Δευτέρα 17 Αυγούστου 2009

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Μαρούσι, 03 Οκτωβρίου 2008.
Αριθ. Πρωτ. 127070/Γ2

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Δ΄
Ταχ. Δ/νση : Α. Παπανδρέου 37,151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ
Τηλέφωνο : 210-3443010-2227
FAX: 210-3442365
an. 59
Πληροφορίες: Α. Νικολόπουλος

ΠΡΟΣ:
1. Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας
2. Διευθύνσεις και Γραφεία Δ. Ε. όλης της χώρας
3. Γραφεία Σχολικών Συμβούλων όλης της χώρας
4. Σχολεία Δ. Ε. όλης της χώρας (μέσω των Δ/νσεων & Γραφείων Δ.Ε.)


ΘΕΜΑ: Διευκρινιστικές οδηγίες στην υπ’ αριθμ. 119052/Γ2/17-09-2008 εγκύκλιό μας:
"Οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς Δ.Ε.".

Σχετικά με την εν θέματι εγκύκλιο, σας διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με την υπ’ αριθμ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1984 Β΄), καθορίστηκαν οι αναθέσεις του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου, του ΕΠΑ.Λ. και των ΕΠΑ.Σ. Για πρώτη φορά με την συγκεκριμένη απόφαση αντιμετωπίζεται συνολικά το ζήτημα των αναθέσεων των μαθημάτων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα την πληρέστερη αντιμετώπιση τους, την άριστη λειτουργία της εκπαιδευτικής πράξης, τη βελτίωση της ποιότητας του διδακτικού έργου κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, την ορθή διαχείριση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ και την αξιοποίησή του κατά κλάδο και ειδικότητα στο μέγιστο βαθμό.
Ειδικότερα, με την ανωτέρω απόφαση καθορίζονται οι αναθέσεις και για τη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.), ένα ζήτημα που βρισκόταν σε εκκρεμότητα καθώς οι αναθέσεις στα μαθήματα των εν λόγω σχολείων, ορίζονταν με την εγκύκλιο Γ2/3325/04-09-1989, η οποία είναι πλέον ετεροχρονισμένη αφού αφορούσε τα Τεχνικά - Επαγγελματικά Λύκεια και τις Τεχνικές - Επαγγελματικές Σχολές του Ν. 1566/1985. Οι έως τώρα αναθέσεις πέραν του ότι ήταν παρωχημένες είχαν σαν αποτέλεσμα να παρατηρείται, ιδίως στην επαρχία, κακή διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Στον παραπάνω σχεδιασμό ελήφθησαν υπόψη οι γνωμοδοτήσεις αρμόδιων επιστημονικών φορέων, όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η εμπειρία της Διεύθυνσής μας αλλά και οι διάφορες προτάσεις και παρατηρήσεις διαφόρων επιστημονικών Συλλόγων Εκπαιδευτικών από όλη την Επικράτεια.
Τυχόν παρατηρήσεις για διορθώσεις, παραλείψεις ή συμπληρώσεις, θα ληφθούν υπόψη από την Υπηρεσία μας και εφόσον κριθεί ότι συμβάλλουν καλύτερα στην ορθή λειτουργία του εκπαιδευτικού έργου, η Υπηρεσία μας θα προβεί στις ανάλογες τροποποιήσεις ώστε να εκδοθεί νέα υπουργική απόφαση για το σχολικό έτος 2009-2010.
Οι πιθανές προτάσεις φορέων θα κατατεθούν στο ΥΠ.Ε.Π.Θ έως τις 10 Δεκεμβρίου 2008.

2. Σε ό,τι αφορά στις αποφάσεις για τα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑ.Λ./ΕΠΑ.Σ., τα μικτά μαθήματα ορίζονται με δύο τρόπους:

α) Με τη μορφή xΘ + yE.

Στην περίπτωση αυτή το εργαστήριο αποτελεί μέρος μικτού μαθήματος, με σαφώς καθορισμένες ώρες. Οι εργαστηριακές ώρες διδάσκονται αυτοτελώς στο εργαστήριο. Εξετάζονται και βαθμολογούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/2008.

