Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Τα όμορφα ΕΠΑ.Λ. όμορφα καίγονται

Από την ψήφιση του 4386/2016 , του πρόσφατου νόμου για την Τ.Ε.Ε. και τις εξαγγελίες που προηγήθηκαν και ακολούθησαν είχαμε αντιληφθεί τι θα επακολουθήσει. Αρχικά είχαμε το “μάζεμα” σε “δόσεις” των τομέων που ξεκίνησε με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό Φ20/105925/Δ4/29-06-2016 , που τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό Φ20/120403/Δ4/21-07-2016 και παίρνοντας την τελική (?) μορφή με την εγκύκλιο με αρ. πρωτ. Φ20/122938/Δ4/26-7-2016 )
Σήμερα έχουμε τον “εξορθολογισμό” των ολιγομελών. Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. και οι τοπικές Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. απεύθυναν επιστολές στον Υπουργό αλλά και στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ζητώντας να δουν την πραγματική και ουσιαστική διάσταση του θέματος (ενδεικτικά βλ.: http://www.oltee.gr/?p=7386 στις 25-8-2016, http://www.oltee.gr/?p=7446 στις 14-09-2016, http://elteekor.blogspot.com/2016/09/normal-0-false-false-false-el-x-none-x.html στις 19-09-2016).
Όμως η παλινδρόμηση μεταξύ εγκρίσεων και απ-εγκρίσεων, άλλοτε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και άλλοτε από τον Υπουργό, για την λειτουργία ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑ.Λ., δείχνει την έλλειψη σοβαρής προσέγγισης κομβικών ζητημάτων της Τ.Ε.Ε..Συγκεκριμένα αρκετοί Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν ενέκριναν ολιγομελή τμήματα , ενώ άλλοι που αρχικά ενέκριναν άλλαξαν τις αποφάσεις τους λαμβάνοντας εντολές άνωθεν.
Ενδεικτικά παρακάτω αναφέρουμε κάποιες αποφάσεις που τροποποιήθηκαν, αφαιρώντας τμήματα που αρχικά είχαν εγκριθεί:
• στην Δ.Δ.Ε. Πιερίας η αρχική απόφαση : https://diavgeia.gov.gr/decision/view/7%CE%A7%CE%9B94653%CE%A0%CE%A3-%CE%9C%CE%A4%CE%9D
τροποποιήθηκε στην : https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A964%CE%964653%CE%A0%CE%A3-%CE%94%CE%974
• στην Δ.Δ.Ε. Χαλκιδικής η αρχική απόφαση:
https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%9E9%CE%9B4653%CE%A0%CE%A3-%CE%987%CE%A1?inline=true
τροποποιήθηκε στην : https://diavgeia.gov.gr/doc/75304653%CE%A0%CE%A3-9%CE%9F%CE%9B?inline=true
• στην Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης η αρχική απόφαση: https://diavgeia.gov.gr/doc/64%CE%97%CE%964653%CE%A0%CE%A3-%CE%A1%CE%97%CE%A7?inline=true
τροποποιήθηκε στην : https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A91%CE%9704653%CE%A0%CE%A3-02%CE%9E?inline=true
• Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης η αρχική απόφαση: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A96%CE%9544653%CE%A0%CE%A3-97%CE%91?inline=true
τροποποιήθηκε στην : https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A8%CE%9A%CE%A34653%CE%A0%CE%A3-31%CE%95?inline=true
Η επιφανειακή ενασχόληση με το θέμα, καθώς οι πρόσφατες αλλαγές είναι τόσο νωπές που έχουν ως αποτέλεσμα το ράβε- ξήλωνε στην Τεχνική εκπαίδευση. Λαμβάνοντας υπόψη και τις πρόσφατες προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, της “επιτροπής Λιάκου” με τίτλο “ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΕΙ- ΤΕΙ ” (βλ. http://www.oltee.gr/?p=7703) περί διετούς Λυκείου, ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., προϊόν ενός διαλόγου που έγινε (;) – που τελείωσε (;) – που δεν τελείωσε (;) – που συνεχίζεται (;), συμπεραίνει κανείς την προχειρότητα των αλλαγών , χωρίς να υπάρχει κάποιο στοιχειωδώς σχεδιασμένο μεταβατικό στάδιο.
Είναι ηλίου φαεινότερο πως οι αλλαγές που έγιναν στα ΕΠΑ.Λ. δεν ήταν προϊόν ουσιαστικού διαλόγου αλλά ενός κατ’ επίφαση διαλόγου , με μόνο κριτήριο την οικονομία χρήματος και δεν έλαβε διόλου υπόψη τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Καλούνται οι εκπαιδευτικοί να ξελασπώσουν τις «αλλαγές επί χάρτου», μην έχοντας ούτε αναλυτικά προγράμματα ούτε οδηγίες αλλά να τους προτείνεται να χρησιμοποιήσουν αναχρονιστικά βιβλία δεκαπενταετίας (που ακόμα δεν έχουν διανεμηθεί).
Ας καταλάβουν επιτέλους πως στην εκπαίδευση δεν υπεισέρχονται μόνο λογιστικά αριθμητικά δεδομένα, αλλά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της είναι αυτά που θα μεταστρέψουν το μορφωτικό αποτέλεσμα από αρνητικό σε θετικό.
Με όλες αυτές τις αλλαγές καλλιεργείται και επαυξάνεται η άποψη της κοινωνίας πως τα ΕΠΑ.Λ. είναι σχολεία πρόχειρα σχεδιασμένα και σχολεία δεύτερης επιλογής . Συνοψίζοντας
δη λ ώ ν ο υ μ ε
την κατηγορηματική αντίθεσή μας:
I. Στην κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων των σχολείων της Τ.Ε.Ε.
II. Στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και στην μετακίνηση μαθητών.
III. Στους επιπλέον φραγμούς και κοινωνικούς αποκλεισμούς των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
IV. Στην περαιτέρω υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Δεν μπορούμε να ΦΟΡΤΩΝΟΥΜΕ συνεχώς τις ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ του ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ στις ΠΛΑΤΕΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ, ούτε να παίζουμε με τις ζωές τους !
Κύριε Φίλη ας τελειώνουμε με τους αιωρούμενους μαθητές, ήρθε η ώρα να εγκρίνετε την λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων σήμερα διότι στις 15 Οκτωβρίου εκπνέει και η προθεσμία των μετεγγραφών.
Καλούμε
τους εκπαιδευτικούς που πιστεύουν στην αξία της Τ.Ε.Ε. να συσπειρωθούν γύρω από την Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., η οποία είναι η μόνη ανεξάρτητη – ακομμάτιστη – μη χειραγωγούμενη ομοσπονδία που αγωνίζεται για την εγκαθίδρυση των ΕΠΑ.Λ. σε σχολεία πρώτης επιλογής.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Αθήνα, 28-09-2016
Αριθμ. Δ.Τ.: 008

Και ιδού εισιν έσχατοι οι έσονται πρώτοι

Στην απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με Αρ. Πρωτ. Κ1/122418/29-08-2016,  που υπογράφει ο Γ.Γ. Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς , με θέμα: «Κριτήρια και διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτών ενηλίκων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ) και στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΣΕΚ) του ν. 4186/2013 (Α’ 193)» και συγκεκριμένα στην παράγραφο  Γ’ και στην περίπτωση 7 αυτής, ορίζει ότι:
«7. Οι συνταξιούχοι και οι δημόσιοι υπάλληλοι κατατάσσονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων»,
διαπιστώνεται δηλαδή δυσμενής διάκριση μεταξύ των ιδιωτικών υπαλλήλων, ελευθέρων επαγγελματιών και δημοσίων υπαλλήλων, σε βάρος των εκπαιδευτικών δημοσίων υπαλλήλων, κατατάσσοντας τους τελευταίους ανεξαρτήτως μορίων .
Αν ο στόχος του Υπουργείου είναι η διασφάλιση του καλύτερου επιπέδου σπουδών των Δ.Ι.Ε.Κ. και Δ.Σ.Ε.Κ., με την  προσέλκυση ατόμων με αποδεδειγμένη εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο, κάλλιστα μπορεί να πριμοδοτήσει τους εργαζομένους  με επαγγελματική εμπειρία σε συναφή εργασία με ανάλογα  ποσοστά και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υιοθετήσει την λογική των αποκλεισμών, αλλά την λογική της μοριοδότησης των πραγματικών προσόντων, που οδηγούν στην επιλογή των πλέον κατάλληλων, καταρτισμένων και πιστοποιημένων  εκπαιδευτών.
Σε περίπτωση που σκοπός της επιλογής είναι  να πριμοδοτήσει τους αποκλεισμένους από την αγορά εργασίας (ανέργους) οφείλει να  αυξήσει την μοριοδότησή τους και όχι όπως λάθος έκανε να την μειώσει .
Επιπλέον να προσθέσουμε ότι στο θέμα της οργάνωσης και  ασφαλής λειτουργίας των εργαστηρίων, θα πρέπει να τηρηθεί η πρόβλεψη  της Υ.Α. με Αρ. Πρωτ.9493/Δ4/20-01-2015/ΥΠΑΙΘ και ειδικά το άρθρο 4 που αναφέρει:
«Στα στελέχη διοίκησης του Ε.Κ. που διατίθενται για τη λειτουργία των εργαστηρίων των Δ.Ι.Ε.Κ. και Δ.Σ.Ε.Κ. σύμφωνα με την παράγραφο 3, δύναται να ανατίθενται από τους Δ/ντές των Δ.Ι.Ε.Κ./Δ.Σ.Ε.Κ. μέχρι (10) δέκα διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως εις έκαστον.»
Είναι  θεσμοθετημένη λοιπόν  η κατά προτεραιότητα ανάθεση στους Υπευθύνους εργαστηρίων και Τομεαρχών του ΕΚ ώστε να διασφαλίζεται η πληρέστερη οργάνωση και επαρκέστερη διδασκαλία των μαθημάτων στα Δ.ΙΕΚ.
Συμπληρωματικά αναφέρουμε ότι στην Υπουργική Απόφαση  με Αρ. Πρωτ. 96004/Δ4/17-6-2015 (ΦΕΚ 1318/τ.Β΄/1-7-2015), που καθορίζει την λειτουργία των Ε.Κ. υπάρχει το άρθρο 10 που ορίζει την συνεργασία Ε.Κ. με Ι.Ε.Κ. και Σ.Ε.Κ ,  που προβλέπει :
«4. Στο ωράριο που εκπαιδεύονται οι σπουδαστές των Δ.Ι.Ε.Κ. και οι μαθητές των Σ.Ε.Κ. , όταν αυτό δεν συμπίπτει με το ωράριο λειτουργίας του Ε.Κ κατά το οποίο εξυπηρετούνται τα  ΕΠΑ.Λ, ορίζεται υπεύθυνος του Ε.Κ. εκπαιδευτικός από τα στελέχη διοίκησης του, με πρόταση του Διευθυντή του Ε.Κ. και απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένα διδακτικό έτος. Ο παραπάνω υπεύθυνος, μπορεί να είναι διαφορετικός για κάθε ημέρα …
…. Επιπλέον για την διασφάλιση του εξοπλισμού των εργαστηρίων και την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηριακών μαθημάτων προσλαμβάνεται, κατά προτεραιότητα, ένας (1) τουλάχιστον εκπαιδευτικός του Ε.Κ για κάθε εργαστηριακό μάθημα  ».
Μετά από τα παραπάνω, ζητούμε την άρση του αποκλεισμού των Εκπαιδευτικών δημόσιων υπάλληλων και την σύννομη κατάταξή τους σύμφωνα με τα προσόντα τους.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Νικόλαος Σεκεριάδης
Ο Γενικός Γραμματέας Παλαιολόγος Δούρος

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016



΄Έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑ.Λ.



ΕΛΤΕΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ





ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ



Αξιότιμε κ. Διευθυντά,
Όπως γνωρίζετε, η φετινή χρονιά είναι μια δύσκολη χρονιά για την εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικά για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Είναι μια μεταβατική  περίοδος για τα  ΕΠΑ.Λ. και τα Ε.Κ. όπου :
    η Α΄ και Β΄ τάξη θα λειτουργούν με τον ν.4386/2016 που εφαρμόζεται για πρώτη φορά
    η Γ΄ τάξη θα λειτουργεί για τελευταία χρονιά με τον ν.4186/2013
    άλλαξε η δομή και ο χάρτης των ΕΠΑ.Λ.
    τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις των  εγγραφών διαφοροποιήθηκαν  μέσα στο καλοκαίρι
    επαναλειτούργησαν μετά την άρση της διαθεσιμότητας ειδικότητες  που χρειάζονται στήριξη
    η μαθητική διαρροή και η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου έχει αρχίσει να αυξάνεται
    η μετακίνηση ανηλίκων μαθητών και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος συνήθως  είναι  πράξη τιμωρίας
    μειώθηκε ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών λόγω και του γενικότερου δημογραφικού προβλήματος
    δεν έχουν λάβει την τελική τους μορφή τα τμήματα αφού βρισκόμαστε σε περίοδο μετεγγραφών
Ειδικότερα στην Κορινθία :
    έχουμε κτιριακές υποδομές  και  εργαστηριακό εξοπλισμό, αναμφισβήτητα σύγχρονο και πλήρη
    υπάρχουν έμπειροι καθηγητές που επιμορφώνονται και παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας των Ειδικοτήτων τους και της Τεχνικής 
    οι αποστάσεις και το ανάγλυφο της περιοχής δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις των μαθητών
    διαφαίνεται ο κίνδυνος πολλοί τομείς και ειδικότητες να προσφέρονται μόνο σε ένα σχολείο και να  εξαναγκάζονται οι μαθητές  σε μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων για να φοιτήσουν στην ειδικότητα που επιθυμούν που μπορεί να έχει αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του σχολείου η να ακολουθήσουν κάποια ειδικότητα διαφορετική από αυτή που πραγματικά επιθυμούν
    την προηγούμενη περίοδο είχαμε την κατάργηση του ΕΠΑ.Λ. Ζευγολατιού, της  ΕΠΑ.Σ. Κιάτου και της ΕΠΑ.Σ. Λουτρακίου,


Για όλα τα παραπάνω σας καλούμε

Να εγκρίνετε τη λειτουργία  όλων των ολιγομελών τμημάτων  των ΕΠΑ.Λ. που υπάγονται στην Δ.Δ.Ε. Κορινθίας





Για το Διοικητικό Συμβούλιο της  ΕΛΤΕΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