Από την κυβέρνηση της …..¨πράσινης ανάπτυξης¨
Με ιδιαίτερη λύπη αλλά και αγανάκτηση ενημερώθηκα για την αναστολή λειτουργίας λόγω «οργανωτικών αδυναμιών» δέκα ακόμη ΚΠΕ της χώρας και μεταξύ αυτών και του ΚΠΕ Σικυωνίων Κορινθίας (αρ.απόφ. 83688/Γ7 22-7-11) που αποφάσισε η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ.
Το ΚΠΕ Σικυωνίων ιδρύθηκε το 2008 και άρχισε τη λειτουργία του τη σχολική χρονιά 2009-10. Η τελετή εγκαινίων του πραγματοποιήθηκε μόλις τον Ιούνιο του 2010 από τον Υπουργό Εθνικής άμυνας κ. Παναγιώτη Μπεγλίτη και γέμισε με ελπίδες και προσδοκίες τον εκπαιδευτικό και όχι μόνο κόσμο της Κορινθίας
, που επί σειρά ετών κατέβαλε ιδιαίτερη προσπάθεια για την ίδρυση μιας τέτοιας εκπαιδευτικής μονάδας εντός του νομού, μιας και η Κορινθία ήταν από τους ελάχιστους νομούς της χώρας που δε διέθετε ΚΠΕ τη στιγμή που σε άλλους νομούς λειτουργούσαν 2 ή 3 ενώ στην Κρήτη …7.
, που επί σειρά ετών κατέβαλε ιδιαίτερη προσπάθεια για την ίδρυση μιας τέτοιας εκπαιδευτικής μονάδας εντός του νομού, μιας και η Κορινθία ήταν από τους ελάχιστους νομούς της χώρας που δε διέθετε ΚΠΕ τη στιγμή που σε άλλους νομούς λειτουργούσαν 2 ή 3 ενώ στην Κρήτη …7.
Ο Δήμος Σικυωνίων ανταποκρίθηκε επενδύοντας ένα σημαντικό ποσό στην ανακατασκευή του πρώην κοινοτικού καταστήματος του Κλημεντίου προκειμένου να στεγαστεί το ΚΠΕ και ήταν έτοιμος να συνεργαστεί εκ νέου για την επέκταση των εγκαταστάσεών του αναγνωρίζοντας το έργο του. Οι δε λιγοστοί εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε αυτό έδωσαν την ψυχή τους και υπερέβαλαν εαυτούς στην προσπάθεια που έγινε για να ορθοποδήσει και να σταθεί αξιοπρεπώς στον εκπαιδευτικό χώρο.
Αξίζει να σημειωθεί πως το ΚΠΕ Σικυωνίων είναι πλέον πλήρως εξοπλισμένο ποσοτικά και ποιοτικά με εποπτικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και μπορεί αξιοπρεπέστατα να υποστηρίξει δράσεις και εκδηλώσεις εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης . Είναι δε το πλησιέστερο στη μεγαλύτερη μαθητική ¨δεξαμενή¨ της χώρας του ν. Αττικής.
Στον λίγο σχετικά χρόνο λειτουργίας του και παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετώπισε κατάφερε να παράξει ένα σπουδαίο έργο στον τομέα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κερδίζοντας την εκτίμηση και το σεβασμό της τοπικής κοινωνίας. Ανέπτυξε δε παράλληλα σημαντικές δράσεις ευαισθητοποίησης του κοινού και προώθησης της αειφορικής σκέψης .
Στα πλαίσια της λογοδοσίας και του δημόσιου απολογισμού θα ήθελα να αναφέρω κάποιες μόνο εξ΄ αυτών και να καταδείξω το ακατανόητο της απόφασης του υπουργείου περί αναστολής λειτουργίας του κέντρου μας .
Έτσι λοιπόν από την άνοιξη του 2010 μέχρι σήμερα ΚΠΕ Σικυωνίων κατάφερε τα εξής:
- Σχεδίασε, ανέπτυξε και υλοποίησε δύο προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπ/σης. (¨Λίμνη Στυμφαλίας¨ και ¨Δάσος Βελίνας¨)
- Εκπόνησε και αναπαρήγαγε πλήρες εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία με αναγνωρισμένο ISBN, φύλλα εργασίας, παρουσιάσεις POWER-POINT, εκπ/κά Cd’s κ.α.) για την υποστήριξη των ανωτέρω προγραμμάτων.
- Οργάνωσε και υλοποίησε ημερήσια εκπ/κά προγράμματα με την συμμετοχή 42 σχολικών μονάδων της χώρας, 1400 περίπου μαθητών και 130 εκπ/κών.
- Παρήγαγε εκπ/κό υλικό σε ψηφιακή μορφή (DVD’s και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους)
- Σχεδίασε και ανέπτυξε δικτυακό τόπο του ΚΠΕ (http://kpe-sikyon.kor.sch.gr) με αναρτημένο όλο το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί.
- Συμμετείχε στο περιφερειακό θεματικό Δίκτυο “Κορινθιακός: η μικρή μας θάλασσα” και στο Εθνικό Δίκτυο «ΕΛΙΑ» του ΚΠΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
- Συμμετείχε σε πλήθος σεμιναρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων που υλοποιήθηκαν από άλλα ΚΠΕ ή από άλλους φορείς σε όλη τη χώρα.
- Οργάνωσε και υλοποίησε τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο - εργαστήριο για 40 εκπ/κούς Α/θμιας και β/θμιας εκπ/σης (28 – 30 Ιανουαρίου 2011).
- Οργάνωσε και υλοποίησε διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο - εργαστήριο για νέους αγρότες με τη συνεργασία του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε θέματα καινοτόμων καλλιεργειών (6 – 7 Μαϊου 2011)
- Οργάνωσε και υλοποίησε διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για μηχανικούς επιχ/τίες κ.α. σε θέματα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και προγραμμάτων αγροτουρισμού (24 – 25 Μαϊου 2011)
- Παρήγαγε εκπαιδευτικό υλικό ώστε να στηριχτεί το έργο των εκπ/κών στα σχολεία
- Ανέπτυξε συνεργασίες με την τοπική κοινωνία για θέματα διαχείρισης του τοπικού περιβάλλοντος, εκπαίδευσης, ενημέρωσης, κατάρτισης.
και πολλά άλλα
Όλα τα παραπάνω όμως αξιολογήθηκαν από το ΥΠΔΒΜΘ ως «οργανωτικές αδυναμίες ». Η μοναδική πραγματική οργανωτική αδυναμία όμως είναι αυτή του υπουργείου μας η οποία με τις παλινωδίες και την έλλειψη συντονισμού του επέβαλε ουσιαστικά τη λειτουργία του ΚΠΕ με μόλις δύο εκπαιδευτικούς κατά τη σχολ. χρονιά 2010-11, στερώντας του τη δυνατότητα στελέχωσης από εκπαιδευτικούς του νομού μας που και ήθελαν και μπορούσαν να προσφέρουν σπουδαίο έργο στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Συνεπώς η φράση «οργανωτική αδυναμία» που αναφέρεται στο έγγραφο του ΥΠΔΒΜΘ ως λόγος κατάργησης του ΚΠΕ επιστρέφεται ως απαράδεκτη.
Και εάν «παιδαγωγικοί λόγοι» όπως ανέφερε η ηγεσία του υπουργείου μας ήταν αυτοί που οδήγησαν στην «εκπαιδευτική λεηλασία» της ορεινής Κορινθίας , μέσω της κατάργησης και συγχώνευσης πλήθους σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , θα ήθελα να ήξερα ποιοι πραγματικοί λόγοι οδήγησαν στην απόφαση για τη νέα υποβάθμιση και εκπαιδευτική απαξίωση που επέρχεται με το νέο καίριο πλήγμα για το νομό μας με αυτήν την απόφαση.
Ουσιαστικά οι ανηλεείς δίχως όριο και μέτρο περικοπές ακόμη και για υπηρεσίες που και πρότυπα διοικητικά και οργανωτικά λειτουργούν και έργο σπουδαίο έχουν να παρουσιάσουν αλλά και ουσιαστικά χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, είναι η πραγματική αιτία που οδηγεί σε τέτοιες αποφάσεις .
Και όλα αυτά τη στιγμή που υποτίθεται πως γίνονται μεγάλες προσπάθειες για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και η χώρα μας είναι βυθισμένη στο χάος και την απογοήτευση .
Τελειώνοντας θα ήθελα να καλέσω την ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ να επανεξετάσει την απόφασή της για την κατάργηση του ΚΠΕ Σικυωνίων αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση να συναισθανθεί το μέγεθος του νέου αυτού καίριου πλήγματος που επέρχεται για την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία και να αντιταχθεί με κάθε τρόπο σε αυτή την απόφαση.
Η
Ο πρώην υπεύθυνος του ΚΠΕ
Φωτόπουλος Γεώργιος
Μαθημ/κός Πληρ/κός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου