ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΑΓΩΝΙΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ.
Τρίτη 13 Αυγούστου 2013 , 11:00 στο 1ο ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ , ΚΥΡΑ ΒΡΥΣΗ , ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΛ - ΣΕΚ
«ΔΗΜΟΨΗΦΙΖΩ» για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.)
Καλούμε όλους όσους αγωνιούν για το μέλλον της Τ.Ε.Ε. και αγωνίζονται για την διατήρηση και αναβάθμισή της, να συμμετάσχουν στο παραπάνω Δημοψήφισμα,
απαντώντας στις 5 (πέντε) ερωτήσεις του, σχολιάζοντας και καταθέτοντας
προτάσεις, έτσι ώστε να αποτυπωθούν απόψεις, γνώμες και προθέσεις, να
εξαχθούν συμπεράσματα και στη συνέχεια να αξιοποιηθούν κατάλληλα.
Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις και ενόψει της επικείμενης διαβούλευσης
του σχεδίου για το νέο σχολείο της Τ.Ε.Ε. που θα παρουσιάσει το
Υπουργείο εντός των ημερών, κρίνουμε καθοριστικής σημασίας τη μαζική
συμμετοχή όλων.
Επίσης, υποστηρίζουμε το Διεθνές Αίτημα:
«Save Public Education in Greece»
(Σώστε τη Δημόσια Εκπαίδευση στην Ελλάδα)
και καλούμε τους ενδιαφερομένους να αναλάβουν δράση, υπογράφοντάς το στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
Με την ψήφιση του άρθρου 82 του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167, τ. Α) καταργήθηκαν 49 ειδικότητες εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων. Αυτή η ενέργεια έχει ως συνέπεια τη διακοπή λειτουργίας 2 (δύο) Τομέων των ΕΠΑ.Λ. και 9 (εννέα) Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Σ., με αποτέλεσμα:
το 63 % των ΕΠΑ.Λ. αποδεκατίζονται (248 από τα 392 σχολεία)
το 88 % των ΕΠΑ.Σ. διαλύονται (96 από τα 109 σχολεία)
το 33% των (παρακολουθούντων) μαθητών των σχολείων της Τ.Ε.Ε. (26.721 επί συνόλου 80.177) οδηγούνται ΕΚΤΟΣ ΤΥΠΙΚΗΣ (Δημόσιας) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
το 81% των μαθητών που επέλεγαν παραδοσιακά τους Τομείς και τις Ειδικότητες που καταργούνται ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ.
Στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας προαναγγέλλει τη δημιουργία του Νέου Σχολείου της Τ.Ε.Ε., με τα εξής κύρια χαρακτηριστικά:
ΝΕΠΑΛ (Νέα ΕΠΑ.Λ.)
Θα διδάσκονται μαθήματα Τομέων και ΟΧΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
Οι απόφοιτοι θα συνεχίζουν τις σπουδές τους στα Ι.Ε.Κ. για την απόκτηση Ειδικότητας
Μέρος των «μαθημάτων» θα αντικατασταθεί από ΜΑΘΗΤΕΙΑ σε επιχειρήσεις
Οι Τομείς συρρικνώνονται. Δεν περιλαμβάνονται τομείς Υγείας, Πληροφορικής, Οχημάτων, κλπ
ΤΣΕΚ (Τεχνικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε αντικατάσταση των σημερινών ΕΠΑ.Σ.)
Θα διδάσκονται σε επίπεδο ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΩΝ Ι.Ε.Κ. (Μη Τυπική Κατάρτιση)
Ο διαδικτυακός αυτός χώρος σας προσφέρει τη δυνατότητα να διατυπώσετε την άποψή σας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Δεν είναι δεσμευτικό να απαντήσετε υποχρεωτικά σε κάποιο πεδίο…
1. Θεωρώ ότι η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι ΔΩΡΕΑΝ, Τυπική, ΔΗΜΟΣΙΑ και να παρέχεται αποκλειστικά από το Υπουργείο ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
2. Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα ΕΠΑ.Λ. και οι ΕΠΑ.Σ. και να μην υπάρξει νέο σχολείο της Τ.Ε.Ε.
3. Υποστηρίζω ένα Τεχνικό Σχολείο που μεταδίδει Γνώση, καλλιεργεί Δεξιότητες, αξιοποιεί Ικανότητες, χορηγεί Απολυτήριο ισότιμο του ΓΕ.Λ. και Πτυχίο Ειδικότητας με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
4. Θέλω ένα αναβαθμισμένο Τεχνικό Σχολείο, ελκυστικό, με ΟΛΟΥΣ του Τομείς και τις Ειδικότητες σε λειτουργία (χωρίς καταργήσεις), με αυξημένη δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων του στα Τ.Ε.Ι. και με 4ο έτος που θα περιέχει την πρακτική άσκηση, για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας με αυξημένα προσόντα, σύμφωνα και με την πρόταση της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
5. Η Κατάρτιση που παρέχουν τα Ι.Ε.Κ. πρέπει να απευθύνεται ΜΟΝΟ σε Ενήλικες, αποφοίτους της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης και ΟΧΙ σε ανήλικα παιδιά, αποφοίτους Γυμνασίου.
Παρακαλούμε δώστε κάποια στοιχεία που σας αφορούν (κανένα πεδίο δεν είναι δεσμευτικό)…
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου ενημέρωσης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και διαβούλευσης με υπηρεσιακούς παράγοντες της εκπαίδευσης, τις επιτροπές παιδείας κομμάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου και φορείς, η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. παρουσιάζει τα βασικά σημεία της πρότασης της για το νέο σχολείο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.) με σκοπό την ουσιαστική και τεκμηριωμένη συμβολή στην διαδικασία λήψης των αποφάσεων:
1. Διττός ο σκοπός του Σχολείου, με ισόρροπη παροχή Επαγγελματικών εφοδίων και συνολικής Παιδείας.
2. Ο τίτλος του πρέπει να ανταποκρίνεται στους στόχους και το περιεχόμενό του και γι’ αυτό προτείνεται το«Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο» (Τ.Ε.Λ.).
3.Το Τ.Ε.Λ. διαρθρώνεται σε τρείς κλάδους:
– Ο «Κορμός», που αποτελεί το κυρίως σώμα του Λυκείου, με Α΄τάξη «Προσανατολισμού», Β΄τάξη «Τομείς» και Γ΄τάξη «Ειδικότητες».
– Ο «Ακαδημαϊκός κλάδος» αποτελείται από τη Γ΄τάξη στην οποία διδάσκονται τα μαθήματα της «Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» του σημερινού ΓΕ.Λ.
– Ο «Επαγγελματικός κλάδος» με Β΄, Γ΄ και Δ΄τάξη (Τομείς, Ειδικότητες και Εμβάθυνση – Εξειδίκευση αντίστοιχα). Λειτουργεί με συμπαγές ωρολόγιο πρόγραμμα τεχνικών μαθημάτων, σε ωράριο που ευνοεί την παράλληλη εργασία.
4. Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
– Στα Α.Τ.Ε.Ι. εισάγονται με Ειδικές Πανελλαδικές εξετάσεις, στις αντίστοιχες με τις ειδικότητές τους σχολές, σχεδόν αποκλειστικά (σε ποσοστό 80% επί του συνόλου των εισακτέων) οι απόφοιτοι του Κορμού και όσοι απόφοιτοι του Επαγγελματικού Κλάδου έχουν απολυτήριο Λυκείου. Το υπόλοιπο ποσοστό θα καλύπτεται κατά 10% από τους αποφοίτους του ΓΕ.Λ. και του «Ακαδημαϊκού κλάδου» του Τ.Ε.Λ. της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ενώ το υπόλοιπο 10% θα καταλαμβάνουν οι απόφοιτοι κάθε τύπου Λυκείου (ΓΕ.Λ., Τ.Ε.Λ., ΤΕ.Λ., Ε.Π.Λ., Εξατάξιο Γυμνάσιο, κλπ) ανεξάρτητα από χρονιά αποφοίτησης, οι οποίοι θα λαμβάνουν μέρος στις ίδιες Πανελλαδικές εξετάσεις.
– Στα Α.Ε.Ι. εισάγονται οι απόφοιτοι του Ακαδημαϊκού Κλάδου (Τεχνολογικής κατεύθυνσης) του Τ.Ε.Λ., συμμετέχοντας στις Γενικές Πανελλαδικές εξετάσεις μαζί με τους αποφοίτους του ΓΕ.Λ. (Θεωρητικής και Θετικής Κατεύθυνσης), σε ποσοστό 80% επί του συνόλου των εισακτέων. Το υπόλοιπο 20% θα καλύπτεται από τους αποφοίτους κάθε τύπου Λυκείου, ανεξάρτητα από χρονιά αποφοίτησης.
5. Πρόσβαση στην αγορά εργασίας, επίπεδα πτυχίων (προσόντων).
– Οι απόφοιτοι του Κορμού και της Γ΄τάξης του Επαγγελματικού Κλάδου λαμβάνουν Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4 (κατά HQF/ΕQF) [1].
– Οι απόφοιτοι της Δ΄τάξης του Επαγγελματικού Κλάδου λαμβάνουν Δίπλωμα Τέχνης (Επαγγελματική Πιστοποίηση) επιπέδου 5 (κατά HQF/ΕQF), μετά από επιτυχή συμμετοχή σε ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις ενιαίας ύλης με τις εξετάσεις Πιστοποίησης Προσόντων της μη Τυπικής και της Άτυπης Μάθησης αντίστοιχου επιπέδου (Ι.Ε.Κ., εργασιακής εμπειρίας, κλπ).
6. Ο νέος τύπος σχολείου επιτρέπει την άμεση μετατροπή όλων των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. σε Τ.Ε.Λ. χωρίς κραδασμούς, με την εν δυνάμει λειτουργία όλων των υφιστάμενων Τομέων και Ειδικοτήτων (ενιαίο «ιδρυτικό» για ΟΛΑ τα Τ.Ε.Λ.). Ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα πολυμορφικής ανάπτυξης του σχολείου και λειτουργίας όλων των κλάδων ταυτόχρονα. Παρέχεται ένα πολλαπλών δυνατοτήτων θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, από το οποίο θα ενεργοποιείται κάθε φορά το κομμάτι εκείνο που υποστηρίζεται από τις δυνατότητες του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, διδακτικό προσωπικό) και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Ακολουθεί πίνακας παρουσίασης της Πρότασης.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Σώστε τη Δημόσια Εκπαίδευση στην Ελλάδα Ούτε ένας Καθηγητής ή Μαθητής λιγότερος. Δράση ΤΩΡΑ ! Αργότερα σημαίνει ΠΟΤΕ !!
Η κίνηση αυτή είναι σημαντική επειδή:
Η Ελληνική Κυβέρνηση καταστρέφει τα Δημόσια Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές, οδηγώντας σε απολύσεις εκπαιδευτικών μέσω μιας διαδικασίας «ξαφνικού θανάτου».
Η εγκληματική σύμπραξη της Ελληνικής Κυβέρνησης και της «Τρόικα», με την ευθεία συναίνεση και συνενοχή του Υπουργού Παιδείας, καταδικάζει 2.500 εκπαιδευτικούς σε οκτάμηνη «διαθεσιμότητα», πριν από την απόλυσή τους.
Με ένα νέο νόμο, η Κυβέρνηση καταργεί τρεις Τομείς της Ελληνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Υγείας, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Αισθητικής). Αυτό σημαίνει ότι το Σεπτέμβριο, 20.000 μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν το Επαγγελματικό τους Λύκειο και τις Επαγγελματικές τους Σχολές και δεν θα τα βρίσκουν. Με αυτόν τον τρόπο, η Κυβέρνηση παραχωρεί ένα μεγάλο μέρος της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα. Μέσα στο Σεπτέμβριο, αναμένονται ακόμη περισσότερες αλλαγές, διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ, κανείς εκπαιδευτικός να μην τεθεί σε διαθεσιμότητα και να μην απολυθεί.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ, κανένας μαθητής και καμιά μαθήτρια να μην μείνει χωρίς τον Τομέα που επέλεξε στο Δημόσιο Επαγγελματικό Σχολείο του/της.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ, να σταματήσει αμέσως η κινητικότητα (ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων - απολύσεις) και η πολιτική των περικοπών, που εφαρμόζουν η Ελληνική Κυβέρνηση και η Τρόικα, οι οποίες καταστρέφουν τη Δημόσια Εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Η Ποιοτική Δημόσια Εκπαίδευση δεν αποτελεί προνόμιο των λίγων και θα πρέπει να είναι προσβάσιμη σε κάθε παιδί, χωρίς κοινωνικές ή οικονομικές διακρίσεις.
(Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά από το Αγγλικό πρωτότυπο)
Υπογράψτε το παρακάτω αίτημα: Σας καλούμε να σταματήσετε τις διαθεσιμότητες - απολύσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών και να διατηρήσετε τους Τομείς των Δημόσιων Επαγγελματικών Σχολείων της Ελλάδας που καταργούνται.
Created by THEMISTOKLIS K., Greece
Supported by the Federation of Technical and Vocational Education Teachers (Greece) - OLTEE