Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Αθήνα, 14-6-2013 Αριθμ. Δ.Τ.: 055 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ: Επαγγελματικά Δικαιώματα και Άδεια άσκησης επαγγέλματος



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 14-6-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 055
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ: Επαγγελματικά Δικαιώματα και Άδεια άσκησης επαγγέλματος
Δημοσιεύθηκε το Προεδρικό Διάταγμα με αρ. 108/ΦΕΚ 141/12-6-2013, τ. Α΄, με θέμα: «Καθορισμός ειδικοτήτων και βαθμίδων επαγγελματικών προσόντων για την επαγγελματική δραστηριότητα της εκτέλεσης, συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και προϋποθέσεις για την άσκηση της δραστηριότητας αυτής από φυσικά πρόσωπα» [1].
Η Ομοσπονδία μας αισθάνεται δικαιωμένη για το ότι ο πολύπλευρος και συστηματικός αγώνας μας για επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχίων των αποφοίτων μας, έχει επιτέλους αποτελέσματα.
Ο αγώνας μας συνεχίζεται μέχρι την τελική δικαίωση των αποφοίτων ΟΛΩΝ των Ειδικοτήτων που διδάσκονται στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΣΤΟ 1ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ - εγγραφές ως 20-9-2012
Στην Α' Τάξη εγγράφονται:
α) Προαχθέντες στη Β' τάξη των Επαγγελματικών ή Γενικών Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. ημερήσιων και εσπερινών, Τ.Ε.Λ., Ενιαίων Λυκείων, Λυκείου Εμπορικού Ναυτικού (Λ.Ε.Ν.)
β) Προαχθέντες στη Β' Τάξη του Α' Κύκλου Τ.Ε.Ε.
γ) Απόφοιτοι Γενικού Λυκείου για την απόκτηση ειδικότητας
δ) Κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Λ., Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Σ., ΕΠΑ.Σ., Α' ή Β' κύκλου Τ.Ε.Ε. ή ισότιμων σχολών για την απόκτηση άλλης ειδικότητας
ε) Προαχθέντες της Δ' άξης του παλαιού εξαταξίου Γυμνασίου
ζ) Προαχθέντες στην Γ' τάξη Εσπερινού Τ.Ε.Λ.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΧΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ-ΛΟΥΤΡΑΚΙ , ΚΥΡΑ ΒΡΥΣΗ ΜΕ

ΠΡΩΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ 08:30-14:00  ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ 1ο  

27410 85 408  (κ.Ζαραφέτας)
ΠΕΟ προς Επίδαυρο
τκ: 20300
2
27410.85408
 
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΔΩΡΕΑΝ ΦΟΙΤΗΣΗ - ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥ - ΓΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΛΥΚΕΙΟΥ  - ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ - ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΞΕΚΙΝΟΥΝ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ.Οι απόφοιτοι Λυκείου για να πάρουν το Πτυχίο στην ειδικότητα που επιθυμούν φοιτούν στα Επαγγελματικά Λύκεια - ΕΠΑ.Λ. (πρωινά 08:00-14:00) και παρακολουθούν στη Β΄ τάξη 18 ώρες την εβδομάδα και στη Γ΄ τάξη 23 ώρες την εβδομάδα , απαλάσσονται από τα υπόλοιπα μαθήματα (σύνολο ειδικότητας και γενικής παιδείας 35 ώρες την εβδομάδα).






Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων

Περιγραφή Επαγγέλματος
Ο σπουδαστής με θεωρητική και εργαστηριακή γνώση θα αποκτήσει δεξιότητες ώστε να
  • Συναρμολογεί, εγκαθιστά, ελέγχει τη λειτουργία Η/Υ, περιφερειακών συσκευών και Δικτύων προχωρεί σε διάγνωση, συντήρηση και επισκευή βλαβών.images_hlektronikon
  • Εγκαθιστά Δομημένες Καλωδιώσεις για Δίκτυα Η/Υ
  • Προβαίνει στις αναγκαίες εγκαταστάσεις και ρυθμίσεις προγραμμάτων
Επαγγελματικές προοπτικές
Ο ειδικός ΗλεκτρονικώνΥπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων μπορεί να εργασθεί ως ειδικευμένος τεχνίτης αυτοαπασχολούμενος είτε ως μέλος ομάδας ή υπάλληλος σε :
  • Βιομηχανίες ή Βιοτεχνίες ή Εταιρείες Συναρμολόγησης Η/Υ
  • Τεχνικές Εταιρείες ή Συνεργεία Εγκατάστασης Συστημάτων Η/Υ και Δικτύων.
  • Τεχνικές Εταιρείες Εγκατάστασης Δομημένων Καλωδιώσεων για Δίκτυα Η/Υ
  • Υπολογιστικά κέντρα μικρών ή μεγάλων εταιρειών ή Παροχές υπηρεσιών του Διαδικτύου ( Internet)
  • Καταστήματα πώλησης Η/Υ και Δικτυακών Προϊόντων
  • Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημόσιου ή του Ιδιωτικού τομέα που απασχολούνται με Συντήρηση και Επισκευή
    Υπολογιστικών συστημάτων και Δικτύων

Διδασκόμενα μαθήματα
Στη Β΄ τάξη του ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάσκονται τα γενικά μαθήματα του Τομέα
Β΄ΤΑΞΗ

ΜΑΘΗΜΑ
ΩΡΕΣ / ΕΒΔ.
Ηλεκτρονικά υλικά και Σχεδίαση
Αναλογικά Ηλεκτρονικά
3Θ + 3Ε
Ψηφιακά Ηλεκτρονικά
2Θ + 2Ε
Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος
2Θ +2Ε
Επικοινωνίες - Δίκτυα - Τεχνολογία H/Y
ΣΥΝΟΛΟ


Στη Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάσκονται τα μαθήματα της ειδικότητάς τους

Γ΄ΤΑΞΗ
ΜΑΘΗΜΑ
ΩΡΕΣ / ΕΒΔ.
Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
Συστήματα Αναλογικών Ηλεκτρονικών
2Θ + 2Ε
Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
2Θ + 3Ε
Συλλογή Μεταφορά και Έλεγχος Δεδομένων
2Θ+2Ε
Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών
2Θ+3Ε
Εφαρμογές Προγραμματισμού για Ηλεκτρονικούς
ΣΥΝΟΛΟ
23


*
Με κόκκινη γραμματοσειρά επισημαίνονται τα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Μαθήματα




ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Περιγραφή επαγγέλματος
  • Ο σπουδαστής με θεωρητική και εργαστηριακή γνώση θα αποκτήσει δεξιότητες ώστε να κατασκευάζει και να ελέγχει απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα,να συντηρεί και να επισκευάζει ηλεκτρονικές συσκευές,
  • να εγκαθιστά, να ελέγχει, να συντηρεί και να επισκευάζει ραδιοτηλεοπτικές συσκευές καθώς και κεραίες επίγειας ή δορυφορικής λήψης.
Επαγγελματικές προοπτικές
Ο απόφοιτος της ειδικότητας Ηλεκτρονικού Οπτικοακουστικών Συστημάτων του ΕΠΑΛ μπορεί να

ακολουθήσει τις εξής εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διαδρομές:
  • Να εισαχθεί σε τμήματα ΤΕΙ αντίστοιχων ειδικοτήτων μετά από ειδικές εξετάσεις
  • Να εγγραφεί σε ΙΕΚ οποιασδήποτε ειδικότητας για την απόκτηση Διπλώματος ύστερα από
    φοίτηση και πιστοποίηση
  • Να εργασθεί σε βιομηχανίες ή βιοτεχνίες κατασκευής, συναρμολόγησης, συντήρησης και
    επισκευής ηλεκτρονικών ή ραδιοτηλεοπτικών συσκευών. Σε εταιρείες ή εργαστήρια επισκευής
    ή και εγκατάστασης συσκευών ήχου και εικόνας καθώς και εγκατάστασης κεντρικών κεραιών τηλεόρασης.
    Σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών συσκευών ήχου και εικόνας, ή τέλος σε Ραδιοφωνικούς / Τηλεοπτικούς σταθμούς.
Διδασκόμενα μαθήματα
Στη Β΄ τάξη του ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάσκονται τα γενικά μαθήματα του Τομέα Ηλεκτρονικής
Β΄ΤΑΞΗ



ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ / ΕΒΔ.
Ηλεκτρονικά υλικά και Σχεδίαση
Αναλογικά Ηλεκτρονικά 3Θ + 3Ε
Ψηφιακά Ηλεκτρονικά 2Θ + 2Ε
Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος 2Θ +2Ε
Επικοινωνίες - Δίκτυα - Τεχνολογία H/Y
ΣΥΝΟΛΟ



Στη Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάσκονται τα μαθήματα της ειδικότητάς τους
Γ΄ΤΑΞΗ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ/ΕΒΔ.
Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
Συστήματα Αναλογικών Ηλεκτρονικών 2Θ + 2Ε
Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών 2Θ + 2Ε
Παραγωγή και Επεξεργασία Σήματος 2Θ+3Ε
Τεχνολογία Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών 2Θ+3Ε
Εφαρμογές Προγραμματισμού για Ηλεκτρονικούς

ΣΥΝΟΛΟ





*
Με κόκκινη γραμματοσειρά επισημαίνονται τα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Μαθήματα


Αυτά τα μαθήματα παρακολουθούν την πρώτη χρονιά σπουδών:


   ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
   Β΄ΤΑΞΗ
ΜΑΘΗΜΑ
ΩΡΕΣ / ΕΒΔ.
Ηλεκτρονικά υλικά και Σχεδίαση
Αναλογικά  Ηλεκτρονικά
Ψηφιακά Ηλεκτρονικά
Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος
Επικοινωνίες – Δίκτυα – Τεχνολογία H/Y
Εργαστήριο Αναλογικών Ηλεκτρονικών
Εργαστήριο Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
Εργαστήριο Κυκλωμάτων Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος
ΣΥΝΟΛΟ
18
 

 Αυτά τα μαθήματα παρακολουθούν την δεύτερη χρονιά σπουδών:





 
ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ

Γ΄ΤΑΞΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ / ΕΒΔ.
Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
Συστήματα Αναλογικών Ηλεκτρονικών
2Θ + 2Ε
Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
2Θ + 3Ε
Συλλογή Μεταφορά και Έλεγχος Δεδομένων
2Θ+2Ε
Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών
2Θ+3Ε
Εφαρμογές Προγραμματισμού για Ηλεκτρονικούς
ΣΥΝΟΛΟ
23








      ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ

Γ΄ΤΑΞΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ/ΕΒΔ.

Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
Συστήματα Αναλογικών Ηλεκτρονικών
2Θ + 2Ε
Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
2Θ + 2Ε
Παραγωγή και Επεξεργασία Σήματος
2Θ+3Ε
Τεχνολογία Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών
2Θ+3Ε
Εφαρμογές Προγραμματισμού για Ηλεκτρονικούς
ΣΥΝΟΛΟ
23


Τα παρακάτω μαθήματα παρακολουθούν όσοι δεν έχουν απολυτήριο Λυκείου , οι υπόλοιποι απαλάσσονται.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Β' ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ
Οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα συνολικής διάρκειας 35 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας, τα οποία χωρίζονται σε μαθήματα γενικής παιδείας συνολικής διάρκειας 17 ωρών και μαθήματα επαγγελματικών τομέων συνολικής διάρκειας 18 ωρών

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ

Το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας έχει ως εξής:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔΟ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ
ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΆΛΓΕΒΡΑ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ &
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘ
ΦΥΣΙΚΗ
ΧΗΜΕΙΑ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σύνολο ωρών ανά εβδομάδα
1 ώρα
2 ώρες
1 ώρα
1 ώρα
2 ώρες
1 ώρα
2 ώρες

3 ώρες
1 ώρα
2 ώρες
1 ώρα
17 ώρες


ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΣΤΟ 1ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΧΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ-ΛΟΥΤΡΑΚΙ , ΚΥΡΑ ΒΡΥΣΗ ΜΕ

ΠΡΩΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ 08:30-14:00  ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ 1ο  

27410 85 408  (κ.Ζαραφέτας) κινητό:6945059220

ΠΕΟ προς Επίδαυρο
τκ: 20300
2
27410.85408
 

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ προς τον Υπουργό Παιδείας

ΨΗΦΙΣΜΑ
προς τον Υπουργό Παιδείας
Οι παρακάτω υπογραφόμενοι εκπαιδευτικοί του …………………………………………………
(σχολείο) που υπηρετούμε σε αυτό ή βρισκόμαστε σε διαθεσιμότητα, συνήλθαμε σε συνεδρίαση στις …. Σεπτεμβρίου 2013, στο γραφείο των καθηγητών, με θέμα:
Κατάργηση Τομέων και Ειδικοτήτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Διαθεσιμότητες, αναγκαστικές Μετατάξεις, Σχέδιο Νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης …».
Μετά από συζήτηση επί του θέματος, αποφασίσαμε τα παρακάτω:
Α.  Διαμαρτυρόμαστε για:
1.    Την αναίτια, άδικη, ακατανόητη, ατεκμηρίωτη και απαράδεκτη κατάργηση 49 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, σε εφαρμογή του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013, που είχε σαν συνέπεια να τεθούν σε 8μηνη διαθεσιμότητα 2.122 συνάδελφοί μας, Τεχνικών Ειδικοτήτων, να μεταταχθούν άλλοι 302 σε διοικητικές θέσεις και 25 σε Ι.Ε.Κ., και να διακοπεί η λειτουργία 2 Τομέων στα ΕΠΑ.Λ. και 9 ειδικοτήτων στις ΕΠΑ.Σ.
2.    Την εισαγωγή της μεταγυμνασιακής Κατάρτισης με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.).
3.    Τον αυθαίρετο και χωρίς τεκμηρίωση διαχωρισμό των ειδικοτήτων σε κάποιες που θα διδάσκονται στα ΕΠΑ.Λ. και σε αυτές που εξοβελίζονται στην Κατάρτιση.
4.    Την μετατροπή των ΓΕ.Λ. σε εξεταστικά κέντρα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
5.    Την εισαγωγή της «μαθητείας» με τη συνεργασία - στήριξη του Ο.Α.Ε.Δ. στο μεταδευτεροβάθμιο 4ο έτος των ΕΠΑ.Λ. και στο 3ο έτος των Σ.Ε.Κ.
6.    Τη μη ικανοποίηση των αιτήσεων εθελοντικής μετάταξης, από τη Δ/θμια στην Π/θμια Εκπαίδευση, που υποβλήθηκαν σε εφαρμογή της με αρ. πρωτ. 38784/Δ1/20-03-2013 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. και αφορούσε την κάλυψη συνολικά 945 θέσεων, για όλους τους κλάδους και τις Περιφερειακές Δ/νσεις.
7.    Τις αναγκαστικές μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ/θμιας Εκπ/σης, με την έκδοση των με αρ. 111966/Δ2/13-8-2013 και 111967/Δ2/13-8-2013 Υ.Α., με τις οποίες χαρακτηρίσθηκαν ως «πλεονάζων προσωπικό» 6.041 καθηγητές Δ/θμιας Εκπ/σης διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, χρησιμοποιώντας άγνωστα και αδιαφανή κριτήρια και παρακάμπτοντας τα κατά νόμο αρμόδια ΠΥΣΔΕ, χωρίς ποτέ να ανακοινωθούν τα ονοματεπώνυμά τους και να λάβουν γνώση οι συνάδελφοι.
8.    Το ότι με τις ίδιες Υ.Α. προκηρύχθηκαν 4.600 θέσεις στην Π/θμια Εκπ/ση (χωρίς να κατονομάζονται επακριβώς ποιές), αλλά και διοικητικές θέσεις για συγκεκριμένες ειδικότητες (χωρίς να προσδιορίζεται με ποια κριτήρια έγινε αυτό).
9.    Το ότι οι σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί στερήθηκαν της δυνατότητας υποβολής αιτήσεως.
10. Το ότι η μοριοδότηση αναφορικά με τον τρόπο – διαδικασία πρόσληψης είναι κατάφωρα άδικη για τους παλαιούς συναδέλφους που διορίστηκαν νόμιμα με επετηρίδα ή πίνακα, όταν δεν υπήρχε ΑΣΕΠ (5 μόρια, έναντι 30 του «σκληρού» ΑΣΕΠ).
11. Το ότι οι μετατάξεις 3.495 καθηγητών που αποφασίστηκαν σε συνέχεια των παραπάνω, έγιναν στο «γραφείο του Υπουργού», μετά την άρνηση των Υπηρεσιακών παραγόντων να τις υπογράψουν!