β) Με τη μορφή x (Θ + Ε).
Στην περίπτωση αυτή η θεωρία και το εργαστήριο αποτελούν μέρος μικτού μαθήματος, με ώρες που δεν είναι σαφώς καθορισμένες. Εξετάζονται και βαθμολογούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/2008. Ως προς τον τρόπο εφαρμογής, το χώρο διδασκαλίας, τον αριθμό ωρών Θ, Ε και τον αριθμό των εκπαιδευτικών, ορίζονται τα εξής: Επειδή σκοπός αυτού του τρόπου καθορισμού του ωρολογίου προγράμματος είναι η σύνδεση θεωρίας και εργαστηρίου πρέπει, όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν, το μάθημα να γίνεται στο εργαστήριο εξ’ ολοκλήρου ή εν μέρει, με σαφή ορισμό του χώρου διδασκαλίας στα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑ.Λ./ΕΠΑ.Σ. και ΣΕΚ. Για όσες ώρες πραγματοποιούνται στο χώρο του εργαστηρίου εφαρμόζεται η οδηγία 13 της υπ’ αριθμ. 119052/Γ2/17-09-2008 εγκυκλίου μας, με την παρατήρηση ότι ο ίδιος εκπαιδευτικός ΠΕ του ΕΠΑ.Λ./ΕΠΑ.Σ. διδάσκει το θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος.

3. Σημειώνεται ότι η σειρά με την οποία αναφέρονται οι κλάδοι/ειδικότητες στους πίνακες Α΄ ή Β΄ ανάθεσης δεν υποδηλώνει προτεραιότητα.

4. Σχετικά με τα οριζόμενα στις οδηγίες 13α & 13γ της εγκυκλίου και σε ό,τι αφορά στη διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων, του εργαστηριακού μέρους των μικτών μαθημάτων καθώς και των σχεδιαστικών μαθημάτων από δύο (2) εκπαιδευτικούς διευκρινίζονται τα εξής: Ο πρώτος εκπαιδευτικός θα είναι του κλάδου ΠΕ και ο δεύτερος του κλάδου ΤΕ01, με την προϋπόθεση ότι έχει την ιδιότητα του μονίμου εκπαιδευτικού και δεν υπάρχει αρχαιότερος ως προς την τοποθέτηση εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ στην ίδια σχολική μονάδα που μπορεί να διδάξει τα ανωτέρω μαθήματα σε Α΄ ή Β΄ ανάθεση και ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν κρίνεται υπεράριθμος λόγω αυτής της ρύθμισης. Ελλείψει εκπαιδευτικού του κλάδου ΤΕ01, ο δεύτερος εκπαιδευτικός θα είναι κλάδου ΠΕ.

5. Οι Αρχιτεχνίτες και Τεχνίτες του κλάδου ΔΕ01 παρευρίσκονται, κατά προτεραιότητα, στα εργαστήρια της ειδικότητάς τους. Μπορούν να παρευρίσκονται και σε άλλα εργαστήρια του ΣΕΚ, με προτεραιότητα στα εργαστήρια του τομέα τους, για συμπλήρωση ωραρίου.
Ασκούν τα καθήκοντα που αναφέρονται στο άρθρο 7 της υπ’ αριθμ. Γ2/6098/13-11-2001 Υπουργικής Απόφασης του ΥΠΕΠΘ (ΦΕΚ 1588 Β΄).

6. Τα εργαστηριακά μαθήματα Εφαρμογών με Η/Υ των τομέων και ειδικοτήτων, τα οποία έχουν ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, τα διδάσκουν κατά προτεραιότητα εκείνοι που συμμετείχαν σε προγράμματα επιμόρφωσης και έχουν πιστοποιημένη γνώση από θεσμοθετημένο φορέα.

7. Από τα αναφερόμενα στο τελευταίο εδάφιο της οδηγίας 13γ της εγκυκλίου για το μάθημα του Τεχνικού Σχεδίου στην Α΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ., εξαιρούνται οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικότητας ΤΕ01.01 οι οποίοι είναι υπεράριθμοι. Συνεπώς, μπορούν να τοποθετούνται ως δεύτεροι εκπαιδευτικοί σε τμήμα με αριθμό μαθητών από δεκαεπτά (17) και άνω.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο Υφυπουργού
2. Γραφείο Γενικού Γραμματέα
3. Γραφείο Ειδικού Γραμματέα
4. Διεύθυνση Προσωπικού Δ. Ε.
Τμήματα Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄
5. Διεύθυνση Σπουδών Δ. Ε.
Τμήματα Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄.

Δεν υπάρχουν σχόλια: