Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ Ο.Λ.Τ.Ε.Κ.



ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση    : Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου      ΤΚ-Πόλη : 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο     : 210-5238973                             fax        : 210-5202798
e-mail           : oltee.oltee@gmail.com        &     mail@oltee.att.sch.gr
ηλεκτρον. σελ.                                               : http://www.oltee.gr
                    
Αθήνα, 27-7-2012
 Αριθμ. Δ.Τ.: 002
πληροφορίες  : Σεραφείμ Κερασιώτης             Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.    τηλ.: 6936-449284  
                   : Σταμάτιος Σταματιάδης           Γενικός Γραμματέας            τηλ.: 6945-752224
                   : Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου Έφορος Δημοσίων Σχέσεων τηλ.: 6974-251028
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το κοινωνικό πρόσωπο της
Οργάνωσης Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης Κύπρου (Ο.Λ.Τ.Ε.Κ.)


Συγκίνηση προκάλεσε η ενέργεια των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κύπρου οι οποίοι, με πρωτοβουλία του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.Τ.Ε.Κ., συγκέντρωσαν ποσό 8.000 ευρώ από το υστέρημα τους, το οποίο και πρόσφεραν στους μαθητές των δέκα ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. του νομού Ηρακλείου Κρήτης οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Η αλληλεγγύη και ο αλτρουισμός, εν μέσω των δύσκολων οικονομικών προβλημάτων που βιώνουμε στη χώρα μας, αναδείχτηκαν με μεγαλοπρέπεια ως τα μεγαλύτερα προτερήματα του Κυπριακού Λαού, που έχει μάθει να δείχνει τα αισθήματά του στην πράξη και με ουσία, αλλά ταυτόχρονα και με βαθύτατο συμβολισμό που αναδεικνύει τις ανθρώπινες αξίες που στις μέρες μας έχουμε την αίσθηση ότι έχουν χαθεί.
Το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. βαθύτατα συγκινημένο από την ενέργεια αυτή των αδελφών Κυπρίων συναδέλφων, απέστειλε ευχαριστήρια επιστολή στην Ο.Λ.Τ.Ε.Κ. εκ μέρους των Ελλήνων εκπαιδευτικών που εκπροσωπεί και εύχεται σε όλους το καλύτερο σε αυτή τη δύσκολη και κρίσιμη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε.
Το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. θεωρεί απαραίτητη και θα επιδιώξει τη στενή συνεργασία της Ομοσπονδίας με την Ο.Λ.Τ.Ε.Κ. στα θέματα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Παιδείας, Πολιτισμού, διά Βίου Μάθησης και Κατάρτισης, Έρευνας και Τεχνολογίας.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Στον παρόν Δελτίο Τύπου επισυνάπτονται και φωτογραφίες από την εκδήλωση που διοργάνωσε η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου, όπου μετά τις ενημερωτικές εισηγήσεις διανεμήθηκε από τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο της Ο.Λ.Τ.Ε.Κ. το ποσό των 8.000 ευρώ ισόποσα στους διευθυντές των δέκα ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ του Ν. Ηρακλείου Κρήτης (βλ. http://eltee-her.blogspot.gr και http://www.oltek.org.cy).



Άποψη του αμφιθέατρου του 1ου ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου κατά την διάρκεια της εκδήλωσης
(φωτ. Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου)


Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Κ. και του Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου
(φωτ. Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου)
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση    : Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου
Τ.Κ. - Πόλη    : 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο      : 210-5238973
fax               : 210-5202798
e-mail            : oltee.oltee@gmail.com
ηλεκτρον. σελ.         : http://www.oltee.gr
πληροφορίες   : Σεραφείμ Κερασιώτης
                     Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
τηλέφωνο      : 6936-449284
e-mail            : serker@sch.gr

Αθήνα, 10-7-2012
 Αριθμ. Πρωτ.: 012
ΠΡΟΣ :
την ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ – Ο.Λ.Τ.Ε.Κ.
ΚΟΙΝ :
1.  τις Ενώσεις Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.)
2.  τα Μ.Μ.Ε.


ΘΕΜΑ:
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ Ο.Λ.Τ.Ε.Κ.






Συγκίνηση προκάλεσε η ενέργεια των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κύπρου οι οποίοι, με πρωτοβουλία του ΚΔΣ της Ο.Λ.Τ.Ε.Κ., συγκέντρωσαν ποσό 8.000 ευρώ από το υστέρημα τους, το οποίο και πρόσφεραν στους μαθητές των δέκα ΕΠΑ.Λ. του νομού Ηρακλείου Κρήτης που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Η συναδελφική αλληλεγγύη και ο αλτρουισμός, εν μέσω των δύσκολων οικονομικών προβλημάτων που βιώνουμε στη χώρα μας, αναδείχτηκαν με μεγαλοπρέπεια ως τα μεγαλύτερα προτερήματα του Κυπριακού Λαού, που έχει μάθει να δείχνει τα αισθήματά του στην πράξη και με ουσία αλλά ταυτόχρονα και με βαθύ συμβολισμό που αναδεικνύει τις ανθρώπινες αξίες που στις μέρες μας έχουμε την αίσθηση ότι έχουν χαθεί.
Το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. βαθύτατα συγκινημένο από την ενέργεια αυτή, των αδελφών Κυπρίων συναδέλφων, τους ευχαριστεί εκ μέρους των Ελλήνων εκπαιδευτικών που εκπροσωπεί και εύχεται σε όλους ότι το καλύτερο σ’ αυτή τη δύσκολη και κρίσιμη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε.
Το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. θεωρεί απαραίτητη και επιβεβλημένη τη στενή συνεργασία των δύο Ομοσπονδιών στα θέματα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αλλά και σε όποια άλλα θέματα ευρύτερης κοινωνικής κουλτούρας, πολιτισμού και ανθρωπίνων σχέσεων.
Στο άμεσο μέλλον και με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, προτείνουμε τα δύο Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Κ. και της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. να αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να καταστεί εφικτή η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα θέματα που δραστηριοποιούνται οι Ομοσπονδίες.
Με εκτίμηση και με αγωνιστικούς συναδελφικούς χαιρετισμούς.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.


Τομείς και Ειδικότητες του 1ου ΕΠΑ.Λ Κιάτου

Τομείς και Ειδικότητες του 1ου ΕΠΑ.Λ Κιάτου


Οι τομείς με τις αντίστοιχες ειδικότητες που λειτουργούν στο σχολείο μας φαίνονται παρακάτω.
Επιλέγοντας τον τομέα που σας ενδιαφέρει θα βρείτε σχετικές πληροφορίες.


ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
1. Σύγχρονης Επιχειρηματικής Γεωργίας

ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
1. Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων

ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
1. Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και κατασκευών
2. Ψυκτικών Εγκαταστάσεων και Κλιματισμού

ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1. Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών

ΤΟΜΕΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
1. Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου

ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
1. Υποστήριξης Συστημάτων Εφαρμογών και Δικτύων Η/Υ

ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
1. Βοηθών Νοσηλευτών




ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΕΠΑΛ

Η Α΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ. χαρακτηρίζεται ως τάξη προσανατολισμού όπου περιλαμβάνονται κύκλοι επαγγελματικών μαθημάτων παράλληλα με τα μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται στην Α' τάξη των Γενικών Λυκείων.
Η Β΄ Τάξη χωρίζεται σε επαγγελματικούς τομείς με παράλληλη διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας.
Η Γ΄ Τάξη χαρακτηρίζεται από τις ειδικότητες με παράλληλη διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας.
Ειδικότητες οι οποίες υπάρχουν στα ΕΠΑΛ, δεν υπάρχουν στις ΕΠΑΣ

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Α΄ ΤΑΞΗ

Οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα συνολικής διάρκειας 34 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας, (35 σε ναυτικούς κύκλους) τα οποία χωρίζονται σε μαθήματα γενικής παιδείας συνολικής διάρκειας 25 ωρών και σε επαγγελματικά μαθήματα συνολικής διάρκειας 9 ωρών (10 σε ναυτικούς κύκλους).
Το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας έχει ως εξής:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α' ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔΟΜ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
1. Θρησκευτικά
2. Ν. Γλώσσα/Λογοτεχνία
3. Ιστορία
4. Άλγεβρα )

5. Γεωμετρία

6. Φυσική
7. Χημεία
8. Ξένη Γλώσσα
9. Αρχές Οικονομίας
10. Φυσική Αγωγή
Σύνολο ωρών ανά εβδομάδα
1 ώρα
5 ώρες
2 ώρες
3
(2 στο β' τετράμηνο)
2
(3 στο β' τετράμηνο)
3 ώρες
2 ώρες
3 ώρες
2 ώρες
2 ώρες
25
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΥΚΛΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ-
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σύνολο ωρών ανά εβδομάδα
2
3
2
2
9
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ (ΘΕΣΜΟΙ - ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ)
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ-
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σύνολο ωρών ανά εβδομάδα
2
3
2
2
9
ΝΑΥΤΙΚΟΣ -
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Σύνολο ωρών ανά εβδομάδα
2
2
2
2
2
10

Β΄ ΤΑΞΗ

Οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα συνολικής διάρκειας 35 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας, τα οποία χωρίζονται σε μαθήματα γενικής παιδείας συνολικής διάρκειας 17 ωρών και μαθήματα επαγγελματικών τομέων συνολικής διάρκειας 18 ωρών
Το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας έχει ως εξής:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔΟΜ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ
ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΆΛΓΕΒΡΑ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ &
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘ
ΦΥΣΙΚΗ
ΧΗΜΕΙΑ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σύνολο ωρών ανά εβδομάδα
1 ώρα
2 ώρες
1 ώρα
1 ώρα
2 ώρες
1 ώρα
2 ώρες
3 ώρες
1 ώρα
2 ώρες
1 ώρα
17 ώρες

Γ΄ ΤΑΞΗ

Οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα συνολικής διάρκειας 35 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας, τα οποία χωρίζονται σε μαθήματα γενικής παιδείας συνολικής διάρκειας 12 ωρών και μαθήματα ειδικότητας συνολικής διάρκειας 23 ωρών.
Τα μαθήματα γενικής παιδείας χωρίζονται σε :
α) μαθήματα υποχρεωτικά για όλους τους μαθητές και
β) σε μαθήματα επιλογής.
Τα υποχρεωτικά μαθήματα εντάσσονται σε δύο ομάδες. Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά τα μαθήματα μιας ομάδας και ένα από τα μαθήματα επιλογής.
Σημείωση:
Τα μαθήματα της ομάδας Α τα επιλέγουν οι μαθητές που θα προτιμήσουν την πρώτη δυνατότητα για την πρόσβαση σε σχολές και τμήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την ομάδα Β οι μαθητές που θα προτιμήσουν την δεύτερη δυνατότητα. (Βλέπε Πρόσβαση Των Κατόχων Απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση)
Το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας έχει ως εξής:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔ


ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ Α ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
ΦΥΣΙΚΗ Ι
Σύνολο ωρών ανα εβδ.
2
5
3
10
ΟΜΑΔΑ Β ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ
ΦΥΣΙΚΗ ΙΙ
Σύνολο ωρών ανα εβδ.
2
5
3
10
ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΜΑΔΑ
Α & Β
ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ι
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ι
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
(μόνο για ομάδα Α)
2
2
2
2
2
2

Οι μαθητές που παρακολουθούν τις ειδικότητες «Υπαλλήλων Τουριστικών Επιχειρήσεων» και «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών», δεν μπορούν να επιλέξουν το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», διότι είναι μάθημα ειδικότητας.


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ της Β' και της Γ' τάξης, πρέπει να παρακολουθήσουν και υποχρεωτικά 'επαγγελματικά' μαθήματα, ανάλογα με τον κλάδο που επιλέγουν στην Β' τάξη, και την ειδικότητα που τους οδηγεί ο κλάδος στη Γ' τάξη.

ΕΠΑΛ - ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ

Β' ΤΑΞΗ
(Τομέας)
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΑΝΤΟΧΗ ΥΛΙΚΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΜΗΧΑΝΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΣΤΟΧΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
Σύνολο ωρών εβδομ.





2Θ+4Ε
2Θ+3Ε
18
Γ' ΤΑΞΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΚΑΙ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ -ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ
ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ - ΑΝΥΨΩΡΙΚΕΣ
ΜΗΧΑΝΕΣ
Σύνολο ωρών εβδομ.

2Θ+5Ε
4(Θ+Ε)
3Θ+3Ε



23
ΨΥΚΤΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ ΨΥΚΤΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΣΥΜΠΙΕΣΤΕΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
Σύνολο ωρών εβδομ.
2Θ+7Ε
3Θ+4Ε
3(Θ+Ε)

3(Θ+Ε)

23


ΕΠΑΛ - ΤΟΜΕΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Β' ΤΑΞΗ
(Τομέας)
ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΑΝΤΟΧΗ ΥΛΙΚΩΝ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Ι
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Σύνολο ωρών εβδομ.

2Θ+4Ε
3Θ+4Ε
3(Θ+Ε)
18
Γ' ΤΑΞΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ
ΚΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΙΙ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ
ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΝ
Σύνολο ωρών εβδομ.

3Θ+4Ε
3Θ+4Ε
6(Θ+Ε)

23

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Επαγγελματικών Σχολών ΕΠΑΣ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

http://www.digital-in.info/belteeth/images/Documends/dikaiwmata.pdf




Καλωσορίσατε στον διαδικτυακό τόπο της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης




Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΕΠΑΣ

Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Επαγγελματικών Σχολών ΕΠΑΣ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μέχρι 21/09/2010 υπεύθυνη Αρχή για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑ.Σ ήταν η Εθνικής Επιτροπής Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (ΕΕΚΕΔ) του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Έργο της ΕΕΚΕΔ είναι η εισήγηση προς το Δ.Σ. του ΟΕΕΚ για θέματα που αφορούν τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων κατόχων τίτλων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ανά ειδικότητα και επίπεδο κατάρτισης, σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ. Ι του ν, 2009/1992 προκειμένου να εκδοθούν τα σχετικά Π.Δ. ΟιΕπαγγελματικές Σχολές ιδρύθηκαν με τον Νόμο 3475 (ΦΕΚ 146 13-7-2006) ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 6 παράγραφος 3: «α) Να λάβουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις», και στο άρθρο 12 αναφέρει : «Στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Σ. χορηγείται πτυχίο επιπέδου 3 της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2009/1992 το οποίο τους παρέχει τη δυνατότητα να λάβουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και να εγγραφούν στα ΙΕΚ. 
Τα επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων των ΕΠΑ.Σ καθορίζονται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 6 του ν.2009/1992»
Ο νόμος 2009/1992 στο άρθρο 6 παρ.3 αναφέρει :
«Τίτλοι και επαγγελματικά δικαιώματα …
3. Πτυχία επαγγελματικής εκπαίδευσης επιπέδου 3, που χορηγείται στους αποφοίτους των τεχνικών –επαγγελματικών Λυκείων (ΤΕΛ) ή σε αποφοίτους τμήματος ειδίκευσης πολυκλαδικών λυκείων»

Οπότε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της ΕΠΑ.Σ είναι επαγγελματικά δικαιώματα κατόχων πτυχίου επιπέδου 3 της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2009/1992συμπίπτουν δηλαδή με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων (ΤΕΛ) του Νόμου 1566/85 που μετατράπηκαν σε Τεχνικά - Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) με τον Νόμος 2640/98 και ειδικότερα σε Α’ Κύκλο που σύμφωνα με το Άρθρο 2 παράγραφος 4 του 2640/98 «Οι μαθητές μετά την αποφοίτηση τους από τον Α' κύκλο σπουδών χορηγείται, κατόπιν εξετάσεων, πτυχίο επιπέδου 2 του άρθρου 6 παρ. 1 περ. β' του ν.2009/1992.» και Β’ Κύκλο που σύμφωνα με το Άρθρο 2 παράγραφος 5 του ίδιου Νόμου «Στους μαθητές μετά την αποφοίτηση τους από το Β' κύκλου σπουδών χορηγείται, κατόπιν εξετάσεων, πτυχίο επιπέδου 3 του άρθρου 6 παρ. 1 περ. γ' του ν.2009/1992».
Αυτό που έλειπε ήταν οι αντιστοιχίες των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Σ με αυτές των ΤΕΕ Β’ κύκλου ώστε να γνωρίζουν οι πτυχιούχοι μας σε πια επαγγελματικά δικαιώματα αντιστοιχεί το πτυχίο τους.
Το ΥΠΔΒΜΘ πρόσφατα ανακοίνωσε ότι στις 25.6.2010, η Εθνική Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (ΕΕΚΕΔ) του ΟΕΕΚ σε συνεδρίασή της η Επιτροπή κατέληξε ομόφωνα στις ακόλουθες αντιστοιχίες:

Αντιστοιχίες ειδικοτήτων ΕΠΑΣ και ειδικοτήτων ΤΕΕ Β’ κύκλουΕιδικότητες Επαγγελματικών
Σχολών Ε.Π.Α.Σ.Ειδικότητες Τ.Ε.Ε. Β’ Κύκλου
Εργαλειομηχανών CNCΕργαλειομηχανών CNC
Μηχανοσυνθετών ΑεροσκαφώνΜηχανοσυνθετών Αεροσκαφών
Κτιριακών ΈργωνΚτιριακών Έργων
Σχεδιασμού Εσωτερικών ΧώρωνΣχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων
ΑργυροχρυσοχοΐαςΑργυροχρυσοχοΐας
ΕπιπλοποιίαςΕπιπλοποιίας
Κεραμικής-ΠηλοπλαστικήςΚεραμικής-Πηλοπλαστικής
Ψηφιδογραφίας-ΥαλογραφίαςΨηφιδογραφίας-Υαλογραφίας
Συντήρησης Έργων Τέχνης-ΑποκατάστασηςΣυντήρησης Έργων Τέχνης-Αποκατάστασης
Βοηθών ΟδοντοτεχνιτώνΒοηθών Οδοντοτεχνιτών
Βοηθών ΦυσιοθεραπευτώνΒοηθών Φυσικοθεραπευτών
Βοηθών Ακτινολογικών ΕργαστηρίωνΒοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων
Βοηθών ΦαρμακείωνΒοηθών Φαρμακείων
Χημικών Εργαστηρίων και
Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών
Χημικών Εργαστηρίων και
Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών
Αισθητικής ΤέχνηςΑισθητικής Τέχνης
Κομμωτικής ΤέχνηςΚομμωτικής Τέχνης
Όπως ανακοίνωσε ακόμη το υπουργείο Παιδείας, για όσες από τις παραπάνω ειδικότητες Τ.Ε.Ε. Β’ κύκλου υφίστανται επαγγελματικά δικαιώματα αυτά μεταφέρονται χωρίς διαφοροποιήσεις στις αντίστοιχες ειδικότητες των Ε.Π.Α.Σ. Σε ότι όμως αφορά τις ειδικότητες "Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Εργασιών" των Επαγγελματικών Σχολών (Ε.Π.Α.Σ.), "Τεχνιτών Αερίων Καυσίμων" των Επαγγελματικών Σχολών (Ε.Π.Α.Σ.), "Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων και Συντηρητών Κεντρικής Θέρμανσης" (Ε.Π.Α.Σ.) και "Αμαξωμάτων" (Ε.Π.Α.Σ.) για το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και θα εξεταστεί σε συνεννόηση με εκπροσώπους των αρμόδιων Υπουργείων.

Τέλος, αποφασίστηκε ότι οι ειδικότητες που ακολουθούν καθώς είναι νέες ειδικότητες και δεν προκύπτει αντιστοιχία με το παλιό σύστημα στο ίδιο επίπεδο, θα εξετασθεί η ρύθμιση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων σε επόμενη συνεδρίαση. Πρόκειται για τις εξής:

1)«Ξυλογλυπτικής-Διακοσμητικής Επίπλου»,
2)«Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος»,
3) «Αγροτικών Μηχανημάτων»,
4)«Αμπελουργίας-Οινοτεχνίας»,
5)«Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων-Αρχιτεκτονική τοπίου»,
6)«Θερμοκηπιακών Κατασκευών και Καλλιεργειών»,
7) «Δενδροκομίας»,
8) «Ζωοτεχνίας»,
9) «Γαλακτοκομίας-Τυροκομίας»,
10) «Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας»,
11) «Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Υπηρεσιών»,
12) «Μαγειρικής Τέχνης»,
13) "Ζαχαροπλαστικής Τέχνης".

Η ΕΕΚΕΔ δεν υφίσταται πλέον, κατόπιν της θέσης σε ισχύ των διατάξεων του ν. 3879/2010 «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και Λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α 163 21.9.2010). Με τον προαναφερόμενα νόμο καταργήθηκε ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), ο αντιπρόεδρος του οποίου, εκ της θέσεώς του, ήταν και ο πρόεδρος της ως άνω Επιτροπής και συστάθηκε νέος φορέας με την επωνυμία Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων» (ΕOΠΠ). Σκοπός του προαναφερόμενου φορέα είναι, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2ζ. του άρθρου 11 του ως άνω νόμου, «η εισήγηση του καθορισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων προσόντων που αποκτώνται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, πλην της ανώτατης εκπαίδευσης».
Μία απο τις πρώτες συνεδριάσεις του ΕΟΠΠ είχε και ως θέμα την Μεταφορά Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των Τ.Ε.Ε. Α΄ & Β΄ κύκλου και των ΤΕ.Λ. & ΤΕ.Σ. στα ΕΠΑ.Σ.-ΕΠΑ.Λ. Έτσι λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση του ΔΣ του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) «Αντιστοίχιση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ με ΤΕΕ Α΄ και Β΄ κύκλου,  ΤΕΛ και ΤΕΣ και μεταφορά Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των ΤΕΕ Α΄ και Β΄ κύκλου και των ΤΕΛ & ΤΕΣ στα ΕΠΑΣ-ΕΠΑΛ», η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, προέβη στη ρύθμιση τωνΕπαγγελματικών Δικαιωμάτων των ειδικοτήτων εκείνων των αποφοίτων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ για τις οποίες εκκρεμούσε η σχετική διαδικασία.
Με τη ρύθμιση αυτή, το Υπουργείο Παιδείας βάζει τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων αποφοίτων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, οι οποίοι αδυνατούσαν να λάβουν άδειες ασκήσεως επαγγέλματος, επιλύοντας έτσι ένα πρόβλημα που εκκρεμούσε επί σειρά ετών.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΜΕ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ
 
     Tο Κ.Ε.Κ. Νομού Κορινθίας, διοργανώνει σεμινάρια εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών στα πλαίσια της πράξης «Επιχορήγηση με επιταγές κατάρτισης για τη λήψη υπηρεσιών κατάρτισης και πιστοποίησης για ανέργους (Training Voucher)».
Τα προγράμματα απευθύνονται σε εγγεγραμμένους ανέργους του μητρώου του ΟΑΕΔ που έχουν ήδη επιλεγεί. Τα σεμινάρια είναι διάρκειας 100 ωρών και περιλαμβάνουν τις βασικές θεματικές ενότητες που χρειάζεται ένας χειριστής ηλεκτρονικών υπολογιστών (Βασικές Έννοιες Υπολογιστών, Χρήση Υπολογιστή & Διαχείριση Αρχείων, Επεξεργασία κειμένου, Υπολογιστικά φύλλα, Παρουσιάσεις, Βάσεις Δεδομένων και υπηρεσίες διαδικτύου).
Μετά το πέρας της κατάρτισης, οι ωφελούμενοι θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης του αναγνωρισμένου φορέα Diploma. Για να διασφαλίσει το Κ.Ε.Κ. Ν. Κορινθίας την επιτυχία αλλά και την ποιότητα της μαθησιακής και εξεταστικής διαδικασίας, έχει προμηθευτεί ειδικά εκπαιδευτικά λογισμικά αυτοεκπαίδευσης και πλατφόρμας e-learning. Επιπλέον θα χορηγήσει σε όλους βιβλίο σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, καθώς επίσης και τη δυνατότητα επανεξέτασης για κάθε ενότητα.
Με εμπειρία αρκετών ετών, και με σταθερή ποιότητα και αξία το Κ.Ε.Κ. Ν. Κορινθίας είναι σε θέση να σας προετοιμάσει και να σας δώσει εφόδια που θα σας βοηθήσουν στην επίτευξη των μελλοντικών σας στόχων.
 
Δείτε τη συνημμένη αφίσα.
 
Πληροφορίες παρέχονται στο Κ.Ε.Κ. Ν. Κορινθίας
Τηλ: 2741022344
Κόρινθος, Κωστή Παλαμά 53
www.keknkor.gr , keknkor@otenet.gr
 
 
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
 
Την Τρίτη 10 Ιουλίου 2012, ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας κ. Γ. Δέδες, υποδέχτηκε στο γραφείο του στην Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας αντιπροσωπεία της Ρουμανικής Κρατικής τηλεόρασης Televiziunea Romana TVR, με επικεφαλής τη δημοσιογράφο κα. Λουίζα Μπαρκάν. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της προσπάθειας ανάδειξης και ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος του Νομού, στη γείτονα χώρα της Ρουμανίας, μέσα από την παρουσίαση στην Ρουμανική τηλεόραση δημοσιογραφικού ρεπορτάζ και ντοκιμαντέρ για την Κορινθία.
Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, η δημοσιογράφος ενδιαφέρθηκε για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Νομού και τους λόγους για τους οποίους ο επισκέπτης μπορεί να επιλέξει την Κορινθία ως βάση για τις τουριστικές του αποδράσεις. Η απάντηση του Αντιπεριφερειάρχη ήταν σαφής. Η Κορινθία αποτελεί «γεωγραφικό σταυροδρόμι» και ταυτόχρονα «σταυροδρόμι πολιτισμών». Παραλιακός νομός, με μεγάλο μήκος ακτογραμμής προσφέρει στον επισκέπτη όμορφες παραλίες σε συνδυασμό με μοναδικά ορεινά τοπία στα οποία μπορεί να μεταβεί κανείς από την παράκτια ζώνη του Νομού σε πολύ σύντομο χρόνο. Η απόσταση των τουριστικών προορισμών του Νομού από την Πρωτεύουσα παρέχει στον επισκέπτη το πλεονέκτημα της εγγύτητας με το Μητροπολιτικό κέντρο και τις σύγχρονες υποδομές του (αυτοκινητόδρομος, προαστιακός, εγγύτητα με αεροδρόμια και λιμάνια), ενώ η ιστορία και ο πολιτισμός της Κορινθίας με ένα μεγάλο δίκτυο αρχαιολογικών και πολιτιστικών διαδρομών και το μεγάλο πλούτο παραγωγής επώνυμων και διεθνώς γνωστών τοπικών προϊόντων κεντρίζουν το ενδιαφέρον του τουρίστα.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ρεύμα κίνησης των Ρουμάνων επισκεπτών προς την Ελλάδα και η δημοσιογράφος ενημερώθηκε πως η ροή επισκεψιμότητας είναι αυξανόμενη, ενώ η Ρουμανία αποτελεί την έκτη χώρα σε πληθυσμό τουριστών με διανυκτέρευση στην Κορινθία, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.
Εμφαντικά αναδείχθηκε  το στοιχείο του θρησκευτικού τουρισμού το οποίο είναι από τα κυρίαρχα για τις ομόδοξες ορθόδοξες χώρες. Αναφορά έγινε στον Απόστολο Παύλο και τις διαδρομές του στην Κορινθία, στις επιστολές του προς Κορινθίους, αλλά και στην ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής ομώνυμη εκκλησία που κοσμεί την πόλη της Κορίνθου. Αντίστοιχο ενδιαφέρον της δημοσιογράφου υπήρξε και για άλλα θρησκευτικά μνημεία, εκκλησίες και μοναστήρια του Νομού.
Τέλος, ο Αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε στην αγροτική παραγωγή της Κορινθίας και στα παραδοσιακά τοπικά προϊόντα που παράγονται στο Νομό μας, όπως το κρασί, τα σταφύλια, τα εσπεριδοειδή και το λάδι που σχετίζονται με το μεσογειακό τρόπο διατροφής και επεσήμανε πως οι δρόμοι του κρασιού στην Κορινθία και οι δρόμοι του λαδιού και της ελιάς στην Πελοπόννησο αναδεικνύουν τα κυρίαρχα στοιχεία του διατροφικού πολιτισμού της περιοχής μας.
Η αντιπροσωπεία φιλοξενείται με τη φροντίδα της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και την αφιλοκερδή προσφορά των ξενοδόχων σε καταλύματα του Νομού και πραγματοποιεί επισκέψεις σε χώρους αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος για την πραγματοποίηση του ντοκιμαντέρ στη Ρουμανική κρατική τηλεόραση, ενώ υπάρχουν προγραμματισμένες συναντήσεις της και με άλλους τοπικούς φορείς.
 

Γιάννης Δ. Μπάρτζης ΟΡΧΑΝ - Στην αυλή των Παλαιολόγων (μυθιστορία)



Γιάννης Δ. Μπάρτζης

ΟΡΧΑΝ - Στην αυλή των Παλαιολόγων
(μυθιστορία)
Eκδοτικός οίκος Αντώνιος Σταμούλης – Θεσσαλονίκη 2012, σελίδες 314.


Ένα νέο ιστορικό μυθιστόρημα του Γιάννη Δ. Μπάρτζη κυκλοφόρησε  αυτές τις ημέρες, με τίτλο Ορχάν – Στην αυλή των Παλαιολόγων.
Είναι μια φανταστική ιστορία (μυθιστορία τη χαρακτηρίζει ο συγγραφέας) με κεντρικό πρόσωπο τον Τούρκο πρίγκιπα Ορχάν, της οικογένειας των Οσμανιδών, ο οποίος πέρασε πολλά χρόνια της ζωής του στο παλάτι των Παλαιολόγων στην Κωνσταντινούπολη. Έτσι έζησε από κοντά τις διαδικασίες της συνόδου για την ένωση των εκκλησιών στη Φερράρα και στη Φλωρεντία, ενώ κατά τις δραματικές στιγμές της Άλωσης της Πόλης έλαβε μέρος ενεργό στην άμυνα.
Στο μυθιστόρημα ερευνώνται -πάντα βέβαια με τη συνδρομή της συγγραφικής δημιουργικής φαντασίας- καίρια ερωτήματα, όπως:
Γιατί άραγε ένας Τούρκος πρίγκιπας βρίσκεται στην αυλή των Παλαιολόγων και αγωνίζεται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης μαζί με τους Ρωμιούς, να μην πέσει η Πόλη στα χέρια του στενού του συγγενή, Μωάμεθ;
Γιατί μετάνιωσαν τόσο γρήγορα, όσοι υπέγραψαν στη Φλωρεντία για την Ένωση των εκκλησιών, υποτασσόμενοι στη Δύση και στον Πάπα; Γιατί στις λοιδορίες του πλήθους δήλωναν δημοσίως: «Η χειρ αύτη υπέγραψεν... κοπήτω!»;
Εντυπωσιάζουν οι ιστορικοί παραλληλισμοί της τότε εποχής με τη σημερινή, όπως τους χειρίζεται και τους παρουσιάζει ο συγγραφέας.
Στη Φλωρεντία το 1439 υπογράφτηκε ένα «μνημόνιο» υποταγής των Ορθοδόξων Βυζαντινών στην εξουσία της Δύσης, που την εξέφραζε οικονομικά, πολιτικά και στρατιωτικά ο Πάπας της Ρώμης.
Και αφού δηλώθηκε η υποταγή των Ορθοδόξων, με μόνο κίνητρο -και φοβικό επιχείρημα- να δοθεί η απαραίτητη βοήθεια από τους Δυτικούς, ώστε να μη χαθεί το Βυζάντιο..., να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων... τελικά η συμφορά δεν αποφεύχθηκε... Ο λαός διχάστηκε βαθύτατα και το Βυζάντιο αλώθηκε και χάθηκε για πάντα... 
Πώς βίωσε λοιπόν αυτός ο ευγενής, αλλοεθνής και αλλόθρησκος Ορχάν, την οδυνηρή πορεία των Παλαιολόγων, από το «μνημόνιο» της Φλωρεντίας ως την άλωση της Πόλης;
Βεβαίως δεν πρόκειται για ιστορικό ντοκουμέντο αλλά για φανταστικό μυθιστόρημα. Είναι η συγκλονιστική αφήγηση για μιαν απέλπιδα πολιτική και για έναν μοιραίο έρωτα στα χρόνια των τελευταίων αυτοκρατόρων του Βυζαντίου.
Είναι μια ιστορία που συναρπάζει και ταυτόχρονα θυμίζει κορυφαία πρόσωπα και κρίσιμες στιγμές των τελευταίων χρόνων του Βυζαντίου. Ένας αρμονικός συνδυασμός του «τέρπειν άμα και διδάσκειν».