Β.  Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας:
1.    Την κατάργηση του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013, την άμεση ανάκληση των 2.122 διαθεσιμοτήτων και των 327 μετατάξεων των καθηγητών, την πλήρη αποκατάστασή τους και την επάνοδό τους στις οργανικές τους θέσεις.
2.    Την επαναλειτουργία των 2 Τομέων στα ΕΠΑ.Λ. και των 9 ειδικοτήτων στις ΕΠΑ.Σ.
3.    Τη μετάταξη από τη Δ/θμια στην Π/θμια Εκπαίδευση των καθηγητών που υπέβαλαν αίτημα για την κάλυψη 945 θέσεων μέσω της εθελοντικής διαδικασίας που προέβλεπε η με αρ. πρωτ. 38784/Δ1/20-03-2013 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.
4.    Την ανάκληση της υποχρεωτικής μετάταξης των 3.495 καθηγητών της Δ/θμιας στην Π/θμια Εκπ/ση και σε διοικητικές θέσεις.
5.    Την απόσυρση του Σχεδίου Νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», όπως κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, και την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. με την εκπαιδευτική κοινότητα και όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς (Σωματεία, Συλλόγους, κλπ)

Γ.   Παρακαλούμε για την πρωτοκόλληση του Ψηφίσματος στο Πρωτόκολλο του Σχολείου και για την αποστολή του στον Υπουργό Παιδείας από τον Διευθυντή του Σχολείου δια της Υπηρεσιακής οδού (μέσω της Δ.Δ.Ε και της Π.Δ.Ε.).


Οι Εκπαιδευτικοί: (ακολουθούν Ονοματεπώνυμα και υπογραφές)

Αθήνα, 1-9-2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Αθήνα, 1-9-2013
 Αριθμ. Πρωτ.: 270
ΠΡΟΣ :
- τους Συλλόγους Διδασκόντων στα σχολεία της Β΄βάθμιας Εκπ/σης
- τον Εκπαιδευτικούς της Β΄βάθμιας Εκπ/σης
ΚΟΙΝ :
- στις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., στα Μ.Μ.Ε.
ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΣΜΑ των Εκπαιδευτικών των Σχολείων της Β΄βάθμιας Εκπ/σης
Συνάδελφοι Εκπαιδευτικοί, υπηρετούντες (ακόμη) ή σε διαθεσιμότητα,
Με την επιστροφή μας στα σχολεία, τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τη νέα τάξη πραγμάτων όπως αυτή έχει διαμορφωθεί το τελευταίο δίμηνο. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση βρίσκεται υπό «αναδιάρθρωση» λίγο πριν από το άνοιγμα των σχολείων και εμείς καλούμαστε να λειτουργήσουμε νέα σχολεία (τουλάχιστον στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση), σ’ ένα πρωτόγνωρο και ξεχωριστά ιδιαίτερο εκπαιδευτικό τοπίο. Αναλυτικά:
Α. Αναφορικά με την υπηρεσιακή και εν γένει κατάσταση του Εκπαιδευτικού:
1. Με το άρθρο 82 του Ν. 4172/2013 καταργήθηκαν 49 ειδικότητες εκπαιδευτικών, με συνέπεια να τεθούν σε 8μηνη διαθεσιμότητα 2.122 συνάδελφοι καθηγητές των καταργημένων τεχνικών ειδικοτήτων (από 22-7-2013) και να μεταταχθούν άλλοι 327 σε διοικητικές θέσεις. Διακόπηκε η λειτουργία 2 Τομέων στα ΕΠΑ.Λ. (Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών) και 9 ειδικοτήτων στις ΕΠΑ.Σ., η «αφρόκρεμα» της Τ.Ε.Ε., με τη μεγαλύτερη δυναμική, με διαρκή αύξηση μαθητικού πληθυσμού, με υψηλό επίπεδο επίδοσης μαθητών και με προοπτικές άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης. Αποδεκατίζονται 248 από τα 392 ΕΠΑ.Λ. (63%). Οι 109 ΕΠΑ.Σ. κλείνουν. Από το μαθητικό δυναμικό του προηγούμενου σχολικού έτους το 33% οδηγείται εκτός τυπικής εκπαίδευσης. Από τους μαθητές αυτούς, το 81% είναι κορίτσια…
2. Μετατάχθηκαν αναγκαστικά στην Π/θμια Εκπαίδευσης και σε διοικητικές θέσεις 3.495 εκπαιδευτικοί, διαφόρων κλάδων της Δ/θμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτήσεως στην οποία εκβιάστηκαν. Συγκεκριμένα:
2α)    Τον Μάρτιο, το Υπουργείο εξέδωσε εγκύκλιο για την κάλυψη συνολικά 945 θέσεων, για όλους τους κλάδους και τις Περιφερειακές Δ/νσεις και αφορούσε στην εθελοντική μετάταξη από τη Δ/θμια στην Π/θμια Εκπαίδευση (αρ. πρωτ. 38784/Δ1/20-03-2013 Υ.ΠΑΙ.Θ.). Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν σε εφαρμογή της εγκυκλίου αυτής δεν εξετάστηκαν ποτέ !!. Η διαδικασία δεν προχώρησε, οι μετατάξεις δεν πραγματοποιήθηκαν. Γιατί;
2β)    Το Υπουργείο εξέδωσε τις με αρ. 111966/Δ2/13-8-2013 και 111967/Δ2/13-8-2013 Υ.Α., με τις οποίες χαρακτηρίσθηκαν ως «πλεονάζων προσωπικό» 6.041 καθηγητές Δ/θμιας Εκπ/σης διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, χρησιμοποιώντας άγνωστα και αδιαφανή κριτήρια, παρακάμπτοντας τα κατά νόμο αρμόδια ΠΥΣΔΕ και χωρίς ποτέ να ανακοινωθούν τα ονοματεπώνυμά τους, να λάβουν γνώση οι ίδιοι οι Εκπαιδευτικοί, κλπ !!
2γ)    Με τις ίδιες Υ.Α. προκηρύχθηκαν 4.600 θέσεις στην Π/θμια Εκπ/ση (χωρίς να προσδιορίζονται επακριβώς ποιες), αλλά και διοικητικές θέσεις για συγκεκριμένες ειδικότητες (χωρίς να προσδιορίζεται με ποια κριτήρια έγινε αυτό).
2δ)    Οι σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί στερήθηκαν από τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση.
3. Το σύνολο των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και των μέχρι τώρα μεταταχθέντων υπολογίζεται σε 6.000 περίπου. Αν στο νούμερο αυτό προσθέσουμε τις περίπου 4.000 συνταξιοδοτήσεις και τη μη πρόσληψη των περίπου 10.000 αναπληρωτών (που ήταν αναγκαίοι για τη λειτουργία των σχολείων πέρσι), καταλήγουμε σε ένα σύνολο 20.000 εκπαιδευτικών περίπου, που θα «λείπουν» από τα σχολεία κατά το επερχόμενο σχολικό έτος 2013-2014.
4. Η κατάργηση των 2 Τομέων από τα ΕΠΑ.Λ. (Β’ τάξη) και το κλείσιμο των ΕΠΑ.Σ. (που θα λειτουργήσουν για τελευταία χρονιά μόνο με τη Β’ τάξη τους) θα επιφέρει την αδυναμία λειτουργίας πολλών σχολείων της Τ.Ε.Ε., θα προκαλέσει συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις, με συνέπεια τη δημιουργία τεχνητών υπεραριθμιών και στη συνέχεια αναγκαστικών μεταθέσεων. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε την τεχνητή «δημιουργία» πλεοναζόντων με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά 2 ώρες, ούτε τη νέα μέθοδο υπολογισμού των κενών, από την οποία προέκυψε πλασματικά πολύ μικρός αριθμός κενών που οδήγησε σε απειροελάχιστο αριθμό μεταθέσεων. Τέλος, οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, που αφορούν κυρίως τα σχολεία, δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμη.
Όλα τα παραπάνω (υπό το βάρος μάλιστα του νέου πειθαρχικού δικαίου, τη στέρηση του δικαιώματος στην απεργία με την απειλή επίταξης, κλπ) έχουν δημιουργήσει κλίμα φόβου, ανασφάλειας, αβεβαιότητας και τρομοκρατίας στην οικογένεια των εκπαιδευτικών. Όλα συνηγορούν στο ότι ο κλάδος είναι στοχοποιημένος και δέχεται συνεχείς επιθέσεις.
Β. Αναφορικά με το Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία:
Με μια πρώτη ανάγνωση του Σχεδίου Νόμου, όπως κατατέθηκε σε τελική μορφή την Πέμπτη 29 Αυγούστου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επισημαίνουμε τα εξής:
1. Εισάγεται η Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση με τη μορφή των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), για μαθητές ηλικίας 15+ ετών ! Αποτελεί άμεση και εσκεμμένη ενέργεια για να αλλοιωθεί τελείως ο χαρακτήρας της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Τ.Ε.Ε. Το γιατί δεν παραμένουν σε λειτουργία οι υπάρχουσες Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) εξηγείται στην παρ. 8 του άρθρου 24: οι κάτοχοι άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης, αδειοδοτούνται αυτόματα και για την ίδρυση και λειτουργία Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης – Σ.Ε.Κ. ! Άλλο, παράλληλο «όφελος», θα είναι η έξοδος των υπηρετούντων μονίμων εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Σ. (σε πρώτη φάση, οι επόμενοι έπονται…), και η μετατροπή τους σε ωρομισθίους ολίγων ωρών, με 6μηνες ή 8μηνες συμβάσεις στη Δημόσια και στην Ιδιωτική Κατάρτιση.
2. Στο Μεταδευτεροβάθμιο προβλεπόμενο 4ο έτος των ΕΠΑ.Λ., ορίζεται «μαθητεία» 28 ωρών εβδομαδιαίως και 7 μόνον ώρες διδασκαλίας (άραγε που;). «Μαθητεία» ορίζεται και στο 3ο έτος των νέων «Σ.Ε.Κ.». Η «μαθητεία» αυτή θα πραγματοποιείται σε συνεργασία και με τη στήριξη του Ο.Α.Ε.Δ. ! Οι μαθητές θα απασχολούνται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ως τσιράκια, παιδιά για τα θελήματα, ανασφάλιστα, αμειβόμενα με 9 ευρώ ημερησίως (κατά τον Υφυπουργό Σ. Κεδίκογλου), χωρίς επιτήρηση και εποπτεία από Εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας.
3. Το νέο Γενικό Λύκειο αποκτά καθαρά και πλήρως ταξικά χαρακτηριστικά. Παρά την εξαγγελθείσα πρόθεση του Υπουργείου να απεξαρτηθεί τύποις και ουσία από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όλες οι ρυθμίσεις συμβάλλουν στο ακριβώς αντίθετο. Πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και με συντελεστή υπολογισμού του βαθμού προαγωγής ακόμη και από την Α’ τάξη (με το 50% των θεμάτων από τράπεζα θεμάτων). Φροντιστήρια λοιπόν και ιδιαίτερα από την Α’ τάξη, προς μεγάλη χαρά της παραπαιδείας, και όποιος αντέξει...
4. Το Γυμνάσιο, από τη φύση του, δεν προσφέρεται για άσκηση πολιτικής. Παρόλα αυτά συνεχίζεται ένα παιχνίδι αναφορικά με τα ωρολόγια προγράμματα. Θα υπάρχει η Τεχνολογία, η Πληροφορική; Σε ποιές τάξεις; Πόσες ώρες; Θέμα πρόσφορο για «παζάρι» με τους κλαδικούς συλλόγους και τους επιστημονικούς φορείς, καθώς και για μικρο-πολιτικές «εκδουλεύσεις» …

Συνάδελφοι,
Με αυτές τις συνθήκες, δεν μπορούν να δουλέψουν τα σχολεία μας!
Με ένα Εκπαιδευτικό σύστημα που σχεδιάζεται να είναι αμείλικτα ταξικό και «τιμωρητικό». Που σπάει τα κόκκαλα μαθητών και γονιών, που τσακίζει τα εφηβικά όνειρα, που εισάγει τον άκρατο ατομικισμό με την εξατομικευμένη διαδρομή του κάθε μαθητή και καλλιεργεί τις πιο άγριες και ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ τους (στο ΓΕ.Λ.). Που αποφασίζει ποιος μαθητής που επιλέγει τεχνική ειδικότητα θα πάρει απολυτήριο Λυκείου (από το ΕΠΑ.Λ.) και ποιος θα πεταχτεί Διά Βίου στην Μη Τυπική Κατάρτιση (Σ.Ε.Κ. και Ι.Ε.Κ.), με τον αυθαίρετο και χωρίς τεκμηρίωση διαχωρισμό των ειδικοτήτων μέσα και έξω από την Τυπική Εκπαίδευση. Που θα δημιουργήσει «ΕΠΑ.Λ. Αρρένων» μετά τον εξοβελισμό στην Κατάρτιση όλων εκείνων των ειδικοτήτων που παραδοσιακά προτιμούν τα κορίτσια. Που σπρώχνει τα 15χρονα παιδιά στο στόμα και τις ορέξεις της αμείλικτης αγοράς εργασίας. Με την θεσμοθέτηση της «Μαθητεί-ass» για τους «ass-students» - απορρίμματα του εκπαιδευτικού συστήματος !
Με ένα Δίκτυο Σχολείων που θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο ενόψει των επερχόμενων συγχωνεύσεων και καταργήσεων.
Με έναν Εκπαιδευτικό Λειτουργό απαξιωμένο και εξαθλιωμένο, φοβισμένο, αποπροσανατολισμένο, όμηρο των αυθαιρεσιών και των εκάστοτε ορέξεων της Διοίκησης.
Για τους λόγους αυτούς
καλούμε
όλους τους Εκπαιδευτικούς, αυτούς που υπηρετούν (ακόμη) και αυτούς που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας:
Α.   Να προσέλθουν όλοι στα σχολεία τους αύριο Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, όσοι υπηρετούν, αλλά και όσοι βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Β.   Να συνέλθουν σε συνεδρίαση, να συζητήσουν τα παραπάνω ζητήματα που αφορούν την Παιδεία, την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς.
Γ.    Να συντάξουν ΨΗΦΙΣΜΑ σύμφωνα με το επισυναπτόμενο πρότυπο, διαμορφώνοντάς το (εφόσον το επιθυμούν) ανάλογα.
Δ.   Να αποστείλουν το ΨΗΦΙΣΜΑ αυτό στον Υπουργό Παιδείας.

Για να αποφευχθεί τυχόν άρνηση του Διευθυντή να αποτελέσει το Ψήφισμα αυτό αντικείμενο συνεδρίασης Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά (και κυρίως) για να υπογράψουν σε αυτό και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, προτείνουμε να αποτελέσει ανεξάρτητο κείμενο, ΕΚΤΟΣ Πρακτικού Συλλόγου, και αφού υπογράψουν όλοι, να πρωτοκολληθεί στο πρωτόκολλο του Σχολείου και να παραδοθεί στο Διευθυντή για να το στείλει Υπηρεσιακά στον Υπουργό Παιδείας.
Συνημμένο: σχέδιο Ψηφίσματος.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης
ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284