Τετάρτη 12 Μαΐου 2010


Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

Oι υπάλληλοι της Βουλής δεν χάνουν τον 15ο και 16ο μισθό


AΠΙΣΤΕΥΤΟ

Τελικά τίποτα δεν άλλαξε και δεν θα αλλάξει σε αυτή την χώρα. Πολίτες δυο ταχυτήτων οι εντός Βουλής και οι εκτός.

Οι εντός τα τρώνε ζούνε σε ασυλία αυτοί και τα τσιράκια ενώ δεν δέχονται καμία μείωση και οι εκτός που πληρώνουν ΠΑΝΤΑ τα σπασμένα. Eως πότε;

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ



«Λουκέτο» βάζει το υπ. Παιδείας σε σχολεία

E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
Ρεπορτάζ:esos.gr
Υστερα από   προτάσεις των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και  των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το υπ. Παιδείας αποφάσισε τηςν κατάργηση  από το σχολικό έτος 2010−2011 των  παρακάτω σχολικών μονάδων χωρίς μείωση του αριθμού των οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
− ΕΠΑΛ ΣΕΡΙΦΟΥ
− ΕΠΑΛ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΩΝ
− ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΠΑ.Λ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ

Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010 Ήθελαν να σκιαστούν στο υπουργείο οι υπάλληλοι με 200.000 ευρώ Εδώ η Ελλάδα καίγεται και η Άννα Διαμαντοπούλου θέλει μηχανισμό σκίασης για το υπουργείο παιδείας που θα κοστίσει 200.000 ευρώ. Το ζήτησαν οι υπάλληλοι και γιαυτό τον λόγο αποφάσισε να κάνει... διαγωνισμό. Να πάρουν καπέλα ή ατομικές ομπρέλες στα γραφεία τους. Πάντως η σπατάλη ας τελειώσει και ας βρούνε άλλον τρόπο σκίασης. Τι να κάνουμε σε κρίση είμαστε και εμείς περικοπές κάνουμε.


Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

Ήθελαν να σκιαστούν στο υπουργείο οι υπάλληλοι με 200.000 ευρώ



Εδώ η Ελλάδα καίγεται και η Άννα Διαμαντοπούλου θέλει μηχανισμό σκίασης για το υπουργείο παιδείας που θα κοστίσει 200.000 ευρώ. Το ζήτησαν οι υπάλληλοι και γιαυτό τον λόγο αποφάσισε να κάνει...


διαγωνισμό. Να πάρουν καπέλα ή ατομικές ομπρέλες στα γραφεία τους. Πάντως η σπατάλη ας τελειώσει και ας βρούνε άλλον τρόπο σκίασης. Τι να κάνουμε σε κρίση είμαστε και εμείς περικοπές κάνουμε.

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010


Στο ΙΚΑ οι νέοι εκπαιδευτικοί και όλοι οι νέοι δημόσιοι υπάλληλοι - Αυξάνεται στο 60ό έτος η ηλικία συνταξιοδότησης από το 2011 -  Μειώνεται η σύνταξη από το 2011 για τις επικουρικές συντάξεις – Όλες οι αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό

            Σημαντική μείωση των συντάξεων και αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης επιφέρει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό που παρουσίασε η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 8/5.  Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, που θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στο υπουργικό συμβούλιο, αυξάνεται από το 2011 αντί του 2013 που προέβλεπε ο νόμος Πετραλιά, το γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης με 35ετία από τα 58 στα 60 έτη. Επίσης, το ποσοστό αναπλήρωσης μειώνεται, με αποτέλεσμα να μειώνεται η σύνταξη από το 2011 για τις επικουρικές συντάξεις και από το 2013 για τις κύριες, ενώ καθιερώνονται ισχυρά αντικίνητρα για την πρόωρη συνταξιοδότηση. Προβλέπεται, επίσης, ότι με χρονικό ορίζοντα οκτώ ετών θα ενοποιηθούν όλα τα ασφαλιστικά Ταμεία σε τρεις φορείς (μισθωτών, αυτοαπασχολούμενων, αγροτών), ενώ από το 2013 και μετά όσοι προσλαμβάνονται ως τακτικοί υπάλληλοι στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ θα ασφαλίζονται στον κλάδο κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ.
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ

Στο ΙΚΑ οι νέοι δημόσιοι υπάλληλοι από το 2013
Η «Κ» παρουσιάζει τις διατάξεις του υπό έγκριση νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου
Της Χριστινας Κοψινη
Αύξηση του γενικού ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 έτη, από το 58ο στο 60ό έτος της ηλικίας, εφόσον συντρέχει η προϋπόθεση της 35ετούς ασφάλισης.
Μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης συντάξεων κατ’ έτος στο επίπεδα του ΙΚΑ (2%) για όλους τους παλαιούς ασφαλισμένους που θεμελιώνουν δικαίωμα αποχώρησης από την εργασία έως τις 31.12.2018. Μεγαλύτερη υποχώρηση του ποσοστού για όλους όσοι θα αρχίσουν να θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 1.1.2018. Καθιέρωση της βασικής σύνταξης ύψους 360 ευρώ από το 2018 και καταβολή της, ως προνοιακού τμήματος της σύνταξης, στην ηλικία των 65 ετών. Ενταξη στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ όλων των νέων δημόσιων υπαλλήλων που θα προσληφθούν από το 2013. Ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών φορέων, σε 3 Ταμεία, αλλά με μία μεταβατική περίοδο προετοιμασίας 8 χρόνων! Προνομιακή διατήρηση της ασφαλιστικής αυτοτέλειας των εργαζομένων στην Τράπεζα της Ελλάδος και νέο έντοκο λογαριασμό διαθεσίμων στην ΤτΕ (από το 5% του αντιτίμου των εισιτηρίων αγώνων ποδοσφαίρου) για την επικουρική ασφάλιση των Σωμάτων Ασφαλείας. Αντικίνητρα αποχώρησης από την εργασία πριν από την ηλικία των 65 ετών και προετοιμασία της διαδικασίας για παρεμβάσεις στο σύστημα επικουρικών συντάξεων από το 2011.
Αυτές είναι ορισμένες από τις αλλαγές που εισάγει το νέο ασφαλιστικό με σχέδιο νόμου που συζητήθηκε χθες σε κυβερνητική σύσκεψη στη Βουλή και αναμένεται να εγκριθεί από το υπουργικό Συμβούλιο τη Δευτέρα. Επισήμως, το Σχέδιο θα δοθεί στη δημοσιότητα από το υπουργείο το απόγευμα της Δευτέρας σε συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί στα γραφείο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ, στη Βουλή κι όχι στο υπουργείο Εργασίας.
Η «Κ» δημοσιοποιεί σήμερα το τελικό σχέδιο νόμου το οποίο θα τελεί υπό την κρίση του Υπουργικού Συμβουλίου και με την επιφύλαξη που πάντα υπάρχει για πιθανές αλλαγές σε επιμέρους ζητήματα. Επί παραδείγματι, παραμένει ακόμη ασαφές εάν θα καταργηθεί η δυνατότητα συνταξιοδότησης με 37ετία χωρίς όριο ηλικίας. Επίσης στο σχέδιο νόμου δεν αναγράφεται το ποσό της βασικής σύνταξης το οποίο σύμφωνα με ανακοινώσεις της ηγεσίας του υπουργείου θα κυμαίνεται γύρω στα 360 ευρώ και δεν καταγράφονται αναλυτικά τα ποσοστά αναπλήρωσης που θα ισχύσουν για τον υπολογισμό της σύνταξης μετά την 1.1.2013 για όλους όσοι θεμελιώσουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 1.1.2018. Αυτά τα ζητήματα αποτελούν σημεία ενδοκυβερνητικών διαφωνιών μέχρι την τελευταία στιγμή, αν και δεν πρέπει να αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις πληροφορίες της «Κ». Σύμφωνα με αυτές το ποσοστό αναπλήρωσης ανά έτος θα αρχίζει με 0,7% και θα βελτιώνεται κάθε τριετία. Ο μέσος όρος σε όλη τη διάρκεια της 40ετίας δεν θα υπερβαίνει το 1,5%.
Επίσης, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ο νόμος για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που προβλέπει το Μνημόνιο Συνεννόησης με ΔΝΤ, ΕΚΤ και Ε.Ε. προβλέπει ακόμη πιο αυστηρές ρυθμίσεις από αυτές που καταγράφει το Σχέδιο Νόμου, με βασικότερη αυτήν που αφορά την επέκταση της ηλικίας συνταξιοδότησης στο 65ο έτος «για όλους, συμπεριλαμβανομένων και όλων όσοι έχουν ασφαλιστεί προ της 1.1.1993».
Τα αυστηρά μέτρα του Μνημονίου αναμένεται είτε να νομοθετηθούν με δεύτερο Σχέδιο μέχρι τον Δεκέμβριο, είτε να συμπεριληφθούν στο Σχέδιο που δημοσιοποιεί σήμερα η «Κ» αλλά εξαιρώντας τους πολύ παλαιούς ασφαλισμένους, εισελθόντες στο σύστημα πριν από το 1982.

Νέα μέτρα
Αναλυτικότερα, στις βασικότερες διατάξεις του Σχεδίου μπορούμε να εντάξουμε τα εξής νέα μέτρα:
- Eνοποίηση των Ταμείων σε 3 φορείς (μισθωτών, αυτοαπασχολουμένων και αγροτών). Τα 3 νέα Ταμεία θα λειτουργήσουν την 1.1.2018, και έως την 1.1.2018 πρέπει συνταχθούν οι απαραίτητες αναλογιστικές μελέτες.
- Διαδοχικές συντάξεις. Φορέας καταβολής της σύνταξης παραμένει ο τελευταίος φορέας, με την προσαύξηση να προσδιορίζεται μόλις στο 0,06%
- Κατάργηση διαφόρων ευνοϊκών διατάξεων για πλασματικό χρόνο εργασίας χάριν εθελουσίας εξόδου ενώ από την 1.1.2011 καταργούνται όλες οι ρυθμίσεις για τη συνταξιοδότηση «άγαμων και διαζευγμένων θυγατέρων και αδελφών». Ωστόσο, οι συντάξεις που ήδη καταβάλλονται εξακολουθούν.
- Αναπροσαρμογή προς τα κάτω και του ποσοστού αναπλήρωσης των επικουρικών συντάξεων με διαδικασία που ξεκινά την 1.1.2011.
- Νέος πίνακας βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων. Θα ισχύσει για όλους όσοι ασφαλίζονται για πρώτη φορά από την 1.7.2011.
- Καταβολή εισφορών σε δεύτερο Ταμείο (ΙΚΑ) για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους που ασκούν παράλληλο επάγγελμα και στον ιδιωτικό τομέα.
- Νέοι διαχωρισμοί στο Δημόσιο. Με το σχέδιο νόμου δεν απαντώνται όλα τα ερωτήματα που αφορούν την επέκταση της ηλικίας συνταξιοδότησης στο Δημόσιο. Ωστόσο, εκτός από την επέκταση που έχει αναγγελθεί για την 1.1.2011 των ηλικιακών ορίων με τα οποία συνταξιοδοτούνται οι γυναίκες στο Δημόσιο, το Σχέδιο εισάγει και μία δεύτερη εσωτερική διαφοροποίηση, αφού όσοι προσληφθούν από την 1.1.2013 ως τακτικοί υπάλληλοι στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ και θα ενταχθούν στον κλάδο κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ.

Ποσοστό αναπλήρωσης
- Αλλαγές του ποσοστού αναπλήρωσης για παλαιούς ασφαλισμένους. Ασφαλισμένοι θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μέχρι την 1.1.2018 δεν θα υποστούν ιδιαίτερα δυσάρεστες αλλαγές. Ομως, εάν έχουν υψηλότερο ποσοστό αναπλήρωσης από αυτό που ισχύει στο ΙΚΑ, (2% των μηνιαίων αποδοχών) θα πρέπει να υπολογίζουν τμήμα της σύνταξής τους για τον χρόνο εργασιακού βίου από την 1.1.2013 με το ποσοστό του ΙΚΑ. Με τη συγκεκριμένη διάταξη θα έχουν μειωμένο ποσοστό αναπλήρωσης στο εξής κατά 0,26%. Επίσης και σε αυτήν την κατηγορία των παλαιών ασφαλισμένων, στο εξής θα τηρείται το πλαφόν για το μάξιμουμ της σύνταξης (έως 2.850 ευρώ).
- Μεικτός τρόπος υπολογισμού της σύνταξης για παλαιούς ασφαλισμένους. Ασφαλισμένοι του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 1.1.2018 θα λάβουν ένα προνοιακό τμήμα, (βασική σύνταξη ύψους έως 360 ευρώ) στην ηλικία των 65 ετών και με εισοδηματικά κριτήρια και ένα δεύτερο αναλογικό σε τμήμα εισφορών, τμήμα σύνταξης. Για αυτήν την κατηγορία ο τρόπος υπολογισμού θα είναι μεικτός, με στοιχεία και από το υφιστάμενο και από το καινούργιο σύστημα.
- Θέσπιση αναλογικής σύνταξης η οποία θα υπολογίζεται ως εξής: Για ασφάλιση μέχρι τις 31.12.2012 ο υπολογισμός θα γίνεται όπως σήμερα, με τους ισχύοντες κανόνες. Για το υπόλοιπο τμήμα, από την 1.1.2013 μέχρι και την ημέρα συνταξιοδότησης ο υπολογισμός του τελικού συντάξιμου ποσού θα γίνεται με τη λογική της αναλογικότητας, βάσει των εισφορών που κατέβαλαν οι ασφαλισμένοι. Για έως και 15 χρόνια ασφάλισης από το 2% που είναι σήμερα το ετήσιο ποσοστό αναπλήρωσης στο ΙΚΑ μειώνεται στο 0,7%. Το ποσοστό θα αναπροσαρμόζεται κάθε τρία χρόνια. Αλλά κατά μέσο όρο για όλη την 40ετία δεν θα ξεπεράσει το 1,2%.

Αυξάνεται στο 60ό έτος η ηλικία συνταξιοδότησης πριν από το 2013
Με εξαίρεση τις αναπηρικές συντάξεις και τους ήδη ασφαλισμένους με το σύστημα των βαρέων και ανθυγιεινών, από το 2011 παύει η δυνατότητα εξόδου από την εργασία πριν από το 60ό έτος της ηλικίας. Σύμφωνα με το άρθρο 10 του Σχεδίου που δημοσιεύει σήμερα η «Κ» οι διατάξεις του Ν.3655/2008 για σταδιακή επέκταση της ηλικίας συνταξιοδότησης από το 58ο στο 60ό έτος θα εφαρμοστούν νωρίτερα κι όχι το 2013. Η αύξηση του ορίου θα ξεκινήσει σε 8 μήνες από σήμερα. Από το 2011 και μέχρι το 2013, με την πρόσθεση εξαμήνων για κάθε έτος, η ηλικία συνταξιοδότησης στο 60ό έτος θα επεκταθεί στον ιδιωτικό τομέα και σε δημόσιους υπαλλήλους.

Ρυθμίσεις
Ταυτοχρόνως, το παράρτημα του Νόμου που ψήφισε κατά πλειοψηφία η Βουλή, επικυρώνοντας το Μνημόνιο Συνεννόησης, θέτει εκ των προτέρων πρόσθετες ρυθμίσεις τις οποίες υποχρεούται να εγκρίνει η Βουλή.
Αναλυτικότερα, στο κείμενο αναφέρονται τα εξής:
«Η κυβέρνηση θα υιοθετήσει ένα νέο απλοποιημένο σύστημα (αναλογικό) για όλους τους νυν και μελλοντικούς εργαζόμενους που περιλαμβάνει:
1 Μέχρι το Δεκέμβριο του 2015, συνταξιοδότηση στην ηλικία των 65 ετών για όλους, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν ασφαλιστεί προ της 1ης Ιανουαρίου 1993.
2 Αύξηση της απαιτούμενης ηλικίας για συνταξιοδότηση των γυναικών που υπηρετούν στον δημόσιο τομέα στα 65 χρόνια μέχρι το 2013.
3 Ενίσχυση της σύνδεσης των εισφορών με τα επιδόματα.
4Υπολογισμό των συντάξεων σύμφωνα με το σύνολο του εργασιακού βίου.
5 Μια μέση ετήσια λογιστική μεταφορά ύψους 1,2.
6 Τιμαριθμοποίηση των συντάξεων.
7 Εναν αυτόματο μηχανισμό προσαρμογής που να συνδέει το έτος συνταξιοδότησης με την αύξηση στην προσδοκώμενη διάρκεια ζωής κατά το έτος συνταξιοδότησης.
8 Αυξημένη ελάχιστη περίοδο εισφορών από 37 σε 40 έτη μέχρι το 2015.
9 Περιορισμένη χρήση της πρόωρης συνταξιοδότησης στα 60 έτη από την 1η Ιανουαρίου 2011, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, και όσων έχουν 40 χρόνια εισφορών.
10 Αναθεωρημένο σύστημα παροχής αναπηρικών συντάξεων.
11 Μείωση (κατά 6% τον χρόνο) των συντάξεων για εκείνους που θα συνταξιοδοτούνται μεταξύ των 60 και 65 ετών με λιγότερα από 40 χρόνια εισφορών.
12 Καμία ειδική μεταχείριση για όσους έχουν ασφαλιστεί προ της 1ης Ιανουαρίου 1993.
13 Σημαντικές περικοπές στη λίστα βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων (σε όχι περισσότερα από 10% του συνόλου).
14 Ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη για όλους πάνω από 65 ετών υπολογισμένη με βάση τα ελάχιστα απαιτούμενα μέσα διαβίωσης.
15 Μείωση των συνταξιοδοτικών Ταμείων σε τρία».

Δικαίωμα εξόδου
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι μέχρι και την ψήφιση του Σχεδίου νόμου στη Βουλή θα παραμένει ανοικτό το ερώτημα για το ποιοι και πόσοι ασφαλισμένοι έχουν θεμελιώσει δικαίωμα εξόδου με τις σημερινές προϋποθέσεις. Πάντως, οι ασφαλισμένοι στη χώρα ανέρχονται σε 4.069.560 άτομα, εκ των οποίων το 56% (2.264.134 άτομα) ασφαλίστηκε μετά την 1.1.93 κι ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του νόμου 2084/92 με ηλικία συνταξιοδότησης το 65ο έτος.




Σάββατο 8 Μαΐου 2010


Σάββατο, 08 Μαΐου 2010

Προειδοποίηση-τρόμος της πρόεδρου της Αργεντινής για το ΔΝΤ: "Θα τελειώσουν άσχημα στην Ελλάδα"!


Προειδοποίηση-τρόμος για την Ελλάδα από την πρόεδρο της, παθούσης λόγω ΔΝΤ, Αργεντινής, Christina Fernandez De Kirchner, για την Ελλάδα και τα εξοντωτικά οικονομικά μέτρα λιτότητας που δέχθηκε η κυβέρνηση Παπανδρέου: «Τα άγρια μέτρα λιτότητας θα συναντήσουν αντίσταση. Θα τελειώσουν άσχημα στην Ελλάδα. Τα οικονομικά μέτρα που πήραν θα πυροδοτήσουν κοινωνική αναταραχή, όπως αυτή που αντιμετώπισε η χώρα μας την περασμένη δεκαετία". «Οι συνταγές που...

επιβάλλονται στην Ελλάδα είναι ταυτόσημες με αυτές που εφαρμόστηκαν εδώ το 2001», δήλωσε πριν δύο ώρες περίπου σε δημοσιογράφους στην Αργεντινή η Kirchner, υπογραμμίζοντας τις ομοιότητες μεταξύ της κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα και την κοινωνική, πολιτική και οικονομική κρίση που συγκλόνισε την Αργεντινή προτού η χώρα κηρύξει στάση πληρωμών.

Η ισχυρή μεσαία τάξη της Αργεντινής, που αποτελούσε τη «ραχοκοκαλιά» της κοινωνίας και της οικονομίας της, σταδιακά διαλύθηκε προς όφελος μίας ολιγάριθμης διεφθαρμένης οικονομικής και πολιτικής ελίτ. Το 60% του πληθυσμού σε μία δεκαετία βρέθηκε κάτω από το όριο της φτώχειας με το 55% των εργαζομένων να είναι ανασφάλιστοι.

Η διόγκωση του δημοσίου τομέα, η διαφθορά και η φοροδιαφυγή απεδείχθησαν, όπως και στην περίπτωση της Ελλάδας, καρκινώματα για την οικονομία.

Ο πληθωρισμός καταδυνάστευε τη χώρα, οι τιμές, μήνα με το μήνα, αυξάνονταν ραγδαία και οι πολίτες έβλεπαν, ανήμποροι να αντιδράσουν, το νόμισμά τους να χάνει καθημερινά την αξία του.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το χρέος της Αργεντινής ανήλθε στο 41% από 29% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, μεταξύ 1993 και 1998.

Το 1997, η γειτονική Βραζιλία βρέθηκε σε βαθιά κρίση, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την υποτίμηση του βραζιλιάνικου νομίσματος κατά 50% της αρχικής του αξίας. Οι εξαγωγές της Αργεντινής προς τη Βραζιλία εκμηδενίστηκαν, ενώ αυξήθηκαν κατακόρυφα οι εισαγωγές.

Παράλληλα, η άνοδος της τιμής του δολαρίου, με το οποίο ήταν συνδεδεμένο το αργεντίνικο νόμισμα, κατέστησε τα προϊόντα της Αργεντινής μη ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές, πλήττοντας θανάσιμα κάθε κλάδο παραγωγικής δραστηριότητας.

Το 1998, η Αργεντινή είχε φτάσει να δανείζεται από τις διεθνείς κεφαλαιαγορές με επιτόκιο 10,5% και αναγκαστικά κατέφυγε για πρώτη φορά στο ΔΝΤ.

Το ΔΝΤ είχε χορηγήσει δάνεια 7,2 δισ. δολ. το 1999 και 39,7 δισ. δολ. τον Δεκέμβριο του 2000, όμως οι όροι ήταν ασφυκτικοί. Οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων μειώθηκαν και οι καταθέσεις πάγωσαν.

Την ίδια περίοδο, οι επενδυτικές τράπεζες συνέχιζαν να προωθούν το χρέος της χώρας στη δευτερογενή αγορά ομολόγων, με ακόμα υψηλότερες αποδόσεις. Προώθησαν ένα Debt Swap (ανταλλαγή χρέους), όπου οι ιδιοκτήτες ομολόγων αποκτούσαν το δικαίωμα να πάρουν νέα ομόλογα μεγαλύτερης διάρκειας με ευνοϊκότερους όρους. Το σκεπτικό ήταν να μεταφερθεί η εξόφληση του χρέους από το 2001 στο 2005. Πράγματι, 30 δισ. δολάρια άλλαξαν διάρκεια ζωής και επτά επενδυτικές τράπεζες εισέπραξαν 100 εκατ. δολάρια σε προμήθειες.

Όμως, μέσα σε μερικές μόλις εβδομάδες, η Αργεντινή κατέληξε ξανά χωρίς χρήματα, γιατί οι αγορές δεν πείστηκαν για την αποτελεσματικότητα της οικονομικής πολιτικής της.

Στα τέλη του 2001, η κρίση οδήγησε την κοινωνία σε σημείο ανάφλεξης. Το ξέσπασμα της λαϊκής οργής ήλθε, όταν ο κεντροαριστερός ντε λα Ρούα, απαγόρευσε την ανάληψη μετρητών από τις τράπεζες, πέραν του ποσού των 250 δολαρίων το μήνα.

Εργάτες, υπάλληλοι και αγρότες μάχονταν στους δρόμους της Αργεντινής και ο Ντε λα Ρούα πρόλαβε να διαφύγει με ελικόπτερο από την ταράτσα του προεδρικού μεγάρου, για να γλυτώσει από την οργή του όχλου.

Ο νέος πρόεδρος, Νέστορ Κίρτσνερ, έκανε στάση πληρωμών και δεν αναγνώρισε το χρέος. Δεν συμπεριέλαβε ούτε ένα νεοφιλελεύθερο οικονομολόγο στο επιτελείο του και απαίτησε από τους δανειστές και το ΔΝΤ τη διαγραφή του.

Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, οι δανειστές και το ΔΝΤ διέγραψαν το 75% της οφειλής και δέχθηκαν την αποπληρωμή των υπολοίπων με προνομιακούς όρους. Το πάλαιψαν και το κέρδισαν.

Οι τόκοι των ληξιπρόθεσμων δανείων δεν αναγνωρίστηκαν ποτέ από την Αργεντινή, παρά το ότι αρχικά είχε συμφωνήσει να τους πληρώσει.

Τώρα η Αργεντινή αργά, αλλά σταθερά, έχει μπει στο δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης. Σήμερα, η χώρα κατηγορεί το ΔΝΤ για κακοδιαχείριση της κρίσης του 2001-2002 και επισημαίνει ότι μπορεί να μιλά για οικονομική ανεξαρτησία, μακριά από την επίβλεψή του. Φέτος αναμένει ανάπτυξη από 3,5% ως 5%.

Οσο για το υπόλοιπο του χρέους έκανε πρόσφατα μία πρόταση για αποπληρωμή 34 σεντς στο ένα δολάριο. Και αν θέλουν...

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Τρίτη 4 Μαΐου 2010


Αυτά είναι τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν


Τα μέτρα όπως ανακοινώθηκαν από τον υπουργό οικονομίας και θα ισχύσουν ουσιαστικά μέχρι το 2014 είναι τα εξής:

-Αύξηση του συντελεστή του ΦΠΑ από το 21% στο 23%

-Αύξηση των έμμεσων φόρων σε καύσιμα τσιγάρα και ποτά κατά 10%

- Αύξηση των φόρων πολυτελείας

- Φορολόγηση σε τεχνικά και τυχερά παιχνίδια με νέο νομοσχέδιο

- Καμία αλλαγή στον 13ο και 14ο μισθό στον ιδιωτικό τομέα

- Αναπροσαρμόζεται ο 13ος και 14ος μισθός στο...
... δημόσιο και χορηγούνται μόνο 1.000 ευρώ
συνολικά. (250 δώρο Πάσχα, 250 επίδομα αδείας και 500 δώρο Χριστουγέννων) - Τα 1.000 ευρώ θα λαμβάνουν μόνο όσοι έχουν μισθό κάτω των 3.000 ευρώ μικτά μαζί με τα επιδόματα στο δημόσιο

- Μείωση 8% σε όλα τα επιδόματα(συνολικά 20% αφού έχουν ήδη μειωθεί 12%).

- Αναπροσαρμογή των δώρων στους συνταξιούχους του δημοσίου (200 ευρώ το δώρο Πάσχα,
200 ευρώ το επίδομα αδείας και 400 ευρώ το δώρο Χριστουγέννων για συντάξεις κάτω των 2.500 ευρώ μικτά.

- Μειώνονται οι υψηλές συντάξεις μέσω του ΛΑΦΚΑ

- Αναστέλλεται η χορήγηση της δεύτερης δόσης του επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης που θα δοθεί μόνο στοχευμένα

- Μείωση των αποζημιώσεων και αύξηση του ορίου των απολύσεων.

- Μείωση των υπερωριών

- Καμία αύξηση σε μισθούς και συντάξεις στο δημόσιο τομέα.

- Δημοσιοποίηση των δαπανών της κεντρικής κυβέρνησης και του προϋπολογισμού

- Εξίσωση των ορίων ηλικίας των γυναικών στο δημόσιο τομέα από το 2011 και με τριετή
προσαρμογή

- Περικοπή των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων

- Αναθεώρηση των συντάξεων αναπηρίας

- Έκτακτη εισφορά στις κερδοφόρες επιχειρήσεις

Η Ελλάδα θα πάρει περίπου 130δισ. ευρώ

Παρασκευή 30 Απριλίου 2010


Ο Αρμαγεδών έρχεται


ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΛΗΡΩΝΕΙ. Κληρώνει για ένα λαό που έχει βασανισθεί αρκετά στο παρελθόν και νιώθει πλέον υπερβολικά αγχωμένος. Σίγουρα έχει κάνει λάθη. Ομως για κανένα από αυτά δεν οφείλει να...


πληρώσει τόσο ακριβό τίμημα. Οταν μάλιστα υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι, συμπατριώτες μας, που πραγματικά ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση και συνεχίζουν να καλοπερνούν μέσα στην ευτυχία τους.

ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ που έχει καταβάλει το μέσο Ελληνα δεν ευθύνονται φυσικά τα «ανυπόστατα» σενάρια (όπως χαρακτηρίζονται από την κυβέρνηση) που κυκλοφορούν από τα κυβερνητικά παπαγαλάκια, που καθημερινά ρίχνουν άδεια για να πιάσουν γεμάτα, αλλά ο Αρμαγεδδών που έρχεται για τον οποίο πράγματι μόνο σενάρια μπορούμε να πλάθουμε προς το παρόν, διότι κανείς μας δεν τον έχει ζήσει.

ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ο σκηνοθέτης του έργου και ο σεναριογράφος. Ενός εξαιρετικά σκληρού ψυχολογικού θρίλερ του όποιου δεν θα έπρεπε να είμαστε οι θεατές.
Η λύση θα υπάρξει στο τρέχον οικονομικό πρόβλημα. Θα αντιμετωπισθεί η κατάσταση που δημιούργησαν κερδοσκοπικοί μηχανισμοί, μόνον και μόνον διότι οι Γερμανοί συνειδητοποίησαν το ντόμινο που θα επακολουθούσε. Ομως οι δανειστές θέτουν όρους. Και όρους απίστευτα σκληρούς. Τουλάχιστον για μία τριετία θα μας πιούν το αίμα. Και δεν πρόκειται για υπερβολή.

ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ και υπάκουοι μαθητές ίσως τα επόμενα χρόνια, μετά την τριετία εννοούμε, να μας επιτρέψουν να πάρουμε μια ανάσα. Να ξαποστάσουμε λιγάκι. Ομως μέχρι τότε θα επιβληθούν διά σιδηράς γροθιάς τουλάχιστον είκοσι δύο μέτρα-φωτιά στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Μέτρα σοκ. Μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, δώρα και επιδόματα θα μειωθούν ή θα ξεχασθούν, οι τιμές στα καύσιμα θα αυξηθούν κι άλλο.

www.e-typos.com

«Μαχαίρι» σε μισθούς και συντάξεις
Τα πιο επώδυνα μέτρα έναντι της μεγαλύτερης οικονομικής βοήθειας

ΑΠΕ
Στη Βουλή στα μέσα της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί η συμφωνία με ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ
Αθήνα
Στείλε το άρθρο με emailΤύπωσε το άρθρο
Προηγούμενο άρθρο:
Μέτρα σοκ με αύξηση στα όρια απολύσεων και περικοπές 13ου-14ου μισθού (29/4/2010)
Στα πλέον επώδυνα μέτρα καταλήγει η συμφωνία της κυβέρνησης με το ΔΝΤ, την ΕΚΤ και την ΕΕ, έναντι της μεγαλύτερης βοήθειας που έχει δοθεί σε χώρα και η οποία μπορεί να φθάσει στα 135 δισ. ευρώ.
Σήμερα ή αύριο ολοκληρώνεται η διαπραγμάτευση για τα μέτρα που πρέπει να λάβει η Ελλάδα προκειμένου να της παρασχεθεί τριετής χρηματοδοτική στήριξη ύψους έως 135 δισ. ευρώ. Ο στόχος για τη μείωση του ελλείμματος ανέρχεται πλέον στο 10% ως το τέλος του 2011, κάτι που σημαίνει ότι το μεγαλύτερο βάρος της βίαιης δημοσιονομικής προσαρμογής θα πέσει σε διάστημα συντομότερο της διετίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», το ΔΝΤ και η ΕΕ απαιτούν από τη κυβέρνηση ένα σχέδιο «άμεσης εφαρμογής», ώστε το δημοσιονομικό έλλειμμα κατά τη διετία 2010-2011 να μειωθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, αντί για 8% του ΑΕΠ που προέβλεπε το Πρόγραμμα Σταθερότητας.

Στις απαιτήσεις της «τρόικας» περιλαμβάνονται :

* Πάγωμα μισθών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για τρία έτη.

* Κατάργηση ή περικοπή του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο.

* Για τον 13ο και 14ο μισθό και στον ιδιωτικό τομέα το θέμα παραμένει ανοικτό, με πιθανότερο ενδεχόμενο να εσωματωθούν με τη μορφή επιδόματος.

* Κατάργηση δώρων Πάσχα, Χριστουγέννων και επιδόματος αδείας για τους συνταξιούχους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

* Μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης των συντάξεων στο 65%.

* Επαναφορά του ΛΑΦΚΑ στις συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ.
* Αύξηση του ΦΠΑ τουλάχιστον κατά 2%, στο 23%.

* Αύξηση του ορίου απολύσεων από το 2% στο 4%, ενώ ασκούνται πιέσεις για πλήρη απελευθέρωση.

* Στον ιδιωτικό τομέα περικόπτεται στο μισό η αποζημίωση απόλυσης.

* Πάγωμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

* Κατάργηση της δυνατότητας προσφυγής στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας.

* Επίσπευση των αλλαγών του Ασφαλιστικού με άμεση εφαρμογή της εξίσωσης ορίων ηλικίας γυναικών και ανδρών στο Δημόσιο.

Για «υποτίμηση μισθών», κάνουν λόγο οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων που είχαν χθες συνάντηση με τον Πρωθυπουργό. Μια μέση ελληνική οικογένεια, με δύο δημοσίους υπαλλήλους, που ζει με 2.500 ευρώ τον μήνα, δηλαδή με 35.000 ευρώ τον χρόνο με βάση τους 14 μισθούς, θα συμβιβαστεί με ένα επίπεδο αποδοχών χαμηλότερο κατά 15% ή κατά 5.000 ευρώ, αφού οι δύο επιπλέον μισθοί προβλέπεται να εξανεμισθούν στο σύνολό τους ή σε μεγάλο ποσοστό. Η απώλεια δύο μισθών στους 14 ισοδυναμεί με μείωση ετήσιων αποδοχών κατά 14,3%.

Κατόπιν όλων αυτών, στην κυβέρνηση είναι έκδηλη η ανησυχία για την επίπτωση που θα έχουν οι ανακοινώσεις, όμως είναι χαρακτηριστική η διστακτικότητα εν όψει της δημοσιοποίησης. Ο προβληματισμός που κυριάρχησε χθες ήταν πως μια πρωτοβουλία πριν από την επέτειο της Πρωτομαγιάς θα λειτουργούσε εμπρηστικά, με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως αναμένονται αντιδράσεις.

Η άλλη άποψη που διατυπώθηκε εντός και εκτός Μεγάρου Μαξίμου ήταν πως η καθυστέρηση στις ανακοινώσεις εκλαμβάνεται ως ένδειξη αναποφασιστικότητας και αδυναμίας διαχείρισης του ζητήματος από την κυβέρνηση. Με βάση αυτή την προσέγγιση, στελέχη της κυβέρνησης εκτιμούν ότι οι αντιδράσεις μπορεί να γίνουν ακόμη εντονότερες από τη στιγμή που Μέγαρο Μαξίμου και υπουργεία εμφανίζονται να εξωθούνται σε μια επιλογή χωρίς ορατή προοπτική διεξόδου.
Newsroom ΔΟΛ

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010


200.000 ευρώ για τέντες στο υπ. Παιδείας-Θα παραγγείλουν3.862 μέτρα ύφασμα

E-mailΕκτύπωσηPDF
alt
Ρεπορτάζ:esos.gr
Ϋφασμα  3.862 μέτρων με τους αντίστοιχους μηχανισμούς για τέντες στο κτίριο της Κεντρικής Υπηρεσίας στο Μαρούσι, θα παραγγείλει το υπ. Παιδείας. Ηδη έχει ορίσει και το κονδύλι ύψους 196.056,30 € (με Φ.Π.Α.).
      Το υπ. Παιδείας προέβη σήμερα σε δημόσιο διαγωνισμόμε ανοικτή διαδικασία που θα διεξαχθεί
την: Τρίτη 15 Ιουνίου 2010 και ώρα 10.00 π.μ. με σκοπό, όπως αναφέρει,  την επιλογή προμηθευτή για την : 

«ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΣΚΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.&Θ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ» 
 Αντικείμενο - Προεκτιμώμενος Προϋπολογισμός - Χρηματοδότηση - Συμβατική προθεσμία 
11.1 Η παρούσα Προκήρυξη αφορά την ανάθεση προμήθειας με τίτλο: 
«ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΣΚΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.&Θ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ» 
η οποία αναφέρεται στη προμήθεια των κάτωθι: 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του συμβατικού αντικειμένου αναφέρονται στα τεύχη που μνημονεύονται στο άρθρο 7 της παρούσας Προκήρυξης και την συνοδεύουν.
Συνοπτικά, το αντικείμενο της Σύμβασης είναι η προμήθεια της τοποθέτησης μηχανισμών σκίασης του κτηρίου του ΥΠΕΠΘ στο Μαρούσι.

11.2 Το έργο χρηματοδοτείται από τη ΣΑΕ047/ΕΡΓΟ-2006ΣΕ04700000. Ο συνολικός προεκτιμώμενος προϋπολογισμός ανέρχεται σε 196.056,30  (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και θα καλυφθεί κατά 100% από το ΠΔΕ.

11.3 Οι μονάδες φυσικού αντικειμένου και οι τιμές μονάδος που χρησιμοποιήθηκαν για τους υπολογισμούς των ως άνω προεκτιμώμενων αμοιβών αναφέρονται στο Τεύχος Προεκτιμώμενου Προϋπολογισμού

11.4 Ως ημερομηνία έναρξης των προθεσμιών της σύμβασης του Προμηθευτή ορίζεται η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Η συνολική προθεσμία για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε εξήντα (60) ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης.

Άρθρο 12: Διαδικασία επιλογής Προμηθευτή – Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης

12.1 Η επιλογή του Προμηθευτή θα γίνει με την ανοικτή διαδικασία, όπως αυτή ορίζεται στο Π.Δ. 118/07

12.2 Κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης είναι εκείνο της «πλέον συμφέρουσας από οικονομικής άποψης προσφοράς» σύμφωνα με το Π.Δ. 118/2007.

12.3 Με την επιφύλαξη των κειμένων διατάξεων, η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά θα προκύψει μετά από αξιολόγηση των Τεχνικών και αποσφράγιση των Οικονομικών προσφορών των Διαγωνιζομένων, που δεν έχουν αποκλειστεί βάσει των άρθρων 18, 19 και 20 της παρούσας. Η αξιολόγηση των προσφορών και ανάδειξη του προμηθευτή θα στηριχτεί αποκλειστικά στα κριτήρια που περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 22 της παρούσας, μετά από στάθμιση της βαθμολογίας τους κατά το άρθρο 22.3 της παρούσας.

Άρθρο 13: Προσφορές – Χρόνος ισχύος προσφορών

    1. Οι προσφορές θα συνταχθούν στην Ελληνική γλώσσα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Τεύχους των Τεχνικών Δεδομένων (Προδιαγραφών) και των Παραρτημάτων Α΄ και Β΄ αυτού και της παρούσας Προκήρυξης με τα ακόλουθα προσαρτήματά της:
Προσάρτημα Ι: Υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης
Προσάρτημα ΙΙ: Υποδείγματα για την Ειδική Επαγγελματική Δραστηριότητα
Προσάρτημα ΙΙΙ: Έντυπο Οικονομικής Προσφοράς
Προσάρτημα IV: Υπόδειγμα Εγγυητικής Επιστολής Συμμετοχής
Προσάρτημα V: Υπόδειγμα1. Υπόδειγμα Εγγυητικής Επιστολής Καλής Εκτέλεσης
Υπόδειγμα2. Υπόδειγμα Εγγυητικής Επιστολής Καλής Λειτουργίας
Προσάρτημα VI: Σχέδιο Σύμβασης
Προσάρτημα VII: Προϋπολογισμός Προμήθειας
(Η χρήση των υποδειγμάτων είναι υποχρεωτική)
13.2 Η οικονομική προσφορά θα συνταχθεί σύμφωνα με το προσάρτημα IΙΙ της παρούσας και θα δοθεί σε ΕΥΡΩ. Το προσάρτημα IΙΙ πρέπει να είναι σφραγισμένο από την Υπηρεσία.
Εφόσον από την προσφορά δεν προκύπτει με σαφήνεια η προσφερόμενη τιμή ή δεν δίδεται για το σύνολο των υπηρεσιών που προκηρύχθηκαν, η προσφορά απορρίπτεται ως απαράδεκτη. Οι τιμές προσφοράς δεν υπόκεινται σε καμία αναπροσαρμογή ή αναθεώρηση για οποιονδήποτε λόγο ή αιτία. Θα ισχύουν δε και θα δεσμεύουν τον Προμηθευτή μέχρι την πλήρη εκτέλεση της σύμβασης.
13.3 Δεν θα γίνονται δεκτές εναλλακτικές προσφορές, ούτε προσφορές για μέρος του αντικειμένου της υπηρεσίας.
Οι προσφορές θα ισχύουν για 180 ημερολογιακές ημέρες από την ημέρα λήξης της προθεσμίας υποβολής Προσφορών του επομένου άρθρου.
Άρθρο 14 : Ημερομηνία λήξης της προθεσμίας παραλαβής των φακέλων συμμετοχής

Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής στην Αναθέτουσα Αρχή των φακέλων συμμετοχής, ορίζεται η ….. ………………. και ώρα 10:00 π.μΑιτήσεις και προσφορές που τυχόν υποβάλλονται εκπρόθεσμα απορρίπτονται ως απαράδεκτες, εκτός κι αν προκύψει ανάγκη αναβολής της συνεδρίασης, κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 3.2 της παρούσας.
Άρθρο 15 : Εγγυήσεις συμμετοχής, καλής εκτέλεσης και καλής λειτουργίας

    1. Εγγύηση συμμετοχής στο διαγωνισμό

Για την συμμετοχή στη διαδικασία απαιτείται η κατάθεση εγγύησης συμμετοχής, ποσού 9802,82 , (5% επί του προεκτιμώμενου προϋπολογισμού με το ΦΠΑ)
Οι εγγυήσεις εκδίδονται από πιστωτικά ιδρύματα ή άλλα νομικά πρόσωπα που λειτουργούν νόμιμα στα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης και έχουν σύμφωνα με τα ισχύοντα το δικαίωμα αυτό. Τα αντίστοιχα έγγραφα των εγγυήσεων, αν δεν είναι διατυπωμένα στην Ελληνική, θα συνοδεύονται από επίσημη μετάφραση.
Οι εγγυητικές επιστολές πρέπει να συνταχθούν σύμφωνα με το υπόδειγμα του Προσαρτήματος ΙV της παρούσας και να έχουν διάρκεια ισχύος τουλάχιστον 180 ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής προσφορών. Εάν η εγγυητική επιστολή εκδοθεί από μη Ελληνική Τράπεζα, θα συνοδεύεται απαραίτητα από επίσημη επικυρωμένη μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα, η οποία υπερισχύει της ξενόγλωσσης διατύπωσης.
Οι εγγυητικές επιστολές των διαγωνιζομένων (πλην του μειοδότη) θα επιστραφούν αμέσως μετά την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού. Σε περίπτωση αποκλεισμού διαγωνιζόμενου σε ενδιάμεσο στάδιο, οι εγγυητικές επιστρέφονται μετά από αίτησή του, εφόσον παραιτηθεί από το δικαίωμα άσκησης ένστασης ή η απόφαση του αποκλεισμού του δεν υπόκειται πλέον σε διοικητικές προσφυγές. Η εγγυητική επιστολή του επιλεγέντος Προμηθευτή θα επιστραφεί με την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού.
Οι εγγυητικές επιστολές θα επιστραφούν άμεσα σε όλους τους διαγωνιζόμενους σε περίπτωση ακύρωσης της διαδικασίας και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα ασκηθούν προσφυγές ή αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων κατά της σχετικής απόφασης. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει ισχύ και επιστρέφεται κάθε εγγυητική επιστολή της οποίας παρήλθε η διάρκεια ισχύος, εφόσον δεν παρατάθηκε ή ανανεώθηκε η ισχύς της από τον εγγυητή και το διαγωνιζόμενο.
15.2. Εγγύηση καλής εκτέλεσης
Ο Προμηθευτής κατά την υπογραφή της σύμβασης οφείλει να καταθέσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, σύμφωνα με το υπόδειγμα 1 του Προσαρτήματος V της παρούσας, διάρκειας 90 ημερών. Το ποσό της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης θα ανέρχεται σε ποσοστό 10% επί της συμβατικής αξίας χωρίς το ΦΠΑ (άρθρο 25 παραγρ. 5 του Π.Δ. 118/2007)
15.3 Εγγύηση καλής λειτουργίας
Ο Προμηθευτής μετά το Πρωτόκολλο οριστικής και ποιοτικής παραλαβής του έργου οφείλει να καταθέσει εγγυητική επιστολή καλής λειτουργίας σύμφωνα με το υπόδειγμα 2 του Προσαρτήματος V της παρούσας, διάρκειας δύο (2) ετών. Το ποσό της εγγυητικής επιστολής καλής λειτουργίας θα ανέρχεται σε ποσοστό 2,5% επί της συμβατικής αξίας χωρίς ΦΠΑ.
Άρθρο 16: Αμοιβή Προμηθευτή – Τρόπος πληρωμής
    1. Η οικονομική προσφορά του Προμηθευτή αποτελεί και την συμβατική του αμοιβή και
περιλαμβάνει το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.). Η αμοιβή αυτή δεν αναθεωρείται.

    1. Η πληρωμή του Προμηθευτή θα γίνει μετά την ποιοτική και ποσοτική παραλαβή του
έργου.

    1. Η πληρωμή του Προμηθευτή θα γίνεται με την προσκόμιση των νομίμων παραστατικών που προβλέπονται από τις διατάξεις καθώς και κάθε άλλου δικαιολογητικού που τυχόν ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες που διενεργούν τον έλεγχο για την πληρωμή του Προμηθευτή, μετά την αφαίρεση των νόμιμων κρατήσεων.

Άρθρο 17: Δημοσιότητα - Δαπάνες δημοσίευσης

17.1 Περίληψη της Προκήρυξης αυτής θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και στον Ελληνικό Τύπο, σύμφωνα με την Ελληνική Νομοθεσία (άρθρο 4 παρ. 2 του Π.Δ. 118/07).
17.2 Τα έξοδα των, εκ του νόμου, απαραίτητων δημοσιεύσεων της περιληπτικής
Προκήρυξης βαρύνουν την Αναθέτουσα Αρχή και καταβάλλονται από τις πιστώσεις
της υπηρεσίας για την ανατιθέμενη σύμβαση.