Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Κι όμως λεφτά υπάρχουν... 343.150€ για την "αποτύπωση" της ΤΕΕ! 60.000€ για μια καταγραφή τίτλων σπουδών! Πάνω από 4.500.000€ για διαφήμιση του ΕΣΠΑ στην παιδεία!, του Θέμη Κοτσιφάκη 08/12/2010 - 08:28 Κι όμως λεφτά υπάρχουν….. 343.150 € ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ» ΤΗΣ ΤΕΕ!! 60.000 € ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ! ΠΑΝΩ ΑΠΌ 4.500.000 € ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ! του Θέμη Κοτσιφάκη, μέλους του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (http://thekotsi.blogspot.com) Σε εποχές σκληρής λιτότητας για το λαό μας και περικοπής ακόμα και των πιο στοιχειωδών δαπανών για τα σχολεία, σε εποχές που δεν πληρώνονται ακόμα και δεδουλευμένα των εκπαιδευτικών, σε εποχές που το Υπουργείο Παιδείας μας προετοιμάζει για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και αναδεικνύει την «οικονομικότητα» ως μια κύρια αρχή για τη λειτουργία της εκπαίδευσης, σε τέτοιες εποχές συνεχίζεται η προκλητική διασπάθιση χρημάτων από το ΕΣΠΑ στο χώρο της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα με την πράξη «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στο πλαίσιο εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών & παρεμβάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων» (08/11/2010 με Αρ.Πρωτ. 21975) προβλέπεται η διάθεση 343.150 € για να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση! Λες και δεν υπάρχουν για αυτό το λόγο αρμόδια όργανα της πολιτείας, όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Κέντρο Εκπαιδευτικής έρευνας (ΚΕΕ), για να αναλάβουν αυτό το έργο στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Στο πλαίσιο του παραπάνω έργου προβλέπονται οι ακόλουθες «δράσεις»: « • Αποτύπωση αντικειμενικών στοιχείων για τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ • Διενέργεια ποσοτικής έρευνας και ποιοτικής έρευνας • Διενέργεια ημερίδας • Πραγματοποίηση επισκέψεων στο εξωτερικό • Εκπόνηση Τελικής Έκθεσης • Προβολή και Δημοσιότητα πράξης». Αλήθεια, ποιος θα απαντήσει στα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν από τα παραπάνω, για την αναγκαιότητα αυτής της πράξης και τον προϋπολογισμό της; Δεν υπάρχει η ηλεκτρονική βάση survey στα σχολεία; Δεν δημιουργήθηκε η λεγόμενη “ηλεκτρονική εσχάρα αποτύπωσης” των σχολείων από το ΚΕΕ πριν από μερικά χρόνια υπό την προεδρία μάλιστα του σημερινού Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας κ. Κουλαϊδή; Δεν είχε δημιουργηθεί ανάλογη βάση δεδομένων για τα ΤΕΕ παλαιότερα στο επίπεδο αντίστοιχης διεύθυνσης στο Υπουργείο; Τι έγιναν όλα αυτά τα “έργα”; Γιατί χρειάζεται σήμερα να ξοδευτούν τόσα χρήματα για σχεδιασμό βάσεων δεδομένων παρόμοιες με αυτές που ήδη υπάρχουν; Αλλά ακόμα και αν χρειάζονται νέα προγράμματα γιατί τέτοια σπατάλη χρημάτων; Απλώς για να πάρουν κάποιοι παχυλές αμοιβές και να εξασφαλίσουν κάποια ταξίδια στο εξωτερικό; Δεν είναι πρόκληση τα 343.150 € για μια αποτύπωση, ενώ την ίδια ώρα με πρόσχημα την οικονομική κρίση δρομολογούνται περικοπές σε βασικές πλευρές της εκπαιδευτικής διαδικασίας (πάγωμα διορισμών, μείωση μισθών εκπαιδευτικών, μείωση κονδυλίων σχολικών επιτροπών, περικοπές στις μετακινήσεις των μαθητών κ.λπ.); Να σημειώσω δε και κάτι ακόμα σημαντικό. Στην ημερίδα που οργανώνεται από το Υπ. Παιδείας (8/12/2010) στο πλαίσιο αυτού το έργου δεν καλείται βεβαίως η ΟΛΜΕ να παρουσιάσει τις συλλογικές προτάσεις του κλάδου μας, παρά μόνο υπηρεσιακοί παράγοντες και στελέχη, εκπρόσωποι φορέων του Υπουργείου αλλά και η ΓΣΕΕ και η ΓΣΕΒΕΕ. Και αυτό, παρά τη γενική σύσταση της ΕΕ για την υποχρεωτικότητα της συμμετοχής των κοινωνικών φορέων στις διαδικασίες του ΕΣΠΑ. Μάλλον εδώ ισχύει το «καλούμε όσους συμφωνούν μαζί μας»…. Και δεν είναι μόνο αυτό το έργο: Όπως ήδη έχουμε καταγγείλει (τοποθέτησή μου ως εκπροσώπου της ΟΛΜΕ στην 3η συνεδρίαση της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ του προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» του Υπουργείου ΠΔΒΜΘ που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, Ιούνιος 2010), πολύ υψηλά κονδύλια έχουν σχεδιαστεί να «καταναλωθούν» σε ενέργειες και έργα που καθόλου δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Επισημαίνω τα εξής από πρόσφατες προκηρύξεις που μπορεί κανείς να τις αναζητήσει στην ιστοσελίδα www.edulll.gr : · Πάνω από 4.260.000 ευρώ + ΦΠΑ διατίθενται ήδη για τη δημοσιότητα (δηλαδή διαφήμιση στα ΜΜΕ) με τρεις προκηρύξεις στις 22-9-2010 (αρ. πρωτ 13575, 13576,13577)! Είναι πρόκληση. · 60.000 ευρώ θα διατεθούν για το έργο «καταγραφή βεβαιώσεων, πιστοποιητικών, τίτλων σπουδών καθώς και των εκπαιδευτικών φορέων που τα εκδίδουν σε ηλεκτρονική βάση…»!! Είναι πρόκληση. Άμεσα απαιτείται να γίνει αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του προγράμματος αυτού με στόχο όλη η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ να κατευθυνθεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Δεν αντέχεται να χαθεί μια ακόμα ευκαιρία για την δημόσια εκπαίδευση, όπως έγινε και στο προηγούμενο ΚΠΣ. Να υιοθετηθούν οι τεκμηριωμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ. Αθήνα 8/12/2010 Υ.Γ. Υπενθυμίζω ότι η καταγγελία μας στην 3η Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος στον Ιούνιο του 2010 σημείωνε μεταξύ άλλων τα εξής για τα προβλεπόμενα κονδύλια: Σαράντα τρία εκατομμύρια (43 εκ.) € δίνονται για την «ενίσχυση της ποιότητας της διαχείρισης» και τη «δημοσιότητα» και την «πληροφόρηση»!!. Πρέπει δραστικά να μειωθούν αυτά τα ποσά. Να τροποποιηθεί ο σχετικός προϋπολογισμός του ΕΠΕΔΒΜ. Ορισμένα παραδείγματα: - 9, 5 εκ. € προβλέπονται για το Σύμβουλο δημοσιότητας!! - 4 εκ. € για υπηρεσίες δημοσιότητας, προβολής και πληροφόρησης!! - 12 εκ. € για τις υπηρεσίες συμβούλου υποστήριξης!! Να και συγκεκριμένα παραδείγματα από προκηρύξεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα και που αφορούν προγράμματα του ΕΠΕΔΒΜ, και είναι επιπλέον από τα παραπάνω κονδύλια: · Επιχειρήθηκε να συνταχθεί το πολυνομοσχέδιο αντί 96.000 €, πράγμα το οποίο ακυρώθηκε, ευτυχώς. · Πραγματοποιήθηκε μελέτη για τις δυνατότητες αναβάθμισης της διοίκησης της εκπαίδευσης, ενόψει των αλλαγών που θα γίνουν στη Διοίκηση και στην Αυτοδιοίκηση. Για να συνταχθεί, λοιπόν, η μελέτη προβλέπονται 70.000 € για 3 μήνες. Πρόκληση. · Εκπόνηση μελέτης για ένα ενιαίο πλαίσιο ποιοτικής αναβάθμισης της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, για 90 μέρες 70.000 €. Πρόκληση. · Για τον σύμβουλο αξιολόγησης προβλέπεται αμοιβή 300.000 €. Εδώ βρίσκεται και μια πολύ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Αμοιβή 300.000 € για δύο χρόνια ή όποτε τελειώσουν τα λεφτά!! Αυτό είναι σα να λέει κάποιος «πάρε τα λεφτά και φύγε»…. Πρόκληση. · Σύμβουλος επικοινωνιακής στρατηγικής: 270.000 € για τα πρώτα χρόνια και 180.000 για τα επόμενα. Πρόκληση. · Τεχνικός σύμβουλος για την υποστήριξη συγχώνευσης των φορέων του Υπουργείου Παιδείας. Δηλαδή για να συγχωνευτούν, παραδείγματος χάρη, ο ΟΕΠΕΚ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΚΕΕ, πρέπει να έχουμε έναν σύμβουλο ο οποίος σε 90 μέρες θα μας πει πώς θα γίνει και θα πάρει 70.000 €. Πρόκληση. · Σχέδιο δράσης για την υλοποίηση νέας εθνικής στρατηγικής για τη διά βίου μάθηση. Θα αμειφθεί με 100.000 € για 70 μέρες. Πρόκληση.

Κι όμως λεφτά υπάρχουν... 343.150€ για την "αποτύπωση" της ΤΕΕ! 60.000€ για μια καταγραφή τίτλων σπουδών! Πάνω από 4.500.000€ για διαφήμιση του ΕΣΠΑ στην παιδεία!, του Θέμη Κοτσιφάκη
08/12/2010 - 08:28
Κι  όμως λεφτά υπάρχουν…..
343.150 € ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ» ΤΗΣ ΤΕΕ!!
60.000 € ΓΙΑ  ΜΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ!
 ΠΑΝΩ ΑΠΌ 4.500.000 € ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

του Θέμη Κοτσιφάκη,
μέλους του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Σε εποχές σκληρής λιτότητας για το λαό μας και περικοπής ακόμα και των πιο στοιχειωδών δαπανών για τα σχολεία,  σε εποχές που δεν πληρώνονται ακόμα και δεδουλευμένα των εκπαιδευτικών, σε εποχές που  το Υπουργείο Παιδείας μας προετοιμάζει για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων  και αναδεικνύει την «οικονομικότητα» ως μια κύρια αρχή για τη λειτουργία της εκπαίδευσης, σε τέτοιες εποχές συνεχίζεται η προκλητική διασπάθιση  χρημάτων από το ΕΣΠΑ στο χώρο της εκπαίδευσης.
 
Συγκεκριμένα με  την πράξη «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στα ΕΠΑΛ –  ΕΠΑΣ με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στο πλαίσιο εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών & παρεμβάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων»(08/11/2010 με Αρ.Πρωτ.  21975) προβλέπεται η διάθεση 343.150 € για να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση!
 
Λες και δεν υπάρχουν για αυτό το λόγο αρμόδια όργανα της πολιτείας, όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Κέντρο Εκπαιδευτικής έρευνας (ΚΕΕ), για να αναλάβουν αυτό το έργο στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
Στο πλαίσιο του παραπάνω έργου προβλέπονται οι ακόλουθες «δράσεις»:

« • Αποτύπωση αντικειμενικών στοιχείων για τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ
   • Διενέργεια ποσοτικής έρευνας και  ποιοτικής έρευνας
   • Διενέργεια ημερίδας
   • Πραγματοποίηση επισκέψεων στο εξωτερικό
   • Εκπόνηση Τελικής Έκθεσης
   • Προβολή και Δημοσιότητα πράξης».

Αλήθεια, ποιος θα απαντήσει στα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν από τα παραπάνω, για την αναγκαιότητα αυτής της πράξης και τον προϋπολογισμό της;
Δεν υπάρχει η ηλεκτρονική βάση survey στα σχολεία;
Δεν δημιουργήθηκε η λεγόμενη “ηλεκτρονική εσχάρα αποτύπωσης” των σχολείων από το ΚΕΕ πριν από μερικά χρόνια υπό την προεδρία μάλιστα του σημερινού Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας  κ. Κουλαϊδή;
Δεν είχε δημιουργηθεί ανάλογη βάση δεδομένων για τα ΤΕΕ παλαιότερα στο επίπεδο αντίστοιχης διεύθυνσης στο Υπουργείο;
 
Τι έγιναν όλα αυτά τα “έργα”;
 
Γιατί χρειάζεται σήμερα να ξοδευτούν τόσα χρήματα για σχεδιασμό βάσεων δεδομένων παρόμοιες με αυτές που ήδη υπάρχουν;
 
Αλλά ακόμα και αν χρειάζονται νέα προγράμματα γιατί τέτοια σπατάλη χρημάτων;
 
Απλώς για να πάρουν κάποιοι παχυλές αμοιβές και να εξασφαλίσουν κάποια ταξίδια στο εξωτερικό;
 
Δεν είναι πρόκληση τα 343.150 € για μια αποτύπωση, ενώ την ίδια ώρα με πρόσχημα την οικονομική κρίση δρομολογούνται περικοπές σε βασικές πλευρές της εκπαιδευτικής διαδικασίας (πάγωμα διορισμών, μείωση μισθών εκπαιδευτικών, μείωση κονδυλίων σχολικών επιτροπών, περικοπές στις μετακινήσεις των μαθητών κ.λπ.);
 
Να σημειώσω δε και κάτι ακόμα σημαντικό. Στην ημερίδα που οργανώνεται από το Υπ. Παιδείας (8/12/2010) στο πλαίσιο αυτού το έργου δεν καλείται βεβαίως η ΟΛΜΕ να παρουσιάσει τις συλλογικές προτάσεις του κλάδου μας, παρά μόνο υπηρεσιακοί παράγοντες και στελέχη, εκπρόσωποι φορέων του Υπουργείου αλλά και η ΓΣΕΕ και η ΓΣΕΒΕΕ.  Και αυτό, παρά τη γενική σύσταση της ΕΕ για την υποχρεωτικότητα της συμμετοχής των κοινωνικών φορέων στις διαδικασίες του ΕΣΠΑ. Μάλλον εδώ ισχύει το «καλούμε όσους συμφωνούν μαζί μας»….

Και δεν είναι μόνο αυτό το έργο:

Όπως ήδη έχουμε καταγγείλει (τοποθέτησή μου ως εκπροσώπου της ΟΛΜΕ στην 3ησυνεδρίαση της  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ του προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» του Υπουργείου ΠΔΒΜΘ που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, Ιούνιος 2010), πολύ υψηλά κονδύλια έχουν σχεδιαστεί να «καταναλωθούν» σε ενέργειες και έργα που καθόλου δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επισημαίνω τα εξής από πρόσφατες προκηρύξεις που μπορεί κανείς να τις αναζητήσει στην ιστοσελίδα www.edulll.gr :
·      Πάνω από 4.260.000 ευρώ + ΦΠΑ διατίθενται ήδη για τη δημοσιότητα (δηλαδήδιαφήμιση στα ΜΜΕ) με τρεις προκηρύξεις στις 22-9-2010 (αρ. πρωτ  13575, 13576,13577)! Είναι πρόκληση.
·      60.000 ευρώ  θα διατεθούν για το έργο «καταγραφή βεβαιώσεων, πιστοποιητικών, τίτλων σπουδών καθώς και των εκπαιδευτικών φορέων που τα εκδίδουν σε ηλεκτρονική βάση…»!!Είναι πρόκληση.
Άμεσα απαιτείται να γίνει αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του προγράμματος αυτού με στόχο όλη η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ να κατευθυνθεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Δεν αντέχεται να χαθεί μια ακόμα ευκαιρία για την δημόσια εκπαίδευση, όπως έγινε και στο προηγούμενο ΚΠΣ. Να υιοθετηθούν οι τεκμηριωμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ.

Αθήνα 8/12/2010
Υ.Γ.
Υπενθυμίζω ότι η καταγγελία μας στην 3η Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος στον Ιούνιο του 2010 σημείωνε μεταξύ άλλων τα εξής για τα προβλεπόμενα κονδύλια:
Σαράντα τρία εκατομμύρια (43 εκ.) € δίνονται για την «ενίσχυση της ποιότητας της διαχείρισης» και τη «δημοσιότητα» και την «πληροφόρηση»!!. Πρέπει δραστικά να μειωθούν αυτά τα ποσά. Να τροποποιηθεί ο σχετικός  προϋπολογισμός του ΕΠΕΔΒΜ.
 
Ορισμένα παραδείγματα:
 
-        9, 5 εκ. € προβλέπονται για το Σύμβουλο δημοσιότητας!!
-        4 εκ. € για υπηρεσίες δημοσιότητας, προβολής και πληροφόρησης!!
-        12 εκ. € για τις υπηρεσίες συμβούλου υποστήριξης!!
 
Να και συγκεκριμένα παραδείγματα από προκηρύξεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα και που αφορούν προγράμματα του ΕΠΕΔΒΜ, και είναι επιπλέον από τα παραπάνω κονδύλια:
 
·                     Επιχειρήθηκε να συνταχθεί το πολυνομοσχέδιο αντί 96.000 €, πράγμα το οποίο ακυρώθηκε, ευτυχώς.
 
·                     Πραγματοποιήθηκε μελέτη για τις δυνατότητες αναβάθμισης της διοίκησης της εκπαίδευσης, ενόψει των αλλαγών που θα γίνουν στη Διοίκηση και στην Αυτοδιοίκηση. Για να συνταχθεί, λοιπόν, η μελέτη προβλέπονται 70.000 € για 3 μήνες. Πρόκληση.
 
·                     Εκπόνηση μελέτης για ένα ενιαίο πλαίσιο ποιοτικής αναβάθμισης της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, για 90 μέρες 70.000 €. Πρόκληση.
 
·                     Για τον σύμβουλο αξιολόγησης προβλέπεται αμοιβή 300.000 €. Εδώ βρίσκεται και μια πολύ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Αμοιβή 300.000 € για δύο χρόνια ή όποτε τελειώσουν τα λεφτά!! Αυτό είναι σα να λέει κάποιος «πάρε τα λεφτά και φύγε»…. Πρόκληση.
 
·                     Σύμβουλος επικοινωνιακής στρατηγικής: 270.000 € για τα πρώτα χρόνια και 180.000 για τα επόμενα. Πρόκληση.
 
·                     Τεχνικός σύμβουλος για την υποστήριξη συγχώνευσης των φορέων του Υπουργείου Παιδείας. Δηλαδή για να συγχωνευτούν, παραδείγματος χάρη, ο ΟΕΠΕΚ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΚΕΕ, πρέπει να έχουμε έναν σύμβουλο ο οποίος σε 90 μέρες θα μας πει πώς θα γίνει και θα πάρει 70.000 €. Πρόκληση.
 
·                     Σχέδιο δράσης για την υλοποίηση νέας εθνικής στρατηγικής για τη διά βίου μάθηση. Θα αμειφθεί με 100.000 € για 70 μέρες. Πρόκληση.

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΑ.Σ.


Τη θεσμοθέτηση του Τεχνολογικού Λυκείου , που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. , τη δημιουργία τμημάτων Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων  των αποφοίτων, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας, ανακοίνωσε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου,
κηρύσσοντας σήμερα την έναρξη των εργασιών ημερίδας, με θέμα :  «Η θέση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που αλλάζει».
Ειδικότερα οι προτάσεις τις υπ. Παιδείας , τις οποίες , όπως είπε η  ίδια θέτει σε διαβούλευση , περιλαμβάνουν τις εξής αλλαγές:
 -Τεχνολογικό Λύκειο, που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και τις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές σχολές). Θα είναι ισότιμο με όλους τους άλλους τύπους λυκείων και θα είναι τριετούς διάρκειας. Γίνεται αξιολόγηση του κάθε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. χωριστά. 
Θα εξασφαλίζει στους αποφοίτους του γενικές γνώσεις, αλλά και ολοκληρωμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση. Θα παρέχει τίτλους ανάλογου επιπέδου, που καθορίζονται από τις σχετικές οδηγίες και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.
Θα δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης  των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Τμήματα Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι ενταγμένα στο λειτουργικό πλαίσιο του Τεχνολογικού Λυκείου και θα έχουν διάρκεια ενός σχολικού έτους. Σκοπός των τμημάτων αυτών θα είναι η παροχή ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε να εξασφαλίζονται περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης για τους αποφοίτους. Θα παρέχουν, επίσης, Πτυχίο ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου από αυτό του Τεχνολογικού Λυκείου.

                                                                                       ΕΠΕΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
  • Κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
Ο νεοσυσταθείς Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π) θα έχει ως βασική του προτεραιότητα την αντιστοίχιση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες, που δεν έχουν αντιστοιχιστεί ή για τις οποίες δεν έχουν θεσπιστεί επαγγελματικά δικαιώματα.
 Από τον Ιούνιο του 2010 η Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ.) ξεκίνησε τη διαδικασία αντιστοίχισης επαγγελματικών δικαιωμάτων και ολοκλήρωσε το έργο της αντιστοίχισης, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν  επαγγελματικά δικαιώματα 10 ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και 16 ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ., οι οποίες μέχρι τότε βρίσκονταν σε εκκρεμότητα.
  • Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους.
Τα προγράμματα σπουδών θα είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων, που θα καθοριστούν για όλες τις ειδικότητες. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της περιττής ύλης και των επικαλύψεων μεταξύ των μαθημάτων.
  • Μελετώνται υποστηρικτικές δράσεις, με κυρίαρχη την επιμόρφωση των καθηγητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τόσο σε θέματα της ειδικότητάς τους, όσο και σε νέες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον της ΤΕΕ.  Στον τομέα της εργαστηριακής επιμόρφωσης των καθηγητών θα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο επιλεγμένα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, που διαθέτουν τον απαιτούμενο σύγχρονο εξοπλισμό.
  • Δέσμη υποστηριχτικών μέτρων στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο:
-          Ενισχύεται ο ρόλος του μαθήματος της Τεχνολογίας στα Γυμνάσια, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν έγκαιρα τα οφέλη της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας και παράλληλα να βοηθηθούν στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού τους.
-          Επανασχεδιάζονται οι διαδικασίες του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση  και συμβουλευτική των μαθητών.  Το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα του Ε.Κ.Ε.Π. (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού).
  • Η ποιοτική αναβάθμιση της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης θα ενισχύσει σημαντικά το σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα Τεχνολογικά Λύκεια, σε συνδυασμό με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, δημιουργούν ισχυρούς και πολυδύναμους πόλους παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων, για την κάλυψη των τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών και στον τομέα της Διά Βίου Μάθησης. Προτείνεται η λειτουργία Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική συνεργασία των ΕΠΑ.Λ. με τα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ. 
                                                                    Η ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δίνοντας έμφαση στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, τόνισε τα εξής :
« Διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση σημαίνει να κάνουμε πιο ελκυστική την μαθησιακή διαδικασία για τους  εκπαιδευόμενους,  αλλά να τη συνδέσουμε και με τις  τοπικές αγορές εργασίας.  
Η διασφάλισης της ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση αφορά σε όλους και σε όλα: εκπαιδευτικούς, επιμορφωτές, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικές μεθόδους, συστήματα αξιολόγησης και παρακολούθησης.
Δεν θα υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος στην προσπάθειά μας να διασφαλίσουμε την ποιότητα.
Χρειάζεται συστράτευση όλων μας. Εξάλλου, η συναίνεση που δημιουργείται στην Ευρώπη έχει δύο κατευθύνσεις για την επίτευξη των στόχων μας. Η μία είναι η δυνατότητα σύνδεσης των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και βαθμίδων,  κάτι που έχουμε ήδη ξεκινήσει με τη συνεργασία ΕΠΑ.Λ. και ΤΕΙ σε 5 πόλεις της χώρας.
Η δεύτερη είναι η συνεργασία κρατών -μελών και προς αυτήν την κατεύθυνση, πέρα από τη συμμετοχή μας στα ευρωπαϊκά φόρα. Δρομολογούμε  διμερείς συνεργασίες, ώστε η αναδιάρθρωση του συνολικού συστήματος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης να αντλήσει από τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη.
Έχει μεγάλη σημασία να συνδυάσουμε τις βασικές ικανότητες και τη γνώση που πρέπει να παίρνει κάθε παιδί στο σχολείο, με τις τεχνικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύσσει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.
Η ημερίδα  πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μιχάλη Κοντογιάννη και του Προέδρου του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου( Π.Ι.) και Αντιπροέδρου του Π.Ι., Περικλή Λατινόπουλου.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Κατάργηση σχολικών μονάδων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Με κριτήρια η κατάργηση σχολικών μονάδων

«Ο αριθμός των σχολείων που θα λειτουργήσουν του χρόνου θα έχει να κάνει αποκλειστικά με τον αριθμό των μαθητών και τη γεωγραφική απόσταση της μιας σχολικής μονάδας από την άλλη» ξεκαθάρισε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Β. Κουλαιδής κι εξήγησε:
 «Θα υπολογίσουμε εκ νέου τον αριθμό των μαθητών και τον αριθμό των σχολικών μονάδων που είναι απαραίτητες και δεν θα γίνει καμία περιττή κατάργηση σχολικής μονάδας».
Ειδικότερα οι δηλώσεις του κ. Κουλαιδή , έχουν ως εξής:
                                         ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
Η Εκπαίδευσή μας διοικείται από ένα εξαιρετικά πολύπλοκο και συγκεντρωτικό σύστημα. Στόχος είναι να δώσουμε περισσότερες αρμοδιότητες στη σχολική μονάδα, ώστε να πετύχουμε ευελιξία και καλύτερη ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Μεταβιβάζουμε αρμοδιότητες στη σχολική μονάδα και ταυτόχρονα αναδιοργανώνουμε τις υποστηρικτικές δομές της. Έχουμε πάρα πολλές δομές, οι οποίες στην ουσία, με αλληλοσυγκρουόμενες και επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες δεν προσφέρουν την αναγκαία υποστήριξη. Ελπίζουμε ότι, με τον τρόπο με τον οποίο θα ανασυντάξουμε τις υποστηρικτικές δομές, τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα.  Στόχοι είναι: αποκέντρωση, ευελιξία και περισσότερες αρμοδιότητες στη σχολική μονάδα και στη Διεύθυνσή της.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων ο Γενικός Γραμματέας ανέφερε:
Δεν υπάρχει κατεύθυνση από το Υπουργείο Παιδείας να λιγοστέψουν τα σχολεία. Υπάρχει κατεύθυνση να γίνει εξορθολογισμός συνολικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Για τη λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλά κριτήρια.
Ο αριθμός των σχολείων που θα λειτουργήσουν του χρόνου θα έχει να κάνει αποκλειστικά με τον αριθμό των μαθητών και τη γεωγραφική απόσταση της μιας σχολικής μονάδας από την άλλη. Για παράδειγμα, στον Αϊ- Στράτη θα έχουμε μια σχολική μονάδα, έστω και αν υπάρχουν 5 μαθητές . Δεν είναι ανάγκη, βεβαίως, να έχουμε σχολικές μονάδες με 5 μαθητές εάν απέχουν 100 μέτρα η μία από την άλλη.
Θα υπολογίσουμε εκ νέου τον αριθμό των μαθητών και τον αριθμό των σχολικών μονάδων που είναι απαραίτητες και δεν θα γίνει καμία περιττή κατάργηση σχολικής μονάδας.
Καμία σχολική μονάδα λιγότερη από αυτές που είναι αναγκαίες για να προσφέρουμε εκπαίδευση με μεγάλη ποιότητα.