοποιητικού επιπέδου. Η ενιαία εκπαίδευση, κατ΄ άλλους και ολιστική μάθηση, χαρακτηρίζεται από βασικά μαθήματα και αρκετά μαθήματα επιλογής. Στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν ικανοποιητικές κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές, υπάρχει στενή συνεργασία σχολείων και αγοράς εργασίας, το εκπαιδευτικό προσωπικό προσλαμβάνεται από επιτροπές οι οποίες συγκροτούνται από εκπροσώπους των γονέων, των εκπαιδευτικών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών τάξεων κλπ. Το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι μόνιμο αλλά δεν αντικαθίσταται χωρίς σοβαρή αιτία και ο διευθυντής-manager έχει ιδιαίτερα αυξημένες διοικητικές δικαιοδοσίες. Το ενιαίο ή βασικό σχολείο το οποίο παρέχει «ολιστική» μάθηση έχει δομηθεί στις Η.Π.Α. δεκαετίες πριν και εξυπηρετεί την αμερικανική κοινωνία που παρουσιάζει διαφορές από εκείνες των ευρωπαϊκών χωρών κυρίως σε ότι αφορά την πολυπολιτισμικότητα και τις καπιταλιστικές δομές της. Βιβλιογραφία – Αναφορές: 1. American Education, Joel Spring 2. The process of Education , Bruner J. 3. Curriculum Development Theory and Practice. Taba, H 4. Eurydice: Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2005 5. Eurydice, Cedefop:Δομές των συστημάτων εκπαίδευσης και εισαγωγικής κατάρτισης στην Ε.Ε. 6. Eurydice:Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Δομές, οργάνωση και διοίκηση. 7. Γλωσσάριο επαγγελματικής κατάρτισης του CEDEFOP, 1996 8. Εισαγωγή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, Βαγγέλη Κωτσίκη 9. Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» (2007-2013) ΥΠΕΠΘ. 10. Ν. 1566/1985 11. Ν. 2525/1987 12. Ν. 2640/1988 13. Ν. 3475/2006 14. Ν. 3121/2003 15. Ν. 2009/1992


ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κων/νος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός- ερευνητής
     Εmail:kadrian@freemail.gr
Είναι κοινή διαπίστωση ότι υπάρχει σύγχυση σχετικά με τις έννοιες «ενιαίο λύκειο», «προεπαγγελματική εκπαίδευση», «βασικό σχολείο», «γενική εκπαίδευση», «Επαγγελματική εκπαίδευση», «επαγγελματική κατάρτιση».
Ας μου επιτραπεί αρχικά να αναφερθώ ακροθιγώς στον ορισμό των εννοιών αυτών όπως αναφέρονται σε γραπτά διεθνή κείμενα, σε νόμους που διέπουν την εκπαίδευση στη χώρα μας και διεθνώς.
Η Γενική Εκπαίδευση αποβλέπει στην απαραίτητη αγωγή και μόρφωση του ανθρώπου, ενδιαφέρεται για τη συνολική προσωπικότητά του, χωρίς να αναπτύσσει τις ειδικές ικανότητες του. Η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση παρέχει εκπαιδευτικό τίτλο και σε καμία περίπτωση, δεν παρέχει επαγγελματικό τίτλο ούτε επαγγελματικά δικαιώματα.
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποβλέπει στην παροχή γενικών γνώσεων και κυρίως επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων με σκοπό την επαγγελματική και κοινωνική ένταξη του ατόμου.
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση επιδρά στη γενική μόρφωση του ανθρώπου, επειδή ο άνθρωπος είναι από τη φύση του δημιουργός και γι αυτό μαθαίνει, ανακαλύπτει, τελειοποιεί και παράγει.
Η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση, παρέχει εκπαιδευτικό και ταυτόχρονα επαγγελματικό τίτλο.
Η Επαγγελματική Κατάρτιση ορίζεται και ως «μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης που παρέχει τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες».
 Η επαγγελματική κατάρτιση σχεδιάστηκε για εργατικό δυναμικό, βρίσκεται, κατά κανόνα, πιο κοντά στην αγορά εργασίας διότι προσφέρει επίκαιρη εξειδίκευση συμβατή με την αγορά εργασίας.
Η Επαγγελματική Κατάρτιση δεν παρέχει γενική παιδεία και βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος
Η Προεπαγγελματική Εκπαίδευση, κατά την οποία παρέχονται τεχνολογικές επαγγελματικές γνώσεις (περίπτωση της τριετούς φοίτησης στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο) δεν οδηγεί σε επαγγελματικό τίτλο και είναι μια μορφή Γενικής Εκπαίδευσης.
Στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουμε  μια φάση διαφοροποίησης, που αναγνωρίζει διαφορετικά ενδιαφέροντα και ικανότητες των μαθητών και διαφορετικό εύρος του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού μέλλοντος που προσδοκούν.
Για πολλούς μαθητές το τέλος της Κατώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπίπτει με τη στιγμή που πρέπει να πάρουν αποφάσεις για την μελλοντική τους σταδιοδρομία. Οι πραγματικά σημαντικές αποφάσεις αφορούν κυρίως στο τι είδους μελλοντικές σπουδές και στο τι είδους εργασία θα επιλέξει ο μαθητής.
Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ Γενικής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι ότι η Γενική οδηγεί στη δυνατότητα εισόδου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η Επαγγελματική, παρέχει προσόντα τόσο σχετικά με την προετοιμασία για τον επαγγελματικό βίο όσο και για την πραγματοποίηση περαιτέρω σπουδών.
Το Ενιαίο Λύκειο, ως έννοια, σημαίνει ένα σχολείο το οποίο παρέχει στους μαθητές ενιαία Γενική και Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα το Ενιαίο Λύκειο,  δεν παρέχει Επαγγελματική Εκπαίδευση ούτε επαγγελματικό τίτλο, αλλά προεπαγγελματικές γνώσεις και εκπαιδευτικό τίτλο.
Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (λυκειακή  βαθμίδα) χωρίζεται σε Γενική και Τεχνική Επαγγελματική.
Το Ενιαίο Λύκειο δεν εφαρμόζεται σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα χώρας της Ε.Ε.
Το Ενιαίο Λύκειο στη χώρα μας, όπως είναι γνωστό από το Ν. 2525/1987, υπήρξε μόνο κατ΄ όνομα «ενιαίο» διότι το κομμάτι της Προεπαγγελματικής Εκπαίδευσης ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο.
Όσοι μέχρι σήμερα κάνουν λόγο για Ενιαίο Λύκειο δεν εννοούν ένα σχολείο του οποίου το περιεχόμενο σπουδών είναι ισοκατανεμημένο ή περίπου ισοκατανεμένο  σε γενική και τεχνολογική παιδεία, αλλά ένα σχολείο με ελάχιστες διδακτικές ώρες τεχνολογικών μαθημάτων. Από τους δύο τύπους λυκείων που λειτουργούν στη χώρα μας μπορούμε, με μεγάλη προσέγγιση, να χαρακτηρίσουμε το ΕΠΑΛ ως Ενιαίο Λύκειο και το Γενικό Λύκειο ως σχολείο γενικής παιδείας περασμένων δεκαετιών.
Το ΕΠΑ.Λ. μπορεί πράγματι να χαρακτηριστεί ως Ενιαίο Λύκειο διότι οι διδακτικές ώρες των τεχνολογικών μαθημάτων του (τομέων και ειδικοτήτων) αντιπροσωπεύουν μόνο το 39% του συνολικού ωρολογίου προγράμματος.
To ΓΕ.Λ. μπορεί να χαρακτηριστεί ως λύκειο γενικής παιδείας χωρίς ενσωμάτωση σύγχρονων μαθημάτων, ένα σχολείο  μονοδιάστατο που υπηρετεί τις ανάγκες των πανελληνίων εξετάσεων.
Είναι απαραίτητη όσο ποτέ, στη χώρα μας, η ανάγκη ύπαρξης ενός αναβαθμισμένου τεχνολογικού επαγγελματικού σχολείου με έμφαση στην τεχνολογική γνώση και με την παρουσία όλων των απαραίτητων γενικών μαθημάτων.
Ένα τέτοιο σχολείο θα έδινε διέξοδο σε πολλούς μαθητές που έχουν  ιδιαίτερη κλίση στην εφαρμοσμένη γνώση και δεξιότητα και σήμερα ακολουθούν το γενικό λύκειο. Το σχολείο αυτό θα προκαλούσε αποσυμφόρηση στις εισόδους των πάσης φύσεως ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα ανακούφιζε οικονομικά τις λαϊκές τάξεις από τις δαπάνες της παραπαιδείας, θα έκανε πιο συμβατό το εκπαιδευτικό μας σύστημα με την αγορά εργασίας και θα μείωνε δραστικά την ανεργία των νέων στην οποία κατέχουμε την πρώτη θέση στην Ε.Ε.
Οι απόψεις που ακούγονται στη χώρα μας για 12χρονη υποχρεωτική γενική ή ενιαία εκπαίδευση ή βασικό σχολείο κλπ. είναι απόψεις οι οποίες δεν συγκλίνουν με το Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι αλλά με το Αμερικανικό.
Η 12ετής υποχρεωτική ενιαία εκπαίδευση εφαρμόζεται στις Η.Π.Α. όπου τα τεχνολογικά μαθήματα αρχίζουν από το δημοτικό και συνεχίζουν αυξανόμενα μέχρι το τέλος της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία δεν υπάρχει διαχωρισμός σε Γενική και  Τεχνική Επαγγελματική. Ο επαγγελματικός τίτλος παρέχεται μετά από μεταδευτεροβάθμια επαγγελματική κατάρτιση, ποικίλης μορφής, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα κυρίως των ειδικοτήτων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος παρέχονται από τις αντίστοιχες επαγγελματικές συντεχνίες (unions).
Το Ενιαίο Λύκειο (High-School) παρέχει ιδιαίτερα αυξημένες προεπαγγελματικές γνώσεις και ο κτιριακός-εργαστηριακός εξοπλισμός είναι ικανοποιητικού επιπέδου.
Η ενιαία εκπαίδευση, κατ΄ άλλους και ολιστική μάθηση, χαρακτηρίζεται από βασικά μαθήματα και αρκετά μαθήματα επιλογής. Στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν ικανοποιητικές κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές, υπάρχει στενή συνεργασία σχολείων και αγοράς εργασίας, το εκπαιδευτικό προσωπικό προσλαμβάνεται από επιτροπές οι οποίες συγκροτούνται από εκπροσώπους των γονέων, των εκπαιδευτικών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών τάξεων κλπ. Το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι μόνιμο αλλά δεν αντικαθίσταται χωρίς σοβαρή αιτία και ο διευθυντής-manager έχει ιδιαίτερα αυξημένες διοικητικές δικαιοδοσίες.
Το ενιαίο ή βασικό σχολείο το οποίο παρέχει «ολιστική» μάθηση έχει δομηθεί στις Η.Π.Α. δεκαετίες πριν και εξυπηρετεί την αμερικανική κοινωνία που παρουσιάζει διαφορές από εκείνες των ευρωπαϊκών χωρών κυρίως σε ότι αφορά την πολυπολιτισμικότητα και τις καπιταλιστικές δομές της.
Βιβλιογραφία – Αναφορές:
1.    American Education, Joel Spring
2.    The process of Education , Bruner  J.
3.     Curriculum Development Theory and Practice. Taba, H
  1. Eurydice: Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2005
  2. Eurydice, Cedefop:Δομές των συστημάτων εκπαίδευσης και εισαγωγικής κατάρτισης στην Ε.Ε.
  3. Eurydice:Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Δομές, οργάνωση και διοίκηση.
  4. Γλωσσάριο επαγγελματικής κατάρτισης του CEDEFOP, 1996
  5. Εισαγωγή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, Βαγγέλη Κωτσίκη
  6. Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» (2007-2013) ΥΠΕΠΘ.
  7. Ν. 1566/1985
  8.  Ν. 2525/1987
  9.  Ν. 2640/1988
  10.  Ν. 3475/2006
  11.  Ν. 3121/2003
  12.  Ν. 2009/1992

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2009 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2/2009 γνωμοδότηση της Επιτροπής του άρθρου 28 παρ. 4 ν. 2190/1994 του Συμβουλίου Επικρατείας, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 109201/Δ2/9.9.2009 απόφαση εξαίρεσης για τα ακόλουθα: 1. Η έκδοση των πράξεων διορισμού διακοσίων (200) συνολικά εκπαιδευτικών λειτουργών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (80 του Κλάδου ΠΕ 08 Καλλιτεχνικών, 70 του Κλάδου ΠΕ 09 Οικονομολόγων και 50 του Κλάδου ΠΕ 10 Κοινωνιολόγων) που είναι ήδη διοριστέοι βάσει των διατάξεων των άρθρων 6 παρ. 2 α’ του Ν. 3255/2004 (Α’ 138) και 5 παρ. 2 του Ν 3687/2008 (Α’ 159). 2. Η έκδοση των πράξεων των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ) για την τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες των εκπαιδευτικών λειτουργών, οι οποίοι έχουν αποσπασθεί για το έτος 2009-2010 εντός της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, νεοδιορισθεί, ήσαν υπεράριθμοι κατά τους μήνες Μάιο-Ιούνιο, καθώς και των εκπαιδευτικών λειτουργών, των οποίων η απόσπαση σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού έληξε πρόσφατα. 3. Οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών των σχολείων, οι οποίες έχουν ήδη εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.ΕΓΚΡ.10/235/18738/12.8.2009 απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της ΠΥΣ 33/2006 και πρόκειται να διενεργηθούν επί τη βάσει των οικείων πινάκων κατά τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν. 1566/1985 (Α’ 167) και της υπ’ αριθμ. Δ2/15699/1999 υπουργικής αποφάσεως (Β’ 894). 4. Η διενέργεια αποσπάσεων, από Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε άλλη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών λειτουργών που πλεονάζουν, καθώς και των αποσπάσεων για την αντιμετώπιση σοβαροτάτων αναγκών κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 περ. Γ’ παρ. 5 του Ν. 1566/1985. 5. Η πλήρωση κενούμενων θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων. 6. Η αναπλήρωση υποδιευθυντών σχολικών μονάδων 7. Η τοποθέτηση 2055 υποδιευθυντών-υπευθύνων για το πρόγραμμα του ολοήμερου δημοτικού σχολείου.

Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2009
 
 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2/2009 γνωμοδότηση της Επιτροπής του άρθρου 28 παρ. 4 ν. 2190/1994 του Συμβουλίου Επικρατείας, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 109201/Δ2/9.9.2009 απόφαση εξαίρεσης για τα ακόλουθα:
1.     Η έκδοση των πράξεων διορισμού διακοσίων (200) συνολικά εκπαιδευτικών λειτουργών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (80 του Κλάδου ΠΕ 08 Καλλιτεχνικών, 70 του Κλάδου ΠΕ 09 Οικονομολόγων και 50 του Κλάδου ΠΕ 10 Κοινωνιολόγων) που είναι ήδη διοριστέοι βάσει των διατάξεων των άρθρων 6 παρ. 2 α’ του Ν. 3255/2004 (Α’ 138) και 5 παρ. 2 του Ν 3687/2008 (Α’ 159).
2.     Η έκδοση των πράξεων των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ) για την τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες των εκπαιδευτικών λειτουργών, οι οποίοι έχουν αποσπασθεί για το έτος 2009-2010 εντός της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, νεοδιορισθεί, ήσαν υπεράριθμοι κατά τους μήνες Μάιο-Ιούνιο, καθώς και των εκπαιδευτικών λειτουργών, των οποίων η απόσπαση σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού έληξε πρόσφατα.
3.     Οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών των σχολείων, οι οποίες έχουν ήδη εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.ΕΓΚΡ.10/235/18738/12.8.2009 απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της ΠΥΣ 33/2006 και πρόκειται να διενεργηθούν επί τη βάσει των οικείων πινάκων κατά τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν. 1566/1985 (Α’ 167) και της υπ’ αριθμ. Δ2/15699/1999 υπουργικής αποφάσεως (Β’ 894).
4.     Η διενέργεια αποσπάσεων, από Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε άλλη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών λειτουργών που πλεονάζουν, καθώς και των αποσπάσεων για την αντιμετώπιση σοβαροτάτων αναγκών κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 περ. Γ’ παρ. 5 του Ν. 1566/1985.
5.     Η πλήρωση κενούμενων θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων.
6.     Η αναπλήρωση υποδιευθυντών σχολικών μονάδων
7.     Η τοποθέτηση 2055 υποδιευθυντών-υπευθύνων για το πρόγραμμα του ολοήμερου δημοτικού σχολείου.

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009

·        Μείωση του ωραρίου διδασκαλίας όλων των  υπευθύνων εργαστηρίων ΣΕΚ και ΣΕ κατά 3 ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας όπως ισχύει για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικής – Χημείας και πληροφορικής των ΓΕΛ   .

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

http://diogenis-press.blogspot.com/Υπό τη σκιά της γρίπης τα σχολεία
Posted by diogenis on 9/09/2009 10:00:00 πμ

«Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες» θα είναι εφέτος η λειτουργία των σχολείων υπό τη σκιά της «νέας γρίπης». Τα ερωτήματα που τίθενται είναι «πώς θα κλείσουν;», «σε ποιες περιπτώσεις;», «για πόσο;» και φυσικά «θα ωφελήσει;». Οι ειδικοί εκφράζουν επιφυλάξεις σε σχέση με την αποτελεσματικότητα ενός γενικευμένου κλεισίματος των σχολείων. Σύμφωνα με μελέτες σε Βρετανία και ΗΠΑ, το κόστος ενός τρίμηνου κλεισίματος των σχολείων υπολογίζεται σε 1% έως 6% του ΑΕΠ. Πάντως στη Γαλλία πολλά σχολεία έκλεισαν αλλάζοντας τη ζωή χιλιάδων γονέων. Σε περίπτωση πανδημίας θα χρειαστούν άλλες 185 κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας.
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Αθήνα, 9/ 9/ 2009
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αριθ. Πρωτ : 160
Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ 37
Τ.Κ 10436 - ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210 5238973 - 210 5121399 ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
6932798177 κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟ
FAX: 210 5202798 - 210 5121399
ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr
E-mail: oltee@otenet.gr
oltee.ds@gmail.com


Κε Υπουργέ

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ) επανέρχεται στο αίτημα της για συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να θέσει και να συζητήσει, τόσο τα χρόνια, όσο και τα οξυμένα προσφάτως προβλήματα της παραμελημένης και πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Η παρούσα δυσμενής συγκυρία της πανδημίας της νέας γρίπης τύπου Α (Η1Ν1), που απειλεί να πλήξει την εκπαιδευτική κοινότητα με σφοδρότητα τη νέα σχολική χρονιά, απαιτεί συνεργασίες και ενημερώσεις των φορέων που δραστηριοποιούνται στον εκπαιδευτικό χώρο και δεν αρμόζει με συμπεριφορές επιλεκτικού αποκλεισμού και απόρριψης θεσμοθετημένων συνδικαλιστικών οργάνων.
Εκτός αυτού, θεωρούμε επιβεβλημένη τη συνάντησή μας αυτή, γιατί το Υπουργείο εξακολουθεί να κωφεύει και να αγνοεί πεισματικά, σημαντικής σημασίας θέματα και αιτήματα του κλάδου της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπως
 τη δημιουργία Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο Υπουργείου .
 τη μη απορρόφηση των ανέργων κατόχων απολυτηρίου Γενικού Λυκείου σε όλες αδιακρίτως τις ειδικότητες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κατά την επιλογή τους.
 τον αποκλεισμό των αποφοίτων των εσπερινών ΕΠΑΛ από τη συμμετοχή τους στις παραγωγικές σχολές του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ( σχολές Αξιωματικών – Υπαξιωματικών ) και του Υπουργείου Εσωτερικών ( σχολές Αξιωματικών Αστυνομίας – Αστυφυλάκων ) κλπ.



ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Π. ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ Α. ΠΕΤΤΑΣ
Αγαπητοί Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες

Με την έναρξη της νέας δύσκολης χρονιάς σας ευχόμαστε
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και ΠΟΛΥ ΚΟΥΡΑΓΙΟ


Σας πληροφορούμε ότι όσοι από τους συναδέλφους έχετε καταθέσει αγωγές για τα 176 € με το δικηγορικό γραφείο του ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ επειδή υπάρχει πρόβλημα και ελλείψεις δικαιολογητικών να έρθετε άμεσα σε επικοινωνία με το δικηγορικό γραφείο ώστε να συμπληρώσετε τις ελλείψεις σας.

Τηλέφωνα επικοινωνίας : 2106464691 – 2106451783

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

 ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ              Αθήνα, 2/ 9/ 2009
             ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                   Αριθ. Πρωτ : 138
          Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37


ΠΡΟΣ: 1)ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
           κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο
          2) ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
              κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο.
            3) ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΕΠΘ
               κα. Νίκη Γκοτσοπούλου     
                       
Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210 5238973  - 210 5121399
         6932798177 
FAX: 210 5202798  - 210 5121399
ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr                        
                         E-mail: oltee@otenet.gr
                               oltee.ds@gmail.com              
   
Κ. Υπουργέ
Κ. Υφυπουργέ
Κα. Γενική Γραμματέα
Η Ομοσπονδία μας αποδεχόμενη αφενός τις έντονες διαμαρτυρίες των μαθητών και γονέων - κηδεμόνων τους στα ζητήματα των εγγραφών και αφετέρου τους προβληματισμούς των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ως προς την αντιμετώπισή  τους σε σχέση με άλλους συναδέλφους τους , απευθύνεται για μια ακόμα φορά προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να μεταφέρει εγκαίρως την ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας για την βιωσιμότητα της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και για να επισημάνει την προσοχή και την ευθύνη του Υπουργείου απέναντι στο μέλλον των μαθητών και των εκπαιδευτικών της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
            Συγκεκριμένα τα θέματα τα οποία απαιτούν επείγουσα και ιδιαίτερη ρύθμιση αφορούν:
 Α. ΘΕΣΜΙΚΑ
·        Δημιουργία Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην κεντρική υπηρεσία ΥΠΕΠΘ με Διευθυντή από τους εκπαιδευτικούς της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που να εμπίπτει στα κριτήρια αξιολόγησης των στελεχών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
·        Υποχρεωτική συμμετοχή των προϊσταμένων Γραφείων ΤΕΕ στα ΠΥΣΔΕ, σε ημερήσια διάταξη θεμάτων  ΤΕΕ.
Β. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ
·        Μείωση του ωραρίου διδασκαλίας όλων των  υπευθύνων εργαστηρίων ΣΕΚ και ΣΕ κατά 3 ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας όπως ισχύει για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικής – Χημείας και πληροφορικής των ΓΕΛ   .
Γ. ΜΑΘΗΤΙΚΑ
·        Να επιτραπεί η εγγραφή και φοίτηση των αποφοίτων ΓΕΛ, ΤΕΛ, Ενιαίου Λυκείου, Πολυκλαδικού Λυκείου κ.λ.π., κατόχων απολυτηρίου ή πτυχίου, για απόκτηση πτυχίου οποιασδήποτε επιθυμητής ειδικότητας, σε ειδικά τμήματα αποφοίτων, στη Β’ τάξη των ΕΠΑΛ και μόνο με μαθήματα ειδικότητας, προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας σε οποιοδήποτε στάδιο του εργασιακού τους βίου.
·        Να επιτραπεί η εγγραφή πτυχιούχων ΕΠΑΛ στη Β΄τάξη των  ΕΠΑΣ σε  τμήματα αντίστοιχων ειδικοτήτων του πτυχίου τους.
·        Την άμεση πρόβλεψη λειτουργίας ειδικοτήτων που λειτουργούν σε ΕΠΑΣ άλλων Υπουργείων (ΟΑΕΔ-Υπουργείου Εργασίας, ΕΠΑΣ Υπουργείου Υγείας Πρόνοιας κ.λ.π.) και στο καθαυτό Υπουργείο παροχής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να μην υπάρχει διαρροή μαθητικού δυναμικού προς σχολές εποπτευόμενες από άλλα Υπουργεία.
Δ. ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ
·        Συμμετοχή της ΟΛΤΕΕ στο  Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) , και στον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ ).
·        Πλήρης απαλλαγή των μελών του ΔΣ της ΟΛΤΕΕ όπως εφαρμόζεται σε όλες τις άλλες ομοσπονδίες ( ΟΛΜΕ , ΔΟΕ ).
·        Εφαρμογή της νομοθεσίας για την χορήγηση των νόμιμων απαλλαγών στα ΔΣ των πρωτοβάθμιων  ενώσεων ΕΛΤΕΕ από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης.
·        Παραχώρηση χώρων σε σχολεία για στέγαση των πρωτοβάθμιων  ενώσεων ΕΛΤΕΕ.
·        Πρόβλεψη διαδικασίας αποσπάσεων στην ΟΛΤΕΕ τριών (3) εκπαιδευτικών ανά σχολικό έτος, για κάλυψη λειτουργικών αναγκών, όπως εφαρμόζεται και στις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
         Όλες οι παραπάνω προτάσεις μας συντείνουν: Στη διευκόλυνση της μαθητικής κινητικότητας,  στην ανταγωνιστικότητα της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, στη βιωσιμότητα των σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, στον καθησυχασμό της αναταραχής προσανατολισμού που διέπει τη σπουδάζουσα νεολαία και στην άρση της εργασιακής ανασφάλειας των εκπαιδευτικών της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
             Π. ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ                                                               Α. ΠΕΤΤΑΣ
·        Μείωση του ωραρίου διδασκαλίας όλων των  υπευθύνων εργαστηρίων ΣΕΚ και ΣΕ κατά 3 ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας όπως ισχύει για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικής – Χημείας και πληροφορικής των ΓΕΛ   .

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009

Επισυνάπτουμε, για ενημέρωση σας, τον κατάλογο των εκπαιδευτικών για τους οποίους έχουμε λάβει εντολή για κατάθεση νέων αγωγών. Έχουν ήδη κατατεθεί οι αγωγές των σχολείων της Αθήνας, επίκειται η κατάθεση των αγωγών των σχολείων του Πειραιά και από Σεπτέμβρη θα κατατεθούν οι αγωγές των σχολείων της επαρχίας. (Αυτό γιατί η δικονομική κατασκευή της συγκέντρωσης όλων των αγωγών στην Αθήνα δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτή από τη νομολογία του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη του άρθρου 7 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας). Από ορισμένα σχολεια δεν έχουμε ακόμη λάβει τα χρήματα, αλλά δεν έχουμε ακόμη κάνει πλήρη έλεγχο. Θα σας το γνωρίσουμε σε μελλοντικό μας μήνυμα, με επισήμανση, επίσης, τυχόν έλλειψης δικαιολογητικών εγγράφων.



Επειδή επίκειται, σταδιακά, ο προσδιορισμός της δικασίμου της πρώτης ομάδας αγωγών (κατάθεσης 2006), επισυνάπτουμε κατάλογο των εκπαιδευτικών, ανά αγωγή, οι οποίοι δεν μας έχουν αποστείλει ακόμη τα αναγκαία δικαιολογητικά (τυχόν κατατεθειμένες αιτήσεις διακοπής της παραγραφής, έγγραφα σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση, όπως ΦΕΚ διορισμού, βεβαιώσεις υπηρεσιακής κατάστασης, μισθοδοσίας κ.λ.π.) Τα ΦΕΚ διορισμού δεν είναι απαραίτητα. Απολύτως αναγκαία είναι, αντιθέτως, α) η αίτηση διακοπής της παραγραφής, όπου υπάρχει και β) αναλυτική ή έστω συγκεντρωτική βεβαίωση υπηρεσιακών μεταβολών και μισθοδοσίας για το κρίσιμο διάστημα (2002-2006) . (Επισυνάπτουμε σχετικό υπόδειγμα συγκεντρωτικής βεβαίωσης, για διευκόλυνση).



Επικοινωνούμε και εμείς με τους εκπαιδευτικούς που είχαν αναλάβει ως συντονιστές την συγκέντρωση των αρχικών δικαιολογητικών για την κατάθεση των αγωγών, αλλά χρειαζόμαστε και την δική σας βοήθεια, επειδή λόγω του χρόνου που διανύθηκε πολλοί έχουν αλλάξει σχολείο. Για το λόγο αυτό και για ασφάλεια, θα σας παρακαλούσαμε να φροντίσετε και εσείς για την ενημέρωσή τους (Σε κάθε περίπτωση επισυνάπτουμε στο συνημμένο αρχείο και το όνομα και τηλ. του «συντονιστή». )



Υπογραμμίζουμε την αναγκαιότητα συγκέντρωσης των δικαιολογητικών αυτών (ιδίως της συγκεντρωτικής βεβαίωσης αποδοχών και της βεβαίωσης υπηρεσιακών μεταβολών) προς αποφυγή έκδοσης προδικαστικών αποφάσεων ή και απόρριψης της αγωγής ως προς τους εκπαιδευτικούς που δεν θα την έχουν επισυνάψει.

Με εκτίμηση και ευχές για καλό υπόλοιπο του καλοκαιριού,



Αθήνα, 6-8-09





Γιώργος Κατρούγκαλος

Ειρήνη Περβολαράκη

176 €


ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟ Υ                                                           ΤΟΠΟΣ,....... ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΒΕΒΑΙΩΣΗ


Βεβαιώνεται ότι όπως προκύπτει από τα στοιχεία ατομικού φακέλου,
....................................................... ..... , διορίσθηκε ως υπάλληλος στο Υπουργείο
Παιδείας την ..................... με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου, με ειδικότητα
, κατηγορία (ΠΕ,ΤΕ)……. σήμερα υπηρετει στο……………. ................................... και κατά τα
παρακάτω χρονικά διαστήματα δεν έχει λάβει την ειδική μηνιαία παροχή του επιδόματος των 176 ευρώ.
Αρμόδιες κατά τόπο Υπηρεσίες για τη μισθοδοσία τ.... κατά τα παρακάτω διαστήματα ήταν :
1. Για το έτος 200…και από........ μέχρι ……………..
2.     Για το έτος 200… και από……....... μέχρι ………………………..
3.     Για το έτος 200… και από……........ μέχρι……………………………...
4.     Για το έτος 200….. και από .......... . ....... μέχρι .................. τ
5.     Για το έτος 200.. ..και από .................. μέχρι .................. τ
                                                                                         Διευθυντής (όνομα, σφρ. & υπγρ.)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η υποβολή αιτήσεων αδιόριστων εκπαιδευτικών, για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ) διδακτικού έτους 2009-2010, θα πραγματοποιηθεί από τις 4-9-2009 μέχρι και τις 11-9-2009 στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας.

Στόχος του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η υλοποίηση της Π.Δ.Σ με την έναρξη του διδακτικού έτους 2009-2010, ώστε να καλυφθούν έγκαιρα οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών των Λυκείων της χώρας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Αρ. Πρωτ.105716/Γ7

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΜΗΜΑ Ε΄ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Ανδρέα Παπανδρέου 37

Τ.Κ. 15180 Μαρούσι

Πληροφ.: Ανθή Περίκου

Ε.Τ. Σαρίμβεη

Τηλ./ FAX: 210-3442212

e-mail : statpds@ypepth.gr

ΠΡΟΣ: 1) Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης

2) Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης

3) Γραφεία ΔΕ και ΕΕ (μέσω των

Δ/νσεων)

4)Γενικά Λύκεια, Γυμνάσια με Λυκειακές

Τάξεις , ΕΠΑΛ όλης της

χώρας (μέσω των Διευθύνσεων, Γραφείων

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΕ)

5) Σιβιτανίδειο Σχολή

ΘΕΜΑ : « Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σχολικού έτους 2009-2010»

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να αρχίσει η εφαρμογή του προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους 2009-2010.

Στo πλαίσιo της προετοιμασίας για την έγκαιρη εφαρμογή του προγράμματος, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Όλες οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα δεχθούν αιτήσεις αδιόριστων εκπαιδευτικών, οι οποίοι επιθυμούν να εργασθούν στο πρόγραμμα ΠΔΣ ως ωρομίσθιοι, από 4 Σεπτεμβρίου 2009 έως και 11 Σεπτεμβρίου 2009.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αίτηση στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπ/σης, στις οποίες ανήκουν τα σχολεία που επιθυμούν να εργασθούν. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από α) επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του τίτλου σπουδών ή βεβαίωση κτήσης πτυχίου σε περίπτωση που εκκρεμεί η ορκωμοσία νέων πτυχιούχων και β) βιογραφικό σημείωμα του ενδιαφερομένου. Οι αιτούμενοι πρέπει, όποτε κληθούν, να μπορούν να επιβεβαιώσουν τα αναφερόμενα στο βιογραφικό τους.

Οι αιτήσεις θα συγκεντρωθούν κατά ειδικότητα και θα καταρτιστούν σχετικοί πίνακες.

Ο ΥΦΥπουργος

ΑΝΔΡΕΑΣ Θ. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ:

Έντυπο Αίτησης

Εσωτ. Διανομή

1)Γραφείο Υπουργού

2)Γραφείο Υφυπουργού

3)Γραφείο Γεν. Γραμματέως

4)Γραφείο Ειδικού Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης

5) Γενική Δ/νση Διοίκησης Προσ/κού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, Δ/νση Προσ/κού Β/θμιας Εκπ/σης, Τμήμα Α΄

5) Δ/νση ΣΕΠΕΔ (Τμήμα Ε΄-ΠΔΣ και ΕΔ)

ΠΡΟΣ

Τη ΔΔΕ …………………

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: …………….ΑΡ. ΠΡΩΤ: …………………..

ΑΙΤΗΣΗ

ΕΠΩΝΥΜΟ: …………………………….

ΟΝΟΜΑ: …………………………………

ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ: ……………………..

ΟΝΟΜΑ ΜΗΤΕΡΑΣ: ……………………

ΟΙΚΟΓΕΝ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: .....................

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ: … ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ : …

1. Εχω εκπληρώσει τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις: ……………………………..

2. Εχω αναβολή στρατού εωσ …………...

3. Υπηρετώ στο στρατό και απολύομαι την …………………………………………….

(συμπληρώνεται μόνο από άνδρες)

ΑΡ. ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ: ……………………………………………...

Δ/ΝΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ: ……………………..

……………………………………………...

ΠΟΛΗ……………………… Τ.Κ. ……….

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: …………………

…………………………………………….

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: …………………………...

ΘΕΜΑ: Πρόσληψη στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

· Πτυχίο

· Βιογραφικό

……………………..

……………………..

Παρακαλώ να με προσλάβετε ως ωρομίσθιο/α καθηγητή/τρια για να διδάξω μαθήματα της ειδικότητάς μου στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ), κατά το διδακτικό έτος 2009-2010, σε σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς σας.

Ο αιτών/ Η αιτούσα