Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ



Οι υποψήφιοι του συνδυασμού «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» έχουν τις εξής κοινές θέσεις και δεσμεύονται γι΄ αυτές:

1. Η κίνηση στοχεύει στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας.
2. Η κίνησή μας δεν έχει χαρακτήρα συνδικαλιστικής παράταξης με κομματικές εξαρτήσεις και δεν πρόσκειται ιδεολογικά σε κανένα κόμμα.
3. Είμαστε διαμετρικά αντίθετοι με την νοοτροπία, τις τακτικές και τις μεθόδους που ακολουθούν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τις οποίες θεωρούμε ότι φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση, ιδίως την τεχνική επαγγελματική. Πιστεύουμε και θα αγωνιστούμε γι΄ αυτό σε ένα υγιές, ακηδεμόνευτο και ακομμάτιστο συνδικαλιστικό κίνημα στο χώρο της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες αυτού του αγώνα, αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι η πλειοψηφία των καθηγητών της ΤΕΕ δεν θέλει τον κομματικό συνδικαλισμό και δεν έχει διαβρωθεί από αυτόν, πονάει από την κατάσταση που επικρατεί στην ΤΕΕ και δεν μπορεί να βρει συνδικαλιστική ανταπόκριση και βοήθεια.
Στα εκπαιδευτικά έχουμε συγκεκριμένη πρόταση την οποία σας παρουσιάζουμε:


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ

ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΛ

• Α΄ τάξη. Οι κύκλοι είναι οι εξής: 1. Μηχανολογίας – Κατασκευών, 2. Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής 3. Εφαρμοσμένων τεχνών, 4. Γεωπονικός – Χημικός, 5.Υγείας – Πρόνοιας, 6. Οικονομίας – Διοίκησης – Πληροφορικής, 7. Αισθητικής – Κομμωτικής, 8. Ναυτικός – Ναυτιλιακός. Οι ώρες των μαθημάτων του τομέα θα είναι 14 και οι ώρες γενικών μαθημάτων 20.
• Β΄ τάξη. Τα μαθήματα τομέων της Β΄ τάξης αυξάνονται σε 20 και στα γενικά οι ώρες γίνονται 14. Δίνεται έμφαση στα μαθήματα του τομέα διότι το ΕΠΑΛ πρέπει να αποκτήσει «χαρακτήρα» επαγγελματικού σχολείου εφόσον και δίνει πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα.
• Γ΄ τάξη. Οι ειδικότητες που θα λειτουργούν θα είναι όλες που λειτουργούσαν στα ΤΕΕ, ΤΕΛ, ΤΕΣ και θα προστεθούν και νέες σύγχρονες σύμφωνα και με τις τοπικές ανάγκες. Συνολικά σε Α΄, Β΄, και Γ΄ τάξη τα μαθήματα ειδικότητας θα καλύπτουν το 57% και τα γενικά μαθήματα το 43% με κάποιες αποκλίσεις βέβαια.
• Η πρόσβαση στα ΑΤΕΙ θα γίνεται με ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις με εξέταση σε τέσσερα μαθήματα δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή 6, Μαθηματικά και νέα Ελληνικά με συντελεστή 4. Η βάση του 10 διατηρείται και το ποσοστό εισαγωγής ορίζεται σε 25% και στις περιπτώσεις που δεν καλύπτεται το ποσοστό αυτό μετακυλύεται στο γενικό λύκειο και αντίστροφα..
• Η πρόσβαση στα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ θα γίνεται με πανελλήνιες εξετάσεις σε 6 μαθήματα Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά γενικής παιδείας, Φυσική γενικής παιδείας, ένα μάθημα επιλογής (τα μαθήματα επιλογής θα αυξηθούν και θα περιλαμβάνουν εκτός των γενικών και μαθήματα τομέων) και δύο Μαθήματα Ειδικότητας με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας.
• Στο ΕΠΑΛ θα εγγράφονται και απόφοιτοι λυκείου στη Β΄ τάξη οι οποίοι θα παρακολουθούν 20 ώρες τα μαθήματα του τομέα τους, και τα μαθήματα του κύκλου τους 14 ώρες. Οι 14 ώρες θα γίνονται με συνδιδασκαλία με την Α΄ τάξη και όταν ο αριθμός υπερβαίνει τους 25 τότε θα δημιουργείται αμιγές τμήμα αποφοίτων.
• Το πτυχίο του ΕΠΑΛ θα είναι επιπέδου Β σύμφωνα με την οδηγία 2005/36/ΕΚ. Η κοινοτική οδηγία θα ενσωματωθεί σύντομα στο εθνικό μας δίκαιο και τη θέση του επιπέδου 3 θα πάρει το επίπεδο Β.
• Το πτυχίο επιπέδου Γ θα δίνεται, μετά από προαιρετική φοίτηση ενός έτους Μεταδευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (όχι κατάρτισης). Πρόσβαση στο επίπεδο Γ θα έχουν όλες οι ειδικότητες, το περιεχόμενο σπουδών θα περιλαμβάνει μαθήματα ειδικότητας 80% και εφαρμοσμένα γενικά μαθήματα 20%. Η Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ με διδάσκοντες τους καθηγητές τους. Όταν εφαρμοστεί το μέτρο για εισαγωγή αποφοίτων ΙΕΚ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με πιστωτικές μονάδες, το μέτρο αυτό θα ισχύσει και για τους απόφοιτους του μεταλυκειακού αυτού έτους. Η λειτουργία του έτους αυτού απαιτεί ένα πρόσθετο λόγο ίδρυσης της Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ που είναι πάγιο αίτημα της ΟΛΤΕΕ. Η Μεταδευτεροβάθμια (μη Τριτοβάθμια) Εκπαίδευση εφαρμόζεται από χρόνια σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Εάν δεν θεσμοθετηθεί η Μεταδευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, η απόκτηση του επιπέδου Γ θα μονοπωληθεί από τα ΙΕΚ (δημόσια και ιδιωτικά), οι μαθητές σε αρκετές περιπτώσεις (δίδακτρα κλπ.), θα δυσκολεύονται να το αποκτήσουν ενώ οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων θα είναι επισφαλείς. Η λειτουργία του έτους αυτού δεν σημαίνει κατάργηση των ΙΕΚ, αλλά ο απόφοιτος του ΕΠΑΛ θα έχει δύο επιλογές για την απόκτηση του διπλώματος επιπέδου Γ.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

Στα οικονομικά και συνταξιοδοτικά θέματα οι θέσεις μας είναι ταυτόσημες με τις θέσεις της ΟΛΤΕΕ οι οποίες είναι γνωστές και σας έχουν κατά καιρούς κοινοποιηθεί.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ - ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΩΝ

• Να λειτουργήσει από το σχολ. έτος 2009-2010 το μεταλυκειακό έτος επιπέδου Γ το οποίο θα απορροφήσει μεγάλο όγκο υπεράριθμων καθηγητών.
• Να γίνουν οι αλλαγές που προτείνουμε στο ωρολόγιο πρόγραμμα του ΕΠΑΛ ώστε το επόμενο σχολ. έτος.
• Να καθιερωθεί ετήσια επιμόρφωση θεωρητική και εργαστηριακή ακόμη και σε χώρους δουλειάς.
• Να γίνει γνωστοποίηση – διαφήμιση του θεσμού των ΕΠΑΛ με αξιοποίηση του κονδυλίου ενός εκατομμυρίου ευρώ της Ευρωπαϊκής Ένωσης του οποίου η τύχη αγνοείται, με σκοπό την αύξηση του μαθητικού δυναμικού.
• Καμία κατάργηση σχολ. μονάδος και μετατροπή των ΕΠΑΣ σε ΕΠΑΛ
• Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού προσωπικού χωρίς τη θέλησή του κατά το χρονικό διάστημα των παραπάνω αλλαγών που προτείνουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: