Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Επιπλέον ποινές, πρόστιμα και γρήγορες αποφάσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους


Οι αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο που παρουσίασε ο Δ. Ρέππας

Επιπλέον ποινές, πρόστιμα και γρήγορες αποφάσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους

web only
05/03/2012  22:21
1
 
 
Ριζικές αλλαγές στο Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων κατέθεσε εχθές στη Βουλή ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημήτρης Ρέππας, σε συνέχεια της αναμόρφωσης του κράτους που προωθεί τους τελευταίους μήνες το συγκεκριμένο υπουργείο.

Σύμφωνα με το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο ο κάθε υπάλληλος θα τίθεται σε περισσότερες  περιπτώσεις σε αργία, οι πειθαρχικές ποινές αυξάνονται, η πειθαρχική διαδικασία συντομεύει και αυξάνεται ο χρόνος διαγραφής.
Τα κύρια σημεία του νέου πειθαρχικού δικαίου, όπως το παρουσίασε ο κ. Ρέππας, έχει ως εξής:

Α. Σε αυτοδίκαιη αργία τίθεται πλέον ο υπάλληλος που:

α) διώκεται ποινικά  για αδικήματα  με έντονη κοινωνική απαξία (πχ δωροδοκία, υπεξαίρεση, ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας, παραπτώματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία),

β) στερήθηκε την προσωρινή του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης και

 γ) του επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης ή της προσωρινής παύσης άνω των 6 μηνών μέχρι να τελεσιδικήσει η απόφαση.

Β. Σε δυνητική αργία, πέραν της περίπτωσης που έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επιφέρει την έκπτωση από την υπηρεσία και προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο, τίθεται επίσης ο υπάλληλος που:

α) διώκεται πειθαρχικά για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα  υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις,

β) υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις εναντίον του για άτακτη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή του αρμόδιου επιθεωρητή και

γ) εκδόθηκε ένταλμα προσωρινής κράτησης και ήρθη η προσωρινή κράτηση ή αντικαταστάθηκε με προσωρινούς όρους.

Γ. Θέσπιση μεγαλύτερης κλιμάκωσης στις πειθαρχικές ποινές:

α) του προστίμου είναι οι αποδοχές έως σε 12 μήνες

β)της προσωρινής παύσης μπορεί να φτάσει μέχρι τους 12 μήνες

γ) του υποβιβασμού μπορεί να φτάσει τους δύο βαθμούς

Δ. Συντομεύονται οι προθεσμίες ολοκλήρωσης:

Οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της πειθαρχικής διαδικασίας και της έκδοσης πειθαρχικής απόφασης γίνονται  2 μήνες από την κλήση σε απολογία ή 4 μήνες από την παραπομπή ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου.

Το νέο πειθαρχικό παρουσιάζει τις εξής καινοτομίες:

α) προσδιορισμός παραπτωμάτων

β) πρόβλεψη νέων πειθαρχικών ποινών, όπως η διαδικασία η επιλογής προϊσταμένων

γ) διοικητική κύρωση, πέραν της πειθαρχικής ποινής έως και 100.000 ευρώ

δ) ρύθμιση σύμφωνα με την οποία ο χρόνος παραγραφής παραπτώματος για οικονομικό όφελος θα ξεκινάει όταν ο πειθαρχικώς προϊστάμενος θα λαμβάνει γνώση της πράξης

ε) μη συμμετοχή αιρετών υπαλλήλων στα πειθαρχικά όργανα

Διαβάστε εδώ τις αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο και εδώ τις καινοτομίες που επιφέρουν οι νέες ρυθμίσεις

        
ΑΛΛΑΓΕΣ

ΙΣΧΥΟΝ (ΥΚ)
ΑΛΛΑΓΕΣ (ΣΝ)
Σε αυτοδίκαιη αργία ετίθετο υπάλληλος που α) είχε στερηθεί την προσωπική του ελευθερία ύστερα από ένταλμα προσωρινής κράτησης  ή δικαστική απόφαση έστω και αν απολύθηκε με εγγύηση και
β)στην περίπτωση που του είχε επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης. (Α 103 παρ. 1 ΥΚ)
Σε αυτοδίκαιη αργία τίθεται πλέον ο υπάλληλος που:
α) διώκεται ποινικά  για αδικήματα  με έντονη κοινωνική απαξία (πχ δωροδοκία, υπεξαίρεση, ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας, παραπτώματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία),
β) στερήθηκε την προσωρινή του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης και
 γ) του επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης ή της προσωρινής παύσης άνω των 6 μηνών μέχρι να τελεσιδικήσει η απόφαση (Α103 παρ. 1 ΣΝ).
Σε δυνητική αργία ετίθετο ο υπάλληλος μόνο στις περιπτώσεις  που είχε ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Ειδικά για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος προβλεπόταν ότι ο υπάλληλος μπορεί να τεθεί σε αργία εφόσον είχε παραπεμφθεί στο ακροατήριο για το αδίκημα αυτό. Επίσης στην περίπτωση  που είχε ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για παράπτωμα το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης και στην περίπτωση που υπήρχε βάσιμη υπόνοια για άτακτη διαχείριση (Α 104 παρ.1 ΥΚ)
Σε δυνητική αργία, πέραν της περίπτωσης που έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επιφέρει την έκπτωση από την υπηρεσία και προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο, τίθεται επίσης ο υπάλληλος που: α) διώκεται πειθαρχικά για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα  υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, β) υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις εναντίον του για άτακτη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή του αρμόδιου επιθεωρητή και γ) εκδόθηκε ένταλμα προσωρινής κράτησης και ήρθη η προσωρινή κράτηση ή αντικαταστάθηκε με προσωρινούς όρους (Α104 παρ. 1 ΣΝ)
Συνέπειες αργίας: καταβαλλόταν το ½ των αποδοχών ( Α105 παρ. 2 ΥΚ)
Συνέπειες αργίας: καταβάλλεται το 1/3 ή ¼ των αποδοχών ( Α105 παρ. 2 ΣΝ)
Πειθαρχική ποινή:
α) του προστίμου ήταν οι αποδοχές έως 3 μήνες 
β) της προσωρινής παύσης μπορούσε να είναι έως 6 μήνες
γ)του υποβιβασμού μπορούσε να είναι έως ένα βαθμό ( Α109 ΥΚ)
Θέσπιση μεγαλύτερης κλιμάκωσης στις πειθαρχικές ποινές:
α) του προστίμου είναι οι αποδοχές έως σε 12 μήνες
β)της προσωρινής παύσης μπορεί να φτάσει μέχρι τους 12 μήνες
γ) του υποβιβασμού μπορεί να φτάσει τους δύο βαθμούς ( Α109 ΣΝ)
Α) 5 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης)   ήταν η παραγραφή για τα παραπτώματα:
α) της άρνησης αναγνώρισης Συντάγματος/δημοκρατίας
β)της παράβαση καθήκοντος κατά τον ΠΚ
γ)της  απόκτησης οικονομικού οφέλους
γ)της σοβαρής απείθειας
δ)της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων
Β)  7 έτη συνολικά ήταν η παραγραφή για τα παραπάνω παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό.
Γ) 2 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης)ήταν η παραγραφή για τα λοιπά πειθαρχικά παραπτώματα,
Δ) 3 έτη συνολικά ήταν η παραγραφή για τα λοιπά παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό (112 ΥΚ)
Αυξάνονται τα χρονικά όρια παραγραφής
Α) 7 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης)   είναι η παραγραφή για τα παραπτώματα:
α) της άρνησης αναγνώρισης Συντάγματος/δημοκρατίας
β)της παράβαση καθήκοντος κατά τον ΠΚ
γ)της  απόκτησης οικονομικού οφέλους
γ)της σοβαρής απείθειας
δ)της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων
Β) 10 έτη συνολικά είναι η παραγραφή για τα παραπάνω παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό.
Γ) 5 έτη (από την ημερομηνία διάπραξης) είναι η παραγραφή για τα λοιπά πειθαρχικά παραπτώματα
Δ) 7 έτη συνολικά ήταν η παραγραφή για τα λοιπά παραπτώματα μαζί με τη διακοπή λόγω κλήσης σε απολογία ή λόγω παραπομπής στο πειθαρχικό (Α112 ΣΝ)
Οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της πειθαρχικής διαδικασίας και της έκδοσης πειθαρχικής απόφασης ήταν  3 μήνες από την κλήση σε απολογία ή 6 μήνες από την παραπομπή ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου
Συντομεύονται οι προθεσμίες ολοκλήρωσης:
Οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της πειθαρχικής διαδικασίας και της έκδοσης πειθαρχικής απόφασης γίνονται  2 μήνες από την κλήση σε απολογία ή 4 μήνες από την παραπομπή ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου.
Πριν η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης μαζί με τον υποβιβασμό και την οριστική παύση ήταν μη άμεσα εκτελεστέες (το υπηρεσιακό συμβούλιο δεν μπορούσε να αποφασίσει την άμεση εκτέλεσή τους) Α141 ΥΚ
Το πειθαρχικό συμβούλιο μπορεί πλέον να αποφασίζει την άμεση εκτέλεση και της ποινής της προσωρινής παύσης ( Α141 ΣΝ)
Α) 5 έτη ήταν ο χρόνος διαγραφής της πειθαρχικής ποινής του προστίμου
Β) 10 έτη ήταν ο χρόνος διαγραφής όλων των υπολοίπων πειθαρχικών ποινών εκτός της ποινής της οριστικής παύσης που δεν διαγράφεται (Α145 ΥΚ)
Αυξάνεται ο χρόνος διαγραφής:
Α) 8 έτη είναι ο χρόνος διαγραφής της πειθαρχικής ποινής του προστίμου  
Β) δεν διαγράφονται ποτέ οι πειθαρχικές ποινές της (οριστικής και) προσωρινής παύσης, καθώς και του υποβιβασμού (Α145 ΣΝ)
Συμμετοχή  2 εκπροσώπων της ΑΔΕΔΥ στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο (και για τους Δήμους) Α163Α ΥΚ
Μη συμμετοχή αιρετών υπαλλήλων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.

(Όταν το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο επιλαμβάνεται υπόθεσης που αφορά υπάλληλο Περιφέρειας, στη σύνθεσή του μετέχει προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης της Περιφέρειας Αττικής, διασφαλίζοντας τη διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ που καθιερώνεται με το Α102 παρ. 2 του Συντάγματος. Συγκροτείται τρίτο τμήμα του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου για τις πειθαρχικές υποθέσεις των υπαλλήλων των δήμων και των νπδδ αυτών (Α 146 Α ΣΝ)
Πριν η καταδικαστική απόφαση, εφόσον ο υπάλληλος δεν υπηρετούσε πλέον, παρέμενε ανεκτέλεστη.
Η καταδικαστική πειθαρχική απόφαση παράγει για τον υπάλληλο που δεν υπηρετεί πλέον, σοβαρές δυσμενείς συνέπειες σε οικονομικό επίπεδο αφού κάθε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου μετατρέπεται, ανάλογα με τη βαρύτητα, σε ποινή προστίμου αποδοχών έως 12 μηνών με δυνατότητα επιβολής και διοικητικής κύρωσης(Α113 παρ.2 ΣΝ)


Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Εκπαιδευτής φάντασμα σε δημόσιο Ι.Ε.Κ.


Εκπαιδευτής φάντασμα σε δημόσιο Ι.Ε.Κ.

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012, 16:10


Ρεπορτάζ: Πέτρος Κουσουλός-Παναγιώτης Βλαχουτσάκος
Ακόμη και μέσω διακτινισμού «πραγματοποιούνταν» τα μαθήματα στα δημόσια Ι.Ε.Κ. της χώρας, την περίοδο 1997-2002, οπότε και συντελέστηκε το «μεγάλο φαγοπότι» στα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του κρατικού προϋπολογισμού εξ ονόματος του Ο.Ε.Ε.Κ..
Τα πορίσματα των οικονομικών επιθεωρητών για μια υπόθεση που ακόμη βρίσκεται στο στάδιο της ποινικής προκαταρκτικής και για την οποία αδυνατεί εδώ και οκτώ χρόνια να καταλογίσει συγκεκριμένες οικονομικές ευθύνες το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι κόλαφος και αποκαλύπτουν την απροκάλυπτη διασπάθιση χρήματος που δόθηκε για εκπαιδευτικές υπηρεσίες και σεμινάρια που ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν.
Ενδεικτική της «ειδικής μεταχείρισης» που έχαιραν οι στενοί συνεργάτες της τότε διοίκησης του Ο.Ε.Ε.Κ. αλλά και οι πολιτικοί συγγενείς και φίλοι των δύο υπουργών Παιδείας, κ.κ. Αρσένη και Ευθυμίου, είναι η περίπτωση του κ. Κωνσταντίνου Τσολακίδη.
Ο κ. Τσολακίδης, ο οποίος διώκεται από την ελληνική Δικαιοσύνη, υπήρξε από τις 27Ιανουαρίου του 1997 έως και τις 17 Μαΐου του 2000 ειδικός σύμβουλος του -επίσης κατηγορούμενου- πρώην προέδρου του Ο.Ε.Ε.Κ. κ. Γεράσιμου Σαπουντζόγλου.
Παράλληλα, την τετραετία 1997 – 2000, εκτός από ειδικός σύμβουλος, φέρεται να απασχολήθηκε και ως εκπαιδευτής σε πέντε διαφορετικά δημόσια Ι.Ε.Κ. της Αττικής (Αιγάλεω, Περιστερίου, Νίκαιας, Ηλιούπολης και Αργυρούπολης).
Ο κ. Τσολακίδης είναι πτυχιούχος πολιτικός μηχανικός, ενώ έχει κάνει και μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδικότητα του περιβαλλοντολόγου μηχανικού. Εκτός από την άρτια επιστημονική κατάρτιση, το εν λόγω στέλεχος του Ο.Ε.Ε.Κ. φαίνεται ότι είχε και μεταφυσικές ικανότητες. Για την ακρίβεια, το «χάρισμα» να διδάσκει στην Ελλάδα αλλά την ίδια στιγμή να βρίσκεται σε χώρες του εξωτερικού.
Διαβάστε τι διαπιστώθηκε από τον δειγματοληπτικό έλεγχο των οικονομικών επιθεωρητών, κ.κ. Μπούτου και Κουτελάκη…
Ήταν παντού και πουθενά
Τον Νοέμβριο του 1999, πέραν των τακτικών αποδοχών του, οι οποίες ανέρχονταν σε 418.880 δραχμές, ο κ. Τσολακίδης έλαβε από τον προϋπολογισμό του Ο.Ε.Ε.Κ. επιπλέον 754.600 δραχμές για πρόσθετες αμοιβές. Συγκεκριμένα, για 70 ώρες απογευματινής διδασκαλίας στο Ι.Ε.Κ. Περιστερίου, για 21 ώρες απογευματινής διδασκαλίας στο Ι.Ε.Κ. Νίκαιας, για συμμετοχή στην επιτροπή θεωρητικού μέρους της ΠΕΕΠ Αττικής και για συμμετοχή στην επιτροπή επιμόρφωσης εκπαιδευτών-διοικητικού προσωπικού Ο.Ε.Ε.Κ. – Ι.Ε.Κ..
Το οξύμωρο και μεταφυσικό συνάμα της υπόθεσης, όμως, είναι ότι τον συγκεκριμένο μήνα ο κ. Τσολακίδης, αν και δίδασκε στην Ελλάδα, βρισκόταν και στο εξωτερικό!
Από τις 28 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου του 1999 ταξίδεψε στο Παρίσι, από τις 7 Νοεμβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου βρέθηκε στις Βρυξέλλες, από τις 12 Νοεμβρίου έως τις 14 Νοεμβρίου πήγε και πάλι στο Παρίσι, από τις 24 Νοεμβρίου έως και τις 26 Νοεμβρίου βρέθηκε στο Βερολίνο και από τις 28 Νοεμβρίου έως και την 1η Δεκεμβρίου «πετάχτηκε» μέχρι το Μινσκ.
Πώς εξηγείται την ίδια στιγμή να δίδασκε στα Ι.Ε.Κ. Περιστερίου και Νίκαιας, ενώ ο... άλλος του εαυτός ήταν σε Παρίσι και Βερολίνο, είναι κάτι που ακόμη και σήμερα αποτελεί ένα μικρό «θαύμα».
Τέρας μορφώσεως
Οι «ιδιαίτερες ικανότητες» του κ. Τσολακίδη όμως δεν σταματούν εδώ, μια και το «πνευματικό πηγάδι» γνώσεών του φαντάζει απύθμενο.
Ο εκπαιδευτικός, πέραν του αντικειμένου που είχε σπουδάσει (πολιτικός μηχανικός), δίδασκε και πληρωνόταν για γλώσσες προγραμματισμού, συστήματα αυτοκινήτων, τοπογραφία, προγραμματισμό σε clipper, ενώ εμφανιζόταν να εκπαιδεύει σπουδαστές και στην τεχνική αερίων καυσίμων.
Ενδεικτικό είναι ότι στο Ι.Ε.Κ. Αιγάλεω, με δύο συμβάσεις που υπεγράφησαν μεταξύ αυτού και του πρώην διευθυντή του Ι.Ε.Κ., κ. Αθανάσιου Ρέντζη, δίδασκε «Γλώσσα Προγραμματισμού» και «Ηλεκτρικό Σύστημα Αυτοκινήτων».
Παράλληλα, στο Ι.Ε.Κ. Νίκαιας, πάλι με δύο συμβάσεις που υπεγράφησαν μεταξύ αυτού και του πρώην διευθυντή του Ι.Ε.Κ., κ. Χαράλαμπου Παπαλουκά, δίδασκε «Τοπογραφία ΙΙ» και «Γλώσσα Προγραμματισμού C», ενώ στο Ι.Ε.Κ. Περιστερίου, μετά την «άδεια» του πρώην διευθυντή, κ. Αναστάσιου Γκιόκα, μεταξύ άλλων δίδασκε«Μηχανολογικό Σχέδιο», «Μηχανουργική Τεχνολογία» και «Αναλογικά Ηλεκτρονικά».
Όταν όμως κλήθηκε από τους οικονομικούς επιθεωρητές να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που να εμφανίζουν τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα, βάσει των οποίων πραγματοποίησε διδασκαλία στα ανωτέρω μαθήματα, ο κ. Τσολακίδης δεν προσκόμισε κανένα δικαιολογητικό που να πιστοποιεί τις απαιτούμενες γνώσεις που θα έπρεπε να διαθέτει, ώστε να διδάξει τα παραπάνω μαθήματα.
Τελικά συμπεράσματα
Τα τελικά συμπεράσματα της πορισματικής έκθεσης σχετικά με τον εκπαιδευτικό-«μάγο» είναι ενδεικτικά για τις πραγματικές υπηρεσίες που προσέφερε ο κ. Τσολακίδης. Αναφέρεται: «Από το σύνολο των προεκτεθέντων (ώρες απογευματινής απασχόλησης που, σε ορισμένες περιπτώσεις, ήταν χρονικά αδύνατον να πραγματοποιηθούν, ασυμβατότητα τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του ''εκπαιδευτή'' με τη δυνατότητα διδασκαλίας των συγκεκριμένων μαθημάτων, αποζημίωση από το Ι.Ε.Κ. Νίκαιας κατ’ επανάληψη για διδασκαλία σε ημέρες που απουσίαζε εκτός έδρας), οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι οι ώρες διδασκαλίας, τουλάχιστον στα μαθήματα που δεν είχε τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα να διδάξει καθώς και αυτές οι οποίες ήταν χρονικά αδύνατον να πραγματοποιηθούν, ήταν πλασματικές και οι αποζημιώσεις μη σύννομες».
Δείτε το σχετικό έγγραφο

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012, 17:58

Σπύρος Κ. Κυριάκος


Ζούμε σ’ έναν κόσμο ραγδαίων πολιτικοκοινωνικών, πολιτισμικών, τεχνολογικών και οικονομικών και άλλων εξελίξεων. Σε μια εποχή, που ο καθένας μας μένει εκστατικός και άναυδος μπροστά στην αστραπιαία ταχύτητα με την οποία συντελούνται οι μεταβολές σε κάθε τομέα γύρω μας. Ζούμε σε μια εποχή έκπτωσης αξιών, ηθικού ξεπεσμού, αλλοτρίωσης του χαρακτήρα, απώλειας της ιδιαίτερης προσωπικότητας και φθηνής εκποίησης της συνείδησης και της αξιοπρέπειας.
Ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το σύγχρονο σχολείοδιαχρονικά, αλλά κυρίως σε μια τέτοια εποχή είναι σύνθετος, είναι δύσκολος και πολυσχιδής. Το σχολείο σήμερα, εκτός απ’ την παιδαγωγική και εκπαιδευτική του αποστολή,  καλείται να αποτελέσει το φωτεινό φάρο, ώστε οι νέοι μας να μην προσκρούουν καθημερινά στα κοφτερά βράχια του ξεπεσμού και της αφάνειας. Πρέπει να είναι ο  κυματοθραύστης, ώστε οι έφηβοι να μην παρασύρονται απ’ τα μανιασμένα κύματα του ψυχικού μαρασμού και της αλλοτρίωσης. Πρέπει να είναι η ασπίδα στον ορυμαγδό. Το απάνεμο λιμάνι της σιγουριάς, της ελπίδας,  της θαλερής και ευοίωνης προοπτικής.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων και για την ευόδωση τέτοιων επίπονων προσπαθειών, εκτός απ’ το αειθαλές και αδιάπτωτο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών, εκτός απ’ τη βούληση, την προθυμία και την επιμέλεια των μαθητών, απαιτείται η αγαστή συνεργασία και η ουσιαστική συμμετοχή των γονέων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Δάσκαλος – μαθητής καιγονέας πρέπει ν’ αποτελούν κρίκους της ίδιας αλυσίδας. Είναι ο άρρηκτοςδεσμός, είναι το μοναδικό και αδιαίρετο τρίπτυχο που μπορεί να εγγυηθεί την απόλυτη επιτυχία κάθε τέτοιας παιδαγωγικής προσπάθειας.
Αλήθεια, πόσο κοντά στους μαθητές – παιδιά μας είμαστε σήμερα ως γονείς; Πόσο η φυσική μας παρουσία από τη μια και το ψυχικό μας άγγιγμα από την άλλη συνοδοιπορούν με τα ερωτήματα τις ανησυχίες και τις αγωνίες τους; Πόσο παρόντες είμαστε και πόσο οφείλουμε  τελικά να είμαστε στη ζωή τους; Αμείλικτα, βασανιστικά ερωτήματα, στα οποία ο καθένας από εμάς έχει υπέρτατο καθήκον να δώσει άμεσα ουσιαστική απάντηση!
Ως εκπαιδευτικός, σχεδόν καθημερινά αναρωτιέμαι αν οι παιδαγωγικές και οι εκπαιδευτικές πρακτικές και μέθοδοι που εφαρμόζω, αν και ενδεδειγμένες,  είναι πραγματικά οι καταλληλότερες για τους μαθητές. Αν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις και στους σκοπούς του κάθε μαθήματος. Ερωτήματα, που εύκολα ή δύσκολα, θα βρει κανείς την απάντηση, μετά έστω από μια ενδελεχή έρευνα επί του θέματος.
          Ως πατέρας όμως, σε μια προσπάθεια να διερευνήσω τις σχέσειςμεταξύ γονέων και μαθητών, προβληματίστηκα εξαιρετικά όταν διάβασα τη ρήση μεγάλων παιδαγωγών: « Τα παιδιά έχουν απόλυτη ανάγκη από καθοδήγηση, από χειραγώγηση με σιδερένιο χέρι, περασμένο μέσα σε βελούδινο γάντι » !!!
          Έκτοτε έψαχνα αγωνιωδώς, αδημονούσα σε κάθε μου ενέργεια, σε κάθε φράση, στάση, συμπεριφορά, πράξη ή παράλειψη να διακρίνω αν το σιδερένιο μου χέρι (απουσία του βελούδινου γαντιού) πιέζει ασφυκτικά τον αυχένα του παιδιού που προσπαθώ να καθοδηγήσω, ή αν το βελούδινο γάντι (απουσία του σιδερένιου χεριού) γίνει η αιτία να ξεφύγει το παιδί από κάθε έλεγχο. Ενοχές, ένιωθα και νιώθω στην όποια περίπτωση.
          Αναζήτησα παντού τον ορισμό του ιδανικού γονέαΤο ιδανικό γονεϊκό πρότυπο. Κάποιον κανόνα που να ορίζει πώς είναι ο «καλόςγονιός». Δεν βρήκα τίποτα και πουθενά. Ίσως γιατί ο ορισμός αυτός δεν υπάρχει ή ίσως γιατί οι συνταγές που φτιάχνουν τον καλό γονιό είναι πάρα πολλές, άπειρες ίσως, και δεν είναι δυνατό να χωρέσουν σε κανένα βιβλίο, σε κανένα σύγγραμμα. 
          Από τη στιγμή που κάποιος γίνεται γονιός διανύει το δικό του ταξίδι στα μονοπάτια της αναζήτησης και πάντα σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, επιλέγει τον τρόπο της ανατροφής του. Αρκεί να πιστέψει πως η πατρότητα και η μητρότητα δεν είναι ένα απλό βιολογικό γεγονός, αλλά κοινωνικό και κυρίως ψυχολογικό. Αρκεί να μη μπερδεύει καθημερινά τη διατροφή με την ανατροφή. Αρκεί να ενεργεί με ενδιαφέρον και αγάπη. Αρκεί να είναι παρών σωματικά  και κυρίως ψυχικά σε κάθε πτυχή, σε κάθε έκφανση της παιδικής ζωής και δραστηριότητας.
Αρκεί σε κάθε του ενέργεια να συνυπάρχουν αρμονικά το σιδερένιο χέρι με το βελούδινο γάντι !!!
         
Κάποτε αναρωτήθηκε κάποιος…
Καλός γονιός είναι αυτός που μαθαίνει στο παιδί πώς να μην «τρώει ποτέ τα μούτρα του» ή αυτός που του μαθαίνει όταν τα τρώει, πώς να σηκώνεται πάλι όρθιο και να συνεχίζει;    Δύσκολη ερώτηση!     
 Η αναζήτηση της απάντησης επαφίεται στον αναγνώστη…


Σπύρος Κ. Κυριάκος
Εκπαιδευτικός
Διευθυντής 1ου Επαγγελματικού  Λυκείου Νεμέας

Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Σχολή γονέων - ενημερωτική ομιλία με θέμα: «Δύναμη στην κρίση» στο Δερβένι

Περιφέρεια Πελοποννήσου και... Δημοκρατία....



Διαβάζω το πολλοστό δελτίο τύπου (21/2/2012 ), της περιφέρειας Πελοποννήσου που καθημερινά και ανελλιπώς βρίσκω στα "εισερχόμενα" μου, με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Τα πολιτικά κόμματα αποτελούν βαρίδια στην κοινωνία όταν δεν προχωρούν σε πολιτικές μεταρρυθμίσεων». 

Το έχω γράψει και θα το ξαναγράψω. Ο κ. Τατούλης στο θέμα των δημοσίων σχέσεων και των σχέσεων του με το επικοινωνιακό "παιχνίδι", ειναι άπαιχτος. Αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην περιφέρεια και ίσως πανελλαδικά. Δουλεύει μεθοδευμένα, αξιοποιώντας ένα πολύ καλό επιτελείο, και δεν αφήνει την παραμικρή επικοινωνιακή λεπτομέρεια στη τύχη της.
Μοναδικό έργο αυτού του επιτελείου είναι το προφίλ, η προσωπικότητα, και το "έργο" του περιφερειάρχη. Δεν υπάρχει ημέρα που ο κ. περιφερειάρχης, να μην έχει κάτι σημαντικό να μας δηλώσει, και το κάνει αυτό χρησιμοποιώντας τον θεσμικό του ρόλο σε υπερθετικό βαθμό, με ύφος παντογνώστη και υπεράνω όλων των άλλων "μικρών και ασήμαντων". Οι δηλώσεις του βέβαια, αποτελούν μόνο "λόγια" χωρίς άμεσο πρακτικό αποτέλεσμα για τους πολίτες που εκπροσωπεί. Βγάζουν έναν υπερφίαλο βοναπαρτισμό ιδίως όταν απευθύνονται σε ανθρώπους που ξέρουν το πραγματικό έργο του ανδρός και το μέγεθος του.

Όλα αυτά αποκτούν μια ιδιαίτερη σημασία γιατί υπάρχει ένα μέτρο που μπορεί να μετρήσει τον καθένα μας, και αυτό είναι το μέτρο της δημοκρατίας. Δεν είναι άσχετο ότι στο δισέλιδο δελτίο τύπου , με αναφορά σε κατ΄εξοχήν πολιτικά θέματα, απουσιάζει παντελώς η λέξη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ η κάποιο παράγωγο της ! Τυχαίο ....δεν νομίζω!

Ξέρετε κύριε Τατούλη πως η Δημοκρατία απο τον πέμπτο αιώνα π.χ. χρησιμοποιήθηκε κατ' αντιδιαστολή με τη μοναρχία, την αριστοκρατία και την ολιγαρχία, και έχει τρία συστατικά μέρη. 1) Η εξουσία πηγάζει από τον λαό. 2) Η εξουσία ασκείται από τον λαό. 3) Η εξουσία εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού. Αλήθεια, οι θέσεις και οι ενέργειες σας στο θέμα των "μεταρρυθμίσεων" τύπου ΕΟΖ και επιστροφής στον Λιγνίτη, πόσο κοντά είναι στα τρία αυτά συστατικά μέρη της δημοκρατίας;
Φυσικά δεν περιμένω να βγάλετε κανένα δελτίο τύπου για να απαντήσετε στα εύλογα ερωτήματα ενός (μπλόγκερ) δημοσιογράφου πολίτη. Ούτε βεβαίως περιμένω καμία αναφορά στη ΝΕΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ στο "ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ". Εκεί χωρούν μόνο τα κείμενα που λιβανίζουν τον κ. περιφερειάρχη!
Το πόσο δημοκρατικά σκέφτεστε και λειτουργείτε βγαίνει και από τη στάση σας απέναντι στους εκπροσώπους της μειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου. Από τα δελτία τύπου που αναφέρονται στις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, απουσιάζουν οι τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας, απουσιάζει κάθε άλλη αναφορά πέραν αυτής, στον κ. περιφερειάρχη!

Αλλά επίσης ... δημοκρατία σημαίνει, ότι ταυτόχρονα με την αρχή της πλειοψηφίας πρέπει να υπάρχουν μηχανισμοί που να προασπίζουν και τα συμφέροντα της μειοψηφίας.
Αλλιώς οι λέξεις αριστοκρατία και ολιγαρχία αποκτούν ιδιαίτερο νόημα....

Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ- ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ



Πραγματοποιήθηκε χτες 29/02/2012 τακτικό Δημοτικό Συμβούλιο. Η Κίνηση Πολιτών προ ημερησίας διάταξης έθεσε το ζήτημα των 100 περίπου μεταναστών-προσφύγων που έχουν καταφύγει στα βαγόνια του Ο.Σ.Ε με το κείμενο που ακολουθεί:

Κύριε Δήμαρχε, κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου, Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, Κυρία και Κύριοι πρόεδροι των Τοπικών Συμβουλίων

Με αφορμή το ακραία βίαιο περιστατικό που συνέβη προ ημερών στην πόλη μας, με δράστες ακόμη ασύλληπτους και θύματα μετανάστες που διαμένουν στα βαγόνια του Ο.Σ.Ε και αφού η Κόρινθος διασύρθηκε διεθνώς-μιας και η είδηση έκανε το γύρω του κόσμου- η Κίνηση Πολιτών του Δήμου Κορινθίων κρίνει ότι δεν μπορούμε πια να τηρούμε σιγήν ιχθύος και να μένουμε άπραγοι, ούτε όλοι μας ως Δήμος ούτε εσείς ως Δημοτική Αρχή.

Πρέπει επιτέλους με σοβαρότητα να αντιμετωπίσουμε την οξεία ανθρωπιστική κρίση- όπως συνηθίζεται να ονομάζεται κομψά η εξαθλίωση και οι απάνθρωπες συνθήκες μέσα στις οποίες επιβιώνουν εκατό περίπου αλλοδαποί συνάνθρωποί μας- που εδώ και καιρό έχουν βρει καταφυγή στα βαγόνια του Ο.Σ.Ε. Ευτυχώς δύο συλλογικότητες μέχρι τώρα στην Κόρινθο με τις όποιες δυνάμεις τους τους συντρέχουν: η αντιρατσιστική πρωτοβουλία Κορίνθου και το κίνημα «περιβολάκια».

Όμως, έχει έλθει πια ο καιρός και ο Δήμος σύσσωμος και βεβαίως η Δημοτική Αρχή να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση αυτής της ανθρωπιστικής κρίσης.

Οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να αναλάβει δράση ο Δήμος είναι αυτονόητοι: 1ον) ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που ζουν μέσα στα όριά του είτε είναι δημότες είτε επισκέπτες είτε πρόσφυγες. 2ον) υπάρχουν πολιτισμικοί και ανθρωπιστικοί λόγοι που μας καθιστούν υποχρεωμένους να συνδράμουμε ανθρώπους που διαβιούν ως τώρα υπό άθλιες συνθήκες, σχεδόν χωρίς κανένα υποστηριχτικό περιβάλλον. 3ον) συνδημότες που κατοικούν και εργάζονται κοντά στο χώρο καταφυγής, βιώνουν αίσθημα ανασφάλειας και νιώθουν εκτός από τα άλλα προβλήματα που αυτό τον καιρό αντιμετωπίζουν, και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής τους, λόγω της γειτνίασης με το σταθμό. Οι συνδημότες αυτοί περιμένουν από τον Δήμαρχο, τη Δημοτική Αρχή αλλά και σύσσωμο το Δήμο να δείξουν ανθρώπινο πρόσωπο, φροντίζοντας τους δυστυχισμένους αλλοδαπούς και προλαμβάνοντας έτσι οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά που γεννά η ανάγκη για κάλυψη βασικών αναγκών.

Κε Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι επειγόντως πρέπει ο Δήμος μας να λύσει στο μέτρο των δυνατοτήτων του τις επισιτιστικές και ιατροφαρμακευτικές ανάγκες των προσφύγων και πρώτιστα να φροντίσει για τις υγιεινές συνθήκες διαβίωσής τους, εξασφαλίζοντας έτσι και την υγιεινή των περιοίκων συνδημοτών μας.

Σε αυτές τις δράσεις που προτείνουμε κε Δήμαρχε και κύριοι της Δημοτικής Αρχής δεν θα είστε μόνοι. Στέκονται δίπλα σας: η Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε, η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου, το σχέδιο Εθνικής στρατηγικής για την κοινωνική ένταξη πολιτών Τρίτων Χωρών 2012-2015 του Υπουργείου Εσωτερικών, ο Συνήγορος του Πολίτη. Και φυσικά η Κ.Π θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της καθώς και οι συλλογικότητες που ήδη συνδράμουν τους πρόσφυγες και τους μετανάστες.

Μια ακόμα κουβέντα: για να μπορέσουν να γίνουν οι δράσεις αυτές με σοβαρότητα και προγραμματισμό, πρέπει πριν να γίνει συνάντηση μιας διαπαραταξιακής επιτροπής του Δήμου, εκπροσώπων από τις συλλογικότητες που προανέφερα και εκπροσώπων των μεταναστών-προσφύγων, ούτως ώστε να γνωρίζουμε ιδίοις όμμασι τα προβλήματα και τις ανάγκες τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι δεν έχουμε χρόνο, είναι ήδη πολύ αργά αλλά έστω και την ύστατη στιγμή να ξεκινήσουμε.

Ζητάω σήμερα κιόλας να συσταθεί η επιτροπή.

Δυστυχώς η αντίδραση στην πρόταση ήταν τουλάχιστον απογοητευτική. Τον χορό των αντιδράσεων ξεκίνησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Κ. Γιώτης. Απεκάλεσε τους ταλαίπωρους του Ο.Σ.Ε δήθεν πρόσφυγες και απεφάνθη: «είναι λαθρομετανάστες, άντε να τους δώσουμε ένα πιάτο φαί αλλά εγώ και η παράταξή μου δεν θα συνδιαλλαγούμε μαζί τους». Ο Δήμαρχος συμφώνησε μαζί του και ανταπάντησε στην πρόταση της Κίνησης με τα σχέδιά του να απομακρύνει τα βαγόνια και να βάλει κατά μήκος όλου του λιμανιού κάμερες παρακολούθησης. Άλλοι σύμβουλοι εκφράζοντας την ανησυχία τους για την αύξηση της εγκληματικότητας, άφηναν υπονοούμενα για εμπλοκή τους σε εγκληματικές ενέργειες. Βέβαια ο Δήμαρχος δεν παρέλειψε να εκφράσει την λύπη του για το βίαιο περιστατικό που έκανε το γύρω του κόσμου.

Το βράδυ της Τετάρτης 29/02/2012 χιλιάδες χρόνια πολιτισμού με Ξένιο Δία, Οδυσσέα, ικέτη Οιδίποδα, χριστιανισμό, προσφυγιά και μετανάστευση Ελλήνων, Οικουμενική Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων… νεκρά γράμματα… Τι να πω;

Σοφία Δασκαλοπούλου
Δημοτική Σύμβουλος της Κίνησης Πολιτών

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ





















ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ





Σήμερα βρισκόμαστε στο ξεκίνημα μιας νέας σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ που θέλουμε να δημιουργήσουμε και που αξίζουν οι μαθητές μας.


Παρότι προμηνυόταν δύσκολη, με πολλά κενά λόγω της αύξησης των συνταξιοδοτήσεων κατά 165% σε σχέση με πέρσι και των υψηλών στόχων που είχαμε βάλει τόσο με την εφαρμογή του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος σε 800 ολοήμερα σχολεία, όσο και με την πολιτική μας επιλογή να μετατρέψουμε το σχολείο σε πραγματικό εργαστήρι γνώσης και σκέψης με συγκεκριμένες παρεμβάσεις, τελικά φαίνεται ότι οι προσπάθειες μας έχουν στεφθεί με επιτυχία.


Και αυτό οφείλεται στην πολύ συντονισμένη δουλειά του υπουργείου από τον περασμένο Νοέμβριο, στην παρακολούθηση των εκπαιδευτικών αναγκών σε εβδομαδιαία βάση, στον ορθολογικό τρόπο μετακίνησης και εξέλιξης όλων των εκπαιδευτικών που νομοθετήσαμε τον περασμένο Μάιο, στην επιστροφή στην έδρα 5.000 αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε γραφεία και υπηρεσίες και στον διαρκή έλεγχο για την αποφυγή πλασματικών αναγκών. Είναι λοιπόν, φανερό ότι και σχέδιο υπάρχει και πολύ δουλειά γίνεται προκειμένου να μπουν σε εφαρμογή όσα οραματιζόμαστε για το 1.500.000 μαθητών που σήμερα διαβαίνει τις πόρτες των 15.500 σχολείων της χώρας.


Ορισμένοι κακόβουλοι, υπολόγιζαν ότι τα 20.000 κενά εκπαιδευτικών για την φετινή χρονιά, θα δημιουργούσαν χάος στα σχολεία, προκειμένου να δικαιολογηθούν οι μεγάλες αρρυθμίες και οι αστοχίες περασμένων ετών. Αντ’ αυτού όμως, έχουμε κάλυψη των 3.047 κενών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση με 2.554 προσλήψεις αναπληρωτών. Στα νηπιαγωγεία κάλυψη των 1.677 κενών με 1.304 προσλήψεις. Ενώ και στη Δευτεροβάθμια από 1.380 κενά στις βασικές ειδικότητες, καλύφθηκαν 1.064 θέσεις. Με άλλα λόγια τα κενά που έχουν μείνει σε κάθε κατηγορία είναι τριψήφια και την επόμενη εβδομάδα θα γίνει η τελική διαχείριση τους.


Ακόμα έγινε πολύ σημαντική προσπάθεια ώστε να έχουμε 25 μαθητές σε κάθε τάξη ή 25 συν 10% εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα στέγης. Ήδη βρίσκεται στα σχολεία το 87% των 60 εκατομμυρίων τόμων σχολικών βιβλίων που διακινούνται ετησίως. Επίσης, με ταχύς ρυθμούς έχει προχωρήσει αφενός το θέμα της συγχώνευσης σχολείων προκειμένου να εξοικονομηθούν δάσκαλοι και να γίνει καλύτερος προγραμματισμός και αφετέρου η ίδρυση νέων σχολείων εκεί όπου υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και αύξηση του σχολικού πληθυσμού. Παράλληλα, προχωράει η μεταφορά ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν ανάγκες σε ειδικότητες από τους 4.277 εκπαιδευτικούς που αποτελούν πλεονάζον προσωπικό στη Δευτεροβάθμια. Και τέλος μέχρι τα Χριστούγεννα θα δημιουργηθεί η λεγόμενη «κάρτα σχολείου» με πλήρη καταγραφή των στοιχείων για τις ώρες, τον αριθμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών και τα κενά, ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή παρακολούθηση της λειτουργίας των σχολείων.


Είναι φανερό ότι τόσο συστηματική δουλειά είχε πολλά χρόνια να πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας. Σίγουρα, το έργο του είναι πολύ δύσκολο, καθώς η ποιοτική δημόσια εκπαίδευση είναι ένα οικοδόμημα που χτίζεται διαρκώς και θέλει γερά θεμέλια. Είμαι σίγουρη όμως, ότι με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών μας, που θα βάλουν και φέτος τα δυνατά τους προς όφελος των παιδιών μας, των γονέων και του υπουργείου, τα παιδιά μας θα έχουν μια πολύ δημιουργική, παραγωγική και εποικοδομητική σχολική χρονιά.





















ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 13 ΣΕΠ 2010

ΙΕΚ «Δίδασκε» 200 ώρες το μήνα!


Η δικηγόρος που δίδασκε ιατρική!

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012, 17:08


Ρεπορτάζ: Πέτρος Κουσουλός
«Καταφύγιο» ακόμη και εντός του Ελεγκτικού Συνεδρίου έχουν βρει ορισμένοι εμπλεκόμενοι στο οικονομικό σκάνδαλο του Ο.Ε.Ε.Κ. την πενταετία 1997-2002. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η κυρία Σταματίνα Πετρή. Η κυρία Πετρή δεν διώκεται από την ελληνική Δικαιοσύνη, σε αντίθεση με το σύζυγό της, Γιώργο Κοκκοβό, πρώην Οικονομικό διευθυντή του Οργανισμού, ο οποίος βρίσκεται στην ομάδα των πρώτων «εννέα» που κατηγορούνται για απάτη και ψευδή βεβαίωση.
Εντούτοις, οι υπηρεσίες που προσέφερε η κυρία Πετρή στον Οργανισμό είναι αξιοθαύμαστες, όπως τουλάχιστον περιγράφονται στην από 8 Μαΐου 2007 πορισματική έκθεση την οποία συνέταξαν οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, κ.κ. Νότας και Σαρμαντάς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η «ταλαντούχα» κυρία Πετρή η οποία βρίσκεται στους «κόλπους» του Ελεγκτικού Συνεδρίου από το 2002 και μάλιστα είχε προταθεί να προαχθεί σαν τμηματάρχης, εμφανίζεται να δίδαξε 10 (!) διαφορετικά μαθήματα διαφόρων επιστημονικών-επαγγελματικών τομέων και ειδικοτήτων σε δύο Ι.Ε.Κ., και να πραγματοποίησε και συντονισμό πρακτικής άσκησης σε 7 (!) διαφορετικές ειδικότητες.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Η καθηγήτρια «Χάρι Πότερ»
Το βιογραφικό της κυρίας Πετρή είναι ιδιαίτερα πλούσιο. Είναι πτυχιούχος της Νομικής, άριστη γνώστης της Αγγλικής Γλώσσας, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια 100 ωρών με αντικείμενο τον χειρισμό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, ενώ έχει συμμετάσχει και σε σεμινάρια 80 ωρών που αφορούσαν τη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας.
Παράλληλα, κατά δήλωσή της, έχει διετή επαγγελματική εμπειρία ως ασκούμενη δικηγόρος σε ναυτιλιακό γραφείο ενώ υπηρέτησε και στον Οίκο Ναύτου. Αν μη τι άλλο εμφανίζεται ιδιαίτερα μορφωμένη και καταρτισμένη. Ας δούμε όμως τι «δίδασκε» στα δημόσια ΙΕΚ, όπως τουλάχιστον αποκαλύπτουν οι Οικονομικοί Επιθεωρητές μέσω του πορίσματός τους.
Στο Ι.Ε.Κ. Αργυρούπολης η κυρία Πετρή υποτίθεται ότι δίδασκε τα πάντα. Έχουμε και λέμε:  Εικαστικές Τέχνες της ειδικότητας «Προσχολική Αγωγή Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης», Αεροπορικούς Ναύλους της ειδικότητας «Ειδικός Αεροπορικών Εταιρειών», Οικονομικά Στοιχεία και Αεροπορικό Management Ολικής Ποιότητας της ειδικότητας «Ειδικός Αεροπορικών Εταιρειών», Εφαρμοσμένο Σχέδιο 2D της ειδικότητας «Σχεδιαστής Μέσω Συστήματος Η/Υ» και Προγραμματισμός σε LISP της ειδικότητας «Σχεδιαστής Μέσω Συστημάτων Η/Υ».
Η κυρία Πετρή όμως εμφανίζεται να απασχολούνταν και στο Ι.Ε.Κ. Αιγάλεω, στο οποίο πληρωνόταν για να διδάσκει Ανάπτυξη Εφαρμογών σε clipper της ειδικότητας «Ειδικός Εφαρμογών Πληροφορικής», Ηλεκτρονική Επεξεργασία Κειμένου της ειδικότητας «Τεχνικός Γραφίστας Ηλεκτρονικού Σχεδίου», Επεξεργασία Κειμένου σε Windows της ειδικότητας «Σχεδιαστής Μέσω Συστημάτων Η/Υ», Λογιστικά φύλλα σε Windows της ειδικότητας «Ειδικός Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου και Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι, ΙΙ της ειδικότητας «Ειδικός Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου».
Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά το στέλεχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου εμφανιζόταν να εργαζόταν και στο Ι.Ε.Κ. Νίκαιας, προσφέροντας εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε τομείς που δεν έχουν καμία σχέση με τις νομικές επιστήμες. Μεταξύ άλλων δίδαξε  Τοπογραφικές Ασκήσεις, Τοπογραφικές Αποτυπώσεις, Χειρουργικές Επεμβάσεις (!), Νοσηλευτική Τραυματιολογία ενώ έκανε και Εργαστήριο Ειδικότητας Τεχνικού Αερίων Καυσίμων!
«Δίδασκε» 200 ώρες το μήνα!
Από το πόρισμα των Οικονομικών Επιθεωρητών που βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr συμπεραίνεται ότι η κυρία Πετρή δεν είχε τα προσόντα να διδάξει τα περισσότερα εκ των μαθημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω, ενώ αποκαλύπτεται, επίσης, ότι το στέλεχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου δίδασκε περισσότερες από 200 ώρες μηνιαίως. Και φυσικά πληρωνόταν γι' αυτές τις υπηρεσίες της.
Αναφέρεται στο πόρισμα: «Θεωρούμε ότι διδασκαλία και συντονισμός π.χ. 212 ωρών μηνιαίως δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί ειδικά απογευματινές ώρες (ώρες λειτουργίας Ι.Ε.Κ.). Φρονούμε ότι η Σταματίνα Πετρή στα μαθήματα που φέρεται ότι δίδαξε ή πραγματοποιούσε συντονισμό, δεν είχε τα προσόντα όπως απαιτούνται από τους οδηγούς κατάρτισης και τα ωρολόγια προγράμματα του Ο.Ε.Ε.Κ.».
Δείτε τα συμπεράσματα του πορίσματος

Αντιδράσεις από τις αποκαλύψεις της zougla.gr
Από την αποκάλυψη της zougla.gr σχετικά με την πολυετή καθυστέρηση που παρουσιάζεται στον καταλογισμό οικονομικών ευθυνών από μεριάς Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκλήθηκαν αντιδράσεις. Σε σημερινή σύσκεψη του νυν Προέδρου του Ε.Σ., κ. Ιωάννη Καραβοκύρη, με την ομάδα εργασίας του Β’ Κλιμακίου που χειρίζεται την υπόθεση ο επικεφαλής του ανώτατου ελεγκτικού οργάνου της χώρας ζήτησε επίσπευση των διαδικασιών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη φυλλομετρούνται τα εντάλματα πληρωμών που εκδόθηκαν για μαθήματα και σεμινάρια-«μαϊμού» ενώ θεωρείται βέβαιο ότι ο συγκεκριμένος έλεγχος δεν θα έχει την τύχη των δυο κατασταλτικών ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν από τον κ. Τσελίκα ο οποίος δεν καταλόγισε οικονομικές ευθύνες στους εμπλεκόμενους.

Από το δειγματοληπτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε προκύπτει ότι η ζημία φτάνει τα έξι εκατομμύρια ευρώ, ενώ για την υπόθεση είναι ενήμερες οι υπηρεσίες της OLAF οι οποίες γνωρίζουν ότι ελλοχεύει και ο κίνδυνος παραγραφής των υποθέσεων.